Problem z ładowanie po odpaleniu auta

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Problem z ładowanie po odpaleniu auta

Post autor: Zico63b » ndz paź 24, 2010 02:01

Przemek pisze:krxychu, niema wzbudzenia diód podobniemiałem proponuje odkręcić regulator napięcia styk przeczyścić oraz tam gdzie się łączy regulator z obudową altka i zamątuj i daj znać jakie wyniki umnie pomogło
Z tego co zrozumiałem, Kolega twierdzi, że nie ma diod wzbudzenia; a czy alternator Bosch K1 Kolega rozbierał?



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Problem z ładowanie po odpaleniu auta

Post autor: Zico63b » ndz paź 24, 2010 02:07

Proszę wybaczyć osobny post, jest to jednak osobny jakby watek.
Znaczne zwiększenie napięcia ładowania może byc wynikiem braku odbioru prądu, np niewłaściwe podłączenie głównego przewodu prądowego z alternatora do akumulatora - czyli chwilowe przerwy w kontakcie. W takich wypadkach napięcie może osiągać nawet kilkadziesiąt volt!



Awatar użytkownika
Mac_Abra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 16:12
Lokalizacja: Otwock - WOT
Kontakt:

Re: Problem z ładowanie po odpaleniu auta

Post autor: Mac_Abra » ndz paź 24, 2010 13:47

OK, zrobiłem dziś pomiary, warunki badań analogiczne jak poprzednio ;) Oto i wyniki:
silnik wyłączony: 12,7 V
silnik włączony: 14,34 V
przegazowanie: 14,3 V

Sprawdziłem też z ciekawości pod obciążeniem (światła mijania + dmuchawa na full) - napięcie oscyluje w granicach 13,6 V.

Czy mogę przyjąć, że wszystko jest już w porządku? Pytanie brzmi, czy te napięcia gwarantują mi, że akumulator nie będzie niedoładowany? Czy napięcie ładowania mieści w normie, bo nie jestem pewien, jakie powinny być te wartości? Myślę, że co najmniej regulator jest w porządku, skoro trzyma równiutko napięcie :]
Zico63b pisze:
Przemek pisze:krxychu, niema wzbudzenia diód podobniemiałem proponuje odkręcić regulator napięcia styk przeczyścić oraz tam gdzie się łączy regulator z obudową altka i zamątuj i daj znać jakie wyniki umnie pomogło
Z tego co zrozumiałem, Kolega twierdzi, że nie ma diod wzbudzenia; a czy alternator Bosch K1 Kolega rozbierał?
Chyba raczej kolega Przemek chciał powiedzieć że się diody "nie wzbudzają" a nie że ich nie ma... o ile dobrze zrozumiałem ;)


Obrazek
Operejszyn Golf II 1.3 NZ -> 3F "GT" in progresss

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości