Witam,
Po otwarciu alternatora i zdjęciu przedniej pokrywy czas wyjąć rotor i (tylne) łożysko z obudowy. Tutaj mam duży problem bo nijak nie wiem jak się do tego zabrać. Nie ma jak podejść ze ściągaczem, a użycie młotka i stukanie po magnesach i uzwojeniu może się skończyć źle. Czy ktoś z was miał już podobny problem i sobie z nim poradził?
Pozdrawiam
Jak wyjąć łożysko i rotor z korpusu alternatora
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jak wyjąć łożysko i rotor z korpusu alternatora
czyli przod zszedl i siedzi tylna obudowa?
musisz zlapac za wirnik za os i stukac w tylna obudowe obrzeza tak by nie walic po uzwojeniu, innego wyjscia nie ma.
musisz zlapac za wirnik za os i stukac w tylna obudowe obrzeza tak by nie walic po uzwojeniu, innego wyjscia nie ma.
-
- Mały gagatek
- Posty: 79
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 10:24
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Jak wyjąć łożysko i rotor z korpusu alternatora
No zobaczymy. Rotor w imadło i młotkiem przez jakieś drewienko. Moze w taki sposób się uda.
Jak wyjąć łożysko i rotor z korpusu alternatora
Wojtek-Ka, nie ma potrzeby, poza tym gdzie tym pryskac chcesz?
-
- Mały gagatek
- Posty: 79
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 10:24
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Jak wyjąć łożysko i rotor z korpusu alternatora
A więc... odkręcamy 4 śruby trzymające w kupie górną część alternatora z dolną bez odkręcania koła pasowego, wiatraka i innych dinksów. Kładziemy alternator na stole i trzymając jedną ręką korpus klupiemy młotkiem z wyczuciem w druga część (ta z miejscami do mocowania do silnika). Po kilku uderzeniach wypada cały rotor. Teraz ściągacz do łożysk i tak jak podano w każdej książce do golfa. (podpatrzone u fachowca).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości