Centralny zamek, kilka pytań.

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
_Bolec_
TDI <3
TDI <3
Posty: 920
Rejestracja: czw lip 15, 2010 19:21
Lokalizacja: Łowicz- okolice

Centralny zamek, kilka pytań.

Post autor: _Bolec_ » ndz paź 17, 2010 19:05

Więc kupiłem golfa 3 wraz z centralnym zamkiem oraz alarmem i pilocik od tego. Mam takie pytania: jak można poznać czy alarm i centralka jest ori? przy zamykaniu mam tylko sygnał a chciałbym mieć kierunki można to jakoś przerobić? i jak otworze z pilota zamek to po 30s- 1 min zapala się czerwona lampka i jest jeden pisk, co to oznacza? a i nie mogę otworzyć drzwi kluczykiem bo jak tak zrobię to alarm wyje. Pozdrawiam i proszę o odpowiedzi ;)



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Centralny zamek, kilka pytań.

Post autor: Zico63b » ndz paź 17, 2010 19:19

Objawy wskazują, że nie jest to oryginalny system: fabrycznie właśnie kierunkami jest potwierdzane zamykania/otwieranie samochodu. Otwarcie kluczykiem rozbraja też alarm. Centralny oryginalny jest pneumatyczny, czyli do każdych drzwi dochodzi wężyk, a dodatkowo poznać go po tym iż fabrycznie jest zamykany także wlew paliwa - mało kiedy mają to układy dokładane.
Więc zamek będzie może fabryczny ale sterowanie raczej nie.



Awatar użytkownika
_Bolec_
TDI <3
TDI <3
Posty: 920
Rejestracja: czw lip 15, 2010 19:21
Lokalizacja: Łowicz- okolice

Centralny zamek, kilka pytań.

Post autor: _Bolec_ » ndz paź 17, 2010 19:25

I tu właśnie jest zamykany wlew paliwa i wszędzie są wężyki ciśnieniowe. Sam już nie wiem, chodzi mi żeby było tak jak ma to miejsce w serii.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Centralny zamek, kilka pytań.

Post autor: Zico63b » ndz paź 17, 2010 19:29

Seryjnie było tak: zamek centralny pneumatyczny (tak jak ma Kolega) do tego alarm z kluczyka, bez pilota (czyli po zamknięciu kluczem drzwi, dioda w drzwiach kierowcy zaczyna migać). Na życzenie klienta dodawano w salonie sprzedaży sterownik z pilota i działa on tak jak kluczyk. Fabrycznie zdalnego sterowania nie było.
Jest możliwość, że padł włącznik (mikrostyk) w zamku i alarm "nie wie" że Kolega otwiera samochód z klucza a dopiero włącznik swiatła w kabinie uruchamia alarm, gdyż ten włącznik jest wykorzystywany przez alarm.
Można by odszukać zdalny sterownik czy też nieoryginalny alarm i wyrzucić go a zamiast nich wstawić sterownik zakupiony za kilkadziesiąt złotych na aukcji.
I jeszcze jedna wskazówka: Fabryczny alarm wykorzystuje sygnał dźwiękowy, taką trąbkę jak klakson a dokładane mają typowe syrenki.
Ostatnio zmieniony ndz paź 17, 2010 19:36 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
_Bolec_
TDI <3
TDI <3
Posty: 920
Rejestracja: czw lip 15, 2010 19:21
Lokalizacja: Łowicz- okolice

Centralny zamek, kilka pytań.

Post autor: _Bolec_ » ndz paź 17, 2010 19:32

Zico63b, wiesz może co to jest jeśli z pilota wyłączę zamek to po 30s- 1 min zapala się czerwona lampka i jest jeden pisk, co to oznacza?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Centralny zamek, kilka pytań.

Post autor: Paweł Marek » ndz paź 17, 2010 19:37

dzieje się tak na włączonym zapłonie - w czasie jazdy?, czy pomyliłeś się i chciałeś napisać "jak włączę zamek" - czyli zamknę, a nie wyłączę?

w pierwszym poście napisałeś że po zamknieciu tak się dzieje, po prostu alarm się uzbraja niepotrzebnie, na ogół na skutek awarii którejś krańcówki od drzwi, klapy. Jeśli od drzwi - czy gaśnie ci światełko w podsufitce prawidłowo?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Centralny zamek, kilka pytań.

Post autor: Zico63b » ndz paź 17, 2010 19:37

Dioda jest na parapecie okna w drzwiach kierowcy? Bo tylko to jest oryginał-alarm, inne to zgadywanka.



Awatar użytkownika
_Bolec_
TDI <3
TDI <3
Posty: 920
Rejestracja: czw lip 15, 2010 19:21
Lokalizacja: Łowicz- okolice

Centralny zamek, kilka pytań.

Post autor: _Bolec_ » ndz paź 17, 2010 19:38

jak otworze, wsiadam do auta zapnę pas i wtedy zazwyczaj piskie i włączy się dioda od alarmu

Edit: dioda jest obok włącznika podgrzewania szyby.
Ostatnio zmieniony ndz paź 17, 2010 19:41 przez _Bolec_, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Centralny zamek, kilka pytań.

Post autor: Zico63b » ndz paź 17, 2010 19:41

Może to wersja meksykańska, do USA? Europejskie tak nie mają. Nawet nie ma podłączanego przewodu pod klamrę pasa.
No to już tylko zgaduj-zgadula, nie oryginał.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Centralny zamek, kilka pytań.

Post autor: Paweł Marek » ndz paź 17, 2010 19:44

alarmy mają funkcję antyporwaniową, czyli po wejściu do auta masz 30 s do naciśnięcia specjalnego ukrytego przycisku żeby to zablokować. Wydaje mi się że podjedź z tym do elektryka, nie są to rzeczy trudne, wszystko jest opisane na forum, tyle że to twoje nowe auto zanim dojdziesz do tego co się zepsuło natracisz nerwów. W skrócie napiszę tak: jeśli uszkodzona jest tylko krańcówka (wlącznik) w drzwiach lub którejś klapie to sprawa jest prosta, jeśli padł sam alarm to naprawa jest nieopłacalna, trzeba go wywalić i wstawić nowy. Na nowy starczy stówka, za drugie tyle zamontujesz, albo sam czy z pomocą kumpla.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
_Bolec_
TDI <3
TDI <3
Posty: 920
Rejestracja: czw lip 15, 2010 19:21
Lokalizacja: Łowicz- okolice

Re: Centralny zamek, kilka pytań.

Post autor: _Bolec_ » ndz paź 17, 2010 19:45

Paweł Marek pisze:czy gaśnie ci światełko w podsufitce prawidłowo?
raczej tak, 20 po zamknięciu auta z pilota
Zico63b pisze:Fabryczny alarm wykorzystuje sygnał dźwiękowy, taką trąbkę jak klakson a dokładane mają typowe syrenki.
a gdzie winien się znajdować?

Mam dużo samozaparcia wiec raczej dam radę zrobić tylko chciałbym wiedzieć jak powinno to wyglądać ori.
PS. a drogie są te ori sterowniki na allegro?



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Centralny zamek, kilka pytań.

Post autor: Zico63b » ndz paź 17, 2010 19:49

Obok skrzynki bezpieczników, w nadwoziu.
Oryginalny zamek czy alarm nie jest powiązany ze światełkiem.
Od 50 zeta do 120 za dobry i trwały



Awatar użytkownika
_Bolec_
TDI <3
TDI <3
Posty: 920
Rejestracja: czw lip 15, 2010 19:21
Lokalizacja: Łowicz- okolice

Centralny zamek, kilka pytań.

Post autor: _Bolec_ » ndz paź 17, 2010 19:57

tylko że po tych 30 sekundach prócz sygnału oraz zapalenia się lampki nie dzieje się nic wiec w sumie mi to nie przeszkadza. tylko chciałbym te kierunki zrobić ;)



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Centralny zamek, kilka pytań.

Post autor: Zico63b » ndz paź 17, 2010 20:17

Albo odszukać sterownik a w nim wolne , niewykorzystane dwa przewody (czasem jeden) i sprawdzić lampką kontrolną czy jest na nim prąd po zamykaniu/otwieraniu - albo założyc nowy sterownik, od razu gwarancja, dwa piloty itp. zalety.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości