fabryczny centralny ze scyzorykiem - jaki schemat działania?

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

dzida_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 20:50
Lokalizacja: Podlasie

fabryczny centralny ze scyzorykiem - jaki schemat działania?

Post autor: dzida_ » sob maja 05, 2012 19:24

założenie:
mamy fabryczny centralny zamek (dalej zwany CZ) z fabrycznym scyzorykiem z fabryczną funkcją komfort

co się dzieje gdy:
1. wciskamy ZAMKNIJ i trzymamy go bez zwalniania:
a) zamyka CZ i domyka szyby
b) tylko zamyka CZ
c) tylko domyka szyby

2. przy zamkniętym zamku i szybach wciskamy i trzymamy OTWÓRZ:
a) otwiera CZ i odsuwa szyby
b) tylko otwiera CZ
c) tylko odsuwa szyby

Być może będę miał jeszcze dalsze pytania, ale to zależy od odpowiedzi na te 2 powyższe.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

fabryczny centralny ze scyzorykiem - jaki schemat działania?

Post autor: agrala » sob maja 05, 2012 19:29

1 B (moze byc A ale to po przerobieniu oprogramowania modulu).
2 B (moze byc A ale to po przerobieniu oprogramowania modulu).



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

fabryczny centralny ze scyzorykiem - jaki schemat działania?

Post autor: Qto » sob maja 05, 2012 19:32

1. b)
2. b)
Na pytania które chcesz zadać (tak myślę) odpowiedzi znajdziesz tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=250965" onclick="window.open(this.href);return false;



dzida_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 20:50
Lokalizacja: Podlasie

Re: fabryczny centralny ze scyzorykiem - jaki schemat działa

Post autor: dzida_ » sob maja 05, 2012 19:42

Qto pisze:1. b)
2. b)
Na pytania które chcesz zadać (tak myślę) odpowiedzi znajdziesz tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=250965" onclick="window.open(this.href);return false;
no właśnie nie koniecznie tam są odpowiedzi bo ja NIE MAM fabrycznego CZ :] i scyzoryka - dopiero chcę mieć (niefabryczne) i kombinuję z konfiguracją bo chcę mieć też uchylanie z pilota

czyli jak chce w zamkniętym aucie nieco uchylić szyby to muszę nacisnąć otwórz (otworzy CZ) ponownie nacisnąć i przytrzymać OTWÓRZ (uchyli szyby) i wtedy nacisnąć ZAMKNIJ żeby zamknąć auto
dobrze kumam?



dzida_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 20:50
Lokalizacja: Podlasie

Re: fabryczny centralny ze scyzorykiem - jaki schemat działa

Post autor: dzida_ » ndz maja 06, 2012 18:56

dzida_ pisze:
Qto pisze:1. b)
2. b)
Na pytania które chcesz zadać (tak myślę) odpowiedzi znajdziesz tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=250965" onclick="window.open(this.href);return false;
no właśnie nie koniecznie tam są odpowiedzi bo ja NIE MAM fabrycznego CZ :] i scyzoryka - dopiero chcę mieć (niefabryczne) i kombinuję z konfiguracją bo chcę mieć też uchylanie z pilota

czyli jak chce w zamkniętym aucie nieco uchylić szyby to muszę nacisnąć otwórz (otworzy CZ) ponownie nacisnąć i przytrzymać OTWÓRZ (uchyli szyby) i wtedy nacisnąć ZAMKNIJ żeby zamknąć auto
dobrze kumam?

dziś się pobawiłem oryginalnym centralnym w Touaregu no i tam była w obu przypadkach opcja A) czyli sterowało szybami najpierw zamykając/otwierając CZ - i to się da zrobić w tym sterowniku co mam zamiar zamontować
ale mnie zastanowiło jeszcze jedna kwestia - obsługa bagażnika:
przy zamkniętym CZ wciśnięcie środkowego przycisku odblokowuje CZ ale tylko klapy tylniej i można wtedy z klamki normalnie otworzyć bagażnik
nie wiem czy to się tak da zrobić u Golfie IV kombi.... muszę jeszcze rozkmić schematy elektryki - może znajdę sposób.... chyba żę ktoś wie jak to zrobić ...

jakbym to wiedziałjak zrobić to bym miał scyzoryk z funkcjami jak w oryginale za znacznie niższą cenę....



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

fabryczny centralny ze scyzorykiem - jaki schemat działania?

Post autor: grg474 » pn maja 07, 2012 16:57

dzida_, może bys się w końcu zdecydował co masz??
dzida_ pisze:mamy fabryczny centralny zamek (dalej zwany CZ) z fabrycznym scyzorykiem z fabryczną funkcją komfort
a potem piszesz
dzida_ pisze:no właśnie nie koniecznie tam są odpowiedzi bo ja NIE MAM fabrycznego CZ :] i scyzoryka

a teraz pozostałe pytania
dzida_ pisze:czyli jak chce w zamkniętym aucie nieco uchylić szyby to muszę nacisnąć otwórz (otworzy CZ) ponownie nacisnąć i przytrzymać OTWÓRZ (uchyli szyby)
nie - w mk4 uchylenie szyb nastąpi po przytrzymaniu przycisku otwórz (pod warunkiem że grzebnąłeś w epromie komfortu) - moduły alarmów najczęściej dokładanych ni eposiadaja funkcji uchylenia szyb tylko domykania i to bez możliwości np wyłączania kiedy chcesz żeby się nie domknęły
dzida_ pisze:przy zamkniętym CZ wciśnięcie środkowego przycisku odblokowuje CZ ale tylko klapy tylniej i można wtedy z klamki normalnie otworzyć bagażnik
nie wiem czy to się tak da zrobić u Golfie IV kombi..
da się - potrzebny pilot na 3 przyciski
Z tym że od razu tłumaczę - obie moje odpowiedzi dotyczą wyłącznie komfortu montowanego w mk4/passat b5/ seat toledo 2/ seat leon


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

dzida_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 20:50
Lokalizacja: Podlasie

Re: fabryczny centralny ze scyzorykiem - jaki schemat działa

Post autor: dzida_ » śr maja 09, 2012 18:42

grg474 pisze:dzida_, może bys się w końcu zdecydował co masz??
dzida_ pisze:mamy fabryczny centralny zamek (dalej zwany CZ) z fabrycznym scyzorykiem z fabryczną funkcją komfort
a potem piszesz
dzida_ pisze:no właśnie nie koniecznie tam są odpowiedzi bo ja NIE MAM fabrycznego CZ :] i scyzoryka


napisałem że to jest ZAŁOŻENIE że mam CZ i scyzoryka i zadałęm pytanie jak sę wtedy zachowa CZ.
gdybym faktycznie MIAŁ to bym nie pytał jak się zachowuje bo bym sam sa sprawdził :grin:
a teraz pozostałe pytania
dzida_ pisze:czyli jak chce w zamkniętym aucie nieco uchylić szyby to muszę nacisnąć otwórz (otworzy CZ) ponownie nacisnąć i przytrzymać OTWÓRZ (uchyli szyby)
nie - w mk4 uchylenie szyb nastąpi po przytrzymaniu przycisku otwórz (pod warunkiem że grzebnąłeś w epromie komfortu) - moduły alarmów najczęściej dokładanych ni eposiadaja funkcji uchylenia szyb tylko domykania i to bez możliwości np wyłączania kiedy chcesz żeby się nie domknęły
dzida_ pisze:przy zamkniętym CZ wciśnięcie środkowego przycisku odblokowuje CZ ale tylko klapy tylniej i można wtedy z klamki normalnie otworzyć bagażnik
nie wiem czy to się tak da zrobić u Golfie IV kombi..
da się - potrzebny pilot na 3 przyciski
Z tym że od razu tłumaczę - obie moje odpowiedzi dotyczą wyłącznie komfortu montowanego w mk4/passat b5/ seat toledo 2/ seat leon
to już sobie wyjaśniłem eksperymentując z TOURANEM

teraz się zastanawiam nad czymś innym - chodzi o to jak będzie obsługiwać niefabryczny sterownik CZ otwieranie tylnej klapy (bo znalazłem taki sterownik ze scyzorykiem, który szyby i CZ obsłuży jak oryginalny z otwieraniem i zamykaniem):
w tym Touranie było tak z klapą, że po wciśnięciu środkowego przycisku odblokowywało CZ ale tylko dla tylnej klapy, a potem można ją było otworzyć normanie ręcznie i po zamknięciu klapy automatycznie CZ ją ryglował
nie wiem czy tu się tak da zrobić i ew. gdzie się podpiąć ... muszę polukać schematy



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

fabryczny centralny ze scyzorykiem - jaki schemat działania?

Post autor: grg474 » śr maja 09, 2012 22:50

dzida_ pisze: to już sobie wyjaśniłem eksperymentując z TOURANEM
Touran to nie golf i nawet nie próbuj tego porównywać chyba że golfem 5


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

dzida_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 20:50
Lokalizacja: Podlasie

Re: fabryczny centralny ze scyzorykiem - jaki schemat działa

Post autor: dzida_ » czw maja 10, 2012 08:33

grg474 pisze:
dzida_ pisze: to już sobie wyjaśniłem eksperymentując z TOURANEM
Touran to nie golf i nawet nie próbuj tego porównywać chyba że golfem 5
wiem, ale to mi pokazało, ze ten sterownik w zakresie CZ i szyb działą jak oryginał

a jak w takim razie jest z fabrycznym otwieraniem z pilota bagaznika w golfie 4 kombi? jak to działa?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 26 gości