1.6GTD jaki alternator-słabe ładowanie, a może to kable
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: pt paź 08, 2010 16:31
1.6 GTD ładowanie-alternator-akumulator-przewody
witam mam mam mk2 1.6d i dzis rano odpalilem a zaczela mi swieciec dioda od ladowania i nie wiem co jest prosze o rade
- 25baton25
- Mały gagatek
- Posty: 73
- Rejestracja: śr wrz 01, 2010 13:07
- Lokalizacja: Bierawa (Kędzierzyn-Koźle)
1.6 GTD ładowanie-alternator-akumulator-przewody
sprawdź regulator napięcia - lub cienki czerwony przewód, bo on jest odpowiedzialny za kontrolkę
- 25baton25
- Mały gagatek
- Posty: 73
- Rejestracja: śr wrz 01, 2010 13:07
- Lokalizacja: Bierawa (Kędzierzyn-Koźle)
1.6GTD centralny zamek STIG'A a światła awaryjne -ładowanie
witam ponownie
założyłem przed chwilą nowy regulator hella i ładowanie chyba bez rewelacji - 13,86V bez obciążenia, gdy dochodzą światła mijania to ładowanie spada do 13,26V - zaczekać aż się dotrze nowy regulator , czy kupić kolejny?? brak mi pomysłów do tego ładowania!!! pozdro
dodatkowo mam problem z centralnym zamkiem-jeśli ktoś ma jakiś pomysł to również proszę o pomoc
. kupiłem jakiś czas temu centralny zamek
http://allegro.pl/nowosc-centralny-zame ... 97540.html" onclick="window.open(this.href);return false;
podłączyłem go i działa bardzo fajnie - tylko nie umiem go podłączyć pod awaryjne światła . z przewodów od centralnego wychodzi jeden żółty przewód i on jest opisany jako ten odpowiedzialny za mrugnięcia kierunkowskazami...zielonego pojęcia nie mam gdzie go podłączyć, znalazłem przewody od kierunkowskazów ( prawy , lewy) jak podłączę do jednego to przy włączaniu centralnego mruga tylko jedna strona-jak podłączę żółty przewód do obu kabli odpowiedzialnych za kierunki to podczas jazdy włączając kierunek w prawo lub w lewo mrugają za każdym razem wszystkie migacze - gdzie najprościej się podłączyć żeby było jak ma być??
założyłem przed chwilą nowy regulator hella i ładowanie chyba bez rewelacji - 13,86V bez obciążenia, gdy dochodzą światła mijania to ładowanie spada do 13,26V - zaczekać aż się dotrze nowy regulator , czy kupić kolejny?? brak mi pomysłów do tego ładowania!!! pozdro
dodatkowo mam problem z centralnym zamkiem-jeśli ktoś ma jakiś pomysł to również proszę o pomoc
. kupiłem jakiś czas temu centralny zamek
http://allegro.pl/nowosc-centralny-zame ... 97540.html" onclick="window.open(this.href);return false;
podłączyłem go i działa bardzo fajnie - tylko nie umiem go podłączyć pod awaryjne światła . z przewodów od centralnego wychodzi jeden żółty przewód i on jest opisany jako ten odpowiedzialny za mrugnięcia kierunkowskazami...zielonego pojęcia nie mam gdzie go podłączyć, znalazłem przewody od kierunkowskazów ( prawy , lewy) jak podłączę do jednego to przy włączaniu centralnego mruga tylko jedna strona-jak podłączę żółty przewód do obu kabli odpowiedzialnych za kierunki to podczas jazdy włączając kierunek w prawo lub w lewo mrugają za każdym razem wszystkie migacze - gdzie najprościej się podłączyć żeby było jak ma być??
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
1.6GTD centralny zamek STIG'A a światła awaryjne -ładowanie
Potrzebne są dwie diody prostownicze, obciążalność 4 do 5A może być więcej. Podłącza się do odnalezionych przez Kolegę przewodów do migaczy tak:
Ostatnio zmieniony czw lis 11, 2010 01:00 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.
- 25baton25
- Mały gagatek
- Posty: 73
- Rejestracja: śr wrz 01, 2010 13:07
- Lokalizacja: Bierawa (Kędzierzyn-Koźle)
1.6GTD centralny zamek STIG'A a światła awaryjne -ładowanie
a nie wiecie gdzie można takie coś kupić?? gdybyście mieli link np z allegro to byłbym wdzięczny
- 25baton25
- Mały gagatek
- Posty: 73
- Rejestracja: śr wrz 01, 2010 13:07
- Lokalizacja: Bierawa (Kędzierzyn-Koźle)
1.6GTD centralny zamek STIG'A a światła awaryjne -ładowanie
może któraś z tych będzie dobra???
http://allegro.pl/show_item.php?item=1308582802" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/dioda-prostownicza-p6 ... 63108.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/dioda-bzx-55c-12v-0-5 ... 63041.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/dioda-zenera-12v-1-3w ... 26714.html" onclick="window.open(this.href);return false;
pozdro
http://allegro.pl/show_item.php?item=1308582802" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/dioda-prostownicza-p6 ... 63108.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/dioda-bzx-55c-12v-0-5 ... 63041.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/dioda-zenera-12v-1-3w ... 26714.html" onclick="window.open(this.href);return false;
pozdro
- Tomasz Bis
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
- Lokalizacja: lubelskie Bychawa
- Kontakt:
1.6GTD centralny zamek STIG'A a światła awaryjne -ładowanie
Rzecz ogólnie dostępna w sklepach elektrycznych, motoryzacyjnych , to jest groszowa sprawa .W ostateczności mogą być z ładowarki lub innego zasilacza transformatorowego , ale długo mogą nie wytrzymać .25baton25 pisze:a nie wiecie gdzie można takie coś kupić??
Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
- 25baton25
- Mały gagatek
- Posty: 73
- Rejestracja: śr wrz 01, 2010 13:07
- Lokalizacja: Bierawa (Kędzierzyn-Koźle)
1.6GTD jaki alternator ( z ON czy PB ) -słabe ładowanie
witam
mam pytanko dotyczące alternatora. ładowanie jest dobre-wynosi ok 14,16V na klemach, ale po włączenia świateł mijania i nadmuchu spada do niewiele ponad 13V jak dojdą długie i np ogrzewanie tylnej szyby to spada do 12,56 V po wyłączeniu elektryki znowu podnosi się do ponad 14V. Styki wszystkie są przeczyszczone i ładne, regulator wymieniony ... ładowanie też jest ok tylko podczas obciążeni spada - moje pytanie dotyczy samego rodzaju alternator,kupiłem tego golfa z takim altkiem i od początku mnie to martwiło- jest możliwość żeby np. alternator w dieslu był włożony z jakiejś mniejszej benzyny i czy opisane objawy mogą na to wskazywać, bo zastanawiam się nad kupnem nowego altka tylko nie wiem gdzie leże wina.
dzięki za pomoc
mam pytanko dotyczące alternatora. ładowanie jest dobre-wynosi ok 14,16V na klemach, ale po włączenia świateł mijania i nadmuchu spada do niewiele ponad 13V jak dojdą długie i np ogrzewanie tylnej szyby to spada do 12,56 V po wyłączeniu elektryki znowu podnosi się do ponad 14V. Styki wszystkie są przeczyszczone i ładne, regulator wymieniony ... ładowanie też jest ok tylko podczas obciążeni spada - moje pytanie dotyczy samego rodzaju alternator,kupiłem tego golfa z takim altkiem i od początku mnie to martwiło- jest możliwość żeby np. alternator w dieslu był włożony z jakiejś mniejszej benzyny i czy opisane objawy mogą na to wskazywać, bo zastanawiam się nad kupnem nowego altka tylko nie wiem gdzie leże wina.
dzięki za pomoc
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
1.6GTD jaki alternator ( z ON czy PB ) -słabe ładowanie
Sprawdzić najpierw naciąg paska napędzającego oraz czy nie jest on już tak zużyty bokami, że leży na dnie kół pasowych zamiast ładnie pracować bokami właśnie.
Gdy to nie pomoże - sprawdzić alternator bo może padła jedna z trzech faz. Z tym że naprawa nie jest specjalnie opłacalna, lepiej i prościej kupić "używkę".
Możliwość że ktoś wstawił mały alternator z "Benzyny" zamiast właściwego z Diesla istnieje, ale jak nie ma w samochodzie obrotomierza. Obrotomierz musi mieć alternator z wyjściem W. Tak samo gdy Kolega będzie ewentualnie kupował inny altek, musi na to zwrócić uwagę.
Gdy to nie pomoże - sprawdzić alternator bo może padła jedna z trzech faz. Z tym że naprawa nie jest specjalnie opłacalna, lepiej i prościej kupić "używkę".
Możliwość że ktoś wstawił mały alternator z "Benzyny" zamiast właściwego z Diesla istnieje, ale jak nie ma w samochodzie obrotomierza. Obrotomierz musi mieć alternator z wyjściem W. Tak samo gdy Kolega będzie ewentualnie kupował inny altek, musi na to zwrócić uwagę.
- 25baton25
- Mały gagatek
- Posty: 73
- Rejestracja: śr wrz 01, 2010 13:07
- Lokalizacja: Bierawa (Kędzierzyn-Koźle)
1.6GTD jaki alternator ( z ON czy PB ) -słabe ładowanie
sprawdzę w nowym tygodniu pasek klinowy, ale ,przewód od obrotomierza jest dorobiony - ostatnio rozbierałem alternator i zobaczyłem że jest dolutowany do jednej z diod i wychodzi bokiem z obudowy, a oprócz tego jest wtyczka z której wychodzą dwa czerwone przewody( gruby i cienki) które po chwili się łączą i trzeci niebieski cienki prawdopodobnie odpowiedzialny za kontrolkę ładowania w desce rozdzielczej...wszystkie przewody były przerabiane i lutowane. właśnie dlatego sprawdzając już wszystkie możliwości ostatnio wpadł mi do głowy pomysł, że może poprzedni właściciel włożył altek z benzyny??? sprawdzę jeszcze w tygodniu pasek
pozdrawiam
pozdrawiam
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
1.6GTD jaki alternator ( z ON czy PB ) -słabe ładowanie
Na 101%, oryginalny z Diesla ma wtyk dla obrotomierza i nic nie trzeba przerabiać. Te dwa, gruby i trochę cieńszy jeśli wychodzą z szerszych niż normalne konektorków mają prawo się łączyć. Cienki z grubym w żadnym wypadku! W opisie brakuje mi czerwono-czarnego, ten by był do obrotomierza; a w ogóle ma Kolega obrotomierz w desce?
- 25baton25
- Mały gagatek
- Posty: 73
- Rejestracja: śr wrz 01, 2010 13:07
- Lokalizacja: Bierawa (Kędzierzyn-Koźle)
1.6GTD jaki alternator ( z ON czy PB ) -słabe ładowanie
obrotomierz jest w desce i działa-odpowiedzialny jest za niego właśnie ten dolutowany przewód który wychodzi z obudowy - wydaje mi się że ten altek na 95% jest z innego modelu bo po pierwsze przewody za wtyczką były przerobione,a po drugie ten od obrotomierza jest już całkiem dorobiony, ktoś rozkręcił alternator i dolutował do jednej z diod przewód obrotomierza...tylko z tego wszystkiego nie wiem czy mogło tak być że poprzednik włożył altek od benzyny i dlatego bez obciążenia jest ładowanie ok a po wł świateł spada o tak dużo??? wiem że były montowane alternatory 45 i 65A-może u mnie jest ten słabszy??? bo oczywiście żadnej tabliczki czy nalepki brak...
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
1.6GTD jaki alternator ( z ON czy PB ) -słabe ładowanie
Nawet w 45A ale sprawnym, włączenie świateł nie "zetnie" tak bardzo napięcia.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 11 gości