alternator nie doladowuje!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
alternator nie doladowuje!
Nie spotkałem się ze sprawnym alternatorem, który by dawał pomiar 14V. 13,6 - 13,8...
alternator nie doladowuje!
Sprawdzałem u siebie i u mnie jest 14,1 bez i 13,6 z światłami. sprawdziłem jeszcze z sprzętem grającym (dość dobrym) i spadło tylko do 13,2. A alternator mam 55Ah a Akumulator mam centre 50Ah 510A.
VW GOLF II 1.6 GTD
OPEL VECTRA A 2.0 115KM
VW GOLF III 1.6 PB+LPG
OPEL VECTRA A 2.0 115KM
VW GOLF III 1.6 PB+LPG
alternator nie doladowuje!
3.Większa pojemność akumulatora - ma znaczenie tylko w przypadku jego pełnego doładowania tzn. większy potrzebuje więcej czasu aby był w pełni doładowany. Krótkie jazdy nie dają dla dużego aku takiej możliwości i następuje jego zasiarczenie przez niedoładowanie.wlozylem bratya aku 36 Ah i mam 14.15 na swiatlach:)))) czyli aku za duzy mialem.brat ma 14.30 w maluchu na swiatlach i co:))))))))))
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
alternator nie doladowuje!
jacek100, kolego weź nie już nie cytuj, duży aku dla twojego auta to jet powiedzmy powyżej 70 AH a nie takie coś jak miałeś.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
alternator nie doladowuje!
3 posty czytajcie:prawidlowe napiecie ladowania to 14.1V-14.40V,prawidlowe napiecie akumulatora podczas postoju 12.60V-12.80V
Ostatnio zmieniony wt sty 18, 2011 09:25 przez jacek100, łącznie zmieniany 1 raz.
alternator nie doladowuje!
Rekomendowaną wartością napięcia w instalacji elektrycznej pojazdu jest 14,1V-14,5V (z obciążeniem i bez) natomiast napięcie spoczynkowe akumulatora w pełni naładowanego, podczas postoju samochodu, (silnik wyłączony) wynosi +/- 12,65V-12,80V.
Re: alternator nie doladowuje!
W przypadku akumulatorów szczelnie zamkniętych napięcie ładowania powinno być stałe i wynosić 14,0 - 14,4 V.
alternator nie doladowuje!
Zakładanie większych akumulatorów nie ma żadnego sensu. Nawet jakby go co tydzień doładowywać. Akumulator w samochodzie jest dobrany zawsze do rozrusznika, czyli jest takiej mocy, aby dał radę zakręcić rozrusznikiem nawet przy 50% spadce wydajności akumulatora, ktora to może być przy większych mrozach. I do tego akumulatora jest dobierany alternator. Zawsze zasdada jest taka, że dobierając akumulator do samochodu, trzeba wiedzieć jaki jest zamontowany alternator. Moc alternatora zawsze musi być większa od pojemności akumulatora. Przyjeło się, że alternator musi być większy o około 15A od pojemności akumulatora.Przy alternatorze 55A akumulator 60Ah będzie ciągle niedoładowany i szybko się wykończy. Zakładanie większych akumulatorów nie ma żadnego sensu. Nawet jakby go co tydzień doładowywać. Akumulator w samochodzie jest dobrany zawsze do rozrusznika,
alternator nie doladowuje!
jak wloze wieksze aku to:Po pierwsze, akumulator będzie niedoładowany, bo alternator nie jest dopasowany pod ten akumulator (jest za słaby). Po drugie niedoładowany akumulator szybciej się zużywa i szybciej się rozładowuje.
alternator nie doladowuje!
nie wkłada się akumulatora o większej pojemności bo na dłuższą metę jest on permanentnie niedoładowywany co prowadzi do zasiarczanienia.większy akumulator może nigdy nie zostać naładowany do takiego stopnia jak powinien (przyspiesza to zasiarczenie płyt i wypadanie czynnej masy)., W serwisie nie polecali innego, niz orygilanly stwierdzili że bedzie niedoładowany.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6612
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości