Rozrusznik nie kręci z kluczyka

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Rozrusznik nie kręci z kluczyka

Post autor: Xabingo » ndz sty 02, 2011 21:49

Witam!
W mojej Jettcie II 1.8 PF automat z klimą 90r. mam problem z odpaleniem. Rozrusznik na krótko kręci, a ze stacyjki nie chce.
Elektromagnes sprawny na pewno, bo sprawdziłem. Napięcie na elektromagnes nie jest podawane.
Sprawdzałem stacyjkę i kostka idealna.
Jak przekręcę stacyjkę to wszystkie kontrolki działają, wszystko jest sprawne: radio, światła, dmuchawa itd... gdy przekręcam dalej to nic się nie dzieje, nie odpala, ale nadmuch który w klimie pracuje cały czas przestaje wtedy pracować (podczas próby odpalania), to normalne gdy odpalam samochód, ale wolę o tym powiedzieć.

Tak na marginesie dodam, że centralny zamek jest nie oryginalny (alarmu nie ma), myślałem, że on coś blokuje, ale wyjąłem mu bezpiecznik i nie pomogło.


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Rozrusznik nie kręci z kluczyka

Post autor: prezesik25 » ndz sty 02, 2011 22:13

Xabingo pisze:Sprawdzałem stacyjkę i kostka idealna.
idealna, ale może mieć spalone styki załączające rozrusznik, wszystko inne może być OK. Koszt kostki stacyjki to ok. 15-20 zł.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Re: Rozrusznik nie kręci z kluczyka

Post autor: Xabingo » ndz sty 02, 2011 22:19

Jutro pojadę kupić nową i zobaczę, czy coś pomoże. A jeśli to nie kostka to co?


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Rozrusznik nie kręci z kluczyka

Post autor: Tomasz Bis » ndz sty 02, 2011 22:21

Xabingo pisze: automat
Nie wiem tego dokładnie , tylko czytałem o tym że automat posiada zabezpieczenie przy lewarku . Jest tam jakiś włącznik który uniemożliwia uruchomienie silnika w innej pozycji niż N . Temat spotkałem na naszym forum , warto sprawdzić ten trop :chytry:


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Rozrusznik nie kręci z kluczyka

Post autor: Johnatan » ndz sty 02, 2011 23:25

Nie kupuj żadnej kostki narazie, to bez sensu. Też bym był za pomysłem Tomasza Bis, lecz też miałem przypadek że aluminiowy czpiń w stacyjce sie wyrobił i nie był wstanie okręcić sie na tyle mocno w prawo jak tego chce wkładka. proponuje albo wyjać kostke i zrobić mostek miedzy grubym czerwonym a hmmmm nie pamietam czy czarnym, rób pokolei aż znajdziesz jest tylko kilka pinów.. jeśli bedzie za każdym razem odpalał tzn wina wkładki lub stacyjki, jeśli nie to tak jak mówi tomek.. automat.


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Rozrusznik nie kręci z kluczyka

Post autor: Xabingo » ndz sty 02, 2011 23:38

Tomasz Bis pisze:Nie wiem tego dokładnie , tylko czytałem o tym że automat posiada zabezpieczenie przy lewarku . Jest tam jakiś włącznik który uniemożliwia uruchomienie silnika w innej pozycji niż N . Temat spotkałem na naszym forum , warto sprawdzić ten trop :chytry:
Na N też chyba da się odpalić, lecz zawsze odpalam na P.
Raczej to nie wina czujnika przy skrzyni.
Pobawię się w mostkowanie kabli...


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Rozrusznik nie kręci z kluczyka

Post autor: Tomasz Bis » ndz sty 02, 2011 23:50

Xabingo pisze: Na N też chyba da się odpalić, lecz zawsze odpalam na P.
Racja , czasem mam okazję jeździć A6 :grrr:
Wydaje mi się , że ten czujnik jest nie na skrzyni tylko w okolicy lewarka .


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Rozrusznik nie kręci z kluczyka

Post autor: Tomasz Bis » ndz sty 02, 2011 23:57

Xabingo pisze: nadmuch który w klimie pracuje cały czas przestaje wtedy pracować (podczas próby odpalania), to normalne gdy odpalam samochód,
Czyli jest odcinana linia X przy uruchamianiu , co wskazuje na sprawną kostkę .


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Rozrusznik nie kręci z kluczyka

Post autor: Lipek81 » pn sty 03, 2011 00:24

Dźwignia biegów połączona jest z przełącznikiem, Prawdopodobnie jest on zepsuty - trzeba przeczyścić styki. Sprawdź, czy dasz rade odpalić na P i na N. Możesz jeszcze dostać się do tego przełącznika i zewrzeć dwa grube przewody - czerwony i czarno-czerwony - wtedy sobacz, czy odpali. Jak tak, to przełącznik do naprawy.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Rozrusznik nie kręci z kluczyka

Post autor: Zico63b » pn sty 03, 2011 00:30

Tomasz Bis pisze:Czyli jest odcinana linia X przy uruchamianiu , co wskazuje na sprawną kostkę .
Nie wskazuje. To, że styk X jest rozłączany w czasie rozruchu może wskazywać na sprawną stacyjkę - porusza prawidłowo kostką. Natomiast nie gwarantuje łączenia styku 50.
Pomysł z łączeniem we wtyku kostki jest dobry.
Pełny obwód blokowania rozrusznika "w automacie", D50 to kostka stacyjki, pin rozrusznika.
Obrazek



Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Rozrusznik nie kręci z kluczyka

Post autor: Xabingo » pn sty 03, 2011 09:42

Dzięki koledzy za pomoc :bigok: Dzisiaj sprawdzę ten czujnik przy lewarku i napiszę co się dzieje.


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Rozrusznik nie kręci z kluczyka

Post autor: Xabingo » pn sty 03, 2011 11:50

Lipek81 pisze:Możesz jeszcze dostać się do tego przełącznika i zewrzeć dwa grube przewody - czerwony i czarno-czerwony
Nie ma tam takich przewodów.
Tak wygląda u mnie:
Obrazek

Kabel gruby czerwono-czarny idący od rozrusznika do skrzynki jest sprawny. W innym miejscu wychodzi ze skrzynki do stacyjki i też jest sprawny, coś w skrzynce go rozłączyło i to pewnie będzie skrzynia biegów.
Co to jest za przekaźnik z numerem 92? On jest do skrzyni biegów?


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Rozrusznik nie kręci z kluczyka

Post autor: Lipek81 » pn sty 03, 2011 12:55

W takim razie odłącz wtyczkę z kostki stacyjki i zewrzyj kable - czerwony i czerowno-czarny - może to rzeczywiście stacyjka.



Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Rozrusznik nie kręci z kluczyka

Post autor: Xabingo » pn sty 03, 2011 13:20

Lipek81 pisze:W takim razie odłącz wtyczkę z kostki stacyjki i zewrzyj kable - czerwony i czerowno-czarny - może to rzeczywiście stacyjka.
Robiłem to i nie kręci. Z tego co sprawdzałem to przewód rozrusznika który wchodzi do skrzynki jest ok, a w innym miejscu wychodzi do stacyjki i jest też ok, na to wygląda, że coś w skrzynce je rozłączyło.
Nie chcę robić tego na krótko bo LPG nie będzie wtedy działało.
Od stacyjki do skrzynki zmostkowałem i wtedy kręci, także przewód jest ok.
Od skrzyni biegów wychodzą kable do przekaźnika 71 (jest zamontowany w środkowej konsoli), ale ten przekaźnik jest sprawny.


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości