
Jak zdemontować lusterko fotochromatyczne
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jak zdemontować lusterko fotochromatyczne
Lusterko zamontowane. najwięcej trudności było z demontażem właściwego lusterka z mocowania na szybie, ale jakoś poszło. Kable, jak i czujnik zostawiłem stary, więc obyło się bez dodatkowego rozbierania, jak i bez demontażu czujnika wraz z żelem. Diody te wyglądają bosko 

Re: Jak zdemontować lusterko fotochromatyczne
Odgrzeję temat. W moim MK4 właśnie po postoju na słońcu i w upale pod 40 stopni, w sile wieku 13 lat - wylało się lusterko wewnętrzne, fotochromatyczne. Było oczywiście fabryczne, z czujnikiem deszczu, którego nie sprawdzałem dzisiaj, ale ostatnio działał bez zarzutu. Oczywiście krew mnie zalała. Poza tym, że zostało trochę "płynu" na dole lustra, co przeszkadza, dodatkowo lusterko jest jakby miejscowo zaparowane no i oślepia strasznie. Z allegro wynika, że obecnie nie ma już co szukać oryginału w dobrym stanie, bo go praktycznie nie sprzedają, za stary model auta, by były w dobrym stanie, nie wylane, teraz jest do oporu do MK5 i 6, plusa. Dlatego mam pytania do znawców tematu:
1. Czy można kupić np. zwykłe, z dźwigienką i je po prostu w całości wymienić, oczywiście zachowując czujnik deszczu, czy pasuje zaczep itp (a może da się szkiełko przełożyć?)
2. Czy da się zastąpić je jakimś nowszym, które dostanę niedrogo np. na allegro, czyli choćby z MK5? Robił to ktoś?
Nie mam pod ręką szrotu i może ktoś poradzi co obecnie najkorzystniej zrobić z tym fantem, z wylanym lusterkiem w golfie 4, przy założeniu że nie upieram się by koniecznie mieć je sprawne (fotochromatyczność), myślę że w zupełności styknęłoby mi też "gibane", o ile dopasuję je do uchwytów lub nieco drożej opcja z nowszego modelu na przykład?
1. Czy można kupić np. zwykłe, z dźwigienką i je po prostu w całości wymienić, oczywiście zachowując czujnik deszczu, czy pasuje zaczep itp (a może da się szkiełko przełożyć?)
2. Czy da się zastąpić je jakimś nowszym, które dostanę niedrogo np. na allegro, czyli choćby z MK5? Robił to ktoś?
Nie mam pod ręką szrotu i może ktoś poradzi co obecnie najkorzystniej zrobić z tym fantem, z wylanym lusterkiem w golfie 4, przy założeniu że nie upieram się by koniecznie mieć je sprawne (fotochromatyczność), myślę że w zupełności styknęłoby mi też "gibane", o ile dopasuję je do uchwytów lub nieco drożej opcja z nowszego modelu na przykład?

- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Jak zdemontować lusterko fotochromatyczne
1. Nie, odwrotnie da się... no chyba że pokombinujesz aby stopkę ze swojego lustra przelożyć do takiego zwykłego (jak coś to mam na sprzedaż - więcej info PW)
2. Większość luster da się rozebrać i przełożyć mocowanie...zdaje się Kolega Jarek_NS przerabiał lusterko z Tourana, ja mam takie samo z Passka B5 LF z pasującym uchwytem
2. Większość luster da się rozebrać i przełożyć mocowanie...zdaje się Kolega Jarek_NS przerabiał lusterko z Tourana, ja mam takie samo z Passka B5 LF z pasującym uchwytem
-
- ->|<-
- Posty: 1750
- Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
- Lokalizacja: northern
Jak zdemontować lusterko fotochromatyczne
Brednia.wojtas_GT pisze:Z allegro wynika, że obecnie nie ma już co szukać oryginału w dobrym stanie, bo go praktycznie nie sprzedają, za stary model auta, by były w dobrym stanie, nie wylane
Kupię:
- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.
" What does the World, mean to You ? "
- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.
" What does the World, mean to You ? "
Re: Jak zdemontować lusterko fotochromatyczne
Mocnych kolego uzywasz slow. Wejdz sobie chocby teraz i znajdz jedno dobre.iigAlisArr pisze:Brednia.wojtas_GT pisze:Z allegro wynika, że obecnie nie ma już co szukać oryginału w dobrym stanie, bo go praktycznie nie sprzedają, za stary model auta, by były w dobrym stanie, nie wylane
1. Ok ale co trzeba by zostawic, do kuli? Wiesz pytam bo nie wiem, nie widzialem.Qto pisze:1. Nie, odwrotnie da się... no chyba że pokombinujesz aby stopkę ze swojego lustra przelożyć do takiego zwykłego (jak coś to mam na sprzedaż - więcej info PW)
2. Większość luster da się rozebrać i przełożyć mocowanie...zdaje się Kolega Jarek_NS przerabiał lusterko z Tourana, ja mam takie samo z Passka B5 LF z pasującym uchwytem
2. Co do przerabiania to podstawowa sprawa to czy pasuje instalacja ktora jest i mocowanie. Szczerze mowiac auto niedlugo zamierzam zmienic na cos nowszego, ale to jeszcze potrwa i jakos trzeba jezdzic. No i odezwe sie na priva, co po ile moze rzuc i foto. Dzieki.
Jak zdemontować lusterko fotochromatyczne
ty brednie wypisujeszwojtas_GT pisze:Mocnych kolego uzywasz slow. Wejdz sobie chocby teraz i znajdz jedno dobre.
link na szybko - lusterko tylko umyć
link
link
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR
, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR

Re: Jak zdemontować lusterko fotochromatyczne
ty brednie wypisujeszgrg474 pisze:wojtas_GT pisze:Mocnych kolego uzywasz slow. Wejdz sobie chocby teraz i znajdz jedno dobre.
link na szybko - lusterko tylko umyć
link
link[/quote
Masz ladny nick, ladne tez motto, ale z kilku wypowiedzi wynika ze w jakis sposob jestes sfrustrowany chyba. Piszesz ludziom o kompasach, nie umiesz madrze tlumaczyc a jedynie chamsko odbijasz pingpongi. Fakt nie napisalem ze bezowy mi nie podchodzi a Ty nie znalazles innych choc pewnie 99% woli czarne. Spytalem na forum o wymiane na inny niz moj typ czyli na albo zwykle albo nowsze foto i wszystkie te z linkow sa wlasnie nowsze bo tak sie sklada ze mam oczy i moje lusterko innaczej wyglada wizualnie, mam 2000 r i stad moze byc roznica. Takie jak moje jest oferowane jedno w bezu wylane i reszta ma juz inna oprawe ktora zwykle opisanq jest do piatki itd i tez pytalem czy takie podejdzie. Ty kubusiu nie jestes zadnym forumowiczem bo w niczym nie pomagasz nie starasz sie wytlumaczyc czy pokazac, pewnie guzik wiesz i Twoje foto mozna ogladac na kwejku. Nie pomogles w tym problemie kompletnie wiec sie wylacz, z takimi radami nie nakupie sobie 5 i nie bede dopasowywal bo mialbym juz nowe za to. Dno. Papa
http://allegro.pl/vw-passat-b5-3b0-lift ... 54365.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/lusterko-fotochrom-vw ... 93585.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/lusterko-fotochrom-vw ... 81150.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Takie jest w golfie 4, przynajmniej moim i ktoś ostro gra ceną, bo wie, że jest ich mało. Różnicę widać z kilometra. Nie ma żadnej gwarancji że dojdzie cało, jest sprawne (bo wylane całkiem jest białe i nie widać nic poza "zaparowaniem") i pożyje więcej niż miesiąc. Stąd pytanie, czy pasują i dają się zamontować takie "gibane" po 20-40zł igła albo czy podchodzą te z dwoma dziurkami po kilkadziesiąt. Dwieście nie dam za taki chłam, rozumiesz??? Postukaj główką, konkrecisto, z busolą.
Proszę nadal o pomoc.
-
- ->|<-
- Posty: 1750
- Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
- Lokalizacja: northern
Jak zdemontować lusterko fotochromatyczne
wojtas_GT pisze:Ty kubusiu nie jestes zadnym forumowiczem bo w niczym nie pomagasz nie starasz sie wytlumaczyc czy pokazac, pewnie guzik wiesz


Wylane może być: zabarwione, bezbarwne lub mieszane - zależy jak się wyleje.wojtas_GT pisze:wylane całkiem jest białe i nie widać nic poza "zaparowaniem"
Takie po krótkich poszukiwaniach kupiłem za 20 zł + W w stanie BDB+, ani jednej ryski i działa w 100%. Może to kwestia podejścia ? (pyt. retor.)wojtas_GT pisze:Takie jest w golfie 4

Kupię:
- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.
" What does the World, mean to You ? "
- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.
" What does the World, mean to You ? "
Jak zdemontować lusterko fotochromatyczne
gdybyś napisał np czarne - dałbym ci linka np do wersji z kompasem i napisał jak przerobiłem - wszystko zależy od tego co potrzebujacy opisze czego oczekuje i czego potrzebuje.wojtas_GT pisze:Fakt nie napisalem ze bezowy mi nie podchodzi a Ty nie znalazles innych choc pewnie 99% woli czarne.
taa bredniami i głupimi pytaniami forumowiczów którzy chcą pomocy tylko nie potrafią opisac konkretnie w jakiej formie jej potrzebują. Chcesz lusterko do golfa mk4 czy też takie samo jak masz. Jak takie samo jak masz to się daje fotkę, a jak do golfa mk4 to zamienne jest z a3 (po zmianie podstawy), z passata b5, a po przeróbkach nawet z Hyundaya czy Kia bo ja takie akurat mam na aucie właśnie z kompasem.wojtas_GT pisze:ale z kilku wypowiedzi wynika ze w jakis sposob jestes sfrustrowany chyba
Najpierw opisuj dokładnie co chcesz uzyskać a potem feruj wyroki czy ktoś odpowiada prawidłowo
gibane czy jak tam zwał czyli zwykłe ma inną podstawę - teoria - część lusterek fotochrom ma punkt mocowania (kulę) o tym rozmiarze co zwykłe a część o większej średnicy. Niestety ale nie widząc twojego lusterka nie można dać jednoznacznej odpowiedzi - wystarczy pomierzyć srednicę kuli i podać a ten kto ma manualne sprawdzi czy średnicawojtas_GT pisze: Stąd pytanie, czy pasują i dają się zamontować takie "gibane" po 20-40zł igła albo czy podchodzą te z dwoma dziurkami po kilkadziesiąt
jest zbieżna
ilość punktów pomógł nie ma znaczenia - na poprzednim koncie miałem ich ponad 1tys i wcale to nie oznaczało że nie mogę się mylić.iigAlisArr pisze: Ciekawe też skąd ma tyle punktów "pomógł" ?
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR
, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR

Jak zdemontować lusterko fotochromatyczne
No i dało się trochę jednak konkretów podać, szkoda tylko że nie od razu i straciło nam to 2 dni. Mam na myśli kulę, ale już kto inny podrzucił. Gdybyś wcześniej mądrzej do mnie mówił - pewnie zajęłoby Ci to 10% tego czasu co cytowanie i odbijanie pingów.
Oczywiście, że mógłbym wyjąć swoje lusterko i wspawać tam lusterko z bizona, ale chodziło raczej o podpowiedź, zanim się człowiek najeździ po szrotach - czy podejdzie w normalny sposób takie, jak te masowo spotykane na allegro (z dwoma otworkami i opisywane jako MK5) lub zwykłe ręczne, również masowo oferowane (wymieniając całość lub częściowo) - o co w ogóle bym nie pytał, gdybym wcześniej nie przewertował ofert i nie stwierdził, że ciężkawo o taki model jak u mnie (z jedną dziurką). Zdjęcia nie wstawiałem, sugerując się opisami z allegro, że taki jak mój jest z MK4 i innego nie ma, no może pod koniec produkcji coś weszło, jak choćby wiele innych detali zostało zmienionych. Dwa zdania byś napisał i byłoby jasne jak słońce. Na forum tego się oczekuje, mądrych i rzeczowych odpowiedzi a nie wymądrzeń i kpin. Opisałem jeszcze raz czego potrzebuję, podobnie jak wcześniej, czego podobno nie zrobiłem. Po to są fora.
Uzupełnię jeszcze, że dałem też do zrozumienia, że raczej obchodzi mnie tania naprawa. Mam to auto już 5,5 roku, ma ich 13 i nie tyle uważam go za trupicho, bo dbam i zawiózł mnie co roku nad morze, 2x w tym i zeszłym roku nad adiatyk i nawet nie pierdnął - ale jest już raczej autem już nie inwestycyjnym, gdzie takie drobiazgi przestają grać rolę, no chyba że ktoś zaczyna przygodę z golfem, jest mniej zamożny, albo ma auto w stanie kolekcjonerskim - ma wszystko działać ale pałacu z tego nie zrobię. Dla mnie auto jest po pierwsze środkiem lokomocji i niedługo, za sprawą dokładki zostanie zmienione na trochę młodsze, podobne i nie wsadzę teraz znaczących na tle całości kwot w pierdołę, jaką jest namaszczanie pojęcia lusterka.
iigAlisArr Aha, nie robi na mnie wrażenia podtekst, że ktoś coś kiedyś zrobił i jest wielki, liczy się to co tu i teraz się sobą reprezentuje. jestem na forum znacznie dłużej, czasem mam jakiś problem i zarzucam temat, czasem dzielę się swoimi obserwacjami, które komuś pomogą, na pewno nie jadę na akord i nie po to tu należę, by siedzieć w domu i ciągle się tym zajmować, mam dom, pracę, rodzinę, dzieci. Przy tym wszystkim gdyby tak porównać ilość pomocy do ilości przesiedzianego czasu - kto wie kto by był lepszy? Tak więc - pozdrawiam i powodzenia.
Komuś za jakiś czas będzie potrzeba tego co mi, wejdzie i jak poczyta te komenty to go zemdli i ucieknie dalej niż pieprz rośnie, mniej cwaniactwa, więcej konkretów.
Oczywiście, że mógłbym wyjąć swoje lusterko i wspawać tam lusterko z bizona, ale chodziło raczej o podpowiedź, zanim się człowiek najeździ po szrotach - czy podejdzie w normalny sposób takie, jak te masowo spotykane na allegro (z dwoma otworkami i opisywane jako MK5) lub zwykłe ręczne, również masowo oferowane (wymieniając całość lub częściowo) - o co w ogóle bym nie pytał, gdybym wcześniej nie przewertował ofert i nie stwierdził, że ciężkawo o taki model jak u mnie (z jedną dziurką). Zdjęcia nie wstawiałem, sugerując się opisami z allegro, że taki jak mój jest z MK4 i innego nie ma, no może pod koniec produkcji coś weszło, jak choćby wiele innych detali zostało zmienionych. Dwa zdania byś napisał i byłoby jasne jak słońce. Na forum tego się oczekuje, mądrych i rzeczowych odpowiedzi a nie wymądrzeń i kpin. Opisałem jeszcze raz czego potrzebuję, podobnie jak wcześniej, czego podobno nie zrobiłem. Po to są fora.
Uzupełnię jeszcze, że dałem też do zrozumienia, że raczej obchodzi mnie tania naprawa. Mam to auto już 5,5 roku, ma ich 13 i nie tyle uważam go za trupicho, bo dbam i zawiózł mnie co roku nad morze, 2x w tym i zeszłym roku nad adiatyk i nawet nie pierdnął - ale jest już raczej autem już nie inwestycyjnym, gdzie takie drobiazgi przestają grać rolę, no chyba że ktoś zaczyna przygodę z golfem, jest mniej zamożny, albo ma auto w stanie kolekcjonerskim - ma wszystko działać ale pałacu z tego nie zrobię. Dla mnie auto jest po pierwsze środkiem lokomocji i niedługo, za sprawą dokładki zostanie zmienione na trochę młodsze, podobne i nie wsadzę teraz znaczących na tle całości kwot w pierdołę, jaką jest namaszczanie pojęcia lusterka.
iigAlisArr Aha, nie robi na mnie wrażenia podtekst, że ktoś coś kiedyś zrobił i jest wielki, liczy się to co tu i teraz się sobą reprezentuje. jestem na forum znacznie dłużej, czasem mam jakiś problem i zarzucam temat, czasem dzielę się swoimi obserwacjami, które komuś pomogą, na pewno nie jadę na akord i nie po to tu należę, by siedzieć w domu i ciągle się tym zajmować, mam dom, pracę, rodzinę, dzieci. Przy tym wszystkim gdyby tak porównać ilość pomocy do ilości przesiedzianego czasu - kto wie kto by był lepszy? Tak więc - pozdrawiam i powodzenia.
Komuś za jakiś czas będzie potrzeba tego co mi, wejdzie i jak poczyta te komenty to go zemdli i ucieknie dalej niż pieprz rośnie, mniej cwaniactwa, więcej konkretów.
Ostatnio zmieniony pt sie 09, 2013 22:33 przez wojtas_GT, łącznie zmieniany 2 razy.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Jak zdemontować lusterko fotochromatyczne
wojtas_GT, jesteś na forum nie od dziś - tak jak sam piszesz...więc nie pisz regularnie posta pod postem
...całej Trójce wyżej proponuję zakończyć wypisywanie rzeczy nie związanych z tematem

...całej Trójce wyżej proponuję zakończyć wypisywanie rzeczy nie związanych z tematem
Jak zdemontować lusterko fotochromatyczne
chłopie opanuj się - najpierw zadaje się konkretne pytania a potem ma się konkretne odpowiedzi.wojtas_GT pisze:Gdybyś wcześniej mądrzej do mnie mówił - pewnie zajęłoby Ci to 10% tego czasu co cytowanie i odbijanie pingów.
od kogo? bo nie ode mniewojtas_GT pisze:jestem na forum znacznie dłużej

jesteś 7 lat a siedziałes 6 godzin co oznacza że wchodzisz jak tylko czegoś potrzebujesz a pomagasz przypadkiem - daruj sobie takie uwagi bo się ośmieszasz.wojtas_GT pisze:estem na forum znacznie dłużej, czasem mam jakiś problem i zarzucam temat, czasem dzielę się swoimi obserwacjami, które komuś pomogą,
Wracamy do lusterka - skoro ci się chce tak dłubać to czemu np nie kupisz np lusterka od innego modelu ale fotochrom i nie przełożysz bebechów. Teraz sprawa kosztów i jeżdżenia po szrotach - pamiętaj - lusterko które długo leży w złej pozycji też się rozlewa (znam z autopsji).
Ja mam lusterko z kompasem które kupiłem w cenie poniżej 100zł, wymagało niestety przeróbki polegającej na zdemontowaniu oryginalnego uchwytu, odcięcia kuli z kawałkiem uchwytu, wykonania tego samego z uchwytem z golfa i zespolenia. U kolezanki natomiast kupiłem oryginalne taniej - winnym kolorze i przełożyłem bebechy. Jak komuś się nie chce przekładać jest specjalny spray do plastików np w kolorze czarnym
No i pozostaje trzecia sprawa - wszyscy starają się założyć lusterko fotochrom a ty manual bo szkoda kasy. Fakt - manual kupisz za 20-30zł tylko to już nie to
a teraz - konkretne odpowiedzi na podobno konkretne pytania
Ad. 1. szkło nie - lusterko po przeróbce nóżki takwojtas_GT pisze:1. Czy można kupić np. zwykłe, z dźwigienką i je po prostu w całości wymienić, oczywiście zachowując czujnik deszczu, czy pasuje zaczep itp (a może da się szkiełko przełożyć?)
2. Czy da się zastąpić je jakimś nowszym, które dostanę niedrogo np. na allegro, czyli choćby z MK5? Robił to ktoś?
Ad. 2. da sie po przeróbce jak w punkcie 1.
chciałes konkretnej odpowiedzi na konkretne pytanie

pamietaj - naskakując na próbujących ci pomóc zamiast pomocy uzyskasz jedno - następnym razem albo ci nie pomogą albo napiszą ... było - szukajka, bo cię zapamietają, że nie warto pomagać
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR
, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR

- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Jak zdemontować lusterko fotochromatyczne
Odpowiedzi padły, temat zamykam.
wojtas_GT, czarnego jednak nie będę miał.
wojtas_GT, czarnego jednak nie będę miał.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości