Witam
Z gory przepraszam jezeli post jest nie w tym dziale co potrzeba.
Pacjent to poczciwy golfik 2 z 1990 roku (silnik 1.3). Problem wystepuje taki ze podczas "dluzszej" jazdy np 15-20km zapala sie kontrolka oleju i odzywa sie brzeczyk. Przegrzebalem troche google na ten temat i widzialem ze ludzie mieli podobny o ile nie taki sam problem. Najpierw zostanie sprawdzone cisnienie oleju. Jezeli bedzie ok to bede wymienial czujnik wysokiego cisnienia - ten przy filtrze oleju. Autko robi dziennie 3x 5 km wiec silnik sie nie nagrzewa tak aby bylo to uciazliwe. Raz na miesiac wykona jak wspomnialem trase ok 20km. Jezeli cisnienie oleju bedzie faktycznie niskie (ale nie tragiczne) to nie bede tego narazie naprawial (panewki, pompa oleju itd). Przyszedl czas na pytania:
1. W tym silniku wystepuje czujnik o numerze: EPS 1.800.045 Numery OE: SEAT 056 919 081 E VW 056 919 081 E (1.8 bara)?
2. Do prawda ze ten czujnik dziala na takiej zasadzie ze jest on caly czas zwarty a jezeli cisnienie spadnie ponizej tych 1.8 bara to wtedy sie rozlacza i zaczyna sie dyskoteka na desce rozdzielczej?
3. Jezeli cisnienie sprawdze i wyjdzie mi np 1,6 bara to czy da rade zamontowac czujnik o numerze 1.800.051 ktory jak wyczytalem jest od np golfa 2 1.8 - i nie jest 1.8 bara tylko 1.4, gwint, konektor do podlaczenia wtyczki jest chyba identyczny?
4. Czy jezeli wepne sie w konektorek czujnika dodatkowym kabelkiem i podlacze go gdzies do masy w karoserii to niczego nie uwale i nie bedzie wystepowal problem z palaca sie kontrolka oraz brzeczykiem? (rozwiazanie ostateczne)
Pozdrawiam serdecznie
zamontowanie innego czujnika cisnienia oleju
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
zamontowanie innego czujnika cisnienia oleju
To lepiej od razuheniek_ pisze:3. Jezeli cisnienie sprawdze i wyjdzie mi np 1,6 bara to czy da rade zamontowac czujnik o numerze 1.800.051 ktory jak wyczytalem jest od np golfa 2 1.8 - i nie jest 1.8 bara tylko 1.4, gwint, konektor do podlaczenia wtyczki jest chyba identyczny?
heniek_ pisze:4.
Ostatnio zmieniony ndz lis 07, 2010 18:08 przez stonefree, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
zamontowanie innego czujnika cisnienia oleju
czujnik wysokociśnieniowy jest w spoczynku rozwarty, i ulga zwarciu po przekroczeniu ciśnienia 1.8, rozwiera się jak ciśnienie spadnieheniek_ pisze:Do prawda ze ten czujnik dziala na takiej zasadzie ze jest on caly czas zwarty a jeżeli cisnienie spadnie ponizej tych 1.8 bara to wtedy sie rozlacza i zaczyna sie dyskoteka na desce rozdzielczej?
Zwarty w spoczynku jest czujnik niskociśnieniowy, rozwiera się po przekroczeniu chyba 0,3 lub 0.25 bara wartości nie pamiętam,
zdaje się że w 1.3 oba czujniki sa z tyłu w głowicy wkręcone, przy filtrze w 1.6-1.8heniek_ pisze: ten przy filtrze oleju.
nic nie uwalisz, ale nie wiem jak się zachowa kontrolka,heniek_ pisze:rozwiazanie ostateczne)
Ponadto zdaje się w 1.3 z mk2 czujnik wysokciśnieniowy jest tak jak w bliźniaczym 1.4 z mk3 na 1.4 a nie 1.8 bara.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości