wiele osób pyta o odbrotek z diesla w benzynie i jego przełożenie wieć zabrałem sie sam za stworzenie i oto moje efekty
takze do rzeczy co do przełożenia obrotomierza.
w moim przypadku miałem kompeltne liczniki z benzyny. posiadałem tylko sam obrotomierz z diesla i chciałem zrobić tak jak w temacie czyli MFA i wszystko inne + obrotomierz z diesla wiec tak jest kilka trudności ale nie wielkich
rozebrałem liczniki delikatnie sciągnołem folie z wszystkich styków i gniazd i po zdemontowaniu otrzymałem coś takiego
(w dieslu jest tak ze odrotomierz ma swoja obudowe ta biała a u mnie w MFA było tak ze obudowa była razem z zegarkiem i wskaznikiem wody wiec trzebabyło rozkrecić obydwa obrotomierze i je wyciągnąć
( zdjecie samej obudowy diesla)
nastepnie włożenie samego obrotomierza
do obudowy z MFA takiej jak na pierwszym zdjeciu.
mały problem był w umieszczeniu obrotomierza w miejsce obrotka z beznyny i trzebabyło odkrecić i odczepić układzik by zrobić miejsce trzymaja 3 śrubki i jeden zaczep zobacz rysunek
odchylic ukladzik i włożyć obrotek
po włożeniu odrotka okazało sie ze tarcza nie ma sie do czego trzymać gdyż w starej obudowie ( tej małej pojedynczej) tarcza diesla była własnie do niej przykrecona a w licznikach z beny tych zaczepów nie ma.
naszczescie moj obrotek z diesla posiadał w srodku takie specjalne widełki by przykrecic tarcze ( takie same widełki ma obrotek z benzyny i tam była ta tarcza przykrecona) jadyna trudność to tak pomierzyć i wywiercic otwory by mozna było przykrecic do nich tarcze. ja wierciłem delikatnie nie zdejmujac tarczy gdyż nie chciałem zdejmować wskazowki bo podobno potem sie jej nie da włożyć bo te sprezynki wylatuja ( nie wiem bo nie zdjołem pozatym ciągnąłem mocno a i tak sie nie dało ) pomierzyłem dokladnie suwmiarka i wyszło
i tak oto wyglada niecodzienny a jakze piekny efekt
widac na zdjeciu pozostałości po starym mocowaniu.
co do podłączenia to jeszcze do końca nie doszedłem z tym do ładu ale wiem ze podpinając ta 4 pinowa listwe z benzyny to dostarczymy obrotkowi tylko mase i plus.
wiem ze patrząc od tyłu na liczniki to liczac od lewej strony to mamy:
przykładowo
1234
1pin-masa
2pin- niewiem ale podpinając pod niego kabel z wyjscia W to odrazu wskazówka na koniec skali szła
3pin- plus ( chyba zasilanie bo po przekreceniu wychodziło 12,5V
4pin- chyba wejcie na W ( podpinajac pod niego licznik działał ale za szybko rosły w nim odroty
myśle ze to jest spowodowane tym ze mam silnik 1.9D z alternatorem na płaski szeroki pasek i tam szajba jest mniejsza wiec odroty bedą pokazywane za duze
u mnie działa ale nie poprawnie i wydaje mi sie ze to wina bardziej altka niz złego podłaczenia choc moze sie myle
nie da sie prostym sposobem przerobić obrotka z benzyny na diesla trzeba miec ori z diesla by działał
dla koneserów schemat przeróbki takiego obrotka z beny
LINK DO PRZERÓBKI
pytanie od czego jest pin 2???
czy wystarczy podpiac W tylko pod pin 4?? by to działało poprawnie
Montaż obrotomierza DIESLA w miejsce liczników z MFA
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Dansli
- Ma gadane
- Posty: 198
- Rejestracja: czw lut 25, 2010 15:27
- Lokalizacja: Wisła
- Auto: GOLF4 4mot. ARL; GOLF 6R CRZA
Montaż obrotomierza DIESLA w miejsce liczników z MFA
Montaż i serwis ogrzewań postojowych WEBASTO. Adaptacje, kodowania itd.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Re: Montaż obrotomierza DIESLA w miejsce liczników z MFA
Widełki licznik z benzyniaka ma inne, nie wprowadzaj w błąd. Wskazówkę chyba trzeba brać łapą do wyciągania gwoździ, żeby coś rozwalić . W którym miejscu on piękny? Tarcza zbyt głęboko, wiercone dziury przemilczę .Dansli pisze:naszczescie moj obrotek z diesla posiadał w srodku takie specjalne widełki by przykrecic tarcze ( takie same widełki ma obrotek z benzyny i tam była ta tarcza przykrecona) j[...] zdejmować wskazowki bo podobno potem sie jej nie da włożyć bo te sprezynki wylatuja [...] i tak oto wyglada niecodzienny a jakze piekny efekt
Oglądając elektronikę obu obrotomierzy stwierdziłem, że czwarty pin można dolutować i tak też zrobiłem.
Moja robota (temat znalazłem z ciekawości już po wykonaniu):
Re: Montaż obrotomierza DIESLA w miejsce liczników z MFA
Zrobiłem, przerobiłem całość. Wszystko działa i wygląda jak powinno. ja u siebie zostawiłem licznik z diesla. zmieniłem w nim tylko kilka rzeczy. ze względu na muss zostawienia oryginalnego przebiegu i kolorowych wskazówek wraz z podświetleniem :
Białą obudowę tylną komoputerka diód i samego obrotka
TAŚMĘ z tyłu (trzeba lutować !)
Komp MFA wraz z wyświetlaczem, czujnikiem ciśnienia (choć i tak go nie podpinam) i czujnikiem predkości
Robota jest prosta bo licznik jest modularny. a samą taśme ściąga sie łątwo po odkręceniu wszystkich śrub głównych (8szt) ściągnięciu czujnika przy prędkościomierzu, i czujnika ciśnienia. łatwo to wszystko idzie. z tąśmą należy uważać.
W skrócie robimy wszystko jak kolega pokazał wyżej. aczkolwiek mocowanie tarczy wyszło mu bardzo słabo. ja zrobiłem takie coś - w benzynie jest plastik pod tarcze a z diesla wyciołem miejsca z gwintem do których była przykręcona tarcza diesla.. trochę kleju poxipol/spawanie na zimno czy coś w ten deseń (jak najmocniejsze spoiwo i wyszło mi takie coś na fotce odrobinę krzywo mi to zaschło, ale poprawiłem i jest gitara):
Jak widać da się nawet łopatologicznym sposobem "coś wymyśleć" i jakoś to wygląda. jeśli ktoś ma lepszy pomysł niech się nim podzieli dla potomnych.
Co do ściągania wskazówek - są wszystkie do ściągnięcia tylko ciągniemy za nie z głową. tą od obrotomierza jest bardzo łatwo ściągnąć kręcąc nią równocześnie w lewo(cofamy ją tak jakby w dół ciągnąć mocno zarazem i schodzi)
Z racji że mfa u siebie zakładam na LATA więc przyglądnołem się płytce - efekt. na dwóch licznikach wylane trzy główne elektrolity. stare brązowe plastikowe kondensatory - fotka po wymianie (potrzebne 2x100uF 16V i 1x22uF 40V - ja dałem na 50V bo nie miałem na 40 pod ręką...)
oczywiście potem wszystko pasuje lux. folie trzeba natomiast przerobić żeby pasowała do licznika z diesla. czemu ? bo nie ma w niej konektorków i opornika do diody od świecy żarowej. diode oczywiście wsadzamy na swoje miejsce w liczniku, (trzeba będzie przewiercić otwór w tym plastikowym "cosiu" który trzyma diody). Potrzebujemy najlepiej jakąś zepsutą folię z zepsutego licznika. lutujemy rezystor w miejscu w którym go brakuje w górnej części (pierw czyścimy dobrze czymś ostrym pole miedziane w folii do tego przeznaczone żeby cyna szybko związała) opornik bierzemy z uszkodzonej folii, (to jeden z tych trzech małych po środku, wszystkie ograniczają prąd idący na diody np. od oleju itp.) (przy przekładaniu diód pamiętajmy o polaryzacji !)aby wybadać miejsce gdzie go trzeba przylutować należy popatrzeć w miejsca na piny które są na diody w liczniku i iść za ścieżką w górę licznika i zobaczymy że kończy się ona właśnie ślepą - tutaj trzeba ten opornik wstawić. poza opornikiem musimy jeszcze przylutować widełki do tej czarnej kostki żeby dioda właśnie się tam wsuwała tak jak powinna. wszystko pobieżnie widać na fotkach:
po tych zabiegach oczywiście pozostaje jeszcze dołożenie "wsówek" do kostek w instalacji samochodu. na necie jest kilka różnych schematów. trochę dziwnie są pokazane bo jest zupełnie inna kolejność pinów we wtyczce od manetki i tutaj ludzie mają problem. zamieszczam schemat ode mnie z auta... jak to podłączyć - bardziej łopatologicznie. komuś się na pewno przyda, zamieściłem na nim wszystko co ułatwi zlokalizowanie GDZIE nalezy wpiąć jakie kable od manetki i czujników nie jest piękny ale wydaje mi się że każdy rozpozna po kolorach kabli i zdjęciach jak ma patrzeć na wtyczkę.
Białą obudowę tylną komoputerka diód i samego obrotka
TAŚMĘ z tyłu (trzeba lutować !)
Komp MFA wraz z wyświetlaczem, czujnikiem ciśnienia (choć i tak go nie podpinam) i czujnikiem predkości
Robota jest prosta bo licznik jest modularny. a samą taśme ściąga sie łątwo po odkręceniu wszystkich śrub głównych (8szt) ściągnięciu czujnika przy prędkościomierzu, i czujnika ciśnienia. łatwo to wszystko idzie. z tąśmą należy uważać.
W skrócie robimy wszystko jak kolega pokazał wyżej. aczkolwiek mocowanie tarczy wyszło mu bardzo słabo. ja zrobiłem takie coś - w benzynie jest plastik pod tarcze a z diesla wyciołem miejsca z gwintem do których była przykręcona tarcza diesla.. trochę kleju poxipol/spawanie na zimno czy coś w ten deseń (jak najmocniejsze spoiwo i wyszło mi takie coś na fotce odrobinę krzywo mi to zaschło, ale poprawiłem i jest gitara):
Jak widać da się nawet łopatologicznym sposobem "coś wymyśleć" i jakoś to wygląda. jeśli ktoś ma lepszy pomysł niech się nim podzieli dla potomnych.
Co do ściągania wskazówek - są wszystkie do ściągnięcia tylko ciągniemy za nie z głową. tą od obrotomierza jest bardzo łatwo ściągnąć kręcąc nią równocześnie w lewo(cofamy ją tak jakby w dół ciągnąć mocno zarazem i schodzi)
Z racji że mfa u siebie zakładam na LATA więc przyglądnołem się płytce - efekt. na dwóch licznikach wylane trzy główne elektrolity. stare brązowe plastikowe kondensatory - fotka po wymianie (potrzebne 2x100uF 16V i 1x22uF 40V - ja dałem na 50V bo nie miałem na 40 pod ręką...)
oczywiście potem wszystko pasuje lux. folie trzeba natomiast przerobić żeby pasowała do licznika z diesla. czemu ? bo nie ma w niej konektorków i opornika do diody od świecy żarowej. diode oczywiście wsadzamy na swoje miejsce w liczniku, (trzeba będzie przewiercić otwór w tym plastikowym "cosiu" który trzyma diody). Potrzebujemy najlepiej jakąś zepsutą folię z zepsutego licznika. lutujemy rezystor w miejscu w którym go brakuje w górnej części (pierw czyścimy dobrze czymś ostrym pole miedziane w folii do tego przeznaczone żeby cyna szybko związała) opornik bierzemy z uszkodzonej folii, (to jeden z tych trzech małych po środku, wszystkie ograniczają prąd idący na diody np. od oleju itp.) (przy przekładaniu diód pamiętajmy o polaryzacji !)aby wybadać miejsce gdzie go trzeba przylutować należy popatrzeć w miejsca na piny które są na diody w liczniku i iść za ścieżką w górę licznika i zobaczymy że kończy się ona właśnie ślepą - tutaj trzeba ten opornik wstawić. poza opornikiem musimy jeszcze przylutować widełki do tej czarnej kostki żeby dioda właśnie się tam wsuwała tak jak powinna. wszystko pobieżnie widać na fotkach:
po tych zabiegach oczywiście pozostaje jeszcze dołożenie "wsówek" do kostek w instalacji samochodu. na necie jest kilka różnych schematów. trochę dziwnie są pokazane bo jest zupełnie inna kolejność pinów we wtyczce od manetki i tutaj ludzie mają problem. zamieszczam schemat ode mnie z auta... jak to podłączyć - bardziej łopatologicznie. komuś się na pewno przyda, zamieściłem na nim wszystko co ułatwi zlokalizowanie GDZIE nalezy wpiąć jakie kable od manetki i czujników nie jest piękny ale wydaje mi się że każdy rozpozna po kolorach kabli i zdjęciach jak ma patrzeć na wtyczkę.
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=232139]Mój Biały mk2 GTD 86'[/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości