Elektryka tylnej klapy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Elektryka tylnej klapy
Witam,
jestem posiadaczem MK IV od 6 miesiecy. Lubie, zeby wszystko w aucie dzialalo, wiec zabralem sie za przywracanie mojego golfa do ladu. Po zakupie nie dzialal zaden osprzet tylniej klapy - auto ma centralny, a klapa sie nie zamykala, nie dzialalo oswietlenie bagaznika, wycieraczka, spryskiwacz, podgrzewanie i swiatlo stopu. Rozebralem klape i podsufitke i okazalo sie, ze klapa byla chyba wymieniana. Ktos na szybko odcial cala wiazke idaca do bagaznika. Czemu twierdze ze byla zmieniana? Na srubach nie ma sladow odkrecania, ale w klapie nie ma silownika centralnego, dodatkowo kluczyk nie pasowal do zamka (dzieki poradom z forum doszlifowalem zamek pod moj kluczyk). Zabralem sie za robote i polutowalem sobie wiekszosc kabli, przedluzylem wezyk z plynem do spryskiwacza. Mam jednak jeden problem - jak podpiac wycieraczke? Wtyczka zostala odcieta, kabelki polutowalem i polaczylem - wygladalo to tak, ze brakowalo fragmentu miedzy buda auta i klapa. W samej klapie zostala czesc przewodow - miedzy innymi te do wycieraczki i spryskiwacza. Problem jest taki, ze nie wiem jak to teraz podpiac. Czy moglby ktos rozpisac kolorami jak podpiac kabelki?
Mamy taki oto widok:
(obrazek zaczerpniety z innego tematu). Wdzieczny bylbym, gdyby ktos mi opisal jakie kabelki podpinac, patrzac od lewej do prawej (kolorami).
Z gory dziekuje za pomoc
Edit: ewentualnie bardzo prosze o schemat elektryczny mechanizmu tylniej wycieraczki, to z niego powinienem dojsc co do czego podlaczyc.
jestem posiadaczem MK IV od 6 miesiecy. Lubie, zeby wszystko w aucie dzialalo, wiec zabralem sie za przywracanie mojego golfa do ladu. Po zakupie nie dzialal zaden osprzet tylniej klapy - auto ma centralny, a klapa sie nie zamykala, nie dzialalo oswietlenie bagaznika, wycieraczka, spryskiwacz, podgrzewanie i swiatlo stopu. Rozebralem klape i podsufitke i okazalo sie, ze klapa byla chyba wymieniana. Ktos na szybko odcial cala wiazke idaca do bagaznika. Czemu twierdze ze byla zmieniana? Na srubach nie ma sladow odkrecania, ale w klapie nie ma silownika centralnego, dodatkowo kluczyk nie pasowal do zamka (dzieki poradom z forum doszlifowalem zamek pod moj kluczyk). Zabralem sie za robote i polutowalem sobie wiekszosc kabli, przedluzylem wezyk z plynem do spryskiwacza. Mam jednak jeden problem - jak podpiac wycieraczke? Wtyczka zostala odcieta, kabelki polutowalem i polaczylem - wygladalo to tak, ze brakowalo fragmentu miedzy buda auta i klapa. W samej klapie zostala czesc przewodow - miedzy innymi te do wycieraczki i spryskiwacza. Problem jest taki, ze nie wiem jak to teraz podpiac. Czy moglby ktos rozpisac kolorami jak podpiac kabelki?
Mamy taki oto widok:
(obrazek zaczerpniety z innego tematu). Wdzieczny bylbym, gdyby ktos mi opisal jakie kabelki podpinac, patrzac od lewej do prawej (kolorami).
Z gory dziekuje za pomoc
Edit: ewentualnie bardzo prosze o schemat elektryczny mechanizmu tylniej wycieraczki, to z niego powinienem dojsc co do czego podlaczyc.
Elektryka tylnej klapy
Pin1 masa brazowy pin2 zielono czerwony pin3 zielono bialy pin4 czarno brazowy takie kolory kabli napewno masz w tej ucientej wiazce
Swap instalacji z grupy VAG .
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
Elektryka tylnej klapy
a moze ktos podac ktory kabel jest od czego w sensie: staly plus, masa, sygnal czasowej pracy czy pozycja wycieraczki tzw "zero" (pozycja poczatkowa). Ma taki problem ze zamykajac klape wyciaraczka sama od siebie machnie raz i sie zatrzymuje. Oczewiscie to znajwisko wystepuje tylko na zaplonie. Silniczek sprawdzilem a jakos czasu nie mialem by dlugac w kablach bo pewnie cos w peszlu szwankuje.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Elektryka tylnej klapy
Zielono czerwony wychodzi z przekaznika pracy przerywanej 53C Czarno brazowy plus po stacyjce Zielono bialy wychodzi z przelacznika wycieraczek Brazowy wiadomo masa
Swap instalacji z grupy VAG .
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
Elektryka tylnej klapy
Tak w autodacie znalazlem kabelki gdzi eida. Jak sie okazuje wiadoma sprawa sa dwa bo plus po stacyjce no i musowo masa pozostale dwa to tak jak kolega pisal do manetki ale tez i rownolegle do silniczka spryskiwaczy. Dosc cwano jest to zrobione bo w pewnej pozycji manetki silniczke kreci sie w jedna strone i pompuje plyn na szybe przednia a w drugiej pozycji manetki silniczke zmienia kierunek obr i pompuje na szybe tylna.
Troszke po czasie sie za to zabralem ale zimno bylo wczesniej. Okazalo sie ze kabel byl przetarty w tej przelotce a w zasadzie juz nieco poza przelotka- w dachu. Dotykal do karoserii czyli masy i dlatego wycieraczka sie uaktywniala przy zamykaniu.Qto pisze:wesol, obadaj kable w przelotce...czy nie połamane
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości