Kontrolka baterii
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Kontrolka baterii
Daj mu w pióra Tz dodaj gazu i zamknij obrotomierz i zobaczy czy alternator się wzbudzi.
Kontrolka baterii
Więc jeszcze raz, wszystko na spokojnie:
- gdy wtyk podpięty do alternatora lampka akumulatora ŚWIECI na zapłonie i NIE GAŚNIE po uruchomieniu silnika. Do tego pojawia się błąd "alternator workshop",
- gdy wtyk jest odpięty od alternatora, lampka akumulatora NIE ŚWIECI ani na zapłonie, ani po uruchomieniu silnika. Nie ma też żadnego błędu,
Byłem jeszcze dziś u elektryka wypytać co by to mogło być i powiedział, że jakaś dioda wzbudzeniowa może być zepsuta i że to problem osób, które naprawiały alternator. Ale żeby profesjonalny zakład zajmujący się tylko rozrusznikami i alternatorami tak spaprał robotę?
ffsapher - Myślisz, że nie próbowałem? nic z tego
I jeszcze jedno, napewno nie jest to awaria samej kontrolki, bo wczoraj próbowałem pojechać do sklepu... Nie dojechałem - akumulator padł po drodze .
- gdy wtyk podpięty do alternatora lampka akumulatora ŚWIECI na zapłonie i NIE GAŚNIE po uruchomieniu silnika. Do tego pojawia się błąd "alternator workshop",
- gdy wtyk jest odpięty od alternatora, lampka akumulatora NIE ŚWIECI ani na zapłonie, ani po uruchomieniu silnika. Nie ma też żadnego błędu,
Byłem jeszcze dziś u elektryka wypytać co by to mogło być i powiedział, że jakaś dioda wzbudzeniowa może być zepsuta i że to problem osób, które naprawiały alternator. Ale żeby profesjonalny zakład zajmujący się tylko rozrusznikami i alternatorami tak spaprał robotę?
ffsapher - Myślisz, że nie próbowałem? nic z tego
I jeszcze jedno, napewno nie jest to awaria samej kontrolki, bo wczoraj próbowałem pojechać do sklepu... Nie dojechałem - akumulator padł po drodze .
Ostatnio zmieniony śr gru 29, 2010 23:55 przez Remyyk, łącznie zmieniany 1 raz.
Kontrolka baterii
daj niekieski do masy i zobacz czy zaświeci, jeśli nie kabel uszkodzony ew kontrolka.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontrolka baterii
Znaczy się, autko sprawne i wygląda jednak na alternator, mimo iż trudno w to uwierzyć - zważywszy tyle działań które już wykonano.
Jedynie jeszcze próba "niebieski do masy"...
Lampka (dioda w liczniku) sprawna. Nie świeciłaby. Zwarcia nie ma - świeciłaby także z odpiętym wtykiem.Remyyk pisze:- gdy wtyk podpięty do alternatora lampka akumulatora ŚWIECI na zapłonie
Jedynie jeszcze próba "niebieski do masy"...
Ostatnio zmieniony śr gru 29, 2010 23:58 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.
Kontrolka baterii
Hmmm... Jestem dość zielony w sprawach motoryzacji, elektryki samochodowej szczególnie i tu rodzi się pytanie: jak dodać niebieski kabelek do masy? Tzn, konkretnie co mam zrobić, bo po prostu nie czaję ;d
A byłbym naprawdę szczęśliwy jeśli okazałoby się, że to "tylko" alternator, bo po naprawie mam na niego pół roku gwarancji, więc z tym problemów nie powinno być
A byłbym naprawdę szczęśliwy jeśli okazałoby się, że to "tylko" alternator, bo po naprawie mam na niego pół roku gwarancji, więc z tym problemów nie powinno być
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontrolka baterii
Kawałek przewodu umocować do blachy czy minusowej klemy i drugim końcem dotknąć pinu we wtyczce od niebieskiego przewodu.
Wtyk zdjęty. Druga osoba w kabinie patrzy czy zaświeci. Silnik NIE pracuje, zapłon włączony
Wtyk zdjęty. Druga osoba w kabinie patrzy czy zaświeci. Silnik NIE pracuje, zapłon włączony
Kontrolka baterii
Jesli przedtem paliła ,teraz nie to wina alternatora,chyba ,ze było coś modzone miedzyczasie.
Kontrolka baterii
To ja idę jeszcze spróbować z niebieskim do masy, jeśli okaże się, że to w jednak ten alternator, to naprawdę mam pecha do alternatorów
Kontrolka baterii
Problem rozwiązany
Felerny był bezpiecznik na listwie przy akumulatorze, przez co kabel nie stykał, dlatego alternator nie ładował. Elektryk mówił, że bezpiecznik spalił się najprawdopodobniej przez wadliwy regulator napięcia w starym alternatorze, bo przy próbie wyciągnięcia bezpiecznika praktycznie skruszył się w rękach. Teraz bezpieczniki wymienione, alternator z reglerem w jak najlepszym porządku, więc w końcu koniec problemów
Dziękuję wszystkim za pomoc
Felerny był bezpiecznik na listwie przy akumulatorze, przez co kabel nie stykał, dlatego alternator nie ładował. Elektryk mówił, że bezpiecznik spalił się najprawdopodobniej przez wadliwy regulator napięcia w starym alternatorze, bo przy próbie wyciągnięcia bezpiecznika praktycznie skruszył się w rękach. Teraz bezpieczniki wymienione, alternator z reglerem w jak najlepszym porządku, więc w końcu koniec problemów
Dziękuję wszystkim za pomoc
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości