1.6GTD jaki alternator-słabe ładowanie, a może to kable
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- 25baton25
- Mały gagatek
- Posty: 73
- Rejestracja: śr wrz 01, 2010 13:07
- Lokalizacja: Bierawa (Kędzierzyn-Koźle)
1.6GTD jaki alternator-słabe ładowanie, a może to kable
ok- jutro w pracy sprawdzę to i podam wyniki jak się do neta dorwę - pozdrawiam
dodam jeszcze,że wyniki które podam będą troszkę zawyżone, gdyż posiadam miernik jeden z tańszych-ok 60zł, a ostatnio udało mi się porównać wyniki z profesjonalnym i okazało się że mój zawyża wyniki o około 0,1V-0,15V więc będę podawał tak jak mi wychodzi
pozdrawiam
dodam jeszcze,że wyniki które podam będą troszkę zawyżone, gdyż posiadam miernik jeden z tańszych-ok 60zł, a ostatnio udało mi się porównać wyniki z profesjonalnym i okazało się że mój zawyża wyniki o około 0,1V-0,15V więc będę podawał tak jak mi wychodzi
pozdrawiam
- 25baton25
- Mały gagatek
- Posty: 73
- Rejestracja: śr wrz 01, 2010 13:07
- Lokalizacja: Bierawa (Kędzierzyn-Koźle)
1.6GTD jaki alternator-słabe ładowanie, a może to kable
witam
sprawdziłem wszystko jak pisał kolega faradek, oto wyniki:
odpalone auto, włączone światła mijania i dmuchawa na 3 biegu... oto napięcia:
*na akumulatorze -> 13,33V,
*na alternatorze -> 14,31V,
*pomiędzy obudową alternatora a klemą minusową -> 0,04V,
*pomiędzy zaciskiem B+ alternatora, a klemą plusową -> 0,86V,
*w gnieździe zapalniczki -> 12,89V ( to tak od siebie sprawdziłem)
czy coś to koledze mówi????
sprawdziłem wszystko jak pisał kolega faradek, oto wyniki:
odpalone auto, włączone światła mijania i dmuchawa na 3 biegu... oto napięcia:
*na akumulatorze -> 13,33V,
*na alternatorze -> 14,31V,
*pomiędzy obudową alternatora a klemą minusową -> 0,04V,
*pomiędzy zaciskiem B+ alternatora, a klemą plusową -> 0,86V,
*w gnieździe zapalniczki -> 12,89V ( to tak od siebie sprawdziłem)
czy coś to koledze mówi????
- Tomasz Bis
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
- Lokalizacja: lubelskie Bychawa
- Kontakt:
1.6GTD jaki alternator-słabe ładowanie, a może to kable
Strata 1V to dużo , nie pozostaje nic innego jak go znaleźć Tutaj jest temat , przeczytaj cały to zamkniesz swój tak jak kolega z niego . Powodzenia25baton25 pisze:*na akumulatorze -> 13,33V,
*na alternatorze -> 14,31V,
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=140&t=349515" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
1.6GTD jaki alternator-słabe ładowanie, a może to kable
Mówi mi to że alternator jest OK, a problem na 99% leży w przewodzie alternator-rozrusznik, pozostały 1% to przewód rozrusznik-akumulator, ale wtedy by Ci rozrusznik nie kręcił, więc to wykluczam.25baton25 pisze:czy coś to koledze mówi????
Proponuję wymienić przewód od altka do rozrusznika, ja do tego celu wykorzystałem przewód 16mm2 (trochę na wyrost, oryginalny to 6mm2 albo 8mm2) ale teraz ile mam na altku to tyle samo mam na aku. Oczywiście trzeba też nowe końcówki na przewody (najlepiej je zacisnąć, a następnie zalutować.)
- 25baton25
- Mały gagatek
- Posty: 73
- Rejestracja: śr wrz 01, 2010 13:07
- Lokalizacja: Bierawa (Kędzierzyn-Koźle)
1.6GTD jaki alternator-słabe ładowanie, a może to kable
czyli kupić nowy kawałek przewodu + zaciski i samemu zrobić część od alternatora do rozrusznika...??? jutro będę szukał takich części
- Tomasz Bis
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
- Lokalizacja: lubelskie Bychawa
- Kontakt:
1.6GTD jaki alternator-słabe ładowanie, a może to kable
Ewentualnie możesz założyć nowe końcówki na stary przewód , ale w każdym przypadku koniecznie po zaciśnięciu zalutować !
Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
- 25baton25
- Mały gagatek
- Posty: 73
- Rejestracja: śr wrz 01, 2010 13:07
- Lokalizacja: Bierawa (Kędzierzyn-Koźle)
1.6GTD jaki alternator-słabe ładowanie, a może to kable
dzięki za rade, może uda mi się w weekend to zrobić- poinformuję o efektach
zacisków takich lepiej szukać w elektrycznym czy mechanicznym??
zacisków takich lepiej szukać w elektrycznym czy mechanicznym??
1.6GTD jaki alternator-słabe ładowanie, a może to kable
Ja takie końcówki kupowałem w motoryzacyjnym, ale w elektrycznym też powinni mieć. A przewód lepiej wymień, bo lutowanie starego nie jest takie proste (cyna nie chce się łapać, bo jest już lekko utleniony.)
- 25baton25
- Mały gagatek
- Posty: 73
- Rejestracja: śr wrz 01, 2010 13:07
- Lokalizacja: Bierawa (Kędzierzyn-Koźle)
1.6GTD jaki alternator-słabe ładowanie, a może to kable
dokładnie-tym bardziej,że taki przewód to groszowe sprawy...jutro będę tego szukał
- 25baton25
- Mały gagatek
- Posty: 73
- Rejestracja: śr wrz 01, 2010 13:07
- Lokalizacja: Bierawa (Kędzierzyn-Koźle)
1.6GTD jaki alternator-słabe ładowanie, a może to kable
witam
i oto sprawa się rozwiązała. jak pisał kolega faradek należało wymienić przewód alternator rozrusznik-dziś to zrobiłem
*dwa przewody B+ od alternatora do rozrusznika wymieniłem na 10 mm2 plus miedziane zakucia
*oraz przy okazji wymieniłem przewód plusowy od akumulatora do rozrusznika na 35 mm2, oraz klemy
koszt tej przyjemności to około 35zł
teraz przy włączonym silniku i światłach długich, radiu, ogrzewaniu tylnej szyby i nadmuchu na ''3'' napięcie na alternatorze wynosi ok 14,25 V , a napięcie na klemach ok 14,25 V . Napięcie bez żadnych obciążeń = ok 0,1V więcej - tak więc wszystko jak należy bez żadnych strat
wielkie dzięki koledzy za pomoc pozdrawiam
i oto sprawa się rozwiązała. jak pisał kolega faradek należało wymienić przewód alternator rozrusznik-dziś to zrobiłem
*dwa przewody B+ od alternatora do rozrusznika wymieniłem na 10 mm2 plus miedziane zakucia
*oraz przy okazji wymieniłem przewód plusowy od akumulatora do rozrusznika na 35 mm2, oraz klemy
koszt tej przyjemności to około 35zł
teraz przy włączonym silniku i światłach długich, radiu, ogrzewaniu tylnej szyby i nadmuchu na ''3'' napięcie na alternatorze wynosi ok 14,25 V , a napięcie na klemach ok 14,25 V . Napięcie bez żadnych obciążeń = ok 0,1V więcej - tak więc wszystko jak należy bez żadnych strat
wielkie dzięki koledzy za pomoc pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości