Wymiana calej wiazki ze starego na nowy typ.

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

fck44
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pn wrz 27, 2010 22:40
Lokalizacja: Krasnystaw

Wymiana calej wiazki ze starego na nowy typ.

Post autor: fck44 » pn sty 24, 2011 13:33

Witam!

Jestem na etapie rozbierania calego samochodu do golej budy i tak mysle, ze moznaby bylo puscic juz nowa instalke poniewaz przy mojej jest ostro nas****. Na jakie problemy moge sie natknac przy wymianie? Czy jest to raczej na zasadzie P&P?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Wymiana calej wiazki ze starego na nowy typ.

Post autor: Paweł Marek » pn sty 24, 2011 14:49

Ale wiesz że to razem ze skrzynka bezpieczników trzeba? I wszystkie wiązki bo mają inne wtyki do tejże skrzynki. Ponadto nie napisałes typu silnika, nie wszystko może pasować od sterowania silnikem bo możesz już nie dostać wiązek nowego typu pod starszy układ sterowania silnikem. Poza tym to niema sensu szkoda czasu. Naprawić co zepsute albo poszukać wiązek które sa uszkodzone i tyle.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Wymiana calej wiazki ze starego na nowy typ.

Post autor: Lipek81 » pn sty 24, 2011 19:55

Nie wiem, jak bardzo jesteś zaawansowany w instalacjach - ale zazwyczaj jest tak, że początkujący jak zabierają się za elektrykę, to twierdzą, że wszystko jest nieźle pocięte i trzeba wymienić na nowe...

A co do wymiany instalacji - to nie tylko kable i panel z bezpiecznikami, ale też licznik, włącznik świateł, manetki, włącznik śwaiteł cofania, oprawki postojówek, w zależności jak bardzo stara instalacja, to czujniki temperatury. No na pocieszenie mogę powiedzieć, że wiązka od oświetlenia wnętrza i klapy tylnej oraz zamka centralnego (jeżeli jest) zostaje ta sama :D Także jesteś jakieś kilka kabelków do przodu.



fck44
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pn wrz 27, 2010 22:40
Lokalizacja: Krasnystaw

Wymiana calej wiazki ze starego na nowy typ.

Post autor: fck44 » wt sty 25, 2011 02:12

Golf to GTI z 89roku z 2E obecnie. o Elektryce mam jako takie pojecie ale to wszytsko zleciłbym znajomemu fachowcowi;) Ale z tego co widze to nie wiem czy bedzie sens takiej przerobki..



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Wymiana calej wiazki ze starego na nowy typ.

Post autor: Lipek81 » wt sty 25, 2011 09:11

Tzn. to nie jest trudne itp - ale po prostu zmienia się wiele elementów. Jeżeli masz np. całego dawcę, to nie ma problemu. Gorzej, jak byś chciał to wszystko zbierać. Do tego masz przełożony silnik, który oryginalnie nigdy nie występował w mk2 - także i tak troche rzeźby będzie - choć, gdybyś załatwił od niego wiązkę zmk3, to byłoby znacznie łatwiej.



fck44
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pn wrz 27, 2010 22:40
Lokalizacja: Krasnystaw

Wymiana calej wiazki ze starego na nowy typ.

Post autor: fck44 » wt sty 25, 2011 15:11

mowisz o wiazce kabinowej czy silnikowej od mk3?



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Wymiana calej wiazki ze starego na nowy typ.

Post autor: Lipek81 » wt sty 25, 2011 19:51

wiązka silnika - przecież o silnik tu chodzi - masz go z mk3 lub passata.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 25 gości