Prąd ładowania alternatora.

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
SvR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: pn sty 08, 2007 20:10
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Prąd ładowania alternatora.

Post autor: SvR » ndz paź 31, 2010 22:48

Może wie ktoś z was jaki powinien być prąd ładowania alternatora przy danych obrotach. Np jakim prądem ładuje akumulator przy obrotach znamionowych. Wiem że napięcie ładowanie to jakieś 14V. Proszę o pomoc. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Prąd ładowania alternatora.

Post autor: italiano_83 » ndz paź 31, 2010 23:11

Na jałowych obrotach 13.9 minimum do 14.5V maximum - na włączonych światłach mijania oczywiście :grin:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
SvR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: pn sty 08, 2007 20:10
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Prąd ładowania alternatora.

Post autor: SvR » ndz paź 31, 2010 23:38

Wszystko fajnie tylko chodzi mi o prąd przy np odbiorniku jakim jest akumulator 70ah



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Prąd ładowania alternatora.

Post autor: Zico63b » ndz paź 31, 2010 23:50

Musi Kolega wejść na stronę producenta i znaleźć wykres z danymi dla konkretnego typu. Inaczej ma np. 70-amperowy a inaczej 120A.
Pojemność akumulatora nie ma tu nic do sprawy, gdyż zbyt wiele zależy od chwilowego poboru prądu przez instalację pojazdu, od stanu i rozładowania akumulatora a nawet od temperatury akumulatora. Musi Kolega szukać czegoś takiego:
Obrazek



Awatar użytkownika
SvR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: pn sty 08, 2007 20:10
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Prąd ładowania alternatora.

Post autor: SvR » pn lis 01, 2010 09:02

O to mi chodziło. Rozumiem że nijak ma się prąd ładowania alternatora do prądu ładowania prostownika ?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9271
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Prąd ładowania alternatora.

Post autor: wesol » pn lis 01, 2010 09:29

powiem tak. W pracy sporo juz wyciagalem altkow bo w oplach dosc czesto padaja te padliny denso i hitachi. Boscha trzymaja sie znacznie dluzej. JAk sprawdzam altek to wydlada to tak. Odpalam auto i sprawdzam napiecie ale to w sumie malo wiarygodne sprawdzanie. Na odpalonym aucie i wczesniejszym nieco rozladowaniu aku( 10 minut na swiatlach mijania na zgaszonym aucie) prad jaki idzie do aku to tak zazwyczaj od 5 do 8 amper. Przy naladowanym aku prad jest znikomy bo ponizej 0,5 A. Jesli komus chodzi o wydajnosc pradowa altka to odrazu mowie ze jes dosc duza bo na jalowych obrotach czyli okolo 1000 obr silnika altek kreci sie okolo 2000-2500 obr ( wynika to z przelozenia) moze dac okolo 20-25 A przy obr silnika 2000-3000 to juz jest spokojnie 50-60A. W kazdym razie wydajnosc pradowa jest duzo wieksza jak zapotrzebowanie auta.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
SvR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: pn sty 08, 2007 20:10
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Prąd ładowania alternatora.

Post autor: SvR » pn lis 01, 2010 09:39

Czyli np przy rozładowaniu akumulatora na około 60% prąd ładowania alternatora będzie dość spory (np 5 A) a przy naładowanym 80% już np 2A ?
Czyli mając rozładowany akumulator i pozostawiając samochód na biegu jałowym akumulator naładuje się po paru godzinach ?



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Prąd ładowania alternatora.

Post autor: Zico63b » pn lis 01, 2010 13:02

No, na upartego, można nawet w ten sposób naładować akumulator - jeśli ma się szyb naftowy w piwnicy :wink:
Znalazłem charakterystykę alternatora do Poloneza, 70A czyli taki, jak najmniejsze stosowane w Golfie IV - powinny więc być porównywalne w jakimś stopniu. Zwracam uwagę, że obroty dotyczą alternatora, nie silnika. Silnik kręci się ok. dwa razy wolniej. Alter to A124-14-60 Elmot-u:
Obrazek



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 12 gości