schemat instalacji zaplonowej (zapłon elektroniczny)

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Forynek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr paź 15, 2008 13:43
Lokalizacja: Turek
Kontakt:

schemat instalacji zaplonowej (zapłon elektroniczny)

Post autor: Forynek » ndz wrz 26, 2010 16:17

witam. potrzebuje schemat instalacji z elektronicznym zaplonem. wszystko co potrzebne wyciagnalem na zlomie z seata toledo, ale nie wiem jak to podlaczyc i potrzebuje wlasnie do tego schemat :)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

schemat instalacji zaplonowej (zapłon elektroniczny)

Post autor: Paweł Marek » ndz wrz 26, 2010 17:53

konkretniej, chcesz zastapić aparat stykowy aparatem z czujnikiem halla, modułem zapłonowym i dać inna cewkę, czy piszesz o całym wtrysku ze sterownikiem silnika.
Jeśli ta pierwsza opcja i masz te elementy znaczy aparat z hallem moduł i cewkę od tego to taki schemat: N40 to moduł, G40 to czujnik halla, N cewka http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... dfced.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Re: schemat instalacji zaplonowej (zapłon elektroniczny)

Post autor: Lipek81 » pn wrz 27, 2010 12:17

Dodatkowo wspomnę, że jeżeli masz zapłon stykowy, to do cewki masz podłączony prawdopodobnie przewód biało-fioletowy. Jest to przewód rezystancyjny - oporowy. Nie nadaje się on w przypadku zastosowania elektronicznego zapłonu, wiec należy go wymienić na całej długości na zwykły przewód (od cewki do skrzynki bezpieczników).

Druga sprawa - od rozrusznika do cewki zapłonowej masz pociągnięty chyba czarny przewód, jak dobrze pamiętam - podłączony pod ten sam pin cewki, co ten biało-fioletowy - ten przewód juz jest niepotrzebny i można go wywalić.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

schemat instalacji zaplonowej (zapłon elektroniczny)

Post autor: jhosef » pn wrz 27, 2010 15:54

Lipek81 pisze:Dodatkowo wspomnę, że jeżeli masz zapłon stykowy, to do cewki masz podłączony prawdopodobnie przewód biało-fioletowy. Jest to przewód rezystancyjny - oporowy. Nie nadaje się on w przypadku zastosowania elektronicznego zapłonu, wiec należy go wymienić na całej długości na zwykły przewód (od cewki do skrzynki bezpieczników).
Jesteś pewny?
Zawsze on występuje przy stykowym zapłonie w golfinach?

Ja montowałem zapłon bezstykowy ale nie wiedziałem o tym. Iskra jest bez szału. Czerwona, widocznie za słaba.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

schemat instalacji zaplonowej (zapłon elektroniczny)

Post autor: Lipek81 » pn wrz 27, 2010 21:36

jhosef pisze:Zawsze on występuje przy stykowym zapłonie w golfinach?
- nigdy nie widzałem, żeby było inaczej. Jeżeli zostawiłeś ten przewód, to masz słabszą iskrę - a jeżeli dodatkowo wywaliłeś ten przewód od rozrusznika, to przy rozruchu masz w ogóle lichą iskrę...



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

schemat instalacji zaplonowej (zapłon elektroniczny)

Post autor: jhosef » pn wrz 27, 2010 22:15

Lipek81 pisze:- nigdy nie widzałem, żeby było inaczej. Jeżeli zostawiłeś ten przewód, to masz słabszą iskrę - a jeżeli dodatkowo wywaliłeś ten przewód od rozrusznika, to przy rozruchu masz w ogóle lichą iskrę...
Dziękuję za odpowiedź. A możesz mi przypomnieć jak przypięty jest kabel od rozrusznika bo szczerze nie pamiętam a auto jest dość daleko ode mnie.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

schemat instalacji zaplonowej (zapłon elektroniczny)

Post autor: Lipek81 » wt wrz 28, 2010 11:29

W samochodach z zapłonem stykowym było zrobione tak, że cewka nie jest tak na prawdę na 12V, tylko na chyba 8V czy coś w tym stylu. Stąd ten przewód rezystancyjny - od skrzynki bezpieczników do cewki - dzięki temu jest spadek napięcia. Problem pojawia się przy rozruchu, kiedy pracuje rozrusznik - napięcie w całej instalacji siada, stąd na cewce pojawiało by się jeszcze niższe napięcie. Aby temu zapobiec w rozruszniku jest dodatkowy styk, który jest zwierany przy rozruchu - podaje on oddzielnym przewodem napięcie na cewkę podczas rozruchu - pełne napięcie, jakie jest akurat dostępne w instalacji - a jest ono niższe ze względu na pracę rozrusznika.


W golfach przewód od rozrusznika do cewki ma kolor czarny. Do rozrusznika dochodzi też przewód czerowno-czarny - jest to sterowanie rozrusznika.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

schemat instalacji zaplonowej (zapłon elektroniczny)

Post autor: jhosef » wt wrz 28, 2010 12:19

Lipek81, dzięki za odpowiedź. Samochodem opiekuje się mój ojciec i ma pewne problemy z odpalaniem. Właśnie wiedziałem, że napięcie jest obniżane na stykowych (w fieście - zapłon bosch - nawet zdaje się do 6 V). Dowiedziałem się jak mi się upalił ten by-pass i silnik palił tylko na kręcącym się rozruszniku.



Awatar użytkownika
zorro74
Forum Master
Forum Master
Posty: 1253
Rejestracja: czw lip 15, 2010 10:45
Lokalizacja: Lubin

schemat instalacji zaplonowej (zapłon elektroniczny)

Post autor: zorro74 » czw kwie 21, 2011 13:53

koledzy zeby niezakładac dodatkowego tematu prosze o fotke schematu podłaczenia wiazki w aparacie bezstykowym,chodzi mi o 3 kabelki zielony ,czarny,i grubszy brazowy,gdzie to podlaczyc ?z góry dziekuje


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

schemat instalacji zaplonowej (zapłon elektroniczny)

Post autor: Paweł Marek » czw kwie 21, 2011 20:31

zorro74, pofatygowałeś się żeby ten temat przeczytać zanim zadałeś pytanie? W drugim poście dałem linka do schematu? wszystkie 3 kable lecą do modułu zapłonowego.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
zorro74
Forum Master
Forum Master
Posty: 1253
Rejestracja: czw lip 15, 2010 10:45
Lokalizacja: Lubin

Re: schemat instalacji zaplonowej (zapłon elektroniczny)

Post autor: zorro74 » pt kwie 22, 2011 01:57

Paweł Marek pisze:zorro74, pofatygowałeś się żeby ten temat przeczytać zanim zadałeś pytanie? W drugim poście dałem linka do schematu? wszystkie 3 kable lecą do modułu zapłonowego.
no to żes mi pomógł ,nawet sie nie pofatygowałes zeby przeczytac moje pytanie.Zadałem proste pytanie gdzie podłaczyc 3 kable ktore wychodzą z wiązki. z tego co sie dowiedzialem to zielony do wejscia numer 1 w cewce.czarny do wejscia numer 15 w cewce,ale gdzie brazowy?


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

schemat instalacji zaplonowej (zapłon elektroniczny)

Post autor: jhosef » pt kwie 22, 2011 08:43

zorro74 pisze:no to żes mi pomógł ,nawet sie nie pofatygowałes zeby przeczytac moje pytanie.Zadałem proste pytanie gdzie podłaczyc 3 kable ktore wychodzą z wiązki. z tego co sie dowiedzialem to zielony do wejscia numer 1 w cewce.czarny do wejscia numer 15 w cewce,ale gdzie brazowy?
Korzystanie z forum to przede wszystkim umiejętność korzystania z szukajki. Dopiero później zadaje się pytania.

Tu masz schemat który krąży na forum od lat. Jest w wielu tematach.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c59 ... 0475c.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

schemat instalacji zaplonowej (zapłon elektroniczny)

Post autor: Paweł Marek » pt kwie 22, 2011 13:42

zorro74, podałem ci prosta odpowiedź, Jeśli nie radzisz sobie z najprostszym schematem to poproś elektryka o pomoc a nie sadź tu dziwnych komentarzy.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
zorro74
Forum Master
Forum Master
Posty: 1253
Rejestracja: czw lip 15, 2010 10:45
Lokalizacja: Lubin

schemat instalacji zaplonowej (zapłon elektroniczny)

Post autor: zorro74 » pt kwie 22, 2011 14:22

własnie ze nie radze sobie z prostym schematem,i dlatego zadałem pytanie tu,ale widze uważasz mnie za debila to może pomyliłem forum???nie widze na schemacie oznaczen kolorów kabli ,a po tym co widze to musiał bym rozbierac caly aparat zaplonowy zeby dojsc gdzie idzie dany kabel.ma takie coś ale za cholery nie moge sie doczytac ,nawet jak powiekrzę.
Obrazek


Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości