Akumulator napięcie ładowania 15.5 \ 16V
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Akumulator napięcie ładowania 15.5 \ 16V
Witam. Rok temu zakupiłem akumulator Banner uni bull 69Ah no i zaczęły się problemy. Dziś rano próbowałem odpalić auto niestety z marnym skutkiem. Rozrusznik ledwo kręcił, czas na desce rozdzielczej się wyzerował, coś w stylu spadku napięcia(akumulator z dnia na dzień coraz gorzej odpalał). Wyjąłem więc akumulator i podłączyłem pod prostownik. Prąd ładowania na prostowniku wskazywał 4A/5A a zmierzone prze zemnie napięcie ładowania 14,3/14,5V. Pozostawiłem akumulator na jakieś 40min po czym przychodzę i widzę ze wskazówka prądowa wychyla się na około 2/3A więc dla pewności zmierzyłem również napięcie ładowania które wyniosło 15.5/16V(słychać też gazowanie). Wyłączyłem więc akumulator od ładowania i tak pozostawiłem. Podobno mój akumulator jest "bezobsługowy" a więc nie można dopuścić aby napięcie ładowania wynosiło więcej niż 14,5V. Dziwne ale w moim akumulatorze są "korki" na których jest napisane "don't open" więc właściwie nie wiem do czego one są. Co mam zrobić ? Jak ładować ten akumulator ? Możliwe że jest w nim za mało elektrolitu i dlatego występuje takie napięcie ładowania? Może oddać go na gwarancję? (napięcie nie spadło nigdy poniżej 12.25V) Z góry dzięki za każdą odpowiedź. Pozdrawiam.
A i jeszcze jedno zwrudzcie uwagę na naklejkę a na niej napis "max 16V"
[/URL]
[/URL]
A i jeszcze jedno zwrudzcie uwagę na naklejkę a na niej napis "max 16V"
[/URL]
[/URL]
-
- Użytkownik
- Posty: 386
- Rejestracja: ndz cze 13, 2010 11:05
- Lokalizacja: Wyszków
- Kontakt:
Akumulator napięcie ładowania 15.5 \ 16V
kolego tez mialem akumulator bannera i wlasnie dzis poszedl do reklamacji. byl kupiony 11.12.2009r wiec nie wytrzymal nawet roku. ladowalem go chyba 3 razy i tak byly problemy z odpaleniem. jak oddawalem na reklamacje napiecie wynosilo 12,4V a na starym aku po podladowaniu nie cale 14V. wiec chyba nie tylko u mnie ten aku okazal sie porazka.
VCDS, VAG K+CAN COMMANDER, VAG-COM, OP-COM
Akumulator napięcie ładowania 15.5 \ 16V
A gdzie oddałeś go na reklamację ? Do jakiegoś punktu Bannera czy sklepu gdzie go zakupiłeś ? Jakie są warunki przyjęcia gwarancji ? Gwarancja została przyjęta ? Napisz jakieś szczegóły.
-
- Użytkownik
- Posty: 386
- Rejestracja: ndz cze 13, 2010 11:05
- Lokalizacja: Wyszków
- Kontakt:
Akumulator napięcie ładowania 15.5 \ 16V
to znaczy on byl brany u ojca w robocie. dzis wypelnil te papiery potrzebne do grawancji i jutro ma kierowca zabrac go. a czy uznaja to jeszcze nie wiadomo. ty mozesz oddac tam gdzie kupowales jak cos powiedziec ze napiecie spada i chcesz zareklamowac
VCDS, VAG K+CAN COMMANDER, VAG-COM, OP-COM
-
- Użytkownik
- Posty: 386
- Rejestracja: ndz cze 13, 2010 11:05
- Lokalizacja: Wyszków
- Kontakt:
Akumulator napięcie ładowania 15.5 \ 16V
a tak wogole to 69Ah i 520A pradu rozruchowego to nie za malo do diesla??
niech wypowie sie ktos bardziej obeznany bo tez bede musial kupic nowy aku to sie przyda
niech wypowie sie ktos bardziej obeznany bo tez bede musial kupic nowy aku to sie przyda
VCDS, VAG K+CAN COMMANDER, VAG-COM, OP-COM
Akumulator napięcie ładowania 15.5 \ 16V
A alternator i regulator napięcia sprawny ? Napięcie ładowania powinno wynosić około 14 - 14,6 V, każde wyższe zabije akumulator a niższe nie doładuje i też go uszkodzi z czasem.
Akumulator napięcie ładowania 15.5 \ 16V
Napięcie ładowanie 14 V więc chyba raczej jest sprawny. Żadnych błędów na Vag-u ani nic z tych rzeczy się nie pojawiło.
-
- Użytkownik
- Posty: 386
- Rejestracja: ndz cze 13, 2010 11:05
- Lokalizacja: Wyszków
- Kontakt:
Akumulator napięcie ładowania 15.5 \ 16V
a jak to sprawdzic czy alternator sprawny? bo moze byc u mnie tak ze nie. zauwazylem na tym zareklamowanym aku ze jak byly wlaczone swiatla i otwieralem albo zamykalem szybe kierowcy, pasazera czy z tylu to troszke przygasaly swiatla ale tylko takie mygniecie male bylo. a teraz na tym starym aku jeszcze tego nie zauwazylem.
VCDS, VAG K+CAN COMMANDER, VAG-COM, OP-COM
Akumulator napięcie ładowania 15.5 \ 16V
Przygasa bo masz dodatkowy pobór prądu i alternator nie wyrabia. Zacznij od wymiany regulatora napięcia z alternatora (dobrej jakości regulator to koszt ok 100 zł), załatw sobie porządny prostownik, najlepiej jakiś z opcją odświeżania / odsiarczania itp i zrób SPA dla akumulatora
Napięcie ładowania to nie wszystko - co z tego że napięcie będzie prawidłowe jak prąd może być za mały, a to też jest ważne.
Napięcie ładowania to nie wszystko - co z tego że napięcie będzie prawidłowe jak prąd może być za mały, a to też jest ważne.
Akumulator napięcie ładowania 15.5 \ 16V
A ta firma Banner-to dobra czy jakieś badziewie?? Mam i ja taki akumulator kupiłem go 2.10.2010 bo przed zimą wolałem być pewny-poprzednio miałem jakiś Motrio?? z 2007r.golfa kupiłem w komisie więc pewnie włożyli byle co Mój Banner jest 74Ah 640A nic innego nie było w hurtowni , nie mieli nawet Centry (chyba tak się nazywa?) zresztą sprzedawca ten polecał. Do dziś sprawował się dobrze-wczoraj przy -10 zapalił ale już trochę inaczej jak w lato(mój pierwszy diesel) a już dziś przy -20 nie zapalił wcale!!podładowałem trochę i wtedy zapalił-myślałem że może wina ropy,gdyż mam jeszcze w baku połowę letniej-dolałem tylko litr benzyny. Zostawiłem więc go pod prostownikiem(już ok5h) prostownik mam taki z regulacją do 15A obróciłem pokrętło 2razy.
Jaki to prostownik ten z opcją odsiarczania? Czy te akumulatory są do d.. czy może mi zdechł dlatego że po zakupie go nigdy jeszcze nie ładowałem? a robię dziennie tylko ok.30km.?
Jaki to prostownik ten z opcją odsiarczania? Czy te akumulatory są do d.. czy może mi zdechł dlatego że po zakupie go nigdy jeszcze nie ładowałem? a robię dziennie tylko ok.30km.?
Seat Mii 1.O CHYA
Akumulator napięcie ładowania 15.5 \ 16V
Robiąc dziennie 30km akumulator powinien być doładowany. Chyba że często auto jest gaszone i odpalane w ciągu tych 30km to już inna sytuacja. A jeśli chodzi o SPA to chętnie bym zrobił tyle że sprzęt ze SPA kosztuje tyle co nowy Aku i jakoś niekoniecznie (nieekonomicznie) widzi mi się zakup takiego urządzenia.
Akumulator napięcie ładowania 15.5 \ 16V
Są dostępne balansery do akumulatorów wszelkiej maści dostępne w takich sklepach jak dealextreme.com gdzie wysyłkę masz do PL za darmo.
A ten akumulator Banner to powinien się zwać BAN. Sprzedawca zawsze poleci to co ma na sklepie tylko żeby sprzedać. Osobiście używam tylko Centry z kilku powodów - polska firma, wysoka jakość, ceny dużo niższe od napompowanych zagranicznych marek.
A ten akumulator Banner to powinien się zwać BAN. Sprzedawca zawsze poleci to co ma na sklepie tylko żeby sprzedać. Osobiście używam tylko Centry z kilku powodów - polska firma, wysoka jakość, ceny dużo niższe od napompowanych zagranicznych marek.
Akumulator napięcie ładowania 15.5 \ 16V
Pożyjemy zobaczymy-obecnie go jeszcze ładuję-miałem zamiar zabierać go na noc do domu-ale pal go licho ,jeśli okaże się badziewiem to kupię inny.
Autem jeżdżę do pracy-tam stoi 8h na ulicy,potem wracam do domu,czasem zajeżdżam na zakupy, więc nie odpalam/gaszę co 5minut.Potem stoi w garażu(blaszak) do rana i tak codziennie. Kupiłem go 2miesiące temu,nie ładowałem-ciekawo ile stał w magazynie.
I jeszcze mam takie pytanie(szukałem w wyszukiwarce ale nic nie znalazłem) jako że miałem trochę czasu postanowiłem wymienić żarówkę co podświetla pokrętła od dmuchawy/ogrzewania itd. zdjąłem osłonę,były tam 4wkręty,które odkręciłem-lecz nie mogłem tego ''ustrojstwa'' wyciągnąć -chyba trzymają linki.Jak to wyjąć, i czy jest może jakiś inny sposób aby dobrać się do tej żarówki? i czy ona tam jest? nigdy tego nie robiłem.
Autem jeżdżę do pracy-tam stoi 8h na ulicy,potem wracam do domu,czasem zajeżdżam na zakupy, więc nie odpalam/gaszę co 5minut.Potem stoi w garażu(blaszak) do rana i tak codziennie. Kupiłem go 2miesiące temu,nie ładowałem-ciekawo ile stał w magazynie.
I jeszcze mam takie pytanie(szukałem w wyszukiwarce ale nic nie znalazłem) jako że miałem trochę czasu postanowiłem wymienić żarówkę co podświetla pokrętła od dmuchawy/ogrzewania itd. zdjąłem osłonę,były tam 4wkręty,które odkręciłem-lecz nie mogłem tego ''ustrojstwa'' wyciągnąć -chyba trzymają linki.Jak to wyjąć, i czy jest może jakiś inny sposób aby dobrać się do tej żarówki? i czy ona tam jest? nigdy tego nie robiłem.
Seat Mii 1.O CHYA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości