Wiązka elektryczna, przewód fioletowy...

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tempter
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt lut 01, 2011 18:08

Wiązka elektryczna, przewód fioletowy...

Post autor: tempter » wt lut 01, 2011 18:53

Witam, jestem włascicelem VW Golf III 1,8 silnik ABS 1993 + LPG STAG2. Miałem ostatnio problem z instalacja gazową, poszedl sterownik i ogólnie elektryka z gazu podobno do wymiany. Podliczyli mnie na 500 zł. Postanowiłem jeżdzic tylko na benzynie i prawdopodobnie zrezygnuje z gazu. Ale nie o to chodzi. Auto po odłączeniu gazu jeżdzilo bardzo dobrze przez 2 mieśiące aż pewnego razu pojawiły sie czerwone kontrolki i cisza. Okazało sie,że wiązka elektryczna prawdopodobnie jest do wymiany bo co sie nie dotkło przewodow (Które były w złym stanie, całe sztywne, łamały się - podobno wina gazu, jak twierdzi mój mechanik) auto reagowało na kazde dotknięcie tej wiązki. Odpalało, chodziło, lub gasło od razu, lub w ogóle zero reakcji. Zdobyłem orginalny taki kabel. Został prawidłowo wpiety, Musiałem przeciąć dwa przewody które były połączone ze starą wiązką. I tutaj mam pytanie. Do którego pinu musze wpiąc przewód koloru fioletowego?? Dodaje fotke. Z góry dziekuje za info i napisze czy to rozwiąze problem z moim samochodem. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... f830c.html



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Wiązka elektryczna, przewód fioletowy...

Post autor: Lipek81 » wt lut 01, 2011 20:24

Zły stan wiązki na pewno nie jest spowodowany gazem. Sztywność przewodów i ich "łamliwość" wynika z tego, że przewody czasami zalane są olejem, na który nie są odporne, albo narażone są na duże wahania temperatury (ujemne temperatury zimą, a po odpaleniu auta podgrzewane są do kilkudziesięciu stopni).
Przewód prawdopodobnie powoli się łamał - stąd czasem gasł, czasem nie, aż w końcu całkiem odpadł. Jest kilka przewodów fioletowych przy silniku, ale chyba tylko jeden powodowałby gaśnięcie auta. Jest to przewód idący do wtryskiwacza. Powinien on iść do pinu 16 w tym dużym gnieździe. Z drugiej strony, ze złącza, będzie wychodził już jako brązowo-fioletowy.
Zdjęcie przedstawia tylko mały fragment całego "miejsca akcji" - w związku z tym nie jestem w stanie stwierdzić, z której strony ten kabelek dochodzi do złącza. Jeżeli dochodzi od strony silnika, to będzie właśnie to - inne fioletowe przewody nie powodowałyby zgaśnięcia auta.



tempter
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt lut 01, 2011 18:08

Re: Wiązka elektryczna, przewód fioletowy...

Post autor: tempter » śr lut 02, 2011 01:41

Faktycznie nie napisałem z której strony jest ten przeciety przewód. Akurat nie chodzi o ten fiolet , który opisujesz. Wchodzi on tez do wtrysku (TPS), ale mi chodzi o przewód koloru fioletowego który wchodzi od strony akumulatora ,a od strony silnika do złącza TPS jest biało-fioletowy (z tego co wyczytałem odpowiada on tez za wtrysk). Hmm nie jest to przypadkiem pin 15?? Dzieki na info. :)



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Wiązka elektryczna, przewód fioletowy...

Post autor: Lipek81 » czw lut 03, 2011 21:34

pin 15 - też zasilanie wtrysku, tylko z drugiej strony :D Ale nie jestem pewien, czy powinien być tam fioletowy. Prawdopodobnie ten fioletowy jest dolozony przez gazownika - odcina wtrysk, a tym samym dopływ paliwa do silnika. W każdym razie, jak po zapLonie i przełączeniu na gaz pojawia się tam +12V (ale tylko, jak pracuje pompa paliwa), to jest to - pod pin 15.



tempter
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt lut 01, 2011 18:08

Wiązka elektryczna, przewód fioletowy...

Post autor: tempter » czw lut 03, 2011 22:27

hmmm a więc ...tak z drugiej strony jest to pin 15 czyli od strony silnika przewod bialo-fioletowy,a od strony akumulatora wychodzi jako fiolet...jak zajrzałem glebiej w przewody tej wtyczki to znalazłem przeciety przewod fioletowy wiec go połączyłem za pomacą kostek i odpowiedniego przewodu z tym fioletowym co widac na fotce. Ale niestety auto nie odpala. Dalej nie otwiera wtrysku.
Wczesniejsza wiązka miala przeciety przewód biało-fioletowy, ktory był połączony z fioletowym (tez cietym) - omijał ten zestaw tą okragła wtyczke i troche tego nie rozumiem bo co by miał zmienić taki układ czy on przechodzi przez wtyczke czy nie...coś mam fest namieszane albo jestem w duzym błedzie, że polączyłem ten odcięty przewód widoczny na foto z tym co wychodzi na wtyczce.. :) masz racje z tym gazownikiem i odcieciem wtrysku. Musze jeszcze zmierzyć miernikiem dokładnie tą wiązke, bo wstępnie przebadałem wtyczke TPS i tylko na pierwszym pinie znalazłem rekacje miernika :) także możliwe że przewod jest gdzies walniety ale to sie okaże w sobote. Pozdrawiam.



tempter
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt lut 01, 2011 18:08

Wiązka elektryczna, przewód fioletowy...

Post autor: tempter » czw lut 03, 2011 23:40

Poszukałem i znalazlem schemat polączenia mojego STAG2-L. Przewód fioletowy który idzie od ECU zostaje przeciety i doprowadzony do kontrolera STAG2-L oraz doprowadzony bezposrednio do TPS. Wiec powinienem jeszcze fiolet podlączyc do ECU..



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości