Kontrolka baterii

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
_Bolec_
TDI <3
TDI <3
Posty: 920
Rejestracja: czw lip 15, 2010 19:21
Lokalizacja: Łowicz- okolice

Kontrolka baterii

Post autor: _Bolec_ » śr gru 29, 2010 21:06

Daj mu w pióra Tz dodaj gazu i zamknij obrotomierz i zobaczy czy alternator się wzbudzi. :satan:



Awatar użytkownika
Remyyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn paź 18, 2010 01:00

Kontrolka baterii

Post autor: Remyyk » śr gru 29, 2010 23:31

Więc jeszcze raz, wszystko na spokojnie:
- gdy wtyk podpięty do alternatora lampka akumulatora ŚWIECI na zapłonie i NIE GAŚNIE po uruchomieniu silnika. Do tego pojawia się błąd "alternator workshop",
- gdy wtyk jest odpięty od alternatora, lampka akumulatora NIE ŚWIECI ani na zapłonie, ani po uruchomieniu silnika. Nie ma też żadnego błędu,

Byłem jeszcze dziś u elektryka wypytać co by to mogło być i powiedział, że jakaś dioda wzbudzeniowa może być zepsuta i że to problem osób, które naprawiały alternator. Ale żeby profesjonalny zakład zajmujący się tylko rozrusznikami i alternatorami tak spaprał robotę?

ffsapher - Myślisz, że nie próbowałem? :D nic z tego ;)

I jeszcze jedno, napewno nie jest to awaria samej kontrolki, bo wczoraj próbowałem pojechać do sklepu... Nie dojechałem - akumulator padł po drodze ;).
Ostatnio zmieniony śr gru 29, 2010 23:55 przez Remyyk, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
_Bolec_
TDI <3
TDI <3
Posty: 920
Rejestracja: czw lip 15, 2010 19:21
Lokalizacja: Łowicz- okolice

Kontrolka baterii

Post autor: _Bolec_ » śr gru 29, 2010 23:54

daj niekieski do masy i zobacz czy zaświeci, jeśli nie kabel uszkodzony ew kontrolka.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kontrolka baterii

Post autor: Zico63b » śr gru 29, 2010 23:54

Znaczy się, autko sprawne i wygląda jednak na alternator, mimo iż trudno w to uwierzyć - zważywszy tyle działań które już wykonano.
Remyyk pisze:- gdy wtyk podpięty do alternatora lampka akumulatora ŚWIECI na zapłonie
Lampka (dioda w liczniku) sprawna. Nie świeciłaby. Zwarcia nie ma - świeciłaby także z odpiętym wtykiem.
Jedynie jeszcze próba "niebieski do masy"...
Ostatnio zmieniony śr gru 29, 2010 23:58 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Remyyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn paź 18, 2010 01:00

Kontrolka baterii

Post autor: Remyyk » śr gru 29, 2010 23:56

Hmmm... Jestem dość zielony w sprawach motoryzacji, elektryki samochodowej szczególnie i tu rodzi się pytanie: jak dodać niebieski kabelek do masy? Tzn, konkretnie co mam zrobić, bo po prostu nie czaję ;d

A byłbym naprawdę szczęśliwy jeśli okazałoby się, że to "tylko" alternator, bo po naprawie mam na niego pół roku gwarancji, więc z tym problemów nie powinno być



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kontrolka baterii

Post autor: Zico63b » czw gru 30, 2010 00:00

Kawałek przewodu umocować do blachy czy minusowej klemy i drugim końcem dotknąć pinu we wtyczce od niebieskiego przewodu.
Wtyk zdjęty. Druga osoba w kabinie patrzy czy zaświeci. Silnik NIE pracuje, zapłon włączony



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Kontrolka baterii

Post autor: edzio » czw gru 30, 2010 09:36

Jesli przedtem paliła ,teraz nie to wina alternatora,chyba ,ze było coś modzone miedzyczasie.



Awatar użytkownika
Remyyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn paź 18, 2010 01:00

Kontrolka baterii

Post autor: Remyyk » czw gru 30, 2010 12:17

To ja idę jeszcze spróbować z niebieskim do masy, jeśli okaże się, że to w jednak ten alternator, to naprawdę mam pecha do alternatorów ;)



Awatar użytkownika
Remyyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn paź 18, 2010 01:00

Kontrolka baterii

Post autor: Remyyk » czw gru 30, 2010 14:16

Problem rozwiązany ;)
Felerny był bezpiecznik na listwie przy akumulatorze, przez co kabel nie stykał, dlatego alternator nie ładował. Elektryk mówił, że bezpiecznik spalił się najprawdopodobniej przez wadliwy regulator napięcia w starym alternatorze, bo przy próbie wyciągnięcia bezpiecznika praktycznie skruszył się w rękach. Teraz bezpieczniki wymienione, alternator z reglerem w jak najlepszym porządku, więc w końcu koniec problemów ;)

Dziękuję wszystkim za pomoc ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości