Niejasności przy montażu uniwersalnego alarmu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Niejasności przy montażu uniwersalnego alarmu
Dorwałem tanio nowy autoalarm z powiadamianiem na pilota, zdalnym odpalaniem silnika i takie tam bzdety. Odpalanie silnika nie będzie podłączane, rozmyśliłem się
Instrukcja do autoalarmu jest pod tym linkiem:
http://remotronix.com/manuals/as3.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Na ostatniej stronie są schematy podłączenia i mam do was pytania a mianowicie chodzi mi o złącza, będę opisywał o co mi chodzi od strony lewej centralki widocznej (strona ostatnia )
1) Złącze 10P, o ile od góry wiadomo jak podłączyć się pod akumulator itp to potem mamy złącza sterowania centralnym zamkiem, je sobie darujemy. Dalej są piny sterowania światłami - gdzie te piny najlepiej podpiąć ? Z tego co rozumiem są to piny kierunkowskazów, w takim razie pewnie najlepiej się podpiąć pod manetkę kierunków, czy dobrze myślę ? Które przewody ?
2) Złącze 6P - tutaj też mam trochę niejasności - STEROWANIE BAGAŻNIKIEM /CZERWONO BIAŁY - czy ten pin mam podpiąć pod plus oświetlenia w bagażniku ? Bo akurat jakoś nigdzie dokładnie nie jest to wyjaśnione...Sterowanie oświetleniem kabiny - to samo co w bagazniku - pod plus lampki ? Domykanie szyb odpada, nie posiadam, dodatkowy kanał , oryglowanie też nie. POMARAŃCZOWY - masa po uzbrojeniu, z tego co widzę, jest to sterowanie przekaźnikiem który odcina zapłon / "przerywa" przewód zapłonu - dobrze rozumiem ?
3) 7P - Zdalne odpalanie - odpada.
4) Pozostałe złącza diody, nadajnika, czujników odpadają - to wiadomo, w gotowe elementy układu wpinam.
5) Złącze 8P - Zielono/czarny - impuls rozbrajanie - tego w ogóle nie wiem gdzie podpiąć, to zamo z impulsem rozbrajania. Sygnał ciśnienia oleju - to sądzę że jest wymagane tylko do automatycznego odpalania. Szary - krańcówka pokrywy silnika - pewnie chodzi o czujnik podniesionej maski - sądzę że taki trzeba by wmontować, jeśli się mylę, poprawcie, jeśli nie, jaki warto zastosować. Brązowy/styk hamulca - trzeba podłączać, jakim celem ? Żółty - po włączeniu zapłonu - to wiem, ze stacyjki można wykorzystać. Zielony - krańcówka drzwi - chodzi o przycisk włączania / wyłączania oświetlenia wnętrza za pomocą przycisku przy drzwiach kierowcy ? Purpurowy / krańcówka podająca sygnał dodatki - tutaj już dla mnie czarna magia...
Czy ktoś z was jest w stanie mi pomóc ? Szukałem na necie, znalazłem trochę artykułów jednak nie jestem pewien wszystkiego dlatego pytam. Alarm mam z drugiej ręki więc sprzedawca nie pomoże
Dodatkowo mam pytania takie jeszcze - gdzie najlepiej podpiąć się z zasilaniem - bezpośrednio pod akumulator czy wewnątrz auta np. pod stacyjkę? Gdzie najlepiej umieścić centralkę, syrenę itp ?
Bardzo proszę o pomoc, przydatne linki i najlepiej ogólną dyskusję.
Pozdrawiam
Instrukcja do autoalarmu jest pod tym linkiem:
http://remotronix.com/manuals/as3.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Na ostatniej stronie są schematy podłączenia i mam do was pytania a mianowicie chodzi mi o złącza, będę opisywał o co mi chodzi od strony lewej centralki widocznej (strona ostatnia )
1) Złącze 10P, o ile od góry wiadomo jak podłączyć się pod akumulator itp to potem mamy złącza sterowania centralnym zamkiem, je sobie darujemy. Dalej są piny sterowania światłami - gdzie te piny najlepiej podpiąć ? Z tego co rozumiem są to piny kierunkowskazów, w takim razie pewnie najlepiej się podpiąć pod manetkę kierunków, czy dobrze myślę ? Które przewody ?
2) Złącze 6P - tutaj też mam trochę niejasności - STEROWANIE BAGAŻNIKIEM /CZERWONO BIAŁY - czy ten pin mam podpiąć pod plus oświetlenia w bagażniku ? Bo akurat jakoś nigdzie dokładnie nie jest to wyjaśnione...Sterowanie oświetleniem kabiny - to samo co w bagazniku - pod plus lampki ? Domykanie szyb odpada, nie posiadam, dodatkowy kanał , oryglowanie też nie. POMARAŃCZOWY - masa po uzbrojeniu, z tego co widzę, jest to sterowanie przekaźnikiem który odcina zapłon / "przerywa" przewód zapłonu - dobrze rozumiem ?
3) 7P - Zdalne odpalanie - odpada.
4) Pozostałe złącza diody, nadajnika, czujników odpadają - to wiadomo, w gotowe elementy układu wpinam.
5) Złącze 8P - Zielono/czarny - impuls rozbrajanie - tego w ogóle nie wiem gdzie podpiąć, to zamo z impulsem rozbrajania. Sygnał ciśnienia oleju - to sądzę że jest wymagane tylko do automatycznego odpalania. Szary - krańcówka pokrywy silnika - pewnie chodzi o czujnik podniesionej maski - sądzę że taki trzeba by wmontować, jeśli się mylę, poprawcie, jeśli nie, jaki warto zastosować. Brązowy/styk hamulca - trzeba podłączać, jakim celem ? Żółty - po włączeniu zapłonu - to wiem, ze stacyjki można wykorzystać. Zielony - krańcówka drzwi - chodzi o przycisk włączania / wyłączania oświetlenia wnętrza za pomocą przycisku przy drzwiach kierowcy ? Purpurowy / krańcówka podająca sygnał dodatki - tutaj już dla mnie czarna magia...
Czy ktoś z was jest w stanie mi pomóc ? Szukałem na necie, znalazłem trochę artykułów jednak nie jestem pewien wszystkiego dlatego pytam. Alarm mam z drugiej ręki więc sprzedawca nie pomoże
Dodatkowo mam pytania takie jeszcze - gdzie najlepiej podpiąć się z zasilaniem - bezpośrednio pod akumulator czy wewnątrz auta np. pod stacyjkę? Gdzie najlepiej umieścić centralkę, syrenę itp ?
Bardzo proszę o pomoc, przydatne linki i najlepiej ogólną dyskusję.
Pozdrawiam
Re: Niejasności przy montażu uniwersalnego alarmu
Mam zamontowany u siebie ten model alarmu i jestem zadowolony z działania i z zasięgu powiadamiania. Więc tak mam podpięte.
Jeśli jakieś pytania to pisz ale będę dopiero w piątek.
pozdrawiam.
PS podczas podłączania bardzo pomocne
zapomniałem dodać wpinaj się i montuj tam gdzie Ci najwygodniej z dostępem.
dokładnie, pod manetką kierunków we wtyce bierzesz + i jedziesz po kolei i znajdziesz kierunki, a że jest tylko jedno wyjście to musisz wmontować dwie diody.skaktus pisze:piny sterowania światłami - gdzie te piny najlepiej podpiąć ? Z tego co rozumiem są to piny kierunkowskazów, w takim razie pewnie najlepiej się podpiąć pod manetkę kierunków, czy dobrze myślę
jest to otwieranie bagażnika z pilota.skaktus pisze:Złącze 6P - tutaj też mam trochę niejasności - STEROWANIE BAGAŻNIKIEM
dodatkowe sterowanie oświetleniem ze starownika alarmuskaktus pisze:Sterowanie oświetleniem kabiny
tak.skaktus pisze: POMARAŃCZOWY - masa po uzbrojeniu, z tego co widzę, jest to sterowanie przekaźnikiem który odcina zapłon / "przerywa" przewód zapłonu - dobrze rozumiem
dodatkowe wejście sterownika impuls uzbrajania i rozbrajania takie dodatkowe wejścia do ewentualnego wykorzystania.skaktus pisze:Złącze 8P - Zielono/czarny - impuls rozbrajanie - tego w ogóle nie wiem gdzie podpiąć, to zamo z impulsem rozbrajania
standartowa wciskana za parę groszyskaktus pisze:Szary - krańcówka pokrywy silnika
hamulec ręczny do zdalnego odpalaniaskaktus pisze:Brązowy/styk hamulca - trzeba podłączać, jakim celem
sygnał o otwarciu każdych drzwi ja mam podpięte pod oświetlenie u mnie jest sterowane minusem u Ciebie pewnie też ale to sprawdźskaktus pisze:Zielony - krańcówka drzwi
dodatkowe wejście sygnału alarmowego jeśli takie sobie zamontujeszskaktus pisze:Purpurowy / krańcówka podająca sygnał dodatki
u siebie mam tak: zasilanie pod przekaźnikami zacisk z (+) z aku, (+) po stacyjce też tam znalazłem, centralka z bezpiecznikami ciekawy schowek nad radiem, syrena pod aku, sygnały wpinasz się w przewody nacinasz izolację i lutujesz.skaktus pisze:Dodatkowo mam pytania takie jeszcze - gdzie najlepiej podpiąć się z zasilaniem - bezpośrednio pod akumulator czy wewnątrz auta np. pod stacyjkę? Gdzie najlepiej umieścić centralkę, syrenę itp
Jeśli jakieś pytania to pisz ale będę dopiero w piątek.
pozdrawiam.
PS podczas podłączania bardzo pomocne
zapomniałem dodać wpinaj się i montuj tam gdzie Ci najwygodniej z dostępem.
Niejasności przy montażu uniwersalnego alarmu
Dzięki bardzo za objaśnienie. Teraz tylko dopytam o kilka spraw, tak aby być w 100% pewny
Jedno wyjście ? A nie przypadkiem 2 wyjścia z manetki na prawą i lewą stronę ? Znalazłem taki opis (foto poniżej) i tam też jest opis o 2 przewodach.dokładnie, pod manetką kierunków we wtyce bierzesz + i jedziesz po kolei i znajdziesz kierunki, a że jest tylko jedno wyjście to musisz wmontować dwie diody.
Piszesz również o diodach, rozumiem że należy diody wmontować tak, aby przepuszczały prąd z centralki w przewody idące do kierunkowskazów, dzięki czemu te będą mrugać przy wykonywaniu akcji alarmu. W momencie włączenia kierunkowskazów, diody mają uchronić przed "cofaniem" się prądu do centralki, chyba dobrze kapuję.
Czy takową u siebie montowałeś ? Jaką wykorzystałeś ? Jakie koszta ? Które miejsce polecasz ?Szary - krańcówka pokrywy silnika --->>> standartowa wciskana za parę groszy
Podpinałeś się bezpośrednio pod lampkę czy inne miejsce ? Rozumiem że w tym wypadku, należy mieć włączoną lampkę, która się zaświeca po otwarciu drzwi, jesli jest inaczej, proszę o wyjaśnienie. Czy ten system da się podpiąć bezpośrednio pod przycisk przy drzwiach kierowcy ?sygnał o otwarciu każdych drzwi ja mam podpięte pod oświetlenie u mnie jest sterowane minusem u Ciebie pewnie też ale to sprawdź
Mam pytanie jeszcze o wyłączanie zapłony. Standardowo mam to zrobione za pomocą wyłącznika. Teraz małe pytanie, w momencie kiedy rozbrajam alarm, wówczas centralka podaje napięcie na przekaźnik który je załącza - zwiera styki - i pracuje tylko w trakcie jazdy, czy jest może tak, że przekaźnik pracuje cały czas kiedy auto stoi i wóczas elektromagnes dostaję prąd i rozłącza zapłon ?
No i dalej - czy podpinałeś u siebie czujnik otwarcia bagażnika, jesli tak (akurat o tym nie wspominasz) to chyba podpina się pod plus lampki bagażnika...A może inaczej ?
Ogólnie ile czasu używasz tego alarmu ? Czy ma on jakiś supr pobór prądy z akumulatora czy niezauważalnie niski ? Jak często wymieniasz baterie w pilocie i czy juz miałeś powiadomienia na pilota ? Z jakiej odległości ?
I powiedz może jeszcze, czy posiadasz centralny w mk3 oryginalny czy uniwersalny ?
Dzięki za pomoc.
Niejasności przy montażu uniwersalnego alarmu
oczywiście wyjścia na kierunki są dwa, miałem na myśli wyjście ze sterownika alarmu jest jedno.skaktus pisze:Jedno wyjście ? A nie przypadkiem 2 wyjścia z manetki na prawą i lewą stronę ? Znalazłem taki opis (foto poniżej) i tam też jest opis o 2 przewodach.
dla centralki nie ma to znaczenia, chodzi o to że jak jednym wyjściem podepniesz oba kierunki to je zmostkujesz i włączając prawy czy lewy kierunek będą migały wszystkie, po to są diody żeby je odseparować.skaktus pisze:Piszesz również o diodach, rozumiem że należy diody wmontować tak, aby przepuszczały prąd z centralki w przewody idące do kierunkowskazów, dzięki czemu te będą mrugać przy wykonywaniu akcji alarmu. W momencie włączenia kierunkowskazów, diody mają uchronić przed "cofaniem" się prądu do centralki, chyba dobrze kapuję.
dokładnie tak, a jakbyś chciał żeby migał jeden kierunek to wpinasz z centralki bez diody do jednego kierunku.skaktus pisze:Piszesz również o diodach, rozumiem że należy diody wmontować tak, aby przepuszczały prąd z centralki w przewody idące do kierunkowskazów, dzięki czemu te będą mrugać przy wykonywaniu akcji alarmu
skaktus pisze:Mam pytanie jeszcze o wyłączanie zapłony.
montowałem, cena coś około zeta a miejsce na przednim pasie tak żeby nie przyblokować sobie dostępu do aku i wymiany żarówek bo krańcówka to taki bolec wciskający się przy zamknięciu klapy.skaktus pisze:Czy takową u siebie montowałeś ? Jaką wykorzystałeś ? Jakie koszta ? Które miejsce polecasz ?
jak podepniesz pod drzwi kierowcy to będziesz miał tylko sygnał otwarcia tylko z tych drzwi a reszty nie, ja mam podpięte pod lampkę ośw. u mnie jest sterowana minusem. Tu jest taki haczyk żeby to dobrze działało to ośw. powinno się zapalać po otwarciu drzwi.skaktus pisze:Podpinałeś się bezpośrednio pod lampkę czy inne miejsce ? Rozumiem że w tym wypadku, należy mieć włączoną lampkę, która się zaświeca po otwarciu drzwi, jesli jest inaczej, proszę o wyjaśnienie. Czy ten system da się podpiąć bezpośrednio pod przycisk przy drzwiach kierowcy
jest to plus po przekręceniu kluczykiem w stacyjce.skaktus pisze:Mam pytanie jeszcze o wyłączanie zapłony
tu nie bardzo kojarzę.skaktus pisze:Standardowo mam to zrobione za pomocą wyłącznika.
resztę opisze później
Niejasności przy montażu uniwersalnego alarmu
Witam.
Praktycznie wszystko rozjaśnione. Świecenie lampki nie jest jakoś uciążliwe. Proszę, powiedz mi tylko do którego przewody się podpinałeś pod lampkę oświetlenia kabiny, tak aby otwarcie obu drzwi było wykrywane przez alarm ?
No i na koniec - ile wytrzymuje ci bateria w pilocie ?
Praktycznie wszystko rozjaśnione. Świecenie lampki nie jest jakoś uciążliwe. Proszę, powiedz mi tylko do którego przewody się podpinałeś pod lampkę oświetlenia kabiny, tak aby otwarcie obu drzwi było wykrywane przez alarm ?
No i na koniec - ile wytrzymuje ci bateria w pilocie ?
Niejasności przy montażu uniwersalnego alarmu
tego nie podpinałem u siebie, trzeba by to pewnie podpiąć jako drugi sygnał równoległy krańcówki pokrywy silnika, nie widzę na schemacie oddzielnego wejścia otwarcia bagażnika, ten czerwono/biały to sygnał otwierania bagażnika jeśli miałbyś siłownik otwierający bagażnik.skaktus pisze:No i dalej - czy podpinałeś u siebie czujnik otwarcia bagażnika, jesli tak (akurat o tym nie wspominasz) to chyba podpina się pod plus lampki bagażnika...A może inaczej ?
więc po kolei, jakieś dwa lata, pobór prądu niezauważalny, a baterie nie pamiętam może wymieniłem raz jak pilot wpadł mi do wody i się zawiesił, wysuszony działa dalej, zasięg w terenie otwartym ok. 800 m a w mieście 200 - 300 i więcej zależy od budynków, zasięg sprawdzisz naciskając przycisk z samochodzikiem wtedy pilot łączy się z centralką i wyświetli Ci czy samochód jest zamknięty, poza zasięgiem wyświetli antenkę. A powiadomienia owszem tak, mam nadzieję że to wszystko było przypadkowe.skaktus pisze:Ogólnie ile czasu używasz tego alarmu ? Czy ma on jakiś supr pobór prądy z akumulatora czy niezauważalnie niski ? Jak często wymieniasz baterie w pilocie i czy juz miałeś powiadomienia na pilota ? Z jakiej odległości ?
centralny miałem z kluczyka.skaktus pisze:powiedz może jeszcze, czy posiadasz centralny
A diody LED nie musisz podłączać moduł odbiorczy ma diody pulsujące bardzo jasne.
przewody ośw. lewym słupkiem schodzą w dół i tam znalazłem przewód sterujący zapalający ośw. po otwarciu drzwi. Im wyżej zamontujesz moduł odbiorczy to zasięg będzie większy. Dokładnie sprawdzaj podłączenia centralki w montażu bo są tam sygnały plusowe i minusowe.skaktus pisze:powiedz mi tylko do którego przewody się podpinałeś pod lampkę oświetlenia kabiny, tak aby otwarcie obu drzwi było wykrywane przez alarm
Powodzenia.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Niejasności przy montażu uniwersalnego alarmu
zielony (-) z alarmu doskaktus pisze: do którego przewody się podpinałeś pod lampkę oświetlenia kabiny
brązowo białego przy lampce lub przy krańcówce dowolnych drzwi drzwi (nie musi być do drzwi kierowcy bo ten kabel ze wszystkich drzwi jest połączony i dopiero idzie do lampki).
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Re: Niejasności przy montażu uniwersalnego alarmu
No to super Czyli według wszystkiego jak w instrukcji. Sterowanie masą mam na krańcówkach drzwi oraz na krańcówce przy masce. Krańcówkę już kupiłem, dziś mimo śniegu montaż Mam nadzieję że nie zajmie mi to dużo czasu, bo wydaje się naprawdę proste, choć początki były fatalne.Paweł Marek pisze:zielony (-) z alarmu doskaktus pisze: do którego przewody się podpinałeś pod lampkę oświetlenia kabiny
brązowo białego przy lampce lub przy krańcówce dowolnych drzwi drzwi (nie musi być do drzwi kierowcy bo ten kabel ze wszystkich drzwi jest połączony i dopiero idzie do lampki).
Co do bagażnika - kolego to może ja teraz pomogę ? Tam w instrukcji masz opisane - purpurowy, krańcówka podając sygnał dodatki - podepnij się nią pod PLUS w lampce bagażnika. Tak mi pisał sprzedawca, dziś to sprawdzę.
Pozdrawiam i lecę na montaż, niestety garaż nie ogrzewany więc pewnie ręce odpadną...
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Niejasności przy montażu uniwersalnego alarmu
tu się możesz przejechać plus ma stały a załączana jest masa więc nie możesz tak podpiąć.skaktus pisze:podepnij się nią pod PLUS w lampce bagażnika.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Niejasności przy montażu uniwersalnego alarmu
Uuuu, czyli jednak nie Alarm zamontowałem, ale chyba i dobrze, zabrakło mi przewodu więc nie podłączałem się pod bagażnik, i chyba dobrze
Alarm jak narazie działa jak trzeba. Trochę dziwnie mi na początku reagował na otwarcie maski, ale teraz jest ok.
Przyszłym polecam pod krańcówki podpinać się bezpośrednio koło nich, bo w progu idzie sporo biało-brązowych przewodów.
Jak ktoś ma jakieś pytania - pisać
Alarm jak narazie działa jak trzeba. Trochę dziwnie mi na początku reagował na otwarcie maski, ale teraz jest ok.
Przyszłym polecam pod krańcówki podpinać się bezpośrednio koło nich, bo w progu idzie sporo biało-brązowych przewodów.
Jak ktoś ma jakieś pytania - pisać
Niejasności przy montażu uniwersalnego alarmu
tak pewnie działa w mk3 , u mnie jest inaczej.Paweł Marek pisze:skaktus napisał(a):
do którego przewody się podpinałeś pod lampkę oświetlenia kabiny
zielony (-) z alarmu do
brązowo białego przy lampce lub przy krańcówce dowolnych drzwi drzwi (nie musi być do drzwi kierowcy bo ten kabel ze wszystkich drzwi jest połączony i dopiero idzie do lampki).
to jest chyba sygnał który wyświetla się na pilocie jako alarm z dodatkowego czujnikaskaktus pisze:Tam w instrukcji masz opisane - purpurowy, krańcówka podając sygnał dodatki - podepnij się nią pod PLUS w lampce bagażnika. Tak mi pisał sprzedawca, dziś to sprawdzę.
Niejasności przy montażu uniwersalnego alarmu
U mnie z purpurowego wyświetla się jako otwarcie drzwi przednich. Więc można powiedzieć że purpurowy można podpiąć a aucie gdzie drzwi są sterowane plusem. Ewentualnie mam zamiar dorobić jakiś system sterowania plusem aby mieć krańcówkę w bagażniku. Trochę to bezsensowne że nie można otwierać drzwi i maski a bagażnik tak
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości