Witam.
Wiem, ze w naszych MK2 spryskiwacze sa rozwiazane w ciekawy sposób. Jeden silniczek do przodu i tyłu który w zależności od polaryzacji kręci na przednia szybę lub odwrotnie na tylna. Powinien miec dwa przewody - plus i minus - ze zmienną polaryzacją bo jest sterowany z przekaźnika. Tymczasem mój ma dwa przewody - OK ale ma tylko jedną rurkę. Dopiero kawałek dalej jest trójnik i dwa wężyki. Widziałem w innym Golfie że dwie rurki i weżyki wychodzą jużz silnczka. Efekt mam taki, że płyn leci tylko na przednie szyby a gdy manetke nadusze na tył to przód wciąż leci i dopiero tył - widomo z racji dłuższego wężyka przez całe auto.
Co radzicie?
Wymienić sam silnik na dwururkowy czy cały zbiorniczek płynu?
A moze załozyć tylny zbiornik ze swoim silnikiem?
Wydaje mi się że tylny dodatkowy jest lepszym rozwiazaniem bo płyn się na szybie od razu znajdzie. Ale jak to technicznie rozwiązać? Trzeba się wpiąć pod manetkę czy lepiej w przekaźnik tylnej wycieraczki? I zamiast rurki przez całe auto puscić jednożyłowy przewód do silniczka? Ten zbiorniczek do tyłu to jakiś mniejszy jest i montowany po prawej stronie bagażnika przy błotniku?
Spryskiwacze na jednym silniku czy dwa zbiorniki?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- WhiteRoute
- Nowicjusz
- Posty: 49
- Rejestracja: ndz lip 25, 2010 10:11
- Lokalizacja: kraków
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Spryskiwacze na jednym silniku czy dwa zbiorniki?
Oryginalnie były dwa rozwiązania, najpierw z dwoma zbiornikami, w późniejszych wersjach z jednym a za to dwukierunkowym silniczkiem. Ponieważ części do obu tych wersji stosunkowo łatwo jest kupic używane, należy sprawdzić czy prąd we wtyku silniczka tego który teraz jest - płynie dwukierunkowo. Jeśli tak, łatwiej kupić części do wersji dwukierunkowej, jak nie - dołożyć drugi zbiornik.
Spryskiwacze na jednym silniku czy dwa zbiorniki?
Podpinka pod temat. Sprawa taka że z dnia na dzień znikły mi spryki obu szyb na silniku dwu kierunkowym. Domyślam się że padała manetka bo czasami trzeba było mocniej do siebie wajchnąć żeby zadziałały z przodu natomiast od siebie tył śmigał bez kłopotu. Dwa dni temu nie działa ani tył ani przód przy czym po wciśnięciu na tył dziwne bo startują mi wycieraczki z przodu a nie powinny. Natomiast silnik sprysków milczy. W związku z tym że jestem po za domem nie mam przy sobie miernika i innych gratów typu elektrycznego dlatego też pytam czy ktoś się orientuje które kable we wtyczce do manetki należy pozwierać żeby spryski chodź zaskoczyły wtedy wystarczy mi do końca miecha jak wróce do doma kupie nowa manetkę.
Pontiac Trans Am 78' 6.6 6BBL 450HP
Pontiac Trans Am 91' 7.0 TPI 480HP
Camaro Z28 92' 5.7 TBI 315HP
Golf 2 89' 1BBL 74HP
Nowy nabytek - Camaro IROC-Z 91 TPI 5.7 240HP
Pontiac Trans Am 91' 7.0 TPI 480HP
Camaro Z28 92' 5.7 TBI 315HP
Golf 2 89' 1BBL 74HP
Nowy nabytek - Camaro IROC-Z 91 TPI 5.7 240HP
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Spryskiwacze na jednym silniku czy dwa zbiorniki?
Zielono-biały i zielono-czerwony; w zależności na który podamy plus a na który minus - będzie "dawał" na przód lub tył, po zamianie biegunów będzie pryskał na drugą szybę - o ile nie spalił się silniczek, nie manetki.
- Tomasz Bis
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
- Lokalizacja: lubelskie Bychawa
- Kontakt:
Spryskiwacze na jednym silniku czy dwa zbiorniki?
Temat elektryki Kolega Zico63b, wyjaśnił a co do cofającego płynu to można dokupić zaworek jednokierunkowy i po problemie do przedniej są trójniki z zaworkiem
Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości