palą się styki przerywacza silnik 1.6 EZ
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
palą się styki przerywacza silnik 1.6 EZ
Witam!
Mam problem ze swoją "dwójką" z silnikiem 1,6 EZ z automatem z 1984 roku.
Mianowicie zrobiło się jakieś zwarcie w instalacji. Zaczęło się od tego, że ni z tego ni z owego obrotomierz zaczął wskazywać maksymalną wartość obrotów nawet gdy tylko włączyłem sam zapłon bez uruchamiania silnika. Potem zaczął się grzać przewód od tablicy bezpieczników do cewki zapłonowej, teraz jest tak, że silnik daje się uruchomić ale za kilka chwil topią się styki przerywacza w aparacie zapłonowym. Dodam, że sprawdziłem przewody od stacyjki do cewki (rozbroiłem praktycznie wiązkę), wymieniłem kostkę stacyjki profilaktycznie, poprawiłem masę na nadwozie, bo minimalne napięcie dla poprawnego działania cewki to 9V, wymieniłem skrzynkę bezpieczników, bo stara miała wypalone gniazdo bezpiecznika z którego idzie prąd na cewkę i dalej to samo. Wcześniej skontaktowałem się z elektrykiem przez kuzyna i stwierdził właśnie, że przez to wypalone gniazdo bezpiecznika idzie zwarcie i że trzeba na próbę przeciągnąć kabel od tego bezpiecznika do cewki bezpośrednio i wtedy ten kabel do cewki nie będzie się grzać i tak w sumie było. Ale teraz nawet jak ten kabel jest podpięty to i tak styki przerywacza się topią.
Pomocy Panowie - auto ma 27 lat i jest niewiele warte rynkowo (sentymentalnie bezcenne) i to może być naprawdę jakaś pierdółka a ja już nie wiem jak to ruszyć. Solidnego elektryka nie znam i boję się, że wydam fortunę na diagnozowanie usterek. Jeśli tego nie ogarnę to chyba pozostaje złomowanie... Może jest to jakaś typowa usterka?
Pozdrawiam
Adam
Mam problem ze swoją "dwójką" z silnikiem 1,6 EZ z automatem z 1984 roku.
Mianowicie zrobiło się jakieś zwarcie w instalacji. Zaczęło się od tego, że ni z tego ni z owego obrotomierz zaczął wskazywać maksymalną wartość obrotów nawet gdy tylko włączyłem sam zapłon bez uruchamiania silnika. Potem zaczął się grzać przewód od tablicy bezpieczników do cewki zapłonowej, teraz jest tak, że silnik daje się uruchomić ale za kilka chwil topią się styki przerywacza w aparacie zapłonowym. Dodam, że sprawdziłem przewody od stacyjki do cewki (rozbroiłem praktycznie wiązkę), wymieniłem kostkę stacyjki profilaktycznie, poprawiłem masę na nadwozie, bo minimalne napięcie dla poprawnego działania cewki to 9V, wymieniłem skrzynkę bezpieczników, bo stara miała wypalone gniazdo bezpiecznika z którego idzie prąd na cewkę i dalej to samo. Wcześniej skontaktowałem się z elektrykiem przez kuzyna i stwierdził właśnie, że przez to wypalone gniazdo bezpiecznika idzie zwarcie i że trzeba na próbę przeciągnąć kabel od tego bezpiecznika do cewki bezpośrednio i wtedy ten kabel do cewki nie będzie się grzać i tak w sumie było. Ale teraz nawet jak ten kabel jest podpięty to i tak styki przerywacza się topią.
Pomocy Panowie - auto ma 27 lat i jest niewiele warte rynkowo (sentymentalnie bezcenne) i to może być naprawdę jakaś pierdółka a ja już nie wiem jak to ruszyć. Solidnego elektryka nie znam i boję się, że wydam fortunę na diagnozowanie usterek. Jeśli tego nie ogarnę to chyba pozostaje złomowanie... Może jest to jakaś typowa usterka?
Pozdrawiam
Adam
VW Golf 1.6 GL automatic 1984
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
palą się styki przerywacza silnik 1.6 EZ
Poszukaj po forum bo nie pamiętam który to kabel ale zdaje się ten z plusem po zapłonie zasilający cewkę albo ten od aparatu - on nie może być zwykły to jest specjalny kabel oporowy. Albo dokup sobie aparat z hallem plus moduł plus cewka pod halla i masz z tym święty spokój, ale z drugiej strony platynki też powinny działać. No i rzadko się psuje ale ew. kondensator
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
palą się styki przerywacza silnik 1.6 EZ
Serdeczne dzięki za odpowiedź - może tutaj jest właśnie problem
Gdzie mógłbym kupić taki oporowy przewód?
Kondensator też wymienię na nowy - majątku nie kosztuje więc warto
A co do tego zapłonu z hallem to ile musiałbym zapłacić za komplet działający?
Gdzie mógłbym kupić taki oporowy przewód?
Kondensator też wymienię na nowy - majątku nie kosztuje więc warto
A co do tego zapłonu z hallem to ile musiałbym zapłacić za komplet działający?
VW Golf 1.6 GL automatic 1984
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
palą się styki przerywacza silnik 1.6 EZ
chyba tylko szrot albo duży opornik co obniży napięcie na ok 9v na zasilanie cewki. Ale jednak jak tak myślę to chyba kompletnie nietrafna była moja porada. Właściwie trzeba by spytać czy umiesz regulować styki na przerywaczu, a jeszcze bardziej - zainteresować się tym kondensatorem bo on odpowiada za to żeby styki się nie paliły.
A taki komplecik - aparat zapłonowy z hallem do RF, RP lub GU, plus moduł plus cewka bo też powinna być inna pod halla - może za 2 stówki się uda albo mniej gdybyś sam gdzieś na szrocie wyjmował - były o tym ze dwa tematy
A taki komplecik - aparat zapłonowy z hallem do RF, RP lub GU, plus moduł plus cewka bo też powinna być inna pod halla - może za 2 stówki się uda albo mniej gdybyś sam gdzieś na szrocie wyjmował - były o tym ze dwa tematy
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
palą się styki przerywacza silnik 1.6 EZ
styki na przerywaczu wyregulowane książkowo tylko jeszcze coś mój ojciec grzebał przy tym kondensatorze i w nim może być przyczyna... Zamówiłem już nowy. A co do cewki to mam ich kilka (bodajże ze 3), ale czy one są konkretnie pod ten typ zapłonu to nie jestem do końca przekonany. Podobno do tego zapłonu stykowego są z zieloną naklejką ale ze dwie z nich są tak styrane życiem, że za bardzo tego nie widać...
VW Golf 1.6 GL automatic 1984
palą się styki przerywacza silnik 1.6 EZ
Cewke potrzebujesz typowa do aparatu z mloteczkiem i kowadelkiem np od poloneza lub fiata bendzie pasowac lub orginal VW Jesli zalozysz cewke od VW ale od zaplonu elektronicznego to ta cewka nie bendzie dzialac bendzie palic styki mloteczka
Swap instalacji z grupy VAG .
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
palą się styki przerywacza silnik 1.6 EZ
No to jest kolejna cenna wskazówka
Polonezowska będzie na bank pasować? Tam jest chyba inne wejście na kabel WN?
Mógłby ktoś z Was podać nr oryginalnej cewki do zapłonu stykowego?
Polonezowska będzie na bank pasować? Tam jest chyba inne wejście na kabel WN?
Mógłby ktoś z Was podać nr oryginalnej cewki do zapłonu stykowego?
VW Golf 1.6 GL automatic 1984
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości