Alternator a akumulator
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: czw sie 06, 2009 17:26
- Lokalizacja: Wadowice
- Kontakt:
Alternator a akumulator
Witam!
Jestem posiadaczem VW Golf 3 1H1 1.6 AEA 75KM
Prawdopodobnie siadł mi akumulator, sprawdzałem i podczas "snu" natężenie, czyli pobór prądu jest 110mA a akumulator siada po 2 dniach a na trzeci dzień to już pilotem nie otworze.
Myślę kupić 55Ah akumulator, na alternatorze patrzyłem jest coś takiego "KC->14V 70A" co to oznacza?? czy to jest oryginalny alternator?? nie przeładuje 55Ah akumulatora?? czy w ogóle można go przeładować??
ten niby żelowy sprawdzi się w starym modelu samochodu??
Proszę o odpowiedź
Jestem posiadaczem VW Golf 3 1H1 1.6 AEA 75KM
Prawdopodobnie siadł mi akumulator, sprawdzałem i podczas "snu" natężenie, czyli pobór prądu jest 110mA a akumulator siada po 2 dniach a na trzeci dzień to już pilotem nie otworze.
Myślę kupić 55Ah akumulator, na alternatorze patrzyłem jest coś takiego "KC->14V 70A" co to oznacza?? czy to jest oryginalny alternator?? nie przeładuje 55Ah akumulatora?? czy w ogóle można go przeładować??
ten niby żelowy sprawdzi się w starym modelu samochodu??
Proszę o odpowiedź
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Alternator a akumulator
To coś go rozładowuje, 20mA to granica ..wiktoriano pisze:czyli pobór prądu jest 110mA a akumulator siada po 2 dniach a na trzeci dzień to już pilotem nie otworze.
Lepiej zanim zmienisz akumulator poszukaj odbiornika który zjada prąd.
nie przeładuje ci akumulatora.wiktoriano pisze:przeładuje 55Ah akumulatora?? czy w ogóle można go przeładować??
Alternator a akumulator
granica uplywnosci to 30-35 mA w autach osobowych. Japonskie auta jak toyota maja uplywnosc na poziomie 17mA i dlatego tak aku wytryzmuje dosc czesto 8 lat bez problemu. 110 mA to stanowczo za duzo. Sprawdzaj uplywnosc amperomierzem i wyciagaj pokolei bezpieczniki. Tak znajdziesz co wyciaga prad z aku. Potem to juz tylko sprawdzenie czy to cos dzial apoprawnie czy jest uszkodzone. Zazwyczaj wyciagaczem pradu jest radio albo alarm.
Akumulatorow kwasowych nie da sie przeladowac- poprostu osiagajac swoje pelne naladowanie zaczynaja silnie gazowac co swiadczy o rozkladzie wody na tlen i wodór. AKu mozna ladowac i tydzien jak bedziesz dolewac wode destylowana. Alternator laduje aku w aucie az osiagnie akumulaor 100% naladowania czyli do osiagniecia okreslonego napiecia.
Akumulatorow kwasowych nie da sie przeladowac- poprostu osiagajac swoje pelne naladowanie zaczynaja silnie gazowac co swiadczy o rozkladzie wody na tlen i wodór. AKu mozna ladowac i tydzien jak bedziesz dolewac wode destylowana. Alternator laduje aku w aucie az osiagnie akumulaor 100% naladowania czyli do osiagniecia okreslonego napiecia.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: czw sie 06, 2009 17:26
- Lokalizacja: Wadowice
- Kontakt:
Re: Alternator a akumulator
Na tym właśnie forum znalazłem(temat już nie istnieje), że norma to 110mA do 120 a zdarza się ze 130mA, mierzyłem u kumpla akurat w bmw to miał 400mA tyle że ma diesla 3l i akumulator 90Ah.
A licznik ma być włączony?? czyli godzina i km pokazuje, jak nie mam kluczyka w stacyjce to radio i tak idzie mam jeszcze Cb bezpośrednio do aku podłączone.
posprawdzam i dam znać
A licznik ma być włączony?? czyli godzina i km pokazuje, jak nie mam kluczyka w stacyjce to radio i tak idzie mam jeszcze Cb bezpośrednio do aku podłączone.
posprawdzam i dam znać
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: czw sie 06, 2009 17:26
- Lokalizacja: Wadowice
- Kontakt:
Re: Alternator a akumulator
Po odłączeniu panelu z radia spada na 60mA ale jak przypinałem klemę do aku do zaświeciły się awaryjne tak że cały czas świeciły to przycisłem na pilota i zagasły i potem już pilot nie działał napięcie do sterowania pilotem działa i centralka na kluczyk(kompresorek) też działa. co to może być?? jak przejadę 30km trzymiąc go na 3 tyś to aku się całkiem doładuje??
Re: Alternator a akumulator
To ja się podłącze.. też przymierzam się do kupna lepszego akumulatora i chciałbym kupić o jak największym prądzie rozruchowym i pojemności. Wg tabel producentów do mojego TDI 90KM ALH wybrałem dwóch kandydatów:
Centra Futura CA770 77Ah 760A
Bosch S5 S50 13 100Ah 830A
Samochód użytkowany głównie w mieście i parkowany pod chmurką. Czy ten Boscha nie jest troszkę za "duży"
wiktoriano zobacz w radiu czy masz możliwość włączenia jakiegoś trybu ekonomicznego, itp.
Centra Futura CA770 77Ah 760A
Bosch S5 S50 13 100Ah 830A
Samochód użytkowany głównie w mieście i parkowany pod chmurką. Czy ten Boscha nie jest troszkę za "duży"
wiktoriano zobacz w radiu czy masz możliwość włączenia jakiegoś trybu ekonomicznego, itp.
Alternator a akumulator
Jest za duży. Nie ma sensu takiego. Wystarczy nawet 70Ah, myśle że 77Ah to max do tego samochodu. Ja mam w 110 TDI AHF 70Ah (640A) Varta i ma juz 10 lat jest oryginalny, ale myśle że tą zime jeszcze przetrzyma.
Alternator a akumulator
Oznacza że alternator będzie ci poprawnie ładował do pojemności akumulatora 70Ah, ale nie ma sensu wkładanie tak dużego, możesz włożyć akumulator 50-60 Ah i będzie git.wiktoriano pisze:Myślę kupić 55Ah akumulator, na alternatorze patrzyłem jest coś takiego "KC->14V 70A" co to oznacza?? czy to jest oryginalny alternator?? nie przeładuje 55Ah akumulatora?? czy w ogóle można go przeładować??
Ja również poszukuje do mojego ALH akumulatora i zastanawiam się nad:blm pisze:Centra Futura CA770 77Ah 760A
Bosch S5 S50 13 100Ah 830A
Centra Futura 77AH/760A albo Bosch SILVER S5 77 AH 780A , Nominalnie powinien być 72AH/720A ale można wkładać o numer większy. A wiadomo w TDI-ku liczy się prąd rozruchu.Ale nie wiem na którego się zdecydować.
Jest jeszcze BOSCH SILVER S5 74 AH 750A o jakieś 40zł tańszy od 77Ah
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: czw sie 06, 2009 17:26
- Lokalizacja: Wadowice
- Kontakt:
Alternator a akumulator
karolw2 pisze:Jest jeszcze BOSCH SILVER S5 74 AH 750A o jakieś 40zł tańszy od 77Ah
Probonuje boscha, tez się na niego napaliłem i chyba jednak będę musiał kupić bo mam ze starej skody akumulator niby nowy bo ma półtora roku ale prąd rozruchowy 250A to przy kilku odpaleniach wyładowywuję go tak przynajmniej spekuluje, z resztą sprawdzę rano bo zrzuciłem z 110mA na 60mA.
Tylko muszę zjechać do polski bo w belgii za s4 60Ah 580 A wołają 530zł.. masakra
a u nas połowe tańszę do świąt wytrzymam
Co do centralki to przy podłączeniu klemy i zaświeceniu się awaryjnych na stałe i naciśnieciu przycisku na polocie okazało się że wymazałem pilota z pamięci centralki
Rozebrałem nacisnąłem przycisk w środku i potem na pilocie i znów śmiga
(centralka przestała działać, centralka nie działa)
Dzięki wszystkim za pomoc
Alternator a akumulator
Ale czy to zaszkodzi Bosch w katalogu zaznaczył, ze nadaję się do tego silnika to chyba może byćpioottr pisze:Jest za duży. Nie ma sensu takiego. Wystarczy nawet 70Ah, myśle że 77Ah to max do tego samochodu.
Samochód mam stać pod chmurką i w razie draki jest problem z ładowaniem czy też odpalaniem z kabla.. chce uniknąć sytuacji, że np. ja albo żonka zapomnimy czegoś wyłączyć i po kilku h go nie odpalimy.
Wydaje mi się że tak nie jest.. "KC->14V 70A" jest to alternator Bosch-owski -14V jest to napięcie jakie powinien dawać, a 70A to prąd maksymalny jaki może wytworzyć. Nie mylmy pojemności z prądem.. bo np. jak ładujemy akumulator prostownikiem to dajemy mały prąd do 5-7A a przecież akumulator się naładuje. Mniejszy prąd oznacza tylko dłuższe ładowanie i często lepsze, bo nie przegrzewa ogniw. Wracając do oznaczać na alternatorze 70A to prąd jaki daje alternator, a co w przypadku gdy mamy zapalone światła itp. - część prądu idzie właśnie na elektrykę, a jak alternator się nie wyrabia to samochód podnosi obroty podnieść prąd. Nigdy 70A nie będzie szło na ładowania akumulatora. Jak się mylę niech ktoś mnie sprostuje.karolw2 pisze:Oznacza że alternator będzie ci poprawnie ładował do pojemności akumulatora 70Ah, ale nie ma sensu wkładanie tak dużego, możesz włożyć akumulator 50-60 Ah i będzie git.
Alternator a akumulator
OK, a kwestia prądu rozruchowego.. jak to jest Jeśli nominalny dla silnika to 680A, a damy akumulator z 830A to co to zmieni Wydaje mi się, że rozrusznik tak czy siak weźmie tyle ile potrzebuje, a nadwyżka będzie tylko wykorzystana zimą. Dobrze myślę
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: czw sie 06, 2009 17:26
- Lokalizacja: Wadowice
- Kontakt:
Re: Alternator a akumulator
Nadwyżkę wykorzystujesz przejedżająć kawałek i znów zapalając, dobrze myślisz tylko trzeba się skupić na Ah bo te dwie wartości troszkę idą ze sobą bo nie kupisz aku np 45Ah 830A tylko jak co to będzie ze 350A a jak sobie kupisz zapas na zimę 900A prąd rozruchu a będzie 85Ah to alternator ci nie doładuje go i szybciej wykończysz aku, także pierwsze Ah potem prąd rozruchu (EN)blm pisze:OK, a kwestia prądu rozruchowego.. jak to jest Jeśli nominalny dla silnika to 680A, a damy akumulator z 830A to co to zmieni Wydaje mi się, że rozrusznik tak czy siak weźmie tyle ile potrzebuje, a nadwyżka będzie tylko wykorzystana zimą. Dobrze myślę
Ja sobie do mojego alternatora z oznaczeniem KC -> 14V 70A znalazłem 55Ah 500A, bo 15A przynajmniej idzie na obsługę samochodu, światła radio z głośnikami lampki i inne podzespoły, także to też przynajmniej idzie na obsługę samochodu.
Dodam tylko że np 2żaróki po 50 wat tj. 100(W)/12(V)= 8.3 A Jeśli się mylę to proszę poprawić, bo coś mi tu nie pasi
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Alternator a akumulator
Mniej więcej bardzo dobrze : żarówki H4 (włókno mijania) lub H7 mają 55W i jest to istotnie nieco ponad 4A. Tyle że żarówki są dwie lub cztery, + pozycyjne 4x5W, + tablica rejestracyjna i podświetlenia; dalej takie "drobiazgi" jak wentylator chłodnicy do 300W, dmuchawa kabiny, STOP, migacze, wycieraczki...itd Jest tego troszkę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości