Mrugające kontrolki a alternator
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- piotreldiablo
- Ma gadane
- Posty: 234
- Rejestracja: sob lip 11, 2009 22:16
- Lokalizacja: Włocławek
Mrugające kontrolki a alternator
Czyli co jest jednak możliwość tego podłączenia czy nie warto sie bawić? a jak podłącze licznik od diesla to może i tak nie będzie działać. NIE WIEM JUŻ SAM CO ROBIĆ
PIOTR
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Mrugające kontrolki a alternator
Jeśli licznik będzie od Diesla a przewody poprawnie poprowadzone - musi działać bo tak jest robiony w fabryce; nie wymyślamy Ameryki a jedynie powrót do układu fabrycznego.
Albo i nie powrót: przecież moglo być tak, że ten samochód fabrycznie nie miał obrotomierza (mniej bogata wersja, np. CL) a gość chciał mieć a miał do dyspozycji tylko licznik od benzyny i kombinował; nie ma się co martwić bo może nie był jednak silnik zmieniany.
Dobry licznik od Diesla 1,9 D lub TD załatwi sprawę, tylko chyba nie od TDI (tu już Koledzy chyba podpowiedzą).
Jeszcze proponuję podjechać do elektryka Kolegi by spytać go czy wejście "W" w alternatorze jest i czy jest sprawne - to warunek podpięcia obrotka bez żadnych kłopotów.
Albo i nie powrót: przecież moglo być tak, że ten samochód fabrycznie nie miał obrotomierza (mniej bogata wersja, np. CL) a gość chciał mieć a miał do dyspozycji tylko licznik od benzyny i kombinował; nie ma się co martwić bo może nie był jednak silnik zmieniany.
Dobry licznik od Diesla 1,9 D lub TD załatwi sprawę, tylko chyba nie od TDI (tu już Koledzy chyba podpowiedzą).
Jeszcze proponuję podjechać do elektryka Kolegi by spytać go czy wejście "W" w alternatorze jest i czy jest sprawne - to warunek podpięcia obrotka bez żadnych kłopotów.
- piotreldiablo
- Ma gadane
- Posty: 234
- Rejestracja: sob lip 11, 2009 22:16
- Lokalizacja: Włocławek
Mrugające kontrolki a alternator
Co do wejścia W jest wszystko ok, 2 dni temu miałem sprawdzany alternator przez elektromechanika
PIOTR
- piotreldiablo
- Ma gadane
- Posty: 234
- Rejestracja: sob lip 11, 2009 22:16
- Lokalizacja: Włocławek
Re: Mrugające kontrolki a alternator
Witam, chciałem wrócić do mojego problemu a mianowicie wydaje mi się że licznik to jednak nie od benzyny a jednak od diesla bo przecież ma kontrolkę od świeć żarowych i wykręciłem go i na nim są numery 6k0 919 033 HD S013L
jest jeszcze data: 20.10.96 i jakiś numer 0226 i wyczytałem na stronie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=2&t=35307" onclick="window.open(this.href);return false; ze to zegary od TDI a ja mam 1,9 D i może dlatego był kombinowany ???? czy to prawda?? da się to jakoś podłączyć do mojego silnika?? dzwoniłem na szrot i za licznik do mojego chcą 100zł i wiadomo trochę kosztuje. zdjęcia mojego licznika
jest jeszcze data: 20.10.96 i jakiś numer 0226 i wyczytałem na stronie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=2&t=35307" onclick="window.open(this.href);return false; ze to zegary od TDI a ja mam 1,9 D i może dlatego był kombinowany ???? czy to prawda?? da się to jakoś podłączyć do mojego silnika?? dzwoniłem na szrot i za licznik do mojego chcą 100zł i wiadomo trochę kosztuje. zdjęcia mojego licznika
PIOTR
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: sob maja 02, 2009 14:05
- Lokalizacja: dublin
Re: Mrugające kontrolki a alternator
Witam nie chciałem zakładać nowego tematu bo tez mam problem z alternatorem. Posiadam golfa 3 2.0l 2e 94 rocznik i na zegarach świeci mi się czerwona kontrolka akumulatora a z tego co wiem to znaczy ze alternator nie ładuje. mógłby ktoś pomoc i powiedzieć jak maja iść kable od alternatora ?? albo podesłać zdjęcie ?? wtycznke z niebiesko czarnym kablem mam podłączona do wtyczki z jednym niebieski. później mam czarny gruby kablem z alternatora który idzie na silnik z boku jako masa. Ma ktoś jakieś sugestie dlaczego nie ląduje z góry dzięki za pomoc.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Mrugające kontrolki a alternator
Zawsze można spróbować położyć w końcu ten kabelek od licznika prosto do alternatora i czy obrotomierz na tym liczniku zagada. Nie, to trudno - będzie trzeba kupić licznik; próba niczym nie grozi a przede wszystkim nic nie kosztuje.
A Koledze Matthewsie odpowiadam: tam jest temat o szybkim sprawdzeniu usterki
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=140&t=349086" onclick="window.open(this.href);return false;
A Koledze Matthewsie odpowiadam: tam jest temat o szybkim sprawdzeniu usterki
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=140&t=349086" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio zmieniony sob sie 21, 2010 02:56 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: sob maja 02, 2009 14:05
- Lokalizacja: dublin
- macbu
- Użytkownik
- Posty: 444
- Rejestracja: pt lis 03, 2006 22:43
- Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław
- Kontakt:
Mrugające kontrolki a alternator
tak dla informacji ogólnej
1. - silnik benzynowy - od alternatora odchodzi tylko jeden przewod ( sygan na obrotek brany jest z kompa )
2. - silnik disla - odchodza dwa przewody, stad brany jest sygnał na obrotek ( to jest ten drugi przewod ktorego nie ma przy benzynie )
a że alternator w dislu i w benzynie jest taki sam więc robili takie same tylko w dislu dochodzi wiązka z dwoma przewodami...
1. - silnik benzynowy - od alternatora odchodzi tylko jeden przewod ( sygan na obrotek brany jest z kompa )
2. - silnik disla - odchodza dwa przewody, stad brany jest sygnał na obrotek ( to jest ten drugi przewod ktorego nie ma przy benzynie )
a że alternator w dislu i w benzynie jest taki sam więc robili takie same tylko w dislu dochodzi wiązka z dwoma przewodami...
Macbu
- macbu
- Użytkownik
- Posty: 444
- Rejestracja: pt lis 03, 2006 22:43
- Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław
- Kontakt:
Re: Mrugające kontrolki a alternator
piotreldiablo pisze:Witam, chciałem wrócić do mojego problemu a mianowicie wydaje mi się że licznik to jednak nie od benzyny a jednak od diesla bo przecież ma kontrolkę od świeć żarowych i wykręciłem go i na nim są numery 6k0 919 033 HD S013L
jest jeszcze data: 20.10.96 i jakiś numer 0226 i wyczytałem na stronie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=2&t=35307" onclick="window.open(this.href);return false; ze to zegary od TDI a ja mam 1,9 D i może dlatego był kombinowany ???? czy to prawda?? da się to jakoś podłączyć do mojego silnika?? dzwoniłem na szrot i za licznik do mojego chcą 100zł i wiadomo trochę kosztuje. zdjęcia mojego licznika
na pierwszy rzut oka widac ze jest od disla... tylko disel ma wyskalowany obrotek do 5 tys obrotów... a to ze jest kontrolka grzanai świec to nie jest argument bo w wersjach po 94 roku liczniki nawet od disla miały kontorlke grzanai świec tyle ze nie bylo wlutowanej diody badz nei bylo zaróweczki ewentualnie w wiazce z licznika do skrzynki bezpiecznikow nie bylo przewodu... informujacego od grzania...
Macbu
Re: Mrugające kontrolki a alternator
Witam podepnę się pod temat, bo widzę że nie tylko ja mam problem z kontrolką oleju i brakiem obrotomierza.Zico63b pisze:Sam się dziwię...piotreldiablo pisze:jego uwagę wzbudził fakt ze od alternatora wychodzą 2 cienkie kable po czym biegną razem do kostki na rozruszniku a z niej wychodzi tylko jeden, twierdzi ze coś ktoś przy tym robił. Niby do tej pory wszystko działało na tym kablu.
Kabelek czerwono-czarny idzie SAMOTNIE, Z NIKIM SIĘ NIE ŁĄCZĄC, poprzez skrzynkę bezpieczników (względy technologiczne, dla sprawy bez znaczenia) aż do licznika pin 10. I tyle. Jeśli jakiś geniusz go uciął czy spotkały go inne nieprzyjemności - w ostateczności poprowadzić nowy. Ale NIE łączyć ze wzbudzeniem (czyli też cienkim niebieskim!).
I odpowiedź Koledze Sosenus24: W silnikach benzynowych jest inaczej, obrotomierz sterowany jest komputerem silnika. Czujnik może szwankować, choć powinien też piszczeć dźwięk ostrzegawczy, to fakt, ale mogą być inne przyczyny. Czujnik - nie majątek. Alternator w tym wypadku nie jest winien.
Dodam tylko że u mnie raz jest a raz go niema. Mój golf to 1,8 Benzyna.
Gdzie jest ten czujnik lub który kabel jest odpowiedzialny za prace obrotomierza?
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Mrugające kontrolki a alternator
W silnikach benzynowych przewód obrotomierza idzie od komputera z podszybia do licznika, też na pin 10 jak w Dieslu. Brak obrotomierza ma tu inne przyczyny: Brak sterowania przez komputer cewki zapłonowej (to ostateczna, najrzadsza usterka), brak sterowania komputera czujnikiem Halla (w aparacie zapłonowym) czy bark zasilania zapłonu w ogóle.
Czujnik o którym pisaliśmy to któryś z czujników ciśnienia oleju - w razie jego awarii piszczy też buzer w liczniku Umiejscowienie zależy od typu silnika Np. ABS, APQ itd.
Czujnik o którym pisaliśmy to któryś z czujników ciśnienia oleju - w razie jego awarii piszczy też buzer w liczniku Umiejscowienie zależy od typu silnika Np. ABS, APQ itd.
Mrugające kontrolki a alternator
ok ale jak do tego dojść co to może być, bo mi się wydaje że jakiś kabelek jest nadłamany. Żeby to sprawdzić musiałbym iść po kablu od pinu 10 tak? Tylko czy idzie on bezpośrednio czy przez skrzynkę bezpieczników? Jeszcze jedną rzeczą zauważoną przeze mnie jest to że czasem obrotomierz kręci się w drugą stronę czyli jak stoję na postoju to coś tam się wychyla a jak dam gaz to leci w stronę zera. Typ silnika AAM.
Mrugające kontrolki a alternator
Odwołuje nadłamany kabelek.
Mierząc wczoraj napięcie ładowania na akumulatorze wyszło niecałe 16 V, a dzisiaj jak obrotek zaczął świrować sprawdziłem miernikiem i wyszło 18 V.
Czy jest możliwe że przyczyną wariowania obrotomierza jest za wysokie napięcie ładowania alternatora? Gdzie znajdę regulator napięcia?
Mierząc wczoraj napięcie ładowania na akumulatorze wyszło niecałe 16 V, a dzisiaj jak obrotek zaczął świrować sprawdziłem miernikiem i wyszło 18 V.
Czy jest możliwe że przyczyną wariowania obrotomierza jest za wysokie napięcie ładowania alternatora? Gdzie znajdę regulator napięcia?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości