Błąd 1312 ???

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Adams5502
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: sob lip 20, 2013 20:01
Lokalizacja: Mazury

Błąd 1312 ???

Post autor: Adams5502 » sob lip 20, 2013 20:57

Witam należało by się przywitać ponieważ jestem tu nowy .Witam Wszystkich
Posiadam od 3 miesięcy Golfa 4 1.9 tdi 90 km Edition 2000rok.Wszystko było ładnie pięknie a tu pewnego dnia wsiadam do auta zapala i wskoczyła po chwili kontrolka AIR BAG z komunikatem na fis 1/2 ,pojechałem do elektryka i po podłączeniu pod komputer wskoczył błąd 1312 -błąd sporadyczny Magistrala danych i od tego się zaczęło .Elektryk mówi ze może być gdzieś nie kontakt w instalacji i zaczął szukać .Rozebrał podszybie dostał się do komputera i do grodzi gdzie znajdują się kostki ,wyją też zegary i spód po kierownicą ,oczyścił wszystkie połączenia.Stałem obok tak że widziałem co robi i po chwili gdy chciał zapalić auto lampka nie gaśnie nadal z tym że teraz po odpaleniu auta nie działa obrotomierz nie widać przy włączeniu zapłonu kontrolki od świec i miga kontrolka oleju na czerwono i różne komunikaty wyświetlają się na FIS?????Dodam że kiedyś mi się zdarzyło że po odpaleniu auta i ujechaniu może 200 metrów miałem taki objaw że zaczeła migać kontrolka oleju po czym za chwilę znikną obrotomierz ,zgasiłem auto i zapaliłem i wszystko OK a teraz jest tak cały czas .Auto u mechanika i jestem uziemiony szuka i szuka .Dzwoniłem do niego wczoraj powiedział ze szuka dalej ale podejrzewa zegary że niby uszkodzone??.A jak podłącza komputer ma CDIF/2 to dalej jest tylko ten jeden błąd 1312 Uszkodzona magistrala danych .Pomocy



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Błąd 1312 ???

Post autor: grg474 » sob lip 20, 2013 22:01

gość źle podpiął wtyczki licznika? może niech jej poprawi
spisz jakie kontrolki się zapalają oraz jakie napisy się pojawiają na FIS


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Adams5502
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: sob lip 20, 2013 20:01
Lokalizacja: Mazury

Błąd 1312 ???

Post autor: Adams5502 » ndz lip 21, 2013 09:30

Wtyczki od licznika są na swoim miejscu ,były też czysczone i rozbierane .Na fise jest napisane motor verkschtat czy cuś takiego i inne komunikaty nie bardzo znam niemiecki .Czy to mogą być uszkodzone zegary? A co do zapalających się kontrolek to pali się ręczny ,miga kontrolka oleju ,przy włączaniu zapłonu nie pali kontrolka świec żarowych a i znikną obrotomierz .A i jak podłączył komputer za którymś razem to błąd ciągle ten sam 1312 Magistrala danych sterowników napędu pojazdu. :grrr:



Awatar użytkownika
VW krzychu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 20:39
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Błąd 1312 ???

Post autor: VW krzychu » ndz lip 21, 2013 11:45

Problem z magistralą CAN między licznikiem i ECU silnika, to taka plecionka dwóch pomarańczowych przewodów.
Kabelki do sprawdzenia.


DigiTech Katowice-> PROMOCJA na CHIPTUNING

autoelektronika, diagnostyka, chiptuning, hamownia obciążeniowa, DPF/FAP deaktywacja

Adams5502
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: sob lip 20, 2013 20:01
Lokalizacja: Mazury

Błąd 1312 ???

Post autor: Adams5502 » ndz lip 21, 2013 12:03

Elektryk który naprawia mi auto właśnie to sprawdził i niby Ok i sprawdzał je i po podłączeniu miernika mówi że nie powinno być jakiejś wartości a jest i to jest zastanawiające ,dodam że pod kierownicą za przekaznikami są te dwa pomarańczowe przewody i ktoś tam był przed nim i do jednego z tych pomarańczowych podłączony jest jakiś przewód??????do czego nie mam pojęcia .Wnioskuje ze tam jest zrobiony jakiś paten który właśnie dał o sobie znać .Czy te pomarańczowe kable są odpowiedzialne za te cuda które dzieją się w zegarach?. Dodam że poza tymi cudami w instalacji auto normalnie zapala i jedzie .



Awatar użytkownika
VW krzychu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 20:39
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Błąd 1312 ???

Post autor: VW krzychu » ndz lip 21, 2013 12:10

Miernikiem to za bardzo nie sprawdzi co się dzieje na CANie, jedynie można sprawdzić ciągłość przewodów.
Do sprawdzenia poprawności przebiegu to oscyloskop.
Jeśli coś jest dolutowane do jednego przewodu, to znaczy że coś zostało "zmodyfikowane" i trzeba przeszukać instalacje.


DigiTech Katowice-> PROMOCJA na CHIPTUNING

autoelektronika, diagnostyka, chiptuning, hamownia obciążeniowa, DPF/FAP deaktywacja

Adams5502
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: sob lip 20, 2013 20:01
Lokalizacja: Mazury

Błąd 1312 ???

Post autor: Adams5502 » ndz lip 21, 2013 12:14

Posiada ktoś może schemat instalacji do golfa 2000 rok 1.9 tdi 90 km .Ze schematem zawsze łatwiej czegoś szukać



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Błąd 1312 ???

Post autor: Qto » ndz lip 21, 2013 12:32

Adams5502 pisze:Posiada ktoś może schemat instalacji
posiada...tylko napisz konkretnie czego schemat chcesz. Jeżeli chcesz schemat instalacji silnika to podaj jego kod literowy...schemat instalacji wyposażenia standardowego mogę Ci podesłać tylko podaj mejla



Adams5502
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: sob lip 20, 2013 20:01
Lokalizacja: Mazury

Błąd 1312 ???

Post autor: Adams5502 » ndz lip 21, 2013 13:46

Potrzebował bym schemat połączenia przewodów o których mówił VW krzychu między licznikiem a ECU silnika .Kod literowy silnika ???? nie znam bo nie zaglądałem jeszcze na głowice i nie znam oznaczenia silnika auto mam u mechanika ,mam vin wystarczy ??Podam ci adres :adam-bulhak@wp.pl



Awatar użytkownika
VW krzychu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 20:39
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Błąd 1312 ???

Post autor: VW krzychu » ndz lip 21, 2013 17:09

Jesli to jest 90KM to silnik ALH lub mało prawdopodobne w tym roczniku AGR. Sterownik 121 pinów.


DigiTech Katowice-> PROMOCJA na CHIPTUNING

autoelektronika, diagnostyka, chiptuning, hamownia obciążeniowa, DPF/FAP deaktywacja

Adams5502
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: sob lip 20, 2013 20:01
Lokalizacja: Mazury

Błąd 1312 ???

Post autor: Adams5502 » ndz lip 21, 2013 17:12

Dziękuje bardzo za opis wtyczki w zegarach dla : Aligator30 : sprawdzone też zostało przejcie pomiędzy kostkami w grodzi silnika i kostka w licznikach wszystko Ok ,szukania część dalsza .Proszę pisać jeśli ktoś miał podobny problem lub mógł by pomóc.Elektryk który naprawia mi auto przypuszcza że mogą być uszkodzone zegary ? ale czy to możliwe ???.



Adams5502
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: sob lip 20, 2013 20:01
Lokalizacja: Mazury

Re: Błąd 1312 ???

Post autor: Adams5502 » śr lip 24, 2013 09:46

Dzwoniłem do elektryka który naprawia mi auto i mówi że dalej nie wie co i jak przejrzał wszystkie kable ,dalej przy włączeniu zapłonu nie ma kontrolki świec żarowych auto zapala i nie ma obrotomierza i miga kontrolka oleju na czerwono????? Czy to mogą być uszkodzone zegary???.



Adams5502
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: sob lip 20, 2013 20:01
Lokalizacja: Mazury

Re: Błąd 1312 ???

Post autor: Adams5502 » czw lip 25, 2013 09:56

Dziś dzwoniłem i już mam auto do odebrania nie wiem jeszcze co było przyczyną takich objawów ale wszystkim bardzo dziękuje którzy w jakiś sposób pomogli w temacie .Mam jeszcze inne pytanie ,chodzi o sterownik AIRBAG mam w aucie 6Q0909605A-podobno wadliwe są te sterowniki i właśnie mam go do -wymiany mam takie pytanie czy ma być o takim samym numerze czy tak jak słyszałem bardziej żywotny sterownik 6Q0909605F-czy nie będzie żadnego problemu ?.



Awatar użytkownika
VW krzychu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 20:39
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Błąd 1312 ???

Post autor: VW krzychu » czw lip 25, 2013 10:55

Z innym sterownikiem może być problem z kodowaniem bocznych czujników.
Lepiej ten oryginalny "postawić na nogi"


DigiTech Katowice-> PROMOCJA na CHIPTUNING

autoelektronika, diagnostyka, chiptuning, hamownia obciążeniowa, DPF/FAP deaktywacja

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 38 gości