Witam
jestem szczęśliwym posiadaczem VW Golfa Mk2 1.3 kat.
Tzn prawie szczęsliwym ponieważ od kiedy kupiłem auto mam problem z elektryką. Kilka razy zdarzyło mi sie tak że akumulator rozładowywał sie momentalnie np: odwoziłem dziewczyne do domu, samochód zapalił bezproblemowo, podjechalismy pod jej blok, zgasiłem silnik. pogadalismy dosłownie chwilę, próbuje zapalić a tu mi nawet rozrusznik nie zakrecił. Po naładowaniu aku pod prostownikiem wszystko odrazu działało normalnie. Innym razem stałem na swiatłach silnik zaczał mi szarpac, potem zgasł i nie dało sie odpalić. Ponownie ładowanie akumulatora i wszystko ok. Znajomy powiedział mi że akumulator może mieć zwarcie w celach i wymieniłem go na nowy. drugim problemem jest to że zanim silnik dobrze sie rozgrzeje to na luzie gdy np stoje na swiatłach zaczyna chodzic nierówno i szrpać tak jak wtedy kiedy mi zgasł (ale juz nie gaśnie, tylko szarpie tak jakby lekko przygasał). Sprawdziłem ładowanie i wyniki sa nastepujace:
- napiecie z alternatora 13,95 - 14 V
- napiecie na akumulatorze, bez obciazenia, bieg jałowy - 13,8 V
- napiecie na akumulatorze, włączone światła i dmuchawa na 3, bieg jałowy 13,48 V
- napiecie na akumulatorze włączone swiatła, dmuchawa, orzewanie tylnej szyby, wycieraczki i awaryjki - 13,38 V
Znajomy (ten sam ;p) powiedział mi że takie ładowanie wystarczy a chodzi nierówno bo świece sa do wymiany. Wymieniłem swiece na Bosha, wymieniłem przewody zapłonowe, kopułke i palec. Mimo to silnik dalej chodzi jakby miał za słabe ładowanie, na chwile przygasa gdy włączam dmuchawe lub światła. Dodatkowym problemem jest to że wskaźnik od paliwa przekłamuje tzn niezależnie ile wleje, to po odpaleniu zaraz wskazuje prawdziwa ilość a nastepnie wskazówka spada na czerwone pole i tak stoi w jednym miejscu. Ma to jakiś związek?
Prosze o pomoc czy takie ładowanie jakie jest wystarczy czy powinno być lepsze?
Jaki powinien być prąd ładowania na biegu jałowym, to jutro zmierze i podam.
Co radzicie?
PS: Pasek klinowy też wymieniałem ale nic nie pomogło
Z góry dzieki za odpowiedzi
Problem z ładowaniem, silnik szarpie i przygasa
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: pn sty 03, 2011 19:08
- janek1350
- VW MANIAK
- Posty: 459
- Rejestracja: śr paź 28, 2009 19:44
- Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
- Kontakt:
Problem z ładowaniem, silnik szarpie i przygasa
ładowanie troche małe powinno byc powyzej 14v wyczysc kable dochodzące do alternatora nakrętka na 13kluczyk i przeczysc dobrze papierem sciernym i potem mała nakrętka na 10kluczyk sprawdz równierz stan szczotek w alternatorze i wirnik czy nie jest fioletowy lub wytarty
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: pn sty 03, 2011 19:08
Problem z ładowaniem, silnik szarpie i przygasa
Juz to robiłem przy okazji wymiany paska klinowego, przeczysciłem styki, wymieniłem również klemy na nowe bo wydawały mi sie zasniedziałe ale nic to nie pomogło
Alternatora nie sprawdzałem.
Czy zakłocona praca silnika może wynikac właśnie z tego ladowania?
Alternatora nie sprawdzałem.
Czy zakłocona praca silnika może wynikac właśnie z tego ladowania?
Problem z ładowaniem, silnik szarpie i przygasa
Jeśli nie sprawdzałeś to odkręć regulator (2 śrubki ) i sprawdź czy szczotki są ok. Dodatkowo sprawdź czy komutator nie jest wytarty lub nie ma wyżłobień (to te pierścienie po których szczotki się poruszają.
Maiłem ostatnio to samo i tez zauważyłem ze jak ładowanie słabe to wskaźnik paliwa spada
NA bank to szczotki lub komutator , objaw przygaszenia silnika przy włączeniu obciążenia, jest to spowodowane tym ,że im mniejszy prąd to rośnie natężenie i alternatorowi jest ciężej się kręcić co przekłada się na obciążenie silnika.
Kolega powyżej dobrze napisał ładowanie powinno być powyżej 14V do max 14,7V dodatkowo nie powinno zbytnio skakać. Jak skacze regulator do wymiany ale w tym silniku jest on zespolony ze szczotkami.
Jak nie będziesz pewny kup regulator ze szczotkami (tani zamiennik za 18zł) i sprawdź czy będzie ok jak tak to oryginał (tylko komutator musi być ok bez wyżłobień bo szkoda nowych szczotek a i ładowanie wtedy mniejsze.
Maiłem ostatnio to samo i tez zauważyłem ze jak ładowanie słabe to wskaźnik paliwa spada
NA bank to szczotki lub komutator , objaw przygaszenia silnika przy włączeniu obciążenia, jest to spowodowane tym ,że im mniejszy prąd to rośnie natężenie i alternatorowi jest ciężej się kręcić co przekłada się na obciążenie silnika.
Kolega powyżej dobrze napisał ładowanie powinno być powyżej 14V do max 14,7V dodatkowo nie powinno zbytnio skakać. Jak skacze regulator do wymiany ale w tym silniku jest on zespolony ze szczotkami.
Jak nie będziesz pewny kup regulator ze szczotkami (tani zamiennik za 18zł) i sprawdź czy będzie ok jak tak to oryginał (tylko komutator musi być ok bez wyżłobień bo szkoda nowych szczotek a i ładowanie wtedy mniejsze.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości