Uszkodzona cewka zapłonowa czy halla? Silnik nie odpala
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Uszkodzona cewka zapłonowa czy halla? Silnik nie odpala
Witam.
Posiadam golfa 3 (93r) 1.6 ABU z LPG.
Mój problem polega na tym że auto często mi nie chce odpalić (zawsze wtedy jak jest najbardziej potrzebne) - nie ma iskry, nie wychodzi napięcie z cewki zapłonowej. Podejrzenia stawiam na czujnik halla albo na cewkę zapłonową. Znalazłem w internecie sposób na sprawdzenie halla i tak zrobiłem: (wszystko przy włączonym zapłonie)
- posprawdzałem styki połączenia itp...
-sprawdziłem żarówką czy dochodzi napięcie do cewki zapłonowej - jest ok
-na wtyczce do czujnika halla sprawdziłem i też jest ale bardzo słabe (żarówka bardzo słabo świeci) wtyczka ma takie piny ( + 0 - ) podłączyłem + z - przez żarówkę. powinno tam być 10 - 12V (niestety nie mam miernika)
-odłączyłem główny kabel WN od kopułki i podłączyłem do niego świece i położyłem na pokrywie zaworów, na wtyczce halla połączyłem na chwilę kawałkiem kabla 0 z - (zero z minusem) i wtedy na świecy pojawiła się iskra. Czyli ta metoda oznacza że jest uszkodzony ten czujnik. Po tej operacji po złożeniu wszystkiego auto po 2 dniach wreszcie odpaliło
Zauważyłem że przy wkładaniu wtyczki do cewki zapłonowej też pojawia się iskra na świecy(jednorazowo tylko przy wkładaniu).
Dodam że auto mi nigdy nie gasło co jest typowym objawem uszkodzonego czujnika, golf stracił na mocy i pali 13,2 l/100km LPG.
Zazwyczaj jest tak że jednego dnia działa wszystko dobrze mogę jeździć długo i często odpalać a innego dnia wcale nie chce odpalić.
Przy okazji jak będę jechał do sklepu to wymienię jeszcze świece i przewody.
Czy to na pewno będzie uszkodzony ten czujnik halla ?
Posiadam golfa 3 (93r) 1.6 ABU z LPG.
Mój problem polega na tym że auto często mi nie chce odpalić (zawsze wtedy jak jest najbardziej potrzebne) - nie ma iskry, nie wychodzi napięcie z cewki zapłonowej. Podejrzenia stawiam na czujnik halla albo na cewkę zapłonową. Znalazłem w internecie sposób na sprawdzenie halla i tak zrobiłem: (wszystko przy włączonym zapłonie)
- posprawdzałem styki połączenia itp...
-sprawdziłem żarówką czy dochodzi napięcie do cewki zapłonowej - jest ok
-na wtyczce do czujnika halla sprawdziłem i też jest ale bardzo słabe (żarówka bardzo słabo świeci) wtyczka ma takie piny ( + 0 - ) podłączyłem + z - przez żarówkę. powinno tam być 10 - 12V (niestety nie mam miernika)
-odłączyłem główny kabel WN od kopułki i podłączyłem do niego świece i położyłem na pokrywie zaworów, na wtyczce halla połączyłem na chwilę kawałkiem kabla 0 z - (zero z minusem) i wtedy na świecy pojawiła się iskra. Czyli ta metoda oznacza że jest uszkodzony ten czujnik. Po tej operacji po złożeniu wszystkiego auto po 2 dniach wreszcie odpaliło
Zauważyłem że przy wkładaniu wtyczki do cewki zapłonowej też pojawia się iskra na świecy(jednorazowo tylko przy wkładaniu).
Dodam że auto mi nigdy nie gasło co jest typowym objawem uszkodzonego czujnika, golf stracił na mocy i pali 13,2 l/100km LPG.
Zazwyczaj jest tak że jednego dnia działa wszystko dobrze mogę jeździć długo i często odpalać a innego dnia wcale nie chce odpalić.
Przy okazji jak będę jechał do sklepu to wymienię jeszcze świece i przewody.
Czy to na pewno będzie uszkodzony ten czujnik halla ?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Uszkodzona cewka zapłonowa czy halla? Silnik nie odpala
Najpierw się upewnij co do tego zasilania halla. Miernik kupisz za dychę. Jesli niema tam własciwego napięcia to niema sensu zmieniać czujnika na razie tylko obejrzeć połączenia od sterownika silnika do halla, głównie wtyczki również sterow nika wyjmij i obejrzyj a każdy kabel może mieć maks 1 om oporu - tu ci również miernik potrzebny. Inaczej - owszem jest prawdopodobne uszkodzenie czujnika halla ale działasz w ślepo czyli trafisz lub nie
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Uszkodzona cewka zapłonowa czy halla? Silnik nie odpala
Zmierzyłem napięcie dochodzące do czujnika halla na obydwóch pinach - jest 11.84V i 0.52A natężenia (nie wiem dlaczego tak słabo świeci ta żarówka) a na cewce zapłonowej jest 12.4V (też na obydwóch) .
sprawdziłem też opory kabli i są ok. dobrałem się do sterownika i przeczyściłem wtyczki i gniazda.
sprawdziłem też opory kabli i są ok. dobrałem się do sterownika i przeczyściłem wtyczki i gniazda.
Uszkodzona cewka zapłonowa czy halla? Silnik nie odpala
kolego mialem to samo tez golf 3 1.6 tylko 95 rok. bylo dokladnie tak jak u ciebie ale z malym dodatkiem jak odpalilem auto to moglem nim jechac na "2 koniec swiata" i jak bylo nagrzane i wylaczylem to nie moglem odpalic. musialem poczekac az wystygnie i znowu moglem odpalic i jechac.
U mnie byl to czujnik halla.
pozdrawiam
U mnie byl to czujnik halla.
pozdrawiam
Uszkodzona cewka zapłonowa czy halla? Silnik nie odpala
To ja miałem wczoraj tak,że jadąc około 70km/h poczułem,że auto poprostu zachowuje się tak jakby mu odciąć prąd czy paliwo,zatrzymałem się i nie chciał już zapalić za żadne skarby,więc odrazu do głowy mi przyszło że to cewka zapłonowa,bo raz już ją wymieniałem,chociaż były wtedy inne objawy. Dziś pożyczyłem używkę i podłączyłem ją i autko od pierwszego zapala.Ciekawi mnie tylko jaki jest powód że te cewki tak siadają i czy nikt jeszcze nie opracował żadnej rady na to,bo nawet ten Pan który mi pożyczał swojej to mówił że oni w tygodniu sprzedają ich kilka i że to normalka...
Na allegro można kupić już nową za 67zł z przesyłką z roczną gwarancją http://allegro.pl/item1166490696_cewka_ ... _nowa.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Na allegro można kupić już nową za 67zł z przesyłką z roczną gwarancją http://allegro.pl/item1166490696_cewka_ ... _nowa.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Uszkodzona cewka zapłonowa czy halla? Silnik nie odpala
witam. mam taki sam problem w 2.0 ADY. Na gorącym gaśnie - jakby nie miał iskry czy paliwa i czasami nie chce zapalić. Elektryk wskazał na czujnik Halla - założyłem używkę, silnik jakby trochę odmuliło i normalnie pracuje -kiedyś depłem mocniej i zauważyłem że kręcił się do max 5k poza tym słabł po 3,5k - teraz wkręca się normalnie ale problem gaśnięcia dalej jest. Podejrzewam że cewka pada. Jak mogę ja sprawdzić?
Uszkodzona cewka zapłonowa czy halla? Silnik nie odpala
Przez 4 dni auto mi dobrze odpalało i można było jeździć jak to napisał fredy1 "na drugi koniec świata" aż tu nagle wczoraj po umyciu auta nie chciał mi odpalić (wilgoć) .
Aby odpalić auto włączyłem zapłon i wyjąłem i ponownie włożyłem wtyczkę cewki zapłonowej (3 ponową) wtedy właśnie słychać jest w aparacie zapłonowym iskrę - tak jak pisałem w swoim pierwszym poście:
Znalazłem to w innym temacie i bardzo to pasuje do moich objawów:
Dziękuję za dotychczasowe podpowiedzi i rady.
Pozdrawiam.
Aby odpalić auto włączyłem zapłon i wyjąłem i ponownie włożyłem wtyczkę cewki zapłonowej (3 ponową) wtedy właśnie słychać jest w aparacie zapłonowym iskrę - tak jak pisałem w swoim pierwszym poście:
w ten sposób uruchomiłem też silnik poprzednim razem gdy nie chciał odpalić. Coś chyba się blokuje a po takim zabiegu zaczyna działać.Jaro2048 pisze:Zauważyłem że przy wkładaniu wtyczki do cewki zapłonowej też pojawia się iskra na świecy(jednorazowo tylko przy wkładaniu).
Znalazłem to w innym temacie i bardzo to pasuje do moich objawów:
Czujnik halla wg mnie chyba jest dobry a cewka do wymiany.SToRM pisze:Generalnie jest tak, ze przy padnietej cewce wieksze prawdopodobienstwo "dluzszej"jazdy.. Moze nie podawac iskry jak wilgotno, ewentualnie w razie jej widzimisie - z tym ze w momencie wlasnie jeje "widzimisie" wogole auta nie da sie odpalic
Dziękuję za dotychczasowe podpowiedzi i rady.
Pozdrawiam.
Uszkodzona cewka zapłonowa czy halla? Silnik nie odpala
Uszkodzony był czujnik halla. Wymieniłem cały aparat zapłonowy i już wszystko działa tak jak powinno.
Uszkodzona cewka zapłonowa czy halla? Silnik nie odpala
kolego drogi powiedz mi jedna rzecz bo mam identyczny problem jak Ty ale w 2.0 2e. w pozycji zaplon palila Ci sie kontrolka gazu?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Uszkodzona cewka zapłonowa czy halla? Silnik nie odpala
stilu, kolego to zależy jaki masz przełącznik i jak ustawiony podaj markę komputerka albo przełącznika jeśli jest uniwersalny, np Lecho lub stag
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Re: Uszkodzona cewka zapłonowa czy halla? Silnik nie odpala
Nie paliła się tylko mrugała. U mnie pali się dopiero jak się przełączy na gaz (instalacja Bingo) a odpala się na benzynie.stilu pisze:kolego drogi powiedz mi jedna rzecz bo mam identyczny problem jak Ty ale w 2.0 2e. w pozycji zaplon palila Ci sie kontrolka gazu?
Re: Uszkodzona cewka zapłonowa czy halla? Silnik nie odpala
Tam ma być na pewno około 12V? Bo na filmiku gościu mówi ze miedzy 4-6V i pokazuje 5V:Jaro2048 pisze:Zmierzyłem napięcie dochodzące do czujnika halla na obydwóch pinach - jest 11.84V i 0.52A natężenia (nie wiem dlaczego tak słabo świeci ta żarówka) a na cewce zapłonowej jest 12.4V (też na obydwóch) .
sprawdziłem też opory kabli i są ok. dobrałem się do sterownika i przeczyściłem wtyczki i gniazda.
https://www.youtube.com/watch?v=W_OBB30qbx0
Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości