Prąd ładowania alternatora.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Prąd ładowania alternatora.
Może wie ktoś z was jaki powinien być prąd ładowania alternatora przy danych obrotach. Np jakim prądem ładuje akumulator przy obrotach znamionowych. Wiem że napięcie ładowanie to jakieś 14V. Proszę o pomoc. Pozdrawiam
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Prąd ładowania alternatora.
Na jałowych obrotach 13.9 minimum do 14.5V maximum - na włączonych światłach mijania oczywiście
Re: Prąd ładowania alternatora.
Wszystko fajnie tylko chodzi mi o prąd przy np odbiorniku jakim jest akumulator 70ah
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Prąd ładowania alternatora.
Musi Kolega wejść na stronę producenta i znaleźć wykres z danymi dla konkretnego typu. Inaczej ma np. 70-amperowy a inaczej 120A.
Pojemność akumulatora nie ma tu nic do sprawy, gdyż zbyt wiele zależy od chwilowego poboru prądu przez instalację pojazdu, od stanu i rozładowania akumulatora a nawet od temperatury akumulatora. Musi Kolega szukać czegoś takiego:
Pojemność akumulatora nie ma tu nic do sprawy, gdyż zbyt wiele zależy od chwilowego poboru prądu przez instalację pojazdu, od stanu i rozładowania akumulatora a nawet od temperatury akumulatora. Musi Kolega szukać czegoś takiego:
Prąd ładowania alternatora.
O to mi chodziło. Rozumiem że nijak ma się prąd ładowania alternatora do prądu ładowania prostownika ?
Prąd ładowania alternatora.
powiem tak. W pracy sporo juz wyciagalem altkow bo w oplach dosc czesto padaja te padliny denso i hitachi. Boscha trzymaja sie znacznie dluzej. JAk sprawdzam altek to wydlada to tak. Odpalam auto i sprawdzam napiecie ale to w sumie malo wiarygodne sprawdzanie. Na odpalonym aucie i wczesniejszym nieco rozladowaniu aku( 10 minut na swiatlach mijania na zgaszonym aucie) prad jaki idzie do aku to tak zazwyczaj od 5 do 8 amper. Przy naladowanym aku prad jest znikomy bo ponizej 0,5 A. Jesli komus chodzi o wydajnosc pradowa altka to odrazu mowie ze jes dosc duza bo na jalowych obrotach czyli okolo 1000 obr silnika altek kreci sie okolo 2000-2500 obr ( wynika to z przelozenia) moze dac okolo 20-25 A przy obr silnika 2000-3000 to juz jest spokojnie 50-60A. W kazdym razie wydajnosc pradowa jest duzo wieksza jak zapotrzebowanie auta.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Prąd ładowania alternatora.
Czyli np przy rozładowaniu akumulatora na około 60% prąd ładowania alternatora będzie dość spory (np 5 A) a przy naładowanym 80% już np 2A ?
Czyli mając rozładowany akumulator i pozostawiając samochód na biegu jałowym akumulator naładuje się po paru godzinach ?
Czyli mając rozładowany akumulator i pozostawiając samochód na biegu jałowym akumulator naładuje się po paru godzinach ?
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Prąd ładowania alternatora.
No, na upartego, można nawet w ten sposób naładować akumulator - jeśli ma się szyb naftowy w piwnicy
Znalazłem charakterystykę alternatora do Poloneza, 70A czyli taki, jak najmniejsze stosowane w Golfie IV - powinny więc być porównywalne w jakimś stopniu. Zwracam uwagę, że obroty dotyczą alternatora, nie silnika. Silnik kręci się ok. dwa razy wolniej. Alter to A124-14-60 Elmot-u:
Znalazłem charakterystykę alternatora do Poloneza, 70A czyli taki, jak najmniejsze stosowane w Golfie IV - powinny więc być porównywalne w jakimś stopniu. Zwracam uwagę, że obroty dotyczą alternatora, nie silnika. Silnik kręci się ok. dwa razy wolniej. Alter to A124-14-60 Elmot-u:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 12 gości