Witam forumowiczów.
Dwa tygodnie temu zakupiłem w Monachium Golfa IV kombi z silnikiem benzynowym 1.6 SR. Auto kupowałem z mechanikiem i na tyle na ile jest to możliwe bez narzędzi i sprzętu, nie znaleźliśmy w nim żadnych niepokojących objawów. Sprawdziłem wszystkie płyny i w drogę.
Niestety już w drodze powrotnej zaczęły się schody z kontrolkami:
1. Zapaliła się kontrolka airbag'u - AIRBAG FEHLER i pali się nadal
2. Po przejechaniu 400 km zapaliła się pomarańczowa kontrolka poziomu/ciśnienia oleju - ÖLSTAND PRÜFEN. Zjechałem na stację, odczekałem 10 min i sprawdziłem poziom. Był blisko minimum ale nie poniżej, pomyślałem że nie zdążył jeszcze spłynąć. Odpaliłem silnik kontrolka już nie świeciła, ale dla bezpieczeństwa dolałem 250 ml. Po przejechaniu kolejnych ok 400 km, powtórka z rozrywki. Odczekałem 10 min, sprawdziłem poziom, był wyższy niż przy ostatnim sprawdzeniu, ale dolałem jeszcze 100ml. Do domu zostało mi wówczas 300 km które przejechałem już bez przygód. Zaznaczę jedynie że silnik nie ma widocznych wycieków, pod autem też nie robi się plama. Na końcu wydechu, jak sprawdziłem palcami była cieć ale nie była ona śliska co mogłoby wskazywać na olej. Auto trochę stało więc obstawiam że to po prostu zebrała się woda.
3. Od przyjazdu do Polski nie miałem czasu zająć się autem i tylko co dwa dni go odpalałem na chwile. Wczoraj zaraz po odpaleniu (silnik zimny, na zewnątrz -5 st.) zapaliła się kontrolka poziomu/temperatury płynu chłodniczego - STOP!!!KUHLMITTEL PRÜFEN BETRIEBSANLEITUNG Sprawdziłem poziom - znacznie powyżej minimum. Następnego dnia go odpaliłem - ta sama sytuacja. Zostawiłem go na chodzie i po 5 - 10 min kontrolka zgasła. Odpaliłem jeszcze raz - już nie świeciła. Teraz po odpaleniu nie świeci.
Jak wsiadam do auta zastanawiam się co mi się tym razem zaświeci:) Zaznaczę że do jazdy nie mam zastrzeżeń: silnik pracuje równo, na wolnych obrotach jest stabilny, przyspiesza "raczej "płynnie, spalanie w normie (5.9 l/100km w trasie).
Czy jest to problem mechaniczny czy raczej komputer świruje? Czy reset komputera może załatwić sprawę?
Jeśli ktoś miał podobny problem lub może coś konstruktywnego zasugerować będę wdzięczny za rady. Mogą się one przydać przy wizycie w warsztacie.
Czy ktoś może polecić Fachowca z prawdziwego zdarzenia w Krakowie? Najlepiej takiego który na drugie imię ma VW Golf:) Chciałbym uniknąć szarlatana który wymienia wszystko po kolei a usterka ma się dobrze.
Pozdrawiam
Kontrola: airbag, olej, płyn
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- martinezz123
- DZIADZIA
- Posty: 938
- Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
- Lokalizacja: kamienna góra
- Kontakt:
Kontrola: airbag, olej, płyn
co do poduch to zacytuje kolegę " W najprostrzym tłumaczeniu "defekt sterownika AIR-BAG"
co do płuny chłodzącego nalej trochę więcej żeby dobrze były nóżki czujnika przykryte i powinno być git
co do oleju nie mam pojęcia może po prostu skasuj błędy ( błąd ) i będzie git
co do płuny chłodzącego nalej trochę więcej żeby dobrze były nóżki czujnika przykryte i powinno być git
co do oleju nie mam pojęcia może po prostu skasuj błędy ( błąd ) i będzie git
vw golf IV 1.9 tdi MARTINEZZ
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Kontrola: airbag, olej, płyn
1. Pod kompa
2. Dolej olej do max i obserwuj...samo otwarcie maski (bez dolania oleju) gasi kontrolkę na 100km
3. Dolej 100ml płynu i po problemie
2. Dolej olej do max i obserwuj...samo otwarcie maski (bez dolania oleju) gasi kontrolkę na 100km
3. Dolej 100ml płynu i po problemie
Kontrola: airbag, olej, płyn
płyn dolałem, na razie ok
w przyszłym tyg robię rozrząd, wymianę oleju i diagnostykę - zobaczymy
dzięki za sugestie
w przyszłym tyg robię rozrząd, wymianę oleju i diagnostykę - zobaczymy
dzięki za sugestie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości