dodatkowe zegary VDO
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
dodatkowe zegary VDO
witam mam tekie pytanko dostałem ostatnio w prezencie 3 dodatkowe zegary VDO z Audi 90 jest tam temp. oleju ciśnienie oleju i ładowanie i mam pytanko gdzie mogę znaleźć czujniki do temp. oleju i do ciśnienia oleju???? i gdzie je wkręcić dodam że mam silnik 1.6 TD o oznaczeniu SB
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
dodatkowe zegary VDO
Ten element będziesz musiał dokupić.DanielK pisze:i mam pytanko gdzie mogę znaleźć czujniki do temp. oleju
Jeden jest w podstawie filtra oleju, drugi w głowicyDanielK pisze:i do ciśnienia oleju
dodatkowe zegary VDO
wiem że musze dokupić tylko czy bede miał problem z dostaniem tych czujników????? I gdzie który wkręcić????
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
dodatkowe zegary VDO
Szukaj na Allegro
http://moto.allegro.pl/czujnik-temperat ... 20220.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Temperatury oleju najlepiej gdzieś w podstawę filtra oleju, jeśli nie ma tam jakiegoś wolnego miejsca w postaci wkręconej śruby, to trzeba założyć "trójnik" w miejsce czujnika ciśnienia oleju.
http://moto.allegro.pl/czujnik-temperat ... 20220.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Temperatury oleju najlepiej gdzieś w podstawę filtra oleju, jeśli nie ma tam jakiegoś wolnego miejsca w postaci wkręconej śruby, to trzeba założyć "trójnik" w miejsce czujnika ciśnienia oleju.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
dodatkowe zegary VDO
- tak, tylko kolega ma wskaźnik analogowy, a nie lampkę, czyli potrzebuje odpowiedniego czujnika do tego wskaźnika.italiano_83 pisze:Jeden jest w podstawie filtra oleju, drugi w głowicy
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
dodatkowe zegary VDO
DanielK pisze: I gdzie który wkręcić????
To miało na celu wskazanie gdzie są wkręcone czujniki, jak nie ma tam innych "otworów" to albo trzeba założyć trójnik i podpiąć dodatkowy czujnik, albo wiercić nowe, przecież ja mu ni każe podpinać wskażników pod czujniki ciśnienia olejuLipek81 pisze:- tak, tylko kolega ma wskaźnik analogowy, a nie lampkę, czyli potrzebuje odpowiedniego czujnika do tego wskaźnika.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
dodatkowe zegary VDO
italiano_83, hmm - dziwne, bo wspominasz, że czujnik od temperatury oleju trzeba dokupić, a nic nie wspominasz o tym, że trzeba kupić również czujnik od ciśnienia oleju, jednocześnie wskazujesz położenia istniejących czujników oleju w silniku, co może sugerować jakby one nadawały się do tego wskaźnika.
Poza tym, oryginalny wskaźnik ciśnienia oleju VDO nie wymaga trójnika. Ma formę puszki z dwoma wyjściami - jedno podłącza się do wskaźnika ciśnienia oleju, a drugie do istniejącego kabelka, sterującego lampką na desce rozdzielczej. Natomiast jeżeli chodzi o temperaturę oleju - można spróbować wykorzystać do tego celu miejsce w króćcu filtra oleju, tam, gdzie montowany jest czujnik temperatury oleju od MFA. Podejrzewam, że sam czujnik także pasowałby do tego wskaźnika. Problem jest tylko taki, że diesle nie miały MFA, wiec w króćcu nie koniecznie może być miejsce na ten czujnik i nie wiem, czy króciec z benzyny podejdzie do diesla. Co więcej, nie wszystkie benzyny miały miejsce na ten czujnik.
Poza tym, oryginalny wskaźnik ciśnienia oleju VDO nie wymaga trójnika. Ma formę puszki z dwoma wyjściami - jedno podłącza się do wskaźnika ciśnienia oleju, a drugie do istniejącego kabelka, sterującego lampką na desce rozdzielczej. Natomiast jeżeli chodzi o temperaturę oleju - można spróbować wykorzystać do tego celu miejsce w króćcu filtra oleju, tam, gdzie montowany jest czujnik temperatury oleju od MFA. Podejrzewam, że sam czujnik także pasowałby do tego wskaźnika. Problem jest tylko taki, że diesle nie miały MFA, wiec w króćcu nie koniecznie może być miejsce na ten czujnik i nie wiem, czy króciec z benzyny podejdzie do diesla. Co więcej, nie wszystkie benzyny miały miejsce na ten czujnik.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
dodatkowe zegary VDO
To ty to tak zrozumiałeśLipek81 pisze:italiano_83, hmm - dziwne, bo wspominasz, że czujnik od temperatury oleju trzeba dokupić, a nic nie wspominasz o tym, że trzeba kupić również czujnik od ciśnienia oleju, jednocześnie wskazujesz położenia istniejących czujników oleju w silniku, co może sugerować jakby one nadawały się do tego wskaźnika.
Poza tym kolega pytał o rozmieszczenie czujników, co wiedziałem to mu napisałem i to tyle z mojej wiedzy na ten temat
Pytał się gdzie można dokupić czujniki to podałem mu przykład z allegro, więc nie rozumiem po co ta "nad interpretacja" moich wypowiedzi
Skoro posiadasz takie informacje, to można było się nimi "pochwalić" dwa posty wyżej.Lipek81 pisze:Poza tym, oryginalny wskaźnik ciśnienia oleju VDO nie wymaga trójnika. Ma formę puszki z dwoma wyjściami - jedno podłącza się do wskaźnika ciśnienia oleju, a drugie do istniejącego kabelka, sterującego lampką na desce rozdzielczej. Natomiast jeżeli chodzi o temperaturę oleju - można spróbować wykorzystać do tego celu miejsce w króćcu filtra oleju, tam, gdzie montowany jest czujnik temperatury oleju od MFA. Podejrzewam, że sam czujnik także pasowałby do tego wskaźnika. Problem jest tylko taki, że diesle nie miały MFA, wiec w króćcu nie koniecznie może być miejsce na ten czujnik i nie wiem, czy króciec z benzyny podejdzie do diesla. Co więcej, nie wszystkie benzyny miały miejsce na ten czujnik.
dodatkowe zegary VDO
Czujnik temp oleju musi być z audi, ale można dostać nowe. Ten od MFA będzie kłamał. Gorzej jest w czujnikiem ciśnienia. nowy to koszt 250 PLN w górę, Można szukać używanych. Jeśli czujnik jest w wersji w z zintegrowanym "zwykłym czujnikiem" (bo bywają bez) to odpada nam jeden i zostają w sumie 3 do wkręcenia w dwie dziury (w dieslu miejsce drugiego czujnika zajmuje przewód olejowy do turbiny). Rozwiązań może być kilka.
1.
a) nowy czujnik wkręcamy w głowicę w miejsce czujnika niskiego ciśnienia.
b) wywalamy czujnik wysokiego ciśnienia, kabel od niego podpinamy do masy i w to miejsce wkręcamy czujnik temp oleju. (skoro posiadamy wskaźnik ciśnienia można podarować sobię kontrolę wysokiego ciśnienia przez zegary)
2.
a) nowy czujnik wkręcamy w głowicę w miejsce czujnika niskiego ciśnienia.
b) w podstawę filtra wkręcamy trójnik i w niego czujnik wysokiego ciśnienia i temp. To rowiązanie ma taką wadę, że po pierwsze przy trójnikach robi się mało miejsca bo okazuje się że jest tak zbudowany, że o coś zachacza przy wkręcaniu, albo potem tak się ułoży, że ciężko jest wkręcić czujnik. pozatym o ile ciśnienie oleju pokaże dobrze to temp może już być zakłamana i reagująca z opóźnieniem bo nie będzie przepływu oleju przy czujniku.
3.
a) można w głowicę wkręcić trójnik i tam przenieść czujnik wysokiego ciśnienia - problemy z trónikiem jak wyżej,
b) i w podstawę filtra temp.
4.
Można wiercić dodatkowe otwory w podstawie filtra ale to już jest jakaś rzeźba
1.
a) nowy czujnik wkręcamy w głowicę w miejsce czujnika niskiego ciśnienia.
b) wywalamy czujnik wysokiego ciśnienia, kabel od niego podpinamy do masy i w to miejsce wkręcamy czujnik temp oleju. (skoro posiadamy wskaźnik ciśnienia można podarować sobię kontrolę wysokiego ciśnienia przez zegary)
2.
a) nowy czujnik wkręcamy w głowicę w miejsce czujnika niskiego ciśnienia.
b) w podstawę filtra wkręcamy trójnik i w niego czujnik wysokiego ciśnienia i temp. To rowiązanie ma taką wadę, że po pierwsze przy trójnikach robi się mało miejsca bo okazuje się że jest tak zbudowany, że o coś zachacza przy wkręcaniu, albo potem tak się ułoży, że ciężko jest wkręcić czujnik. pozatym o ile ciśnienie oleju pokaże dobrze to temp może już być zakłamana i reagująca z opóźnieniem bo nie będzie przepływu oleju przy czujniku.
3.
a) można w głowicę wkręcić trójnik i tam przenieść czujnik wysokiego ciśnienia - problemy z trónikiem jak wyżej,
b) i w podstawę filtra temp.
4.
Można wiercić dodatkowe otwory w podstawie filtra ale to już jest jakaś rzeźba
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości