wymiana napinacza paska mikro mk3 tdi 1Z 90 km
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6612
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
wymiana napinacza paska mikro mk3 tdi 1Z 90 km
więc tak zestaw narzędzi potrzebnych do wymiany;
-kombinerki,płaski klucz nr 13,klucze imbusowe,młotek,breszka
na początek proponuję aby było więcej miejsca wyciągnąć obudowę filtra
aby ściągnąć pasek musimy użyć breszki w celu odciągnięcia ramienia napinacza,miejsce podłożenia breszki zaznaczone na fotce,proponuje aby na przedni pas podłożyć sobie kawałek szmaty aby nic nie uszkodzić i odciągamy ramię w kierunku zaznaczonym na fotce(do tej czynności przydała by się 2 osoba,gdyż trzeba użyć większej siły a my w tym czasie ściągamy pasek
po wykonaniu tej czynności bierzemy się za wykręcanie samego napinacza(kolejnośc wykręcania śrub) fotka
po wykręceniu śrub napinacza i jego mocowania do ramienia(środkowa śruba nr 1) ścigamy go z ramienia,i teraz tak u mnie wystąpił problem ze ściągnięciem więc poradziłem sobie tak:odkręciłem płaskim kluczem(13) rolkę napinacza aby jej nie uszkodzić i w miejscu zaznaczonym na fotce podłożyłem breszkę i w nią uderzyłem młotkiem aby ściągnąć napinacz
po jego ściągnięciu montujemy nowy napinacz przykręcając w 1 kolejności śrubę(środkową-mniejszy imbus),następnie 2 większe,reszta odwrotnie od zdemontowania
czas lekkiej pracy ok 30 do 40 min
-kombinerki,płaski klucz nr 13,klucze imbusowe,młotek,breszka
na początek proponuję aby było więcej miejsca wyciągnąć obudowę filtra
aby ściągnąć pasek musimy użyć breszki w celu odciągnięcia ramienia napinacza,miejsce podłożenia breszki zaznaczone na fotce,proponuje aby na przedni pas podłożyć sobie kawałek szmaty aby nic nie uszkodzić i odciągamy ramię w kierunku zaznaczonym na fotce(do tej czynności przydała by się 2 osoba,gdyż trzeba użyć większej siły a my w tym czasie ściągamy pasek
po wykonaniu tej czynności bierzemy się za wykręcanie samego napinacza(kolejnośc wykręcania śrub) fotka
po wykręceniu śrub napinacza i jego mocowania do ramienia(środkowa śruba nr 1) ścigamy go z ramienia,i teraz tak u mnie wystąpił problem ze ściągnięciem więc poradziłem sobie tak:odkręciłem płaskim kluczem(13) rolkę napinacza aby jej nie uszkodzić i w miejscu zaznaczonym na fotce podłożyłem breszkę i w nią uderzyłem młotkiem aby ściągnąć napinacz
po jego ściągnięciu montujemy nowy napinacz przykręcając w 1 kolejności śrubę(środkową-mniejszy imbus),następnie 2 większe,reszta odwrotnie od zdemontowania
czas lekkiej pracy ok 30 do 40 min
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: pn lut 20, 2006 00:58
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
napinacz
a tam jeszcze jest ten drazek i na nim tulejka, ktore prawdopodobnie powoduja mi dosyc mocne "piszczenie" na zimnym silniku, czy je nie 3ba wymieniac??????
Ja tez poszukiwalem tulei i znalazlem na allegro, oryginalki. Juz mam kupione, dostarczone i czekaja na zalozenie. U tego goscia tez kupilem oryginalny napinaczkaszub pisze:jaszczur, witam mam takie pytanie gdzie moge kupic tuleje ramienia napinacza paska alternatora pytałem w kilku punktach ale nikt niewie o co chodzi a tulejki mam wykołatane bardzo prosze o jakies namiary abo porade
http://www.allegro.pl/item184424329_tul ... _seat.html
Te tuleje sa na allegro
http://www.allegro.pl/item217107676_tul ... _seat.html
u tego goscia kupilem tuleje i napinacz i polecam, 100% oryginal i bez problemu pasowalo, ma tez ramie napinacza jak by ktos potrzebowal bo przy zjechanych tulejach ramie tez moze byc do wymiany
http://www.allegro.pl/item217107676_tul ... _seat.html
u tego goscia kupilem tuleje i napinacz i polecam, 100% oryginal i bez problemu pasowalo, ma tez ramie napinacza jak by ktos potrzebowal bo przy zjechanych tulejach ramie tez moze byc do wymiany
Nie zawsze trzeba wymieniac tuleje i ramie, to zalezy jak dlugo jezdzisz na zuzytym napinaczu, jak dlugo to luzy mogly wyrobic tuleje i ramie, jak krotko, to wystarczy sam napinacz zmienic. Tuleje sa dwie, po obu stronach lapu alternatora, jeden od strony napinacza, drugi od strony paska.west_kolo pisze:a mam takie skromne pytanie ile tych tulejek jest potrzebnych , bo rozumiem ze samo kupienie napinacza nic nie da a u mnie halasuje i to zdrowo...
U mnie jednej tulei praktycznie nie bylo tak ja wytarlo, ramienia nie wymienilem bo nie wiedzielem w jakim jest stanie a u tego goscia co link podawalem kosztuje kolo 120zl i zastanawiam sie czy tego w najblizszym czasie nie zrobic bo od strony paska jest troche cienszy, zeby nie dorobic sie kolejnej wymiany tulei...
U mnie podobnie bylo, na pewno do wymiany napinacz, pewnie tuleje i przydalo by sie pewnie ramie, mozna jeszcze zobaczyc w jakim stanie jest kolko napinacza Pozniej cieszyc sie czystym klekotemwest_kolo pisze:hm to chyba zamowie tez te tulejki zawsze pewnosc wieksza... a niby golf ma 177 tys ale halasuje .. jak sie docisnie napinacz to jak nie ten silnik cichutko i ladnie...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości