Odrazu widac ze nie jestes elektrykiem czy elektronikiem. Altek laduje do osiagniecia pewnego napiecia. Napiecie to osiagnie aku tylko wtedy gdy jest w pelni naladowany. Regulator w altku nie przerwie łądwania dopuki nie bedzi enaladowany aku w pelni. Nie ma takiej opcji ze wiekszy aku bedzie niedoladowany.wiktoriano pisze:to alternator ci nie doładuje go i szybciej wykończysz aku,
Alternator a akumulator
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Alternator a akumulator
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: Alternator a akumulator
Zgadzam się z kolegą wesol.. kwestia stopnia naładowania akumulatora zależy tylko od tego jak długo i jakim prądem go ładujemy, więc można ładować akumulator o pojemności np. 200Ah za pomocą "małego" alternatora - czas ładowania się wydłuży i tyle. Prosty przykład baterie do telefonów komórkowych - do jednego modelu telefonu, można kupić rożnej pojemności baterię nie wymieniając ładowarki. Drugi przykład - audio maniacy, którzy wstawiają dodatkowe akumulatory w bagażniku, bez wymiany alternatora.
Nie rozumiem za to wyliczeń kolegi wiktoriano
Wracając do tematu akumulatora z dużym prądem rozruchowym.. czy na pewno rozrusznik bierze tyle ile potrzebuje
Nie rozumiem za to wyliczeń kolegi wiktoriano
Wg mnie kolega źle wylicza bo 70A to nie to samo co 70Ah (55Ah +15A zapasu - wg Twojego rozumowania) - "A" to nie to samo co "Ah". Alternator w samochodzie działa trójfazowo, więc wytwarza prąd zmienny, który następnie jest "prostowany" - część wytworzonego prądu idzie na elektrykę, a część na ładowania akumulatora. Poza tym akumulator nie może być ładowany zbyt dużym prądem, bo może zostać uszkodzony. Prąd ładowania jest stały na rozsądnym poziomie, dopiero jak akumulator będzie "prawie naładowany" prąd ładowania maleje. Dalej nie widzę sensu wyliczeń kolegi.. może ktoś to potwierdzićwiktoriano pisze:Ja sobie do mojego alternatora z oznaczeniem KC -> 14V 70A znalazłem 55Ah 500A, bo 15A przynajmniej idzie na obsługę samochodu, światła radio z głośnikami lampki i inne podzespoły, także to też przynajmniej idzie na obsługę samochodu.
Wracając do tematu akumulatora z dużym prądem rozruchowym.. czy na pewno rozrusznik bierze tyle ile potrzebuje
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: czw sie 06, 2009 17:26
- Lokalizacja: Wadowice
- Kontakt:
Alternator a akumulator
Jesteś pewien??wesol pisze: Altek laduje do osiagniecia pewnego napiecia. Napiecie to osiagnie aku tylko wtedy gdy jest w pelni naladowany. Regulator w altku nie przerwie łądwania dopuki nie bedzi enaladowany aku w pelni. Nie ma takiej opcji ze wiekszy aku bedzie niedoladowany.
czyli twierdzisz, że jak mam alteka 70A to akumulator 63Ah bedzie dorze doładowywany??
Spodobał mi sie bosh silwer S5 63Ah 580A nie będzie za duży??
Pierwsze prąd idzie do obsługi urządzeń a reszta trafia do aku, myślałem ze cały czas go doładowywuje. to co w takim razie się dzieje z nadmiarem prądu, jak się aku doładuje i przerywa??
Bo jaśli np wszystkie urządzenia 30A to do aku idzie 40A aku doładowany i co z tym 40A??
Alternator a akumulator
Nie będzie za duży. Jak kupować to już coś porządnego. Wg katalogu centry możesz wrzucić 64Ah i 640A a wg boscha 63AH 510A chociaż występują inne o innym prądzie rozruchowym.wiktoriano pisze:Spodobał mi sie bosh silwer S5 63Ah 580A nie będzie za duży??
Alternator a akumulator
Prądu idzie tyle ile trzeba.. do akumulatora nie pójdzie 40A.. mi się wydaje, że maks 10A. Prąd idzie taki jakie jest aktualne obciążenie (potrzeba) - nie ma czegoś takiego jak nadmiar prądu. Zauważ, że w niektórych autkach jak dodasz gazu to światła mocniej świecą - na biegu jałowym idzie dużo mniejszy prąd niż przy 2000 obr/min. Oznaczenia na alternatorze to maks jakie może dać przy konkretnych obrotach.
Alternator a akumulator
czy taki akumulaor bedzie dobry do golfa 2 1.3 na pełnym wtrysku? akumulator rozladowuje sie po 2 dniach przy takiej temperaturze, dodam jeszcze ze jak byl mroz -20 to woda w aku zamarzla, czy to moze byc wina aku ze rozrusznik po 2 dniach nie chce juz krecic?
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Alternator a akumulator
Wielkościowo jest dobry, ale ten konkretny egzemplarz jest już tylko do kosza, skoro choć raz zamarzł.
- martinezz123
- DZIADZIA
- Posty: 938
- Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
- Lokalizacja: kamienna góra
- Kontakt:
Alternator a akumulator
tak kolego to wina akumulatora ja mam taki 2 letni aku , elektrolit mi jeszcze nie zamarzł ale aku do bani niby na licencji Varty , przypuszczam że on koło Varty nawet nie stał . , z parametrów powinien być dobry ale na pewno nie ten , ten juz pewnie w zimie kręcić nie bedzie , co dwa dni doładowania
vw golf IV 1.9 tdi MARTINEZZ
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
Alternator a akumulator
dzieki bardzo jutro zaniose go na gwarancje a jakiej marki mi polecacie aku?
Alternator a akumulator
Centra futura, bosch s5, varta silver to są akumulatory z klasy premium jak masz kasę to kupuj takie, ewentualnie Centra plus, bosch s4, varta blue trochę słabsze parametry ale ale równie dobre i trochę tańsze. Akumulator najlepiej kupić markowy a nie jakiś wynalazek nawet robiony na czyjeś licencji
- martinezz123
- DZIADZIA
- Posty: 938
- Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
- Lokalizacja: kamienna góra
- Kontakt:
Alternator a akumulator
odnośnie tego jaki aku wybrać ostatnio przetestowałem bardzo dużo akumulatorów i powiem ci kolego że tylko Centra i Gigawat trzymają deklarowane parametry , więc polecam centrę !! . nie testowałem tylko Varty , bosch mnie bardzo rozczarował mocno zaniżone parametry co do tego co deklaruje firma żaden z 5ciu aku bosch nie wychylił się ponad 12.5 V podczas kiedy każda centra miała minimum 12,75 V . to daje do myślenia
Ostatnio zmieniony wt gru 14, 2010 00:50 przez martinezz123, łącznie zmieniany 1 raz.
vw golf IV 1.9 tdi MARTINEZZ
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Alternator a akumulator
Ja miałem do czynienia z Vartą, białą oryginalną - najpierw z "pierwszego montażu" w Polo 6N, potem ze sklepu. Obie te Varty tak jakoś sobie wysiadły dokładnie po przekroczeniu dwóch lat pracy, nie mogłem więc je reklamować - i im już dziękujemy
Mam teraz w Polo Centrę Plus a w Golfie Centrę Futura (z racji silnika i elektryki 95Ah, większa już nie weszła ) i złego słowa na nie nie powiem.
Mam teraz w Polo Centrę Plus a w Golfie Centrę Futura (z racji silnika i elektryki 95Ah, większa już nie weszła ) i złego słowa na nie nie powiem.
Alternator a akumulator
a reklamacja tego aku zostala oddalona z powodu calkowitego rozladowania aku i mam pytanie czy jest taka mozliwosc wylania tej wody desty. i napelnienia nowa czy to cos da??
nie mam z kad tyle kasy dawac znow na nowy aku
nie mam z kad tyle kasy dawac znow na nowy aku
- martinezz123
- DZIADZIA
- Posty: 938
- Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
- Lokalizacja: kamienna góra
- Kontakt:
Alternator a akumulator
a to ciekawe jak oni sprawdzili że ty go całkowicie rozładowałeś ?? chyba że sam sie przyznałeś .
vw golf IV 1.9 tdi MARTINEZZ
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości