Naszukałem się tutaj i wszędzie i po guglach.com i takiej głupiej błahostki nie mogę nigdzie znaleźć.
Mam Golf 2 1.6D 1987. Alternator super działa, lecz wzbudza się dopiero jak dobrze mu docisnę pedał gazu. Potem już elegancko ładuje, przy właczaniu satycyjki dioda LED od kontrolki akumulatora nie zapala się od razu, po chwili dopiero zaczyna się ledwiusienko żarzyć. zapalam silnik, dodaje dużo gazu - alternator się wzbudza (poznaje po tym, że światełko w aucie nad lusterkiem pieknie się rozjaśnia i gaśnie ta żarząca się diodka). - no i dodatkowo wykazałem miernikiem, że akumulator ma 13,9 V z obciążeniem świateł drogowych podczas pracy silnika.
Natomiast po przekręceniu stacyjki na przewodzie od wzbudzenia przy alternatorze nie ma 12V tylko około 7V - dowiedziałem się z ledwością, że kabelek od wzbudzenia idzie od licznika - tam jest połączony poprzez diodę LED (te kontrolkę od akumulatora) i dodatkowo poprzez rezystor (no bo gdyby płynał przez samą diodę to by w życiu się alternator nie wbudził) - rezystor pełni rolę żaróweczki w tradycyjnych połączeniach przewodu wzbudzeniowego.
Odkręciłem licznik - ale tam widzę kilka różnych rezystorów, skoro możliwe, że ten od wzbudzenia jest uszkodzony to nie zmierzę go miernikiem a pasków kolorowych i napisów na nich niema. No i moje pytanie - Jakiej oporności jest ten rezystor i ile ma mieć Wat? i jakim sposobem go odnaleźć, który to jest ten prawidłowy - bo tam jest wlutowane chyba ze sześć rezystorów, kilka diod .. Ale Tylko chodzi o te Waty i oporność to wymienię, i jaka ogólnie jest droga tego przewodu wzbudzenia od A do Z. ? Czy gdzieś jeszcze coś muszę pomierzyć miernikiem , sprawdzić czy nie?
Jaki rezystor do wzbudzenia alternatora ?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Jaki rezystor do wzbudzenia alternatora ?
Zanim Kolega zacznie rozbierać licznik, prosta próba: Odpiąć od alternatora cienki niebieski przewód ze styku D+ i przy włączonej stacyjce i nieruchomym silniku - dotknąć nim do masy. Ma silnie świecić.
Jaki rezystor do wzbudzenia alternatora ?
Jak jest podłączony do altka czy nie? Bo jeśli jest podłączony to ma na nim być góra ok. 2V - właśnie mierzyłem u siebie. A jak Ty masz 7V to coś mi się wydaje że masz problem z samym alternatorem.domagalag pisze:na przewodzie od wzbudzenia przy alternatorze nie ma 12V tylko około 7V
Re: Jaki rezystor do wzbudzenia alternatora ?
Zico63b pisze:Zanim Kolega zacznie rozbierać licznik, prosta próba: Odpiąć od alternatora cienki niebieski przewód ze styku D+ i przy włączonej stacyjce i nieruchomym silniku - dotknąć nim do masy. Ma silnie świecić.
Już to robiłem, nie świeci mocno tylko też ledwo się żarzy.
kabel albo ten rezystor uszkodzony, kabel sprawdziłbym miernikiem ale chciałbym się upewnić jaka jest jego droga od D+ do licznika? i ewentualnie dalej? A licznik i pulpit i tak już wyjąłem bo naprawiam system nawiewu..
1. Mierzyłem przy odłączonym przewodzie od Altka - powinno być 12 V bo tak już mi powiedział inny kolega na forum.faradek pisze:Jak jest podłączony do altka czy nie? Bo jeśli jest podłączony to ma na nim być góra ok. 2V - właśnie mierzyłem u siebie. A jak Ty masz 7V to coś mi się wydaje że masz problem z samym alternatorem.
2. Nie mierzyłem na przypiętym do alternatora, ale zmierzę i dam wynik, ale to jak poskładam elektrykę do kupy bo cały pulpit i deska wszystko wyjęte z powodu naprawy nawiewu - A te 2V to mają być przy uruchomionym silniku czy tylko przy włączonej stacyjce?
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Jaki rezystor do wzbudzenia alternatora ?
Jeśli jest to "normalna" dioda, to przy napięciu 12V powinna być podpięta przez rezystor 900 ÷ 1000Ω, waty minimalne: rzędu 0,125W.
W liczniku jest ścieżka zasilania z zapłonu, z niej bierze prąd rezystor a potem idzie na diodę. Jeśli teraz Kolega podepnie wyjście z diody do masy, czyli w złączu 7-pinowym przewód niebieski, po włączeniu zapłonu dioda ma silnie, normalnie świecic. Wtyki w liczniku mogą, a nawet muszą być w licznik wpięte. Ten niebieski można śmiało podpinać do masy.
Dalsza droga prądu wiedzie przez złącze A pin 16 i dalej wewnątrz skrzynki a wychodzi złączem C pin 2 już prosto do altka. Kolor cały czas jest niebieski.
Złącza według tego:
http://translate.google.pl/translate?hl ... pl%26lr%3D" onclick="window.open(this.href);return false;
W liczniku jest ścieżka zasilania z zapłonu, z niej bierze prąd rezystor a potem idzie na diodę. Jeśli teraz Kolega podepnie wyjście z diody do masy, czyli w złączu 7-pinowym przewód niebieski, po włączeniu zapłonu dioda ma silnie, normalnie świecic. Wtyki w liczniku mogą, a nawet muszą być w licznik wpięte. Ten niebieski można śmiało podpinać do masy.
Dalsza droga prądu wiedzie przez złącze A pin 16 i dalej wewnątrz skrzynki a wychodzi złączem C pin 2 już prosto do altka. Kolor cały czas jest niebieski.
Złącza według tego:
http://translate.google.pl/translate?hl ... pl%26lr%3D" onclick="window.open(this.href);return false;
Jaki rezystor do wzbudzenia alternatora ?
Dziękuję Zico63b
Doszedłem do problemu - podłaczając za licznikiem do niebieskiego masę nic to nie dało a zasilanie licznika OK.
Okazało się, że dioda zwykła prostownicza na ścieżce w liczniku nie kontaktowała, jak ją poruszałem to "zakontaktowała" , poprawiłem tę usterkę i już jest super OK
Dziękuję za poradę
Doszedłem do problemu - podłaczając za licznikiem do niebieskiego masę nic to nie dało a zasilanie licznika OK.
Okazało się, że dioda zwykła prostownicza na ścieżce w liczniku nie kontaktowała, jak ją poruszałem to "zakontaktowała" , poprawiłem tę usterkę i już jest super OK
Dziękuję za poradę
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości