Problem jest taki, że po zmianie typowych żarówek dwuwłóknowych w lampie tylniej (POZYCYJNA + STOP) 21W+5W na lampy diodowe (pobierających odpowiednio 140mA + 30mA czyli ponad 10.ciokrotnie mniej prądu) komputer pokładowy zaczyna sygnalizować awarię świateł STOP - migająca żółta kontrolka świec żarowych.
Rozwiązaniem oczywiście może być montowanie boczników do nowych lamp, ale mnie bardziej interesuje zaingerowanie w komputer. Czy jest możliwość programowego wyłączenia kontroli obwodu świata STOP? Np. poprzez ustawienie niższego progu działania sygnalizacji ze zmianą obciążenia z wymiany lamp żarowych na diodowe?
Może ktoś z Koleżeństwa miał i rozwiązał w sposób cywilizowany taki problem?
Sprawdziłem, że komputer próbkuje co jakiś czas, czy w obwodzie jest prawidłowe obciążenie, jeśli nie, włącza sygnalizację problemu i wywala błąd w pamięci.
Czy da się ominąć kontrolę żarówek STOP
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- stanislawski
- Ma gadane
- Posty: 170
- Rejestracja: wt wrz 12, 2006 22:57
Czy da się ominąć kontrolę żarówek STOP
Tato, a dlaczego ten samochód jest zepsuty?
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Czy da się ominąć kontrolę żarówek STOP
Zależy od modułu kompa. Czytałem w necie jak gość robił to w pasacie po wymianie kierunków na diodowe, strona USA ale za boga nie moge tego znaleźć.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 20 gości