MK3 problem z elektrycznymi szybami
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
MK3 problem z elektrycznymi szybami
Koledzy mam taki problem otóż kupiłem na allegro przednie elektryczne szyby oryginalne do swojego golfa i mam taki problem od samego początku ich założenia. Otóż szyba w drzwiach kierowcy chodzi idealnie natomiast od pasażera opuszcza sie elegancko, a przy podnoszeniu jakbym trzymał cały czas przycisk to 10 cm przed koncem nagle robi zwrot o 180 stopni i sie opuszcza troszke, a żeby ją podnieść muszę tak cykać przyciskiem żeby się zasunęła. Pomyślałem pewnie prowadnica coś nie tak kupiłem nową prowadnicę szyba chodzi elegancko równo w tej prowadnicy a ona dalej sie opuszcza 10 cm przed koncem. Kolega powiedzial mi, że może być problem z przeciążeniówką w tym silniczku możliwe to jest? Czy ktoś widzi jakieś inne rozwiązanie tego problemu PROSZĘ O PORADY.
Był Volkswagen Golf MK3 TDI 1z + 216 :(
Jest Seat Leon ASZ 160,9 KM / 386,1 Nm by DYNOSOFT :)
Jest Seat Leon ASZ 160,9 KM / 386,1 Nm by DYNOSOFT :)
- martinezz123
- DZIADZIA
- Posty: 938
- Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
- Lokalizacja: kamienna góra
- Kontakt:
MK3 problem z elektrycznymi szybami
tak samo jak kolega stawiam na czujnik przeciążeniowy coś musi powodować powrót tej szyby w dół
vw golf IV 1.9 tdi MARTINEZZ
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
MK3 problem z elektrycznymi szybami
ale da rade go wymienić bo mam kolegę elektronika? jeśli tak to skąd go wziąść?
Był Volkswagen Golf MK3 TDI 1z + 216 :(
Jest Seat Leon ASZ 160,9 KM / 386,1 Nm by DYNOSOFT :)
Jest Seat Leon ASZ 160,9 KM / 386,1 Nm by DYNOSOFT :)
- martinezz123
- DZIADZIA
- Posty: 938
- Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
- Lokalizacja: kamienna góra
- Kontakt:
MK3 problem z elektrycznymi szybami
dobrze by było mieć kolegę który ma takiego golfa jak ty z elektryką szyb i podmienić z nim całe mechanizmy na próbę wtedy miał byś pewność .
nie rozbierałem tego nigdy także nie orientuję się ale wszystko da się wymienić , tylko pewnie prędzej kupisz cały silniczek jak taką krańcówkę
nie rozbierałem tego nigdy także nie orientuję się ale wszystko da się wymienić , tylko pewnie prędzej kupisz cały silniczek jak taką krańcówkę
vw golf IV 1.9 tdi MARTINEZZ
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
MK3 problem z elektrycznymi szybami
b4rszczyk, poszukaj o tzw programowaniu szyb. Zresztą napiszę: wypinasz wtyk z drzwi albo klemy z aku, czekasz trochę, nie wiem ile może z 10 min. Podłączasz na powrót i wykonujesz kilka pełnych otwarć i zamknięć szyby trzymając przycisk wciśnięty jeszcze sekundę po zakończeniu ruchu szyby.
Druga przyczyna jaka może być to krzywo ustawiona szyba w prowadnicy, w pewnym momencie silnik niema siły dalej ciągnąć, moduł odczytuje to jako blok w ruchu szyby (ręka) i cofa ją. Tak czy inaczej elektronika jest ok . Takie zachowanie tej szyby świadczy że pochodzi ona z nowszego golfa gdzieś po 96 roku, jeśli pozostałe szyby są starsze - nie wiem czy nie pojawią się jakieś kłopoty jeszcze bo moduły coś tam dogadują się między sobą. napisz to potem.
Druga przyczyna jaka może być to krzywo ustawiona szyba w prowadnicy, w pewnym momencie silnik niema siły dalej ciągnąć, moduł odczytuje to jako blok w ruchu szyby (ręka) i cofa ją. Tak czy inaczej elektronika jest ok . Takie zachowanie tej szyby świadczy że pochodzi ona z nowszego golfa gdzieś po 96 roku, jeśli pozostałe szyby są starsze - nie wiem czy nie pojawią się jakieś kłopoty jeszcze bo moduły coś tam dogadują się między sobą. napisz to potem.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
MK3 problem z elektrycznymi szybami
kolego powiem ci tak:
zle ustawiona prowadnica to to nie jest poniewaz szyba idzie lekko i rowno, dla porownania powiem, ze z szyba kierowcy nie ma zadnych problemow ustawienie jej trwalo 5 min i smiga jak szalona bez zadnego programowania, z szyba pasazera okombinowalismy sie strasznie bo tez myslelismy ze to kwestia ustawienia, pozniej wymienilismy prowadnice na nowa i problem jaki byl taki jest. Gdyby byla zle ustawiona to by sie cos dzialo przy takim cykaniu przyciskiem a ona idzie elegancko do samej gory pod warunkiem ze cykam a nie trzymam przycisku. Co do szyb to moje szyby wszystkie maja nabity rocznik 96.
zle ustawiona prowadnica to to nie jest poniewaz szyba idzie lekko i rowno, dla porownania powiem, ze z szyba kierowcy nie ma zadnych problemow ustawienie jej trwalo 5 min i smiga jak szalona bez zadnego programowania, z szyba pasazera okombinowalismy sie strasznie bo tez myslelismy ze to kwestia ustawienia, pozniej wymienilismy prowadnice na nowa i problem jaki byl taki jest. Gdyby byla zle ustawiona to by sie cos dzialo przy takim cykaniu przyciskiem a ona idzie elegancko do samej gory pod warunkiem ze cykam a nie trzymam przycisku. Co do szyb to moje szyby wszystkie maja nabity rocznik 96.
Był Volkswagen Golf MK3 TDI 1z + 216 :(
Jest Seat Leon ASZ 160,9 KM / 386,1 Nm by DYNOSOFT :)
Jest Seat Leon ASZ 160,9 KM / 386,1 Nm by DYNOSOFT :)
- martinezz123
- DZIADZIA
- Posty: 938
- Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
- Lokalizacja: kamienna góra
- Kontakt:
Re: MK3 problem z elektrycznymi szybami
Paweł Marek pisze:b4rszczyk
Takie zachowanie tej szyby świadczy że pochodzi ona z nowszego golfa gdzieś po 96 roku, jeśli pozostałe szyby są starsze - nie wiem czy nie pojawią się jakieś kłopoty jeszcze bo moduły coś tam dogadują się między sobą. napisz to potem.
koledze chodziło o to że mechanizm który wymieniłeś jest od nowszego modelu ale skoro to jest 96r to to już jest nowszy i raczej po tym roku nic się nie zmieniło
vw golf IV 1.9 tdi MARTINEZZ
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
MK3 problem z elektrycznymi szybami
czyli próbuj programowania, powinno pomóc. Niema żadnego włącznika przeciążeniowego jak ktoś wyżej napisał. Jeśli nie uda się z programowaniem możliwe że czujniczek halla który jest przy każdym silniku się uszkodził, pod tym hasłem znajdziesz sposó naprawy - ale bardzo wątpię że to on w tym wypadku
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
MK3 problem z elektrycznymi szybami
Kolego ale jezeli bylby problem z programowaniem to chyba obydwie szyby chodzilyby zle? Poza tym nie wiem czy to istotne ale ja nie posiadam modulu komfortu. Jak nie ma czujnika przeciazeniowego a w jaki sposob ci cofnie szybe jak wsadzisz przypadkowo reke??
Był Volkswagen Golf MK3 TDI 1z + 216 :(
Jest Seat Leon ASZ 160,9 KM / 386,1 Nm by DYNOSOFT :)
Jest Seat Leon ASZ 160,9 KM / 386,1 Nm by DYNOSOFT :)
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
MK3 problem z elektrycznymi szybami
b4rszczyk, nikt w mk3 nie posiada osobnego modułu komfortu, chyba że sobie dołożył. Programowanie dotyczy indywidualnie każdej szyby.
Cofanie czy zatrzymanie ruchu szyby odbywa się dzięki czujnikowi hallotronowemu już napisałem. Jeżeli silnik się zatrzyma bo natrafi szyba na opór do czujnik to wykrywa i odłącza prąd od silniczka. I to wszystko w starszych modułach.
W nowszych jak twoje wprowadzono modyfikacje. Polega to na tym że jeśli szyba dochodzi do końca ramki to układ działa tak samo jak w starszych. Ale jeśli szyba napotka na opór wcześniej to układ nie tylko ją zatrzymuje ale i cofa. Z tego wniosek że układ musi być nauczony czy szyba jest w pozycji końcowej czy gdzieś wcześniej - i po to jest programowanie. Po prostu spróbuj to zrobić bo szkoda czasu na pisanie a jak nie pomoże to pomartwisz się dalej.
Cofanie czy zatrzymanie ruchu szyby odbywa się dzięki czujnikowi hallotronowemu już napisałem. Jeżeli silnik się zatrzyma bo natrafi szyba na opór do czujnik to wykrywa i odłącza prąd od silniczka. I to wszystko w starszych modułach.
W nowszych jak twoje wprowadzono modyfikacje. Polega to na tym że jeśli szyba dochodzi do końca ramki to układ działa tak samo jak w starszych. Ale jeśli szyba napotka na opór wcześniej to układ nie tylko ją zatrzymuje ale i cofa. Z tego wniosek że układ musi być nauczony czy szyba jest w pozycji końcowej czy gdzieś wcześniej - i po to jest programowanie. Po prostu spróbuj to zrobić bo szkoda czasu na pisanie a jak nie pomoże to pomartwisz się dalej.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
MK3 problem z elektrycznymi szybami
Witam mam pytanie w zwiąsku z el. szybami a mianowicie kupiłem pare dni temu mechanizmy z kablami oraz przyciskami na przod i tył czyli cały kpl. i w zwiąsku z tym mam pytanie czy musze puszczać jakieś kable pod deską rozdzielczą czy może one już tam są i wystarczy podpiąć wszystko do słupków?.
MK3 problem z elektrycznymi szybami
no dobrze ale powtorze sie to dlaczego szyba kierowcy smiga jak szalona i to bez zadnego programowania? Poza tym ona dochodzi do pewnego momentu i sie cofa wiec jezeli byłby to koniec ramki to by sie poprostu w tym miejscu zatrzymala, a najgorsze jest to ze jakbym trzymal dalej przycisk to ona sie jeszcze bardziej cofnie.
A tak ogolnie to przeciez ona musialaby chodzic od gory do dolu zeby dala sie zaprogramowac a tak niestety nie jest wiec jak mam to zrobic skoro sie nie da?
co do pytania kolegi psxa to u mnie zadnych kabli nie bylo wszystko trzeba bylo puscic samemu i podokladac kable do tej kostki w drzwiach
A tak ogolnie to przeciez ona musialaby chodzic od gory do dolu zeby dala sie zaprogramowac a tak niestety nie jest wiec jak mam to zrobic skoro sie nie da?
co do pytania kolegi psxa to u mnie zadnych kabli nie bylo wszystko trzeba bylo puscic samemu i podokladac kable do tej kostki w drzwiach
Był Volkswagen Golf MK3 TDI 1z + 216 :(
Jest Seat Leon ASZ 160,9 KM / 386,1 Nm by DYNOSOFT :)
Jest Seat Leon ASZ 160,9 KM / 386,1 Nm by DYNOSOFT :)
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
MK3 problem z elektrycznymi szybami
b4rszczyk, bo pozostałe sa dobrze zaprogramowane albo sa starszego typu tego nie wiemy na pewno, a to co sie dziej może być właśnie objawem rozprogramowania - po co ja to pisałem wszystko? Mam pytanie, próbowałeś zaprogramować czy kolejne dwa dni bedziesz pytał? Przecież zrób to i napisz jak nie pomoże bedziemy martwić się dalej.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Re: MK3 problem z elektrycznymi szybami
Kolego wytlumacz mi jak mam to zaprogramowac jak ona nie jest w stanie wykonac jednego pelnego ruchu tylko zawsze sie cofa odpialem akumulator i nic to nie dalo i prosze nie mow mi ze mam zle ustawiona szybe w prowadnicy bo to nie prawda.
Był Volkswagen Golf MK3 TDI 1z + 216 :(
Jest Seat Leon ASZ 160,9 KM / 386,1 Nm by DYNOSOFT :)
Jest Seat Leon ASZ 160,9 KM / 386,1 Nm by DYNOSOFT :)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości