Problem z żarówką H7
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- kuba88s
- Grupa Tomaszowska
- Posty: 675
- Rejestracja: ndz lis 21, 2010 17:00
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Problem z żarówką H7
Witam.....mam taki dziwny problem.....posiadam lampy Hella wzór Golf 4 i żarówki H7 + H7 w swoim mk3 i spaliła mi sie jedna żarówka mijania w lewej lampie i tu problem bo nie wiem jak ją wymienić.....poprostu nie moge jej wyjąć, a wygląda to tak :
Kable zaznaczone strzałką nie mają żadnych zapinek ani nic w tym rodzaju
Od tej strony żarówka również nie posiada żadnych zaczepów żeby można ją było wypiąć
a z tej strony widać że żarówka jest przysylikonwana i nie da sie jej wykręcić
Wie ktoś jak to zrobić bo kabli nie mam zamiaru ciąć
Kable zaznaczone strzałką nie mają żadnych zapinek ani nic w tym rodzaju
Od tej strony żarówka również nie posiada żadnych zaczepów żeby można ją było wypiąć
a z tej strony widać że żarówka jest przysylikonwana i nie da sie jej wykręcić
Wie ktoś jak to zrobić bo kabli nie mam zamiaru ciąć
XX Jahre
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 5#p5334205" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 5#p5334205" onclick="window.open(this.href);return false;
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Problem z żarówką H7
To przecież nie jest H7! Toż to jakiś "xenon" czy coś. Wrzuć Kolego hasełko H7 w googla to zobaczysz prawdziwe H7.
Problem z żarówką H7
To nie żarówka H7, to xenon, ala H7. W lampach ala mk4 + xenon bardzo oślepiasz ludzi w trakcie jazdy i takie oświetlenie jest nielegalne w golfie. Aby to wymienić, musisz wyjąć kable z przesłony (tej która zakrywa tył mapy) i wymienić cały palnik wraz z kablami + gumowa okrągła zaślepka która jest w tej osłonie. Wątpię aby palnik wysiadł. Zanim palnik siądzie, zaczyna zmieniać barwę na różową, a to się dzieje po kilku latach ciągłej jazdy. Ale jeśli padła, to należy kupić taką na allegro - koszt od 20 zł. Mogła też paść przetwornica, koszt od 45 zł. Te najtańsze zakłócają radio.
To jest prawdziwa i legalna żarówka H7:
A to nielegal xenon i to wszystko (kable, wtyki, zaślepka) musisz wymienić.
Lepiej wywal xenona, bo jak coś to przy kontroli możesz stracić dowód rejestracyjny, dostać mandat lub przy wypadku, nawet jeśli wina nie będzie twoja, być posądzony o oślepienie a jak wspominałem, xenon w lampach na żarówki silnie oślepia.
To jest prawdziwa i legalna żarówka H7:
A to nielegal xenon i to wszystko (kable, wtyki, zaślepka) musisz wymienić.
Lepiej wywal xenona, bo jak coś to przy kontroli możesz stracić dowód rejestracyjny, dostać mandat lub przy wypadku, nawet jeśli wina nie będzie twoja, być posądzony o oślepienie a jak wspominałem, xenon w lampach na żarówki silnie oślepia.
Problem z żarówką H7
kuba88s masz tam jeszcze przetwornice, które też musisz wywalić..
Koledzy nic o tym nie wspomnieli, ale nie próbuj przypadkiem podłączać zwykłych H7 bezpośrednio pod kable wchodzące do żarnika.
Żeby doprowadzić to wszystko do porządku to musisz odnaleźć oryginalne kable w instalacji (w Twoim przypadku będą się gdzieś łączyły z kablami zasilającymi przetwornice).
Wyrzuć cały zestaw HID (żarniki wraz z przetwornicami i ich okablowaniem), a na jego miejsce zamontuj w lampach zwykłe żarówki H7 i podepnij je pod instalację.
Bardzo prawdopodobne, że będziesz musiał dorobić wtyczki w instalacji, bo patrząc na fotki to wydaje mi się, że ktoś je usunął..
A tu masz pokazaną przetwornicę:
Koledzy nic o tym nie wspomnieli, ale nie próbuj przypadkiem podłączać zwykłych H7 bezpośrednio pod kable wchodzące do żarnika.
Żeby doprowadzić to wszystko do porządku to musisz odnaleźć oryginalne kable w instalacji (w Twoim przypadku będą się gdzieś łączyły z kablami zasilającymi przetwornice).
Wyrzuć cały zestaw HID (żarniki wraz z przetwornicami i ich okablowaniem), a na jego miejsce zamontuj w lampach zwykłe żarówki H7 i podepnij je pod instalację.
Bardzo prawdopodobne, że będziesz musiał dorobić wtyczki w instalacji, bo patrząc na fotki to wydaje mi się, że ktoś je usunął..
A tu masz pokazaną przetwornicę:
. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .
- kuba88s
- Grupa Tomaszowska
- Posty: 675
- Rejestracja: ndz lis 21, 2010 17:00
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Re: Problem z żarówką H7
Czyli ogólnie nie radzicie zakładać nawet legalnych H7 do lamp ? A jakieś zamienniki które mają podobne działanie ? Kurde Kamel ładnie to wszystko brzmi ...jeszcze jak bym posiadał tWoją wiedze to by było dobrze....ja sie narazie uczę wiec nie posiadam takiego doświadczenia w wymianie tejże instalacji
XX Jahre
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 5#p5334205" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 5#p5334205" onclick="window.open(this.href);return false;
Problem z żarówką H7
A gdzieś to wyczytał?kuba88s pisze:Czyli ogólnie nie radzicie zakładać nawet legalnych H7 do lamp ?
Zakładaj normalne H7 tylko nie podpinaj ich pod przetwornice, bo je od razu szlag trafi..
H7 zasilane są 12V, a z przetwornic wychodzi kilka ładnych tysięcy V, więc sam widzisz, że nie byłby to najlepszy pomysł
Tak jak napisałem..kuba88s pisze:A jakieś zamienniki które mają podobne działanie ?
Wywal cały zestaw HID (żarniki, przetwornice i ich okablowanie) a na jego miejsce wrzuć normalne żarówki i będzie oki
. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .
- kuba88s
- Grupa Tomaszowska
- Posty: 675
- Rejestracja: ndz lis 21, 2010 17:00
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Problem z żarówką H7
Czyli gdy wywale przetwornice i zostaną mi same kable to puścić je do H7 ?
XX Jahre
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 5#p5334205" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 5#p5334205" onclick="window.open(this.href);return false;
Problem z żarówką H7
Tak, ale muszą być oryginalne kostki z lamp pod H7 (żarówki) Albo masz to obcięte albo nie wiem jak. Zrób dokładne foto.
- kuba88s
- Grupa Tomaszowska
- Posty: 675
- Rejestracja: ndz lis 21, 2010 17:00
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Problem z żarówką H7
Dobra zrobie jutro fote i pojeżdże po sklepach i kupie dwie żarówki i kostki pod H7 i postaram sie z tym powalczyć jak bede miał czas bo przy tym zawodzie to trudno o niego
a ta kostka tak wygląda ? Bedzie pasować do mk3 ? http://allegro.pl/kostka-gniazdo-zlacze ... ml#gallery" onclick="window.open(this.href);return false;
a ta kostka tak wygląda ? Bedzie pasować do mk3 ? http://allegro.pl/kostka-gniazdo-zlacze ... ml#gallery" onclick="window.open(this.href);return false;
XX Jahre
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 5#p5334205" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 5#p5334205" onclick="window.open(this.href);return false;
Problem z żarówką H7
Będzie pasowała.kuba88s pisze:a ta kostka tak wygląda ? Bedzie pasować do mk3 ? http://allegro.pl/kostka-gniazdo-zlacze" onclick="window.open(this.href);return false; ... ml#gallery
W zasadzie każda kostka pod żarówkę H7 będzie Ci pasowała i marka i model nie mają tu znaczenia.
. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .
Problem z żarówką H7
Zanim jakąkolwiek kostkę kupisz, sprawdź co masz pod maską. Często bajer wygląda tak: żarnik jest zamontowany na 2 przewodach - czarnym i czerwonym. Owe przewody przechodza przez gumową zaślepkę i są zakończone 2 wtyczkami z plastiku - jedna podłużna, druga okrągła. To się podłącza pod przewód z przetwornicy. W 99% wypadków, przez tą samą zaślepkę gumową, idą dodatkowe 2 przewody, które są zakończone 2 małymi blaszkami zaraz koło żarówki, widać je poniżej na foto:
Owe blaszki to plus i minus zasilania przetwornicy. One są tak zrobione, aby było łatwo całość podłączyć pod oryginalną instalację. Poszukaj w lampie tych przewodów, wątpię aby komuś się chciało wszystko ciąć i porządnie lutować. Przewód z tymi 2 blaszkami jest zakończony jedną wtyczką z 2 pinami. Te chińskie zestawy to taka szopka na kółkach. Świeci to jak się trafi, raz dobrze, raz źle a raz w ogóle.
Musisz pamiętać że bez xenona nie uzyskasz takiej mocy światła ani takiej barwy jaką miałeś, jednak nie będziesz niebezpieczeństwem na drodze. No i jeśli xenon został zamontowany tak jak według opisu z pudełka, w tylnej osłonie lampy zostaną ci dziury po gumowych zaślepkach. Musisz je jakoś porządnie zakleić bo inaczej dostanie się do lampy syf i po misiesiącu będzie już całkowicie brudna w środku.
Owe blaszki to plus i minus zasilania przetwornicy. One są tak zrobione, aby było łatwo całość podłączyć pod oryginalną instalację. Poszukaj w lampie tych przewodów, wątpię aby komuś się chciało wszystko ciąć i porządnie lutować. Przewód z tymi 2 blaszkami jest zakończony jedną wtyczką z 2 pinami. Te chińskie zestawy to taka szopka na kółkach. Świeci to jak się trafi, raz dobrze, raz źle a raz w ogóle.
Musisz pamiętać że bez xenona nie uzyskasz takiej mocy światła ani takiej barwy jaką miałeś, jednak nie będziesz niebezpieczeństwem na drodze. No i jeśli xenon został zamontowany tak jak według opisu z pudełka, w tylnej osłonie lampy zostaną ci dziury po gumowych zaślepkach. Musisz je jakoś porządnie zakleić bo inaczej dostanie się do lampy syf i po misiesiącu będzie już całkowicie brudna w środku.
- kuba88s
- Grupa Tomaszowska
- Posty: 675
- Rejestracja: ndz lis 21, 2010 17:00
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Problem z żarówką H7
Masz racje Skaktus mam te dwa przewody ,nikt ich nie wycinał...to te kable mam zostawic tak? Beda potrzebne to podłączenia normalnej H7 ? Czy wyciąć je w cholerę ! Bo z tego co zrozumiałem to mam wypiac niepotrzebne kable razem z przetwornica, je wyjąć i te kable ktore szły do przetwornicy podłączyć do kości ktora bedzie pasowac do H7 i zaslepic te otwory bo tak jak wczesnej pisałes mam te otwory ale z tym to nie bedzie problemu. Pozostaje tylko pytanie co z tymi kablami + i - a chodzi mi oto czy zostawic te co mam czy musze kupic drugie ?
XX Jahre
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 5#p5334205" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 5#p5334205" onclick="window.open(this.href);return false;
Problem z żarówką H7
Kolego, troszkę mylisz ale raz jeszcze. Jak wyjmiesz palnik wraz z gumową zaślepką, siłą rzeczy wyjmiesz i przewody do palnika i przewody z tymi blaszkami. Czyli reasumując - wyjmujesz wszystko, tj gumową zaślepkę, przewody idące do palnika i przewody z blaszkami idące do kostki (te blaszki są włożone w kostkę).
Kostka w lampie wygląda tak:
Kostkę zostawiasz w spokoju, ona jest przeznaczona dla żarówki w oryginale. Jeśli masz tą kostkę to masz sprawę załatwioną. Ja wyjmiesz przewody z palnikiem to zostanie ci dziura w tylnej zaślepce lampy. Należy tą dziurę zaślepić i porządnie zakleić - woda to totalny wróg odbłyśnika.
Po tym zabiegu odkręcasz przetwornica i sprzedajesz wraz z palnikami.
Jak pewnie zauważyłeś, z dołu lampy, masz 4 przewody, które są podłączone do lampy. To są właściwe przewody zasilające żarówkę tak jak być powinno w oryginale. Pd długich pewnie masz wszystko po staremu tj zwykłą żarówkę.
Kostka w lampie wygląda tak:
Kostkę zostawiasz w spokoju, ona jest przeznaczona dla żarówki w oryginale. Jeśli masz tą kostkę to masz sprawę załatwioną. Ja wyjmiesz przewody z palnikiem to zostanie ci dziura w tylnej zaślepce lampy. Należy tą dziurę zaślepić i porządnie zakleić - woda to totalny wróg odbłyśnika.
Po tym zabiegu odkręcasz przetwornica i sprzedajesz wraz z palnikami.
Jak pewnie zauważyłeś, z dołu lampy, masz 4 przewody, które są podłączone do lampy. To są właściwe przewody zasilające żarówkę tak jak być powinno w oryginale. Pd długich pewnie masz wszystko po staremu tj zwykłą żarówkę.
- kuba88s
- Grupa Tomaszowska
- Posty: 675
- Rejestracja: ndz lis 21, 2010 17:00
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Problem z żarówką H7
Aha czyli jak mam te kostki to wystarczy ze tylko kupie żarówki i gitara...?
XX Jahre
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 5#p5334205" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 5#p5334205" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości