Orginalne przyciski do uniwersalnych podnośników szyb Pomoc!

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mobil01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 298
Rejestracja: wt maja 03, 2005 11:59
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Orginalne przyciski do uniwersalnych podnośników szyb Pomoc!

Post autor: mobil01 » wt sie 10, 2010 15:36

Witam

jak w temacie podłączyłem przyciski do uniwersalnych podnośników zgodnie z podpowidzią "miś fazi " ale niestety coś nie działa. Nie wiem gdzie leży problem?? czy może do przełącznika powinien iść jeszcze jakiś przewód albo przekaźniki są niewłaściwe bo zastosowałem takie same jak do śwateł.

zaznaczę że oporniki wylutowalem i dołączyłem do nich przewód ... zgodnie z logiką przewód dolutowany powinien być tak żeby dawał napięcie na pin numer 7 i 2

zdjecie schematu i przekaźnika poniżej

Obrazek

Obrazek

Obrazek

bardzo proszę o nie usuwanie tematu i pomoc bo ciężko jezdzić na upale bez szyb :)

dzięki
Ostatnio zmieniony wt sie 10, 2010 16:37 przez mobil01, łącznie zmieniany 1 raz.


Szacuneczek dla wszystkich auto maniaków - takich jak ja :-)

moje MK3

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Orginalne przyciski do uniwersalnych podnośników szyb Pomoc!

Post autor: miś fazi » wt sie 10, 2010 16:10

kolego silniki podłączasz do 30 przekaźnika , a masy do 87a , ty masz źle podpięte przekaźniki , u Ciebie brakuje wyjścia masy z przekaźników pin 87a



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Orginalne przyciski do uniwersalnych podnośników szyb Pomoc!

Post autor: miś fazi » wt sie 10, 2010 16:21

Obrazek

tu masz , tak jak ma być z zaznaczonymi nózkami przekaźnika który masz na fotce , sorry pomyliłem 87a i 87 miejscami , 87a , na minus a 87 na plus

i pisz prefiks bo znowu temat wyleci



mobil01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 298
Rejestracja: wt maja 03, 2005 11:59
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Orginalne przyciski do uniwersalnych podnośników szyb Pomoc!

Post autor: mobil01 » wt sie 10, 2010 17:53

miś fazi, podłączyłem wszytko jak napisałeś czyli masa do 87a i 85, silniczek do 30, plus do 87 i kabel od włącznika do 86.

Niestety nie działa teraz to jestem w kropce....

może stycznik źle zrobiłem ?? na dole dałem zdjęcie gdzie zaznaczyłem gdzie przylutowałem kabel (oczywiście opornika już nie ma) . to chyba ostatnie rozwiązanie...

Obrazek


Szacuneczek dla wszystkich auto maniaków - takich jak ja :-)

moje MK3

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Orginalne przyciski do uniwersalnych podnośników szyb Pomoc!

Post autor: miś fazi » wt sie 10, 2010 18:00

nakpierw podłączaj bez przełącznika kabelki od przekaźników , styk 86 bezpośrednio do plusa i zobacz czy przekaźniki pstrykają , bo coś mi się wydaje że źle masz podpięty wyłącznik , najpierw podłączaj do plusa przekaźniki bezpośrednio

już widzę że masz źle podpięty przełącznika , po wyjęciu opornika wykorzystujesz tylko jeden styk po nim , tak samo robisz z drugim opornikiem , po drugiej stronie



mobil01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 298
Rejestracja: wt maja 03, 2005 11:59
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Orginalne przyciski do uniwersalnych podnośników szyb Pomoc!

Post autor: mobil01 » wt sie 10, 2010 19:07

Rzeczywiście musi coś być z przełącznikiem bo stykając plusy wszytko jest OK

Obrazek

Na zdjęciu zaznaczyłem czerwonymi strzałkami jak teraz mam przylutowane kabelki po odlutowaniu oporników,

niebieskimi strzałkami zaznaczyłem jak miałem wcześniej. dodam, że oba sposoby nie zadziałały. Może przełącznik jest uszkodzony??


Szacuneczek dla wszystkich auto maniaków - takich jak ja :-)

moje MK3

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Orginalne przyciski do uniwersalnych podnośników szyb Pomoc!

Post autor: miś fazi » wt sie 10, 2010 20:22

po pierwsze musisz zmostkować piny 7 i 2 i podpiąc do plusa , następnie 8 pinem sterujesz przekaźnikiem odpowiedzialnym za opuszczanie szyby a kabelkiem dodatkowym sterujesz przekaźnikiem podnoszącym szybę , drugą parą przekaźników sterujesz pinem 1 oraz dodatkowym kabelkiem , tylko kabelki dodatkowe musisz dołączyć do miejsca po odciętym oporniku , nie możesz dołączać do jakiegokolwiek oryginalnego pinu wyłącznika , tylko pamiętaj , że tylko jedno miejsce po oporniku jest aktywne , to znajdziesz albo miernikiem albo podłączając do jednego albo do drugiego miejsca po oporniku , jest tam miejsce gdzie można przewiercić wiertełkiem 1,5 mm plastik obudowy i podlutować do miejsca po jednej z nóżek opornika , ja sam wiem że to jest problematyczne , ale najlepiej jest podpiąć z zasilacza plus do pinów 7 i 2 i probówką lub miernikiem szukać kiedy wychodzi plus po naciśnięciu góry lub dołu wyłącznika



mobil01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 298
Rejestracja: wt maja 03, 2005 11:59
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Orginalne przyciski do uniwersalnych podnośników szyb Pomoc!

Post autor: mobil01 » wt sie 10, 2010 20:38

no to już wszytko wiem nie miałem zmostkowanego pinu 2-7-6 poza tym wszytko już jest dobrze podłączone jutro napisze jak poszło :)


Szacuneczek dla wszystkich auto maniaków - takich jak ja :-)

moje MK3

mobil01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 298
Rejestracja: wt maja 03, 2005 11:59
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Orginalne przyciski do uniwersalnych podnośników szyb Pomoc!

Post autor: mobil01 » śr sie 11, 2010 15:43

Nie mogę już dojść do ładu. Podłączyłem wszystko tak jak napisane

2-6-7 - zmostkowane
1 i 8 podłączone do przekaźnika odpowiedzialnego za opuszczanie
dodatkowe przewody podłączone i zaczynają się jaja.
Wciskając przycisk blokady szyby albo jadą w górę albo w dół zależnie jak jest podpięty dodatkowy kabel
kombinując kablami to lewy przycisk który powinien opuszczać szybę ją podnosi i po drugiej stronie odwrotnie.

Nie udało mi się znaleźć położenia gdzie mogę chociaż jednym przyciskiem podnieść i opuścić szybę... jak to mogę sprawdzic ?? da się to jakoś miernikiem ??


Szacuneczek dla wszystkich auto maniaków - takich jak ja :-)

moje MK3

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Orginalne przyciski do uniwersalnych podnośników szyb Pomoc!

Post autor: miś fazi » śr sie 11, 2010 17:30

podłącz zmostkowane 2i 7 do plusa , do jakiegoś zasilacza lub baterii , weź miernik lub probówkę , podłącz jeden koniec miernika lub probówki do minusa , a drugim końcem szukaj z którego pinu wychodzi plus po nacisnieciu przycisku góry lub dołu wyłącznika , znajdx sobie te miejsca dla jednego klawisza , potem zajmij sie druga , mozna tak samo poszukac to omomierzem , ale najłatwiej probówką , z tego co pamiętam w tym wyłaczniku jest tak że piny z jednej strony wyłącznika odpowiadają za klawisz po przeciwnej stronie wyłącznika



mobil01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 298
Rejestracja: wt maja 03, 2005 11:59
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Orginalne przyciski do uniwersalnych podnośników szyb Pomoc!

Post autor: mobil01 » śr sie 11, 2010 17:52

Piny są dobrze podłączone problem w tym że na 2 i 7 jest cały czas napięcie i jeśli podłączę wszytko razem to odrazu obie szyby idą mi w górę bo cały czas dostają napięcie ...


Szacuneczek dla wszystkich auto maniaków - takich jak ja :-)

moje MK3

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Orginalne przyciski do uniwersalnych podnośników szyb Pomoc!

Post autor: miś fazi » śr sie 11, 2010 17:58

chyba że Ty masz inaczej opisane piny wyłącznika niż ja mam , w takim razie musisz szukac miernikiem które styki odpowiadają za włączanie plusa , najpierw znajdź które nóżki są połączone z górnymi wspólnymi blaszkami , masz je dwie
szkoda że nie mam tego wyłącznika bo zaraz bym Ci powiedział które styki do czego



mobil01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 298
Rejestracja: wt maja 03, 2005 11:59
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Orginalne przyciski do uniwersalnych podnośników szyb Pomoc!

Post autor: mobil01 » śr sie 11, 2010 18:28

No niestety nie jestem w stanie tego ogarnąć wydaje mi się że z tymi przyciskami to będzie lipa bo z tego co czytałem prosto to idzie zorbić z przyciskami z drzwi a z tym nie najlepiej. Mam drugą nie najlepsza ale i tak dobrą opcję. żeby nie wkładać starych przełączników mam drugi taki sam włącznik szyb i podłączę jeden włącznik pod jedną a drugi pod drugą szybę. na tym się chyba skończy...


Szacuneczek dla wszystkich auto maniaków - takich jak ja :-)

moje MK3

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości