palą się styki przerywacza silnik 1.6 EZ

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

adamo81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob lut 21, 2009 00:14
Lokalizacja: Wołomin

palą się styki przerywacza silnik 1.6 EZ

Post autor: adamo81 » czw sty 20, 2011 19:36

Witam!

Mam problem ze swoją "dwójką" z silnikiem 1,6 EZ z automatem z 1984 roku.

Mianowicie zrobiło się jakieś zwarcie w instalacji. Zaczęło się od tego, że ni z tego ni z owego obrotomierz zaczął wskazywać maksymalną wartość obrotów nawet gdy tylko włączyłem sam zapłon bez uruchamiania silnika. Potem zaczął się grzać przewód od tablicy bezpieczników do cewki zapłonowej, teraz jest tak, że silnik daje się uruchomić ale za kilka chwil topią się styki przerywacza w aparacie zapłonowym. Dodam, że sprawdziłem przewody od stacyjki do cewki (rozbroiłem praktycznie wiązkę), wymieniłem kostkę stacyjki profilaktycznie, poprawiłem masę na nadwozie, bo minimalne napięcie dla poprawnego działania cewki to 9V, wymieniłem skrzynkę bezpieczników, bo stara miała wypalone gniazdo bezpiecznika z którego idzie prąd na cewkę i dalej to samo. Wcześniej skontaktowałem się z elektrykiem przez kuzyna i stwierdził właśnie, że przez to wypalone gniazdo bezpiecznika idzie zwarcie i że trzeba na próbę przeciągnąć kabel od tego bezpiecznika do cewki bezpośrednio i wtedy ten kabel do cewki nie będzie się grzać i tak w sumie było. Ale teraz nawet jak ten kabel jest podpięty to i tak styki przerywacza się topią.

Pomocy Panowie - auto ma 27 lat i jest niewiele warte rynkowo (sentymentalnie bezcenne) i to może być naprawdę jakaś pierdółka a ja już nie wiem jak to ruszyć. Solidnego elektryka nie znam i boję się, że wydam fortunę na diagnozowanie usterek. Jeśli tego nie ogarnę to chyba pozostaje złomowanie... Może jest to jakaś typowa usterka?

Pozdrawiam

Adam


VW Golf 1.6 GL automatic 1984

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

palą się styki przerywacza silnik 1.6 EZ

Post autor: Paweł Marek » pt sty 21, 2011 01:13

Poszukaj po forum bo nie pamiętam który to kabel ale zdaje się ten z plusem po zapłonie zasilający cewkę albo ten od aparatu - on nie może być zwykły to jest specjalny kabel oporowy. Albo dokup sobie aparat z hallem plus moduł plus cewka pod halla i masz z tym święty spokój, ale z drugiej strony platynki też powinny działać. No i rzadko się psuje ale ew. kondensator


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

adamo81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob lut 21, 2009 00:14
Lokalizacja: Wołomin

palą się styki przerywacza silnik 1.6 EZ

Post autor: adamo81 » sob sty 22, 2011 08:50

Serdeczne dzięki za odpowiedź - może tutaj jest właśnie problem :pub:

Gdzie mógłbym kupić taki oporowy przewód?

Kondensator też wymienię na nowy - majątku nie kosztuje więc warto :D

A co do tego zapłonu z hallem to ile musiałbym zapłacić za komplet działający?


VW Golf 1.6 GL automatic 1984

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

palą się styki przerywacza silnik 1.6 EZ

Post autor: Paweł Marek » sob sty 22, 2011 13:16

chyba tylko szrot albo duży opornik co obniży napięcie na ok 9v na zasilanie cewki. Ale jednak jak tak myślę to chyba kompletnie nietrafna była moja porada. Właściwie trzeba by spytać czy umiesz regulować styki na przerywaczu, a jeszcze bardziej - zainteresować się tym kondensatorem bo on odpowiada za to żeby styki się nie paliły.

A taki komplecik - aparat zapłonowy z hallem do RF, RP lub GU, plus moduł plus cewka bo też powinna być inna pod halla - może za 2 stówki się uda albo mniej gdybyś sam gdzieś na szrocie wyjmował - były o tym ze dwa tematy


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

adamo81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob lut 21, 2009 00:14
Lokalizacja: Wołomin

palą się styki przerywacza silnik 1.6 EZ

Post autor: adamo81 » ndz sty 23, 2011 09:20

styki na przerywaczu wyregulowane książkowo tylko jeszcze coś mój ojciec grzebał przy tym kondensatorze i w nim może być przyczyna... Zamówiłem już nowy. A co do cewki to mam ich kilka (bodajże ze 3), ale czy one są konkretnie pod ten typ zapłonu to nie jestem do końca przekonany. Podobno do tego zapłonu stykowego są z zieloną naklejką ale ze dwie z nich są tak styrane życiem, że za bardzo tego nie widać...


VW Golf 1.6 GL automatic 1984

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

palą się styki przerywacza silnik 1.6 EZ

Post autor: jeryk10 » ndz sty 23, 2011 10:12

Cewke potrzebujesz typowa do aparatu z mloteczkiem i kowadelkiem np od poloneza lub fiata bendzie pasowac lub orginal VW Jesli zalozysz cewke od VW ale od zaplonu elektronicznego to ta cewka nie bendzie dzialac bendzie palic styki mloteczka


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

adamo81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob lut 21, 2009 00:14
Lokalizacja: Wołomin

palą się styki przerywacza silnik 1.6 EZ

Post autor: adamo81 » ndz sty 23, 2011 11:38

No to jest kolejna cenna wskazówka :pub:

Polonezowska będzie na bank pasować? Tam jest chyba inne wejście na kabel WN?

Mógłby ktoś z Was podać nr oryginalnej cewki do zapłonu stykowego?


VW Golf 1.6 GL automatic 1984

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości