Wymiana łożyska koła tylnego - fotoporada by DZIEJO
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Wymiana łożyska koła tylnego - fotoporada by DZIEJO
popuszczamy sruby koła
podstawiamy lewarek
zdejmujemy koło
kołpaczek piasty
wyciągamy zabezpieczenie nakrętki koronowej
odkrecamy nakrętke piasty
beben na warsztat !
usuwamy zabezpieczenie simer czymś w postaci wkrętaka lub innego narzędzia
czyścimy dokładnie wszystko w srodku tak aby widoczne były frezy do montarzu i demontażu wewnetrznej biezni łozyska jak i zewnetrznej
możemy przystapić do wybijania wewnętrznej biezni łozyska poprzez wyfrezowane rowki 3 szt pobijamy najlepiej miekkim materiałem mosi,ądz , miedz o zewnętrzna krawedz wewnętrznej bieżni na przemian dookoła
kiedy nam wyjdzie bieznia czyscimy przylgnię wewnatrz bebna i delikatnie smarujemy po to aby nowa bieznia weszła bez problemu
do montażu nowej biezni możemy uzyć starej pobijajac przez kawałek drewna
tak samo postepujemy z zewnętrzna bieznia łozyska
pobijamy bieznię tak długo az się oprze o krawędz wewnatrz bebna ( widać to przez frezy)
wszystko mamy na swoich miejscach 2 bieznie łozyska zewnętrznego i wewnetrznego są juz oparte wiec przystępujemy do wkładania łozyska pierwsze to wewnetrzne z nowym simerem spełnia on wazną rolę !!!!
oczywiście smar wewnątrz musi się znajdować
wkładamy łozysko zewnętrzne
następnie wkładamy beben na os uważając przy tym aby nie wypchnac łozyska zewnetrznego
nstępnie zakładamy podkładkę
kolej na nakrętkę i dokręcamy czyli regulujemy luz łozyska kluczem dokręcamy poczujemy opór i popuszczamy nakrętke o 1/4 obrotu podkładka ma się poruszyć
i zabezpieczenie na nakr.ętkę
i całosc jeszce raz zabezpieczamy
do kołpaczka wkładamy 10g smaru i GOTOWE 20 min roboty z fotkami!!!!
POWODZENIA W DZIAŁANIU !
podstawiamy lewarek
zdejmujemy koło
kołpaczek piasty
wyciągamy zabezpieczenie nakrętki koronowej
odkrecamy nakrętke piasty
beben na warsztat !
usuwamy zabezpieczenie simer czymś w postaci wkrętaka lub innego narzędzia
czyścimy dokładnie wszystko w srodku tak aby widoczne były frezy do montarzu i demontażu wewnetrznej biezni łozyska jak i zewnetrznej
możemy przystapić do wybijania wewnętrznej biezni łozyska poprzez wyfrezowane rowki 3 szt pobijamy najlepiej miekkim materiałem mosi,ądz , miedz o zewnętrzna krawedz wewnętrznej bieżni na przemian dookoła
kiedy nam wyjdzie bieznia czyscimy przylgnię wewnatrz bebna i delikatnie smarujemy po to aby nowa bieznia weszła bez problemu
do montażu nowej biezni możemy uzyć starej pobijajac przez kawałek drewna
tak samo postepujemy z zewnętrzna bieznia łozyska
pobijamy bieznię tak długo az się oprze o krawędz wewnatrz bebna ( widać to przez frezy)
wszystko mamy na swoich miejscach 2 bieznie łozyska zewnętrznego i wewnetrznego są juz oparte wiec przystępujemy do wkładania łozyska pierwsze to wewnetrzne z nowym simerem spełnia on wazną rolę !!!!
oczywiście smar wewnątrz musi się znajdować
wkładamy łozysko zewnętrzne
następnie wkładamy beben na os uważając przy tym aby nie wypchnac łozyska zewnetrznego
nstępnie zakładamy podkładkę
kolej na nakrętkę i dokręcamy czyli regulujemy luz łozyska kluczem dokręcamy poczujemy opór i popuszczamy nakrętke o 1/4 obrotu podkładka ma się poruszyć
i zabezpieczenie na nakr.ętkę
i całosc jeszce raz zabezpieczamy
do kołpaczka wkładamy 10g smaru i GOTOWE 20 min roboty z fotkami!!!!
POWODZENIA W DZIAŁANIU !
Ostatnio zmieniony pt maja 21, 2010 19:41 przez dziejo, łącznie zmieniany 4 razy.
- krzych8419
- Mały gagatek
- Posty: 119
- Rejestracja: ndz sty 28, 2007 19:56
- Lokalizacja: Z nad Lubszy
- Kontakt:
- krzych8419
- Mały gagatek
- Posty: 119
- Rejestracja: ndz sty 28, 2007 19:56
- Lokalizacja: Z nad Lubszy
- Kontakt:
- krzych8419
- Mały gagatek
- Posty: 119
- Rejestracja: ndz sty 28, 2007 19:56
- Lokalizacja: Z nad Lubszy
- Kontakt:
- marek2907
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2610
- Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
miesiąc temu wymieniałem łożyska z przodu bez prasysebal pisze:z przodu sam nie wymienisz łożyska no chyba że masz prase hydrauliczną
Ostatnio zmieniony ndz kwie 29, 2007 23:34 przez marek2907, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
nie koniecznie prasa jest potrzebnasebal pisze:z przodu sam nie wymienisz łożyska no chyba że masz prase hydrauliczną
my z braciakiem zrobiliśmy sobie ręczny wyciskacz
jest to długa śruba o średnicy chyba z 4cm i dużym skoku gwintu
dobrze zamocowania na stałe do blaszanego stołu u góry kręcisz
i dociska do dołu, pod spodem odpowiednia podstawka i kładziesz
na nią piastę i wyciskasz ... nie jest to łatwe ale idzie jak prasą
tyle że zajmuje wiecej czasu i koszty mniejsze bo na prasę nie mamy kasy ...
co do porady dziejo dołoże swoje 0,05zł można doczytać mój opis w tym poście
może być drobnym uzupełnieniem do najlepszej porady dziejo wymiany łożysk na tym forum
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
ano tyle że większość ludzi nie ma warunków żeby tak sie pobawić poprostu prościej i chybaRobertP pisze:nie koniecznie prasa jest potrzebna
my z braciakiem zrobiliśmy sobie ręczny wyciskacz
jest to długa śruba o średnicy chyba z 4cm i dużym skoku gwintu
dobrze zamocowania na stałe do blaszanego stołu u góry kręcisz
i dociska do dołu, pod spodem odpowiednia podstawka i kładziesz
na nią piastę i wyciskasz ... nie jest to łatwe ale idzie jak prasą
tyle że zajmuje wiecej czasu i koszty mniejsze bo na prasę nie mamy kasy ...
szybciej jest wyjąć samą zwrotnie pojechać do jakiegoś pierwszego warsztatu i dać 20-30 zł za przeciśniecie , i tak wychodzi dwarazy taniej niż gdyby jechać do warsztatu i oni zajmą sie tym sami tak przynajmniej ja zrobiłem wyjołem zwrotnie pojechałem przecisneli mi łożysko i sam sobie zrobiłem
[img]http://images44.fotosik.pl/147/1f6725c578e36297.jpg[/img]
i bez prasy da rade - wystarczy imadłosebal pisze:z przodu sam nie wymienisz łożyska no chyba że masz prase hydrauliczną
ja dodam tylko że z lekkim oporem powinna dać sie przesunąć podkładkadziejo pisze:kolej na nakrętkę i dokręcamy czyli regulujemy luz łozyska kluczem dokręcamy poczujemy opór i popuszczamy nakrętke o 1/4 obrotu podkładka ma się poruszyć
[ Dodano: 08-04-24, 09:43 ]
skoro wyje to warto je już wymienić (koszt łożyska nie duży), bieżnie wybijesz śrubokrętem i młotkiemFinger86 pisze:czy to lozysko jest juz do wyzucenia?? jak wybic stare?? jest jakis sposob??
Ostatnio zmieniony pn kwie 13, 2009 07:42 przez misiek, łącznie zmieniany 2 razy.
...
jeszcze jedno pytanko, jak mocno dokręcać? najpierw dokręciłem za słabo to huczalem i miałem luzy na kole, teraz dokręciłem za mocno i huczy strasznie. Dokręcałem za drugim razem do oporu i cofnąłem gdzieś pomiędzy 1/2 a 1/4 obrotu. Wcześniej jak odkręciłem żeby podkładka mogła sie poruszać to były luzy. Nie mam w tym praktyki :/ podpowiedzcie coś jeszcze
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości