Wskaźnik doladowania turba
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 949
- Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
- Lokalizacja: Orzesze
- Kontakt:
Wskaźnik doladowania turba
witam, mam od pewnego czasu problem z oswietleniem wskaznika doladowania.
mianowicie zapala sie i dziala, a po ok 10-15 minach zaczyna przygasac, mrugac... szalec poprostu
dzisiaj np migal w rytm radia xD
jak wiecie sa tam 3 kabelki od zasilania.
1 PLUS staly
2 PLUS chwilowy co to wlacza
3 MASA.
no i tak PLUS staly jest podpiety pod bezpiecznik z radia.
PLUS chwilowy jest podpiety pod bezpiecznik ze swiatla postojowego
a masa jest do sruby pod kolumna kierownicy podpieta.
jak sprawdzalem miernikiem, wszystko smiga, przewodzi sygnal, napiecie tez dochodzi 12.6 V czy jakos tak.
wskaznik jest
no i teraz pytanie, czy w nim cos sie moze popsuc, czytalem i slyszalem ze to sa raczej bez awaryjne rzeczy, no ale u mnie cos swiruje.
a druga sprawa, wiadomo ze on sie zalacza ze najpierw tarcza, potem wskazowka, potem dioda, nastepnie wskaznik idzie w calym zakresie obrotow w dwie strony i dopiero pokazuje doladownianie.
wylacza sie w odwrotnej kolejnosci.
i teraz tak mysle ze jesli byl by problem z plusem chwilowym to by poprostu sie wlaczal i wylaczal w kolko.
wiec problem albo w masie, albo w plusie stalym, z tym ze plus staly jest brany z radia, ktore zawsze normalnie gra... mozliwe ze na bezpieczniku przez radio jakies skoki napiecia sa?
masa wg miernika jest ok. takze juz sam nie wiem o co tu moze chodzic ;s
prosze o pomoc.
jutro sprawdze jak zacznie migac, napiecie na wtyczce, bo jak bedzie prawidlowe tzn ze wskaznik na wykonczeniu??
mianowicie zapala sie i dziala, a po ok 10-15 minach zaczyna przygasac, mrugac... szalec poprostu
dzisiaj np migal w rytm radia xD
jak wiecie sa tam 3 kabelki od zasilania.
1 PLUS staly
2 PLUS chwilowy co to wlacza
3 MASA.
no i tak PLUS staly jest podpiety pod bezpiecznik z radia.
PLUS chwilowy jest podpiety pod bezpiecznik ze swiatla postojowego
a masa jest do sruby pod kolumna kierownicy podpieta.
jak sprawdzalem miernikiem, wszystko smiga, przewodzi sygnal, napiecie tez dochodzi 12.6 V czy jakos tak.
wskaznik jest
no i teraz pytanie, czy w nim cos sie moze popsuc, czytalem i slyszalem ze to sa raczej bez awaryjne rzeczy, no ale u mnie cos swiruje.
a druga sprawa, wiadomo ze on sie zalacza ze najpierw tarcza, potem wskazowka, potem dioda, nastepnie wskaznik idzie w calym zakresie obrotow w dwie strony i dopiero pokazuje doladownianie.
wylacza sie w odwrotnej kolejnosci.
i teraz tak mysle ze jesli byl by problem z plusem chwilowym to by poprostu sie wlaczal i wylaczal w kolko.
wiec problem albo w masie, albo w plusie stalym, z tym ze plus staly jest brany z radia, ktore zawsze normalnie gra... mozliwe ze na bezpieczniku przez radio jakies skoki napiecia sa?
masa wg miernika jest ok. takze juz sam nie wiem o co tu moze chodzic ;s
prosze o pomoc.
jutro sprawdze jak zacznie migac, napiecie na wtyczce, bo jak bedzie prawidlowe tzn ze wskaznik na wykonczeniu??
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
Re: Wskaźnik doladowania turba
Odpowiedz myśle że jest banalnie prosta z punktu widzenia elektromechanika. Radio pobiera taki prąd że przygasa, podczas ostrego basu, co to oznacza? że napięcie na kablu plusowym do radia spada, wskaźnikowi nie wystarcza to i przygasa. Rada?
Weź zasilanie z plusa skrzynki bezpieczników i mase też. Mk2 takie rzeczy mają to myśle że mk3 też sie znajdzie.
Weź zasilanie z plusa skrzynki bezpieczników i mase też. Mk2 takie rzeczy mają to myśle że mk3 też sie znajdzie.
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 949
- Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
- Lokalizacja: Orzesze
- Kontakt:
Wskaźnik doladowania turba
Johnatan,
zaraz pojde chyba i podepne staly plus i masa do aku bezposrednio, kwestia puscic kabelek jeden.
tylko ten chwilowy plus moze zostac bezpieczniku swiatel?
zaraz pojde chyba i podepne staly plus i masa do aku bezposrednio, kwestia puscic kabelek jeden.
tylko ten chwilowy plus moze zostac bezpieczniku swiatel?
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 949
- Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
- Lokalizacja: Orzesze
- Kontakt:
Wskaźnik doladowania turba
Johnatan, jednak nie pomoglo.
podpielem staly plus na zasilanie z alarmu, gdzie napewno jest non stop namiecie i dalej po kilku km jest to samo, gasnie i zaczyna szalec.
jest tam co sie zepsuc? bo z tego co slyszalem to raczej bez awaryjne wskazniki
podpielem staly plus na zasilanie z alarmu, gdzie napewno jest non stop namiecie i dalej po kilku km jest to samo, gasnie i zaczyna szalec.
jest tam co sie zepsuc? bo z tego co slyszalem to raczej bez awaryjne wskazniki
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
Wskaźnik doladowania turba
Takie pytanie, jaki masz sprzęt audio w wozie, bo to co opisujesz to są ewidentne spadki napięcia. Zrób tak jak radził mój przedmówca, wepnij się w skrzynkę bezpieczników pod główny plus i masę. Co do plusa od podświetlenia to najlepiej jest wpiąć go w podświetlenie kokpitu a nie postojówki.
Golf "Drugi" by finch
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 949
- Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
- Lokalizacja: Orzesze
- Kontakt:
Wskaźnik doladowania turba
finch,
a gdzie znajde głowny plus i mase?
plus podswietlenia podepne pod kokpit, jak radzisz.
a jeszcze ponowie pytanie, mozliwe ze cos w wskazniku sie zepsulo?
a gdzie znajde głowny plus i mase?
plus podswietlenia podepne pod kokpit, jak radzisz.
a jeszcze ponowie pytanie, mozliwe ze cos w wskazniku sie zepsulo?
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
Wskaźnik doladowania turba
Z tyłu skrzynki bezpieczników będziesz miał gruby czerwony i brązowy kabel wpięty. Nie wiem jak jest w MK III ale w MK II masz do dyspozycji z tyłu skrzynki listwe dodatnią, oznaczona jest jako 'Y' i tam przychodzi gruby plusowy kabel od aku, będzie czerwony z jakimś paskiem albo coś takiego. W każdym bądź razie jak go odepniesz powinno Ci zgasnąć wszystko w samochodzie, włącznie z kontrolkami itp itd. Obok niego powinny być jeszcze wolne pola na żeńskie konektory i to będzie plus. Masa to w ostateczności w masowy kabel możesz się wcinać albo poszukać centralnego punktu masowego. W dwói była to taka blaszka po lewej stronie na stelażu skrzynki. Jakbyś mi podesłał dobre zdjęcie skrzynki tak żeby było widać ją z tyłu a nie z góry to będę mógł lepiej pomóc.
Golf "Drugi" by finch
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 949
- Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
- Lokalizacja: Orzesze
- Kontakt:
Wskaźnik doladowania turba
najprosciej podepne kable po aku bezposrednio.
mam tam juz wyprowadzona dziure zeby przewody puszczac.
mi sie wydaje ze problem tkwi w czujniku.
tak jakby przestawal dzialac jak sie nagrzeje paro minutowym dzialaniem
mam tam juz wyprowadzona dziure zeby przewody puszczac.
mi sie wydaje ze problem tkwi w czujniku.
tak jakby przestawal dzialac jak sie nagrzeje paro minutowym dzialaniem
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
Wskaźnik doladowania turba
Na chłopski rozum. Jak możesz mieć problem w czujniku który odpowiada tylko za podanie informacji o ciśnieniu lub podciśnieniu a z podświetleniem nie ma nic wspólnego. Jeżeli według Ciebie czujnik jest trafiony to nie wydaje Ci się że powinna się wskazówka "bujać" po tarczy? Poza tym wahania napięcia mają też wpływ na interpretacje pomiaru przez zegar. Co do kabli to możesz oczywiście puścić od aku tylko nie zapomnij o jakimś bezpieczniku przy akumulatorze.
Golf "Drugi" by finch
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 949
- Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
- Lokalizacja: Orzesze
- Kontakt:
Wskaźnik doladowania turba
hmm no wskazowka wtedy jak padnie oswietelenie to lata po tarczy i pokazuje cuda xD
nie kiedy nawet jest wygaszone wszysko a sie pali lampka WARNING xD
a druga idzie to kostki a dalej idzie wezyk do wezyka z turbo
nie kiedy nawet jest wygaszone wszysko a sie pali lampka WARNING xD
no jedna wtyczka jest z zasilania, czyli tez podswietlenia.finch pisze:a z podświetleniem nie ma nic wspólnego
a druga idzie to kostki a dalej idzie wezyk do wezyka z turbo
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
Wskaźnik doladowania turba
Nic innego jak spadki napięcia masz dość potężne na zasilaniu wskaźnika. Mam nadzieje że go nie uszkodziłeś tymi wahaniami. Wypruj zasilanie zrób "po bożemu" od podstaw i dopiero można zaczynać temat porządnie bo teraz to się zaczyna wróżenie z fusów uskuteczniać
Golf "Drugi" by finch
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 949
- Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
- Lokalizacja: Orzesze
- Kontakt:
Wskaźnik doladowania turba
w weekend go wyjme i podlacze pod aku co mam w domu i zobacze czy tez zacznie migac, tak chyba najlepiej sprawdze, jak bedzie wszystko ok, tzn ze cos w aucie nie halo.
tylko zastanawia mnie czemu przez ponad rok dzialal normalnie, wszysko bylo ok
tylko zastanawia mnie czemu przez ponad rok dzialal normalnie, wszysko bylo ok
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
Wskaźnik doladowania turba
brynol, wyłącz całe audio podgrzewanie szyby nawiew, zostaw tylko włączone światła zasadnicze i powiedz czy auto "miga" światłami na postoju.
Golf "Drugi" by finch
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
- mara_010
- Gadatliwa bestia
- Posty: 763
- Rejestracja: pt sty 29, 2010 19:42
- Lokalizacja: SuVA(G)łki BIEGUN
- Kontakt:
Wskaźnik doladowania turba
dla mnie też się wydaje ze to są duze sparki napięć bądz może gdzieś masa nie łączyć to też powinieneś wziąć pod uwagę, ze wskaźnikiem raczej nie powinno nic się stać, także podłącz do na krótko i zobacz jak wszystko będzie dobrze to będziemy dalej myśleć
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości