Sorki, że nowy temat bo pewnie było to już nie raz poruszane na forum ale nie mogę znaleźć odpowiedniego tematu.
Mój Golf 1.9 TDI - 1999 r. pewnego pięknego poranka poprostu się obraził i nie odpalił. Po nagrzaniu świec próbowałem odpalić. Gdy rozrusznik przekręcił może obrót i silnik zareagował tak jakby chciał załapać to od razu gasł (ok. 1 sekundy dusił robiąc wrażenie że odpali). Dodam tylko że rozrusznik nie robił więcej niż jedem może dwa obroty. Po kilku próbach (myślałem może się się rozkręci bo temepratura spradła do ok. 0 st. i to jest przyczyną) w pewnym momencie rozgrzałem świece i przekręciłem jeszcze raz ale tym razem ze zdumieniem usłyszałem ciszę - słychać było przekaźnik jak się przełącza. Pomimo jeszcze kilku prób nie udało się wymusić w rozruszniku jakiejkowiel reakcji. Dziwne to bo dzień wcześniej palił bez zarzutu. Próbowałem sprawdzać rozrusznik czy się nie zawiesił ale przekręcając go ręcznie i później odpalając nic to nie dało. Może to coś z elektryką ale nie mam pewności. I jeszcze jedno, gdzieś 2 miesiące temu wymieniałem rozrząd i może to mieć jakieś znaczenie - czy mogli coś spaprać przy tej wymianie?, no ale przecież przez dwa miesiące wszystko było ok.
Prośba o wskazówki.
G IV 1.9 TDI - rozrusznik bez żadnej reakcji
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 596
- Rejestracja: wt wrz 29, 2009 12:42
- Lokalizacja: Gidle ERA
- Kontakt:
G IV 1.9 TDI - rozrusznik bez żadnej reakcji
Może stacyjka robi jakieś zwarcie... ja w cc miałem to samo i niepotrzebnie rozrusznik zmieniałem i może masz słabe aku...
Druciarstwo - to jest to co kocham ...
G IV 1.9 TDI - rozrusznik bez żadnej reakcji
auto na podnosnik i mlotkiem albo dobrym kluczem zewrzyj kabel plusowy z tym od wyrzutnika i jak ladnie zakreci to wina gdzies kabloteki/stacyjki itd. Jak nie zakreci to sprawdz jeszcze mocowanie kabli tych grubych na rozruszniku i aku a pozniej wyciagaj rozrusznik jak to nie przyniesie poprawy. Mozliwe ze skonczyly sie szczotki a tam sa dwie pary szczotek bo rozrusznik to silnik elektryczny podwójny wiec jak pad ajedna para to mamay polowe mocy rorusznika.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: G IV 1.9 TDI - rozrusznik bez żadnej reakcji
Dzięki za rady. Udało się go w końcu reanimować i to w bardzo prozaiczny sposób. Ktoś mi podpowiedział, że inny ktoś mądry "wymyślił" w tych samochodach lokalizację bezpiecznika od rozrusznika przy akumulatorze. Bezpiecznik był cały ale kable były poluzowane i po krótkiej korekcie cieszyłem się jak dziecko gdy usłyszałem ten piękny dźwięk silnika A bawiłem się pół niedzieli i okazuje się, że szukałem igły w stogu siana. Po rozmowach z "fachowcami" obawiałem się najgorszego bo koła bardzo ciężko kręciły. Mechanior już był nawet umówiony na czwartek. Ale to też dla mnie nauczka, że czasami trzeba poświęcić wiecej czasu swojemu autkowi niż żonie
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 596
- Rejestracja: wt wrz 29, 2009 12:42
- Lokalizacja: Gidle ERA
- Kontakt:
G IV 1.9 TDI - rozrusznik bez żadnej reakcji
No z tym to bym uważał......pszemekg pisze:czasami trzeba poświęcić wiecej czasu swojemu autkowi niż żonie
Druciarstwo - to jest to co kocham ...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 17 gości