schemat instalacji zaplonowej (zapłon elektroniczny)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
schemat instalacji zaplonowej (zapłon elektroniczny)
witam. potrzebuje schemat instalacji z elektronicznym zaplonem. wszystko co potrzebne wyciagnalem na zlomie z seata toledo, ale nie wiem jak to podlaczyc i potrzebuje wlasnie do tego schemat
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
schemat instalacji zaplonowej (zapłon elektroniczny)
konkretniej, chcesz zastapić aparat stykowy aparatem z czujnikiem halla, modułem zapłonowym i dać inna cewkę, czy piszesz o całym wtrysku ze sterownikiem silnika.
Jeśli ta pierwsza opcja i masz te elementy znaczy aparat z hallem moduł i cewkę od tego to taki schemat: N40 to moduł, G40 to czujnik halla, N cewka http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... dfced.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeśli ta pierwsza opcja i masz te elementy znaczy aparat z hallem moduł i cewkę od tego to taki schemat: N40 to moduł, G40 to czujnik halla, N cewka http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... dfced.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Re: schemat instalacji zaplonowej (zapłon elektroniczny)
Dodatkowo wspomnę, że jeżeli masz zapłon stykowy, to do cewki masz podłączony prawdopodobnie przewód biało-fioletowy. Jest to przewód rezystancyjny - oporowy. Nie nadaje się on w przypadku zastosowania elektronicznego zapłonu, wiec należy go wymienić na całej długości na zwykły przewód (od cewki do skrzynki bezpieczników).
Druga sprawa - od rozrusznika do cewki zapłonowej masz pociągnięty chyba czarny przewód, jak dobrze pamiętam - podłączony pod ten sam pin cewki, co ten biało-fioletowy - ten przewód juz jest niepotrzebny i można go wywalić.
Druga sprawa - od rozrusznika do cewki zapłonowej masz pociągnięty chyba czarny przewód, jak dobrze pamiętam - podłączony pod ten sam pin cewki, co ten biało-fioletowy - ten przewód juz jest niepotrzebny i można go wywalić.
schemat instalacji zaplonowej (zapłon elektroniczny)
Jesteś pewny?Lipek81 pisze:Dodatkowo wspomnę, że jeżeli masz zapłon stykowy, to do cewki masz podłączony prawdopodobnie przewód biało-fioletowy. Jest to przewód rezystancyjny - oporowy. Nie nadaje się on w przypadku zastosowania elektronicznego zapłonu, wiec należy go wymienić na całej długości na zwykły przewód (od cewki do skrzynki bezpieczników).
Zawsze on występuje przy stykowym zapłonie w golfinach?
Ja montowałem zapłon bezstykowy ale nie wiedziałem o tym. Iskra jest bez szału. Czerwona, widocznie za słaba.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
schemat instalacji zaplonowej (zapłon elektroniczny)
- nigdy nie widzałem, żeby było inaczej. Jeżeli zostawiłeś ten przewód, to masz słabszą iskrę - a jeżeli dodatkowo wywaliłeś ten przewód od rozrusznika, to przy rozruchu masz w ogóle lichą iskrę...jhosef pisze:Zawsze on występuje przy stykowym zapłonie w golfinach?
schemat instalacji zaplonowej (zapłon elektroniczny)
Dziękuję za odpowiedź. A możesz mi przypomnieć jak przypięty jest kabel od rozrusznika bo szczerze nie pamiętam a auto jest dość daleko ode mnie.Lipek81 pisze:- nigdy nie widzałem, żeby było inaczej. Jeżeli zostawiłeś ten przewód, to masz słabszą iskrę - a jeżeli dodatkowo wywaliłeś ten przewód od rozrusznika, to przy rozruchu masz w ogóle lichą iskrę...
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
schemat instalacji zaplonowej (zapłon elektroniczny)
W samochodach z zapłonem stykowym było zrobione tak, że cewka nie jest tak na prawdę na 12V, tylko na chyba 8V czy coś w tym stylu. Stąd ten przewód rezystancyjny - od skrzynki bezpieczników do cewki - dzięki temu jest spadek napięcia. Problem pojawia się przy rozruchu, kiedy pracuje rozrusznik - napięcie w całej instalacji siada, stąd na cewce pojawiało by się jeszcze niższe napięcie. Aby temu zapobiec w rozruszniku jest dodatkowy styk, który jest zwierany przy rozruchu - podaje on oddzielnym przewodem napięcie na cewkę podczas rozruchu - pełne napięcie, jakie jest akurat dostępne w instalacji - a jest ono niższe ze względu na pracę rozrusznika.
W golfach przewód od rozrusznika do cewki ma kolor czarny. Do rozrusznika dochodzi też przewód czerowno-czarny - jest to sterowanie rozrusznika.
W golfach przewód od rozrusznika do cewki ma kolor czarny. Do rozrusznika dochodzi też przewód czerowno-czarny - jest to sterowanie rozrusznika.
schemat instalacji zaplonowej (zapłon elektroniczny)
Lipek81, dzięki za odpowiedź. Samochodem opiekuje się mój ojciec i ma pewne problemy z odpalaniem. Właśnie wiedziałem, że napięcie jest obniżane na stykowych (w fieście - zapłon bosch - nawet zdaje się do 6 V). Dowiedziałem się jak mi się upalił ten by-pass i silnik palił tylko na kręcącym się rozruszniku.
schemat instalacji zaplonowej (zapłon elektroniczny)
koledzy zeby niezakładac dodatkowego tematu prosze o fotke schematu podłaczenia wiazki w aparacie bezstykowym,chodzi mi o 3 kabelki zielony ,czarny,i grubszy brazowy,gdzie to podlaczyc ?z góry dziekuje
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
schemat instalacji zaplonowej (zapłon elektroniczny)
zorro74, pofatygowałeś się żeby ten temat przeczytać zanim zadałeś pytanie? W drugim poście dałem linka do schematu? wszystkie 3 kable lecą do modułu zapłonowego.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Re: schemat instalacji zaplonowej (zapłon elektroniczny)
no to żes mi pomógł ,nawet sie nie pofatygowałes zeby przeczytac moje pytanie.Zadałem proste pytanie gdzie podłaczyc 3 kable ktore wychodzą z wiązki. z tego co sie dowiedzialem to zielony do wejscia numer 1 w cewce.czarny do wejscia numer 15 w cewce,ale gdzie brazowy?Paweł Marek pisze:zorro74, pofatygowałeś się żeby ten temat przeczytać zanim zadałeś pytanie? W drugim poście dałem linka do schematu? wszystkie 3 kable lecą do modułu zapłonowego.
schemat instalacji zaplonowej (zapłon elektroniczny)
Korzystanie z forum to przede wszystkim umiejętność korzystania z szukajki. Dopiero później zadaje się pytania.zorro74 pisze:no to żes mi pomógł ,nawet sie nie pofatygowałes zeby przeczytac moje pytanie.Zadałem proste pytanie gdzie podłaczyc 3 kable ktore wychodzą z wiązki. z tego co sie dowiedzialem to zielony do wejscia numer 1 w cewce.czarny do wejscia numer 15 w cewce,ale gdzie brazowy?
Tu masz schemat który krąży na forum od lat. Jest w wielu tematach.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c59 ... 0475c.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
schemat instalacji zaplonowej (zapłon elektroniczny)
zorro74, podałem ci prosta odpowiedź, Jeśli nie radzisz sobie z najprostszym schematem to poproś elektryka o pomoc a nie sadź tu dziwnych komentarzy.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
schemat instalacji zaplonowej (zapłon elektroniczny)
własnie ze nie radze sobie z prostym schematem,i dlatego zadałem pytanie tu,ale widze uważasz mnie za debila to może pomyliłem forum???nie widze na schemacie oznaczen kolorów kabli ,a po tym co widze to musiał bym rozbierac caly aparat zaplonowy zeby dojsc gdzie idzie dany kabel.ma takie coś ale za cholery nie moge sie doczytac ,nawet jak powiekrzę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości