ESP kalibracja taśmy

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

rafxxx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: pn sie 31, 2009 01:38
Lokalizacja: szczecin

ESP kalibracja taśmy

Post autor: rafxxx » czw sty 06, 2011 15:28

witam,

po podłączeniu vaga wyskakuje mi blad 778 - blad czujnika skretu , byla zdejmowana kierownica i odlaczany akumulator wiec z tego co doczytalem w innych postach na forum problem jest z kalibracja tasmy ktora jest pod kierownica. W jednym z postow wyczytalem tak:

"procedura adaptacji była opisywana, dla przypomnienia powiem, że kierownica musi być ustawiona do jazdy na w prost (koniecznie), żółty punkcik na swoim miejscu (około 2,5 obrotów taśmy w lewo-2,5 w prawo) - w oczku.
w sterowniku ABS nie może być żadnych błędów.
Najlepiej więc jest przejechać się, zatrzymać auto gdy jedzie prosto (nie sugerując się kierą), przełożyć kierownicę, sprawdzić przy okazji oczko w taśmie i tak do skutku aż położenie kierownicy będzie prawidłowe- dopuszczalne jest odchylenie o 5 stopni.
"

Jesli dobrze to rozumiem tasma musi miec w sumie 5 obrotow czy poprostu robie najpierw 2.5 w lewo i potem 2.5 w prawo i tak zostawiam , nie bardzo wiem o co chodzi z tym oczkiem i zoltym punktem ( ponizej na zdjeciu go widac) , jesli chodzi o adaptacje za pomoca vaga wiem jak to zrobic wiec pomozcie krok po kroku dokladnie co mam zrobic po zdjeciu kierownicy



Awatar użytkownika
martinezz123
DZIADZIA
DZIADZIA
Posty: 938
Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
Lokalizacja: kamienna góra
Kontakt:

ESP kalibracja taśmy

Post autor: martinezz123 » czw sty 06, 2011 15:42

po zdjęciu kierownicy zobaczysz obudowę taśmy a w prawym górnym rogu będzie oczko i w nim jak będziesz kręcił kierą będzie się pokazywać żółta plamka
kalibrację przeprowadzamy według tego co mamy w linku poniżej
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/s ... angle.html" onclick="window.open(this.href);return false;
pod spodem masz jak wygląda te oczko z bliska
http://obrazki.elektroda.net/62_1215370565.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;


vw golf IV 1.9 tdi MARTINEZZ
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO

rafxxx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: pn sie 31, 2009 01:38
Lokalizacja: szczecin

ESP kalibracja taśmy

Post autor: rafxxx » czw sty 06, 2011 16:18

no ale jesli chodzi o to oczko to rozumiem ze jak skoncze krecic tasma to powinno byc one widoczne? przy zalozeniu kierownicy?



Awatar użytkownika
martinezz123
DZIADZIA
DZIADZIA
Posty: 938
Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
Lokalizacja: kamienna góra
Kontakt:

ESP kalibracja taśmy

Post autor: martinezz123 » czw sty 06, 2011 16:39

najważniejsze żebyś skalibrował poprawnie czujnik później ściągasz kierownicę i przestawiasz sobie ją tak żeby była na wprost nie przestawiając przy tym ponownie czujnika


vw golf IV 1.9 tdi MARTINEZZ
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO

rafxxx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: pn sie 31, 2009 01:38
Lokalizacja: szczecin

ESP kalibracja taśmy

Post autor: rafxxx » pt sty 07, 2011 13:34

martinezz123, no to prosze cie opisz krok po kroku tzn zaczynam od vaga i tam robie wszystko wedlug schematu
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/s" onclick="window.open(this.href);return false; ... angle.html
potem zdejmuje kierownice i ustawiam oczko i bedzie ok?

bo probuje w roznych kombinacjach i problemem jest to ze ciagle jest ten blad 778 i za nic nie moge go skasowac a bez tego nie moge zrobic calej kalibracji w vag



Awatar użytkownika
martinezz123
DZIADZIA
DZIADZIA
Posty: 938
Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
Lokalizacja: kamienna góra
Kontakt:

ESP kalibracja taśmy

Post autor: martinezz123 » pt sty 07, 2011 16:17

może tak być że masz uwalony czujnik kąta skrętu i jak byś nie klalibrował to nic to nie da .
z tego co pamietam to najpierw musisz ustawić ten punkt żółty ( trzeba ściągnąć kierownicę )i tam jest jeszcze jeden punkt trochę niżej który trzeba ustawić zobaczysz go tak jak tutaj http://www.a6klub.pl/download.htm?id=49 ... 32817380a2" onclick="window.open(this.href);return false; później zakładasz kierke i kręcisz wedle tego co masz w instrukcji kalibracji i jak vag juz ci pokaże że zrobiłeś kalibrację poprawnie to wtedy ściągasz jeszcze raz kierkę i ustawiasz tak żeby była na wprost ale to dopiero wtedy kiedy sie przejedziesz i sprawdzisz ile ci brakuje , dodam że kalibrację robiłem juz dawno i nie jestem tego pewien ale chyba tak jak napisałem .
ważne tez jest żeby mieć zdrowe zawieszenie - końcówki drążka , drążki . słyszałem o takich przypadkach że wyskakiwanie tego błędu spowodowane było dużymi luzami na układzie kierowniczym .
pamietaj że jak odepniesz poduchę a przekręcisz kluczyk w stacyjce , złapiesz błąd airbagu :hmm:

p.s rafxxx PW Poszło


vw golf IV 1.9 tdi MARTINEZZ
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO

rafxxx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: pn sie 31, 2009 01:38
Lokalizacja: szczecin

Re: ESP kalibracja taśmy

Post autor: rafxxx » sob sty 15, 2011 00:14

zaczalem ustawiac tasme zalozylem kierownice, nagle slysze pstryk i jakis trzask :( :( :( od tej chwili nie mam klaksonu , swieci mi sie poduszka i jak krece kierownica to slysze jak ociera cos, podejrzewam ze zerwalem tasme, czy sie myle? musze kupic nowa, czy zaryzykowac i uzywana? POMOZCIE prosze!!!

P.S. denerwuje mnie to ze nie mam klaksonu strasznie !!!!!!!



Awatar użytkownika
martinezz123
DZIADZIA
DZIADZIA
Posty: 938
Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
Lokalizacja: kamienna góra
Kontakt:

ESP kalibracja taśmy

Post autor: martinezz123 » sob sty 15, 2011 13:34

dokładnie tak kolego zerwałeś taśmę :( . ja kupiłem używaną i mi służy , wiadomo że jak kupisz nową to masz pewność i gwarancję :)


vw golf IV 1.9 tdi MARTINEZZ
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO

rafxxx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: pn sie 31, 2009 01:38
Lokalizacja: szczecin

ESP kalibracja taśmy

Post autor: rafxxx » sob sty 15, 2011 15:21

a jeszcze mam jedna rozkmine bo nie wiem czy mam zbieznosc dobrze ustawiona to jesli jest krzywo to tez nawet jesli bede robil cala operacje dobrze to nic nie ustawie prawdA?



Awatar użytkownika
martinezz123
DZIADZIA
DZIADZIA
Posty: 938
Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
Lokalizacja: kamienna góra
Kontakt:

ESP kalibracja taśmy

Post autor: martinezz123 » sob sty 15, 2011 15:26

tak . najlepiej zrobić pożądek z luzami na układzie kierowniczym i ustawić zbieżność .


vw golf IV 1.9 tdi MARTINEZZ
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO

rafxxx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: pn sie 31, 2009 01:38
Lokalizacja: szczecin

ESP kalibracja taśmy

Post autor: rafxxx » pt sty 21, 2011 09:15

martinezz123, czy moge kupic tylko ta czesc:
http://allegro.pl/tasma-airbag-passat-b ... 27528.html" onclick="window.open(this.href);return false; i ja podmienic czy musze kupic teraz caly mechanizm po zerwaniu taki jak tutaj: http://allegro.pl/tasma-esp-golf-iv-pas ... 88106.html" onclick="window.open(this.href);return false; bo szkoda mi kasy wolalbym 1 opcje i sam sobie wymienic? jak uwazasz ?



Awatar użytkownika
martinezz123
DZIADZIA
DZIADZIA
Posty: 938
Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
Lokalizacja: kamienna góra
Kontakt:

ESP kalibracja taśmy

Post autor: martinezz123 » pt sty 21, 2011 14:32

kolego jeżeli masz ESP to tylko ta druga opcja w chodzi w grę bo z tego co widze ten pierwszy link przedstawia tylko tasmę bez czujnika kąta skrętu , z tym tylko że cena na tej aukcji jest mocno przesadzona jak dla mnie , ja dałem za ten element 80 zł i szukaj w tej cenie podzwoń po szrotach , po dużych sprzedawcach części z allegro , może sie uda 100 zł zaoszczędzić :) .


vw golf IV 1.9 tdi MARTINEZZ
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO

rafxxx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: pn sie 31, 2009 01:38
Lokalizacja: szczecin

ESP kalibracja taśmy

Post autor: rafxxx » pt sty 21, 2011 22:19

martinezz123, dzieki kurde bo juz się zastanawiałem czy nie kupić ale bym strzelił gafe, jeszcze się nie uporałem z problemem ale za angazowanie twoje w pomoc rozwiazania mojego problemu to dobra flache bym ci postawil a jak narazie dam punkta za pomoc:)



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

ESP kalibracja taśmy

Post autor: edzio » pt sty 21, 2011 23:37

rafxxx, a wystraczyło zerknąc w parametry ustawic kąt na zero zdjąc kierownicę i założyc prosto i było by ok.bez żadnych kombinacji i adaptacji ,gdy oczywiście problem pojawił się po zdjęciu kierownicy jak dobrze zrozumiałem. :bajer:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości