Witam, odkopie trochu temat ;] mam podobny problem tzn. z kontrolka oleju i alternatorem...
Kupiłem niedawno Golfa III TD od kolegi, wszystko jest z nim ok, tylko po wymianie alternatora (kolega jeszcze wymieniał) zaczęła mu migać właśnie ta nieszczęśliwa kontrolka oleju, a przy tym piszczy ten nie przyjemny brzęczyk, co może z nim być nie tak, kontrolka zaczyna świecić tylko miedzy obrotami 2-3 tys. nie zależnie od biegu, czyżby alternator był do wymiany, lub jakaś jego część ?? myślałem tez o wymianie czujników oleju, tego odpowiedzialnego za wysokie obroty i tego za niskie...
Czy dobrze myślę pomóżcie bo wykręcę te kontrolkę i wyrwę brzęczyk i będzie po sprawie bardzo mnie on wku****
Mrugające kontrolki a alternator
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Mrugające kontrolki a alternator
Brak kontaktu na przewodzie do styku "W" w alternatorze, niekontaktujący konektor "W" w alternatorze, lub brak tego przewodu w ogóle - bo i tak może być.
Zasadniczo, te objawy wskazują na usterkę układu smarowania, lecz bierze ten układ jedną z informacji (obroty) właśnie z altka, i jeśli stało się to po wymianie alternatora - to takie mogą być przyczyny.
Zasadniczo, te objawy wskazują na usterkę układu smarowania, lecz bierze ten układ jedną z informacji (obroty) właśnie z altka, i jeśli stało się to po wymianie alternatora - to takie mogą być przyczyny.
- Utek
- Mały gagatek
- Posty: 68
- Rejestracja: pt paź 12, 2007 19:29
- Lokalizacja: Nysa/Głuchołazy
- Kontakt:
Mrugające kontrolki a alternator
Możesz mi napisać dokładnie do trzeba sprawdzić i co to za oznaczenie "W" bo nie bardzo rozumie...
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Mrugające kontrolki a alternator
Sprawdzić należy czy do alternatora dochodzi oprócz niebieskiego (wzbudzenie, mają go wszystkie Golfy) także czerwono-czarny do styku „W” (tylko Diesle). W miarę sił, warto sprawdzić też ciągłość tego przewodu aż do licznika, do pinu 10.
Alternator ma wtyczkę jak na foto. Zwracając uwagę na występy na obudowie wtyku, tzw. kluczyki – można zidentyfikować który pin za co odpowiada.
Alternator ma wtyczkę jak na foto. Zwracając uwagę na występy na obudowie wtyku, tzw. kluczyki – można zidentyfikować który pin za co odpowiada.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości