1.6GTD jaki alternator-słabe ładowanie, a może to kable

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
25baton25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr wrz 01, 2010 13:07
Lokalizacja: Bierawa (Kędzierzyn-Koźle)

1.6 GTD ładowanie-alternator-akumulator-przewody

Post autor: 25baton25 » sob paź 30, 2010 11:50

kurde wyciągnąłem regulator, przeczyściłem styki i go włożyłem i zapalam auto i ładowanie 18,58- kurde pomóżcie bo już nie mam siły do tego auta!!!



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

1.6 GTD ładowanie-alternator-akumulator-przewody

Post autor: oldstaszek » sob paź 30, 2010 22:43

Masz regulator poza alternatorem i do tego elektromechaniczny?
Jeżeli tak to musisz trochę zmniejszyć naciąg sprężyny od zwory napięciowej - widocznie podczas czyszczenia zwiększyłeś jej naciąg.
Zrób to mozliwie szybko bo posypie się aku. :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
25baton25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr wrz 01, 2010 13:07
Lokalizacja: Bierawa (Kędzierzyn-Koźle)

1.6 GTD ładowanie-alternator-akumulator-przewody

Post autor: 25baton25 » ndz paź 31, 2010 07:06

:pub: regulator mam wkładany do altka i przykręcany na dwie śruby, ale udało mi się to opanować - dorwałem przed wyjazdem jakiś stary regulator z fiesty, który wyglą tak samo i włożyłem go do siebie-

* obecnie prąd ładowania przy włączonym silniku to ok 14,16V,
* ale co mnie martwi jak tylko włączę światła to spada do 13,46V - czy aby nie za dużo??



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

1.6 GTD ładowanie-alternator-akumulator-przewody

Post autor: wesol » ndz paź 31, 2010 08:26

albo niestyki na biegunach aku albo brak masy na altku albo regulator dziabniety. Chyba sam regulator ze szczotkami wystepuje jako czesc wymienna i nie jest drogi wiec moze warto go wymienic.
Wiekszy aku moze byc nawet dwa razy i nie ma to znaczenia i bedzie ladowany prawidlowo. Nie sluchaj takich glupot. Nie jest dobierany alteko do aku czy odwrotnie. AKu i altek masz miec taki jakie jest zapotrzebowanie pradowe, jak styl jazdy jakie warunki itd.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Krzychu161190
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: sob sie 07, 2010 10:40
Lokalizacja: Orzysz

1.6 GTD ładowanie-alternator-akumulator-przewody

Post autor: Krzychu161190 » ndz paź 31, 2010 10:20

Z tego co piszesz Oldstaszek to przy takich za burzeniach to możesz mieć spaloną diodę w alternatorze czyli on jest do wymiany a diod jest 4 siec jedna jak pójdzie to tak szaleje ładowanie tez miałem to samo



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Re: 1.6 GTD ładowanie-alternator-akumulator-przewody

Post autor: oldstaszek » ndz paź 31, 2010 12:00

Krzychu161190 pisze:Z tego co piszesz Oldstaszek to przy takich za burzeniach to możesz mieć spaloną diodę w alternatorze czyli on jest do wymiany a diod jest 4 siec jedna jak pójdzie to tak szaleje ładowanie tez miałem to samo

Raczej nie - opieram się na opisie kolegi.
Ładowanie ma ale nie może zapanować nad skokami napięcia ładowania.
Gdyby dioda (jest ich 6 sztuk nie licząc wzbudzenia) to ładowanie oscylowałoby wokół 12-12,5 V.
Następowało by też rozładowywanie akumulatora przez tą diodę.
Diody można wymienić - wielokrotnie takie czynności wykonywałem. :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
25baton25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr wrz 01, 2010 13:07
Lokalizacja: Bierawa (Kędzierzyn-Koźle)

1.6 GTD ładowanie-alternator-akumulator-przewody

Post autor: 25baton25 » ndz paź 31, 2010 18:53

po wymianie regulatora napięcie się podniosło - czyli myślę że winny był regulator, a to że teraz przy włączonym silniku ładowanie wynosi ok 14,16V a przy włączonych światłach spada do 13,56V, wnioskuję że może to być wina starego regulatora z nie za dużymi szczotkami-bo taki teraz włożyłem. chciałbym wymienić we wtorek obecny regulator na nowy-liczę że powinno pomóc.
kurczę a te diody to może też faktycznie lepiej sprawdzić?? :pub:
po ostatnich przygodach z golfem stwierdzam że stare auta są fajne, ale trzeba mieć do nich czas, cierpliwość i jeszcze raz czas- jeśli oczywiście dłubie się przy nich samemu-z waszą pomocą :pub: :bajer:

ewentualnie jaj sprawdzić diody??? i dojść do tego która to jest??

pozdro



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

1.6 GTD ładowanie-alternator-akumulator-przewody

Post autor: oldstaszek » ndz paź 31, 2010 19:39

Uszkodzenie jakiejkolwiek diody zwala ładowanie poniżej 13V a przy włączonych światłach masz napięcie akumulatora.
Diody będą OK. :pub:

PS. Trzeba będzie - opiszę jak sprawdzić.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

1.6 GTD ładowanie-alternator-akumulator-przewody

Post autor: Zico63b » ndz paź 31, 2010 19:50

By rzetelnie sprawdzić diody trzeba całkowicie rozlutować mostek prostowniczy i poodpinać co najmniej jedną z końcówek każdej diody. Następnie miernikiem (omomierzem) pomierzyć lub lampką z akumulatorem sprawdzić w obu kierunkach każdą diodę. W jednym kierunku dioda nie może przewodzić: lampka nie może się zaświecić ani omomierz wskazać przepływu (praktycznie nieskończoność). W drugim przepływ musi być bez przeszkód: lampka jasno świeci a miernik pokaże przepływ. Uszkodzona będzie "przepuszczać" w obie strony albo w żadną.
Pracochłonna czynność i wymagająca dobrej, silnej lutownicy.



Awatar użytkownika
25baton25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr wrz 01, 2010 13:07
Lokalizacja: Bierawa (Kędzierzyn-Koźle)

1.6 GTD ładowanie-alternator-akumulator-przewody

Post autor: 25baton25 » ndz paź 31, 2010 20:04

dzięki wielkie chłopaki - czyli prawdopodobnie będzie to wina regulatora, tzw szczotkotrzymacza ?? :okej:
bo to chyba coś nie tak, że przy włączonym silniku niecałe 14,2V, a włączę światła i leci o prawie 0,7 w dół ?? jak tylko otworzą sklepy to coś tam poszukam...a co myślicie o tym regulatorze http://allegro.pl/regulator-napiecia-he ... 36549.html" onclick="window.open(this.href);return false;
:kufel:



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

1.6 GTD ładowanie-alternator-akumulator-przewody

Post autor: Zico63b » ndz paź 31, 2010 20:10

Dobry regler, jeszcze lepsza cena: Helle "chodzą" w sklepach po ponad stówkę i to już jest dobry poziom sprzętu.



Awatar użytkownika
25baton25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr wrz 01, 2010 13:07
Lokalizacja: Bierawa (Kędzierzyn-Koźle)

1.6 GTD ładowanie-alternator-akumulator-przewody

Post autor: 25baton25 » ndz paź 31, 2010 20:24

a do golfa II podejdzie?? bo na liście go nie ma??



Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

1.6 GTD ładowanie-alternator-akumulator-przewody

Post autor: Tomasz Bis » ndz paź 31, 2010 20:26

Możesz pokusić się o wymianę ,zamianę szczotek , nie jest to zbyt skomplikowane .


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
25baton25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr wrz 01, 2010 13:07
Lokalizacja: Bierawa (Kędzierzyn-Koźle)

1.6 GTD ładowanie-alternator-akumulator-przewody

Post autor: 25baton25 » pn lis 01, 2010 13:57

witam ponownie- i od razu z takim pytaniem wychodzę-prawdopodobnie był ten temat już ruszany ale zapytam jeszcze raz...jakie powinien mieć nowy akumulator napięcie po np dniu postoju????

pozdro



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości