Zegary z MK IV do MK III - mini FAQ - uzupełnienie

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
stasiu14
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 529
Rejestracja: wt sie 09, 2005 21:14
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: stasiu14 » czw lut 22, 2007 08:41

tzn odnośnie obudowy?a jak to naginales i zaznacz jak mzoaesz na rysunku gdzie ciales ta obudowe.
http://moto.allegro.pl/item165040712_vw ... lf_iv.html
Ten licznik bedzie dobry do 1.6?



pawulon
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 253
Rejestracja: czw paź 06, 2005 23:37
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: pawulon » czw lut 22, 2007 09:28

jeżeli to zegary bez szyny CAN czyli z serii 919 to będą działać sprawdzić to musisz koniecznie zanim kupisz



Awatar użytkownika
stasiu14
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 529
Rejestracja: wt sie 09, 2005 21:14
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: stasiu14 » czw lut 22, 2007 16:58

A jak to rozpoznac?moze macie jakies linki na allegro?wtedy bedize licznik przeklamywal ten od mk4?



pawulon
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 253
Rejestracja: czw paź 06, 2005 23:37
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: pawulon » czw lut 22, 2007 17:17

na odwrocie licznika masz nalepke i tam jest czy to 919 czy 920 problem w tym że działał nie będzie tak jak należy przeczytaj PORADE http://vwgolf.pl/index.php?id=zegarymk4



Awatar użytkownika
stasiu14
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 529
Rejestracja: wt sie 09, 2005 21:14
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: stasiu14 » czw lut 22, 2007 18:20

A czy da sie jakos rozwiazac problem wyskalowania tarcz??czy musze miec konkretnie tyle co mialem zeby pokazywalo dobrze i nie przeklamywalo o ile to jest wogole mozliwe przy takiej instalacli zegarow?A da seo zegar od diesla podlaczyc tak samo czy cos jeszcze trzeba przerabiac ??



Awatar użytkownika
bigozz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: czw sty 20, 2005 11:58
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: bigozz » czw lut 22, 2007 20:01

Zarówno od benzyny jak i od diesla podejdą zresztą spytaj się pawulon, :) a co do przekłamań to nie zależy to od wyskalowania jakie miałeś ale od impulsatora w skrzyni biegów.


VW w sercu
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob mar 10, 2007 11:58

w tygodniu skończyłem kabelek, który sprawdzałem 3 razy !

Obrazek

no i dzisiaj podłączyłem na próbę:

Obrazek

po podłączeniu zasilania i po każdym przekręceniu kluczyków coś zarzęzi w zegarach przez 2 sekundy... czyli silniczki sie kalibrują - OK :)

no ale nic test, obrotki chodzą OK, prędkość nie ok...i choinka:

Obrazek

PYTANIA:

- czy można zaadoptować prędkościomierz - chyba trzeba VAGiem podac jekieś cyferki odpowiadające impulsatorowi w skrzyni ?

obecnie zawyża około 20 km/h - bo ori zegary są od 20km a te od 0

czyli trzeba w adptacji wpisać wartośc dla AFN ?????

coś pokombinuję...


- wskaźnik paliwa (na ori zegarach pokazywał ponad 1/4 baku - na zegarach z mk4 pokazał niewiele ponad rezerwe, czyli ciutke mniej...

- co z choinką:
ABS- ja nie mam
Poduszki - nie wiem czemu jarzą ?
- trójkącik - to chyba jakiś serwis -
- kluczyk otoczony autkiem (na obrotku) - jak to wygasić ?

to IMMO - bezie zasłonięta diodka :)

[ Dodano: Sob Mar 10, 2007 11:04 ]
ABS i poduszki to chyba do masy ?

Obrazek
"Die Klemme für Airbag (Blau/6) wird auf Masse gelegt werden, wenn kein Airbag vorhanden ist. Sollte ein Airbag vorhanden sein, dann das Signal an der normalen Leuchte abzweigen, nach bisheriger Erkenntnis muss hier ein Relais zwischengeschaltet werden (wird ergänzt).


Obrazek
Die Klemme für ABS (Blau/19) wird wird wenn sie nicht benötigt wird auf Masse gelegt. Wenn man sie nutzen will, dann ist die Anbindung je nach Modelljahr unterschiedlich. Ab Modelljahr 96 wurde ein anderes ABS-System verbaut, so das die Leuchte direkt angeschlossen werden kann (Pin 1), vor Modelljahr 96 ist ein Relais notwendig, denn sonst wird das Signal nur "umgekehrt" angezeigt, d.h. ihr müsst mit einer Relaisschaltung das Signal umkehren."

[ Dodano: Sob Mar 10, 2007 11:09 ]
cały opis tutaj, coś nie jarze po niemiecku..

http://theresias.com/tutorials/1h_g4t.htm

PO ROZMOWIE Z BIGOZZ-em już wszystko jasne ;)

Immo - zasłonić lub wylutować diode

antypoślizg, ABS i poduchy - do masy :)

Speed będzie zadaptowany VAGiem w kanale 17

BIGOZZ - WIELKIE DZIEKI !!

[ Dodano: Sob Mar 10, 2007 15:49 ]
No i wszysto zrobione !!

aby pozbyć się choinki należy piny we wtyczkach zegarów MK4 zmostować do masy czyli-

Wtyczka niebieska:

pin 6 - AIRBAG

pin 19 - ABS

pin 31 - PASY

Wtyczka zielona:

pin 14 - ANTYPOŚLIZG

IMMO niestety wymaga rozebrania zegarów (4 śrubeczki)

Obrazek

potem trzeba kręcić wskazówką obrotka w prawo poprze opór i w lewo wykręcac ciągnąć do góry :P

zalepiamy taśmą diodke od IMMO i po problemie :)

Kolejny krok to podłączenie pinu 25 z wtyczki niebieskiej do lini K we wtyku OBD


Obrazek

Dzieki temu można wejść w instruments kanał 17 :)

Obrazek

i dostosować licznik porzec recode - zmienia się ostatnią cyfre - u mnie było 2 a najbliższe wskazania prędkościomierza to 3 , czyli soft code 143

Obrazek

i na koniec foto z wstępnej przymiarki - pasowanie mechaniczne w następnym odcinku...

Obrazek



Awatar użytkownika
bigozz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: czw sty 20, 2005 11:58
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: bigozz » sob mar 10, 2007 19:49

cowboy, Nie ma za co dziękować!! Przecież od tego jest to forum. Co do antypoślizgu czy pasów to można to załatwić kodowaniem w taki sam sposób jak prędkościomierz. Wystarczy zapisać początkowe kodowanie a potem hulaj dusza :) bez obaw nic nie popsujecie. W taki sposób możemy włączyć kontrolę klocków hamulcowych czy też poziom płynu do spryskiwaczy. Ale najważniejsze najpierw linia K (diagnostyczna) musi być podpięta do gniazda diagnostycznego!!! Bez tego nie połączymy się z zegarami oczywiście. Pozdrawiam i miłego dłubania. :)


VW w sercu
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob mar 10, 2007 21:10

bigozz pisze:najważniejsze najpierw linia K (diagnostyczna) musi być podpięta do gniazda diagnostycznego!!!
U mnie jak widać jest to już zrobione - fajnie zegary zgłaszają się jak ECU :)

Podoba mi się to...

Ja najpierw wygasiłem choinkę, a dopiero potem podłączyłem się do K-line ...

teraz troche podcinania , wycinania i będzie OK...

obudowy zegarów chyba nie będę gwałcił... nie jestem aż takim estetą... poracuje nad maskownicą i powinno być w miare OK :)

Jest za co dziękować - bo FAQ jest zbyt ogólne... a jak wiadomo diabeł tkwi w szczegółach..



Awatar użytkownika
Gobo90
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2197
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:56
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: Gobo90 » sob mar 10, 2007 23:08

no to panowie na mnie kolej kopiłem dzisiaj zegary :D sprzedający dorzuci mi kostki z kablami uciętymi na około 10 cm gratis :D licznik jest od TDI i ma numer 1JO 919 881 D mam nadzieje ze mi podpasują ... zegary sa z powypadkowego auta i maja lekko uszkodzaną obudowę ... ale to mi nie przeszkadza bo i tak mam w planie ja przerobić ;)
A dodam ze kopiłem je bardzo okazyjnie ;)



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » ndz mar 11, 2007 08:46

Gobo90 pisze:sprzedający dorzuci mi kostki z kablami uciętymi na około 10 cm gratis
GRATKI !!

to teraz tylko gniazdo od zegarów mk3 i masz panie wypas :)

kabelek sobie zrób na minimum 30 cm żeby spokojnie starczył..

daj jakies foto



Awatar użytkownika
Gobo90
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2197
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:56
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: Gobo90 » pn mar 12, 2007 21:51

cowboy, Gniazda od mk3 szukam foto jeszcze nie mam bo licznik nie doszedł zresztą widziałeś na pw ;) wydaje mi sie ze cena ok ;)



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt mar 13, 2007 14:19

Gobo90, Kenzo83 miał na sprzedaż

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=83039

Zegary spoko - obudowe dotniesz tak jak Bigozz i bedzie gites - byleby sprawne były no i duży PLUS że masz ori wtyczki z kawałkami kabelków :)

daj foty jak dostaniesz towar



greg

Post autor: greg » pn mar 19, 2007 19:34

cowboy, widzę ze rzeźbisz to może podpowiesz - zegary od mk4 TDI kupione, wykonano urządzenie adaptujące dla obrotomierza (bo montuję je w mk3 diesel), popodpinane wszytsko jak trza - za wyjatkiem zaklejenia diody immo (nie mam kompa bo jakbym miał to by się wyłączyło zgodnie z instrukcją na http://theresias.com/tutorials/1h_g4t.htm nie przestawiony kod silnika (znowu brak kompa). Pytania dwa:
1. skoro brak kompa to zaślapiasz diodę po zdjeciu wskazówek zdejmujesz tarcze zegarówi zaklejasz?
2. jak wyrzeźbić płytę mocowania zegarów tj podstawke dla nowych zegarów zeby przykrecic w miejsce zegarów z golfa 3. wymiary rysunek czy cuś....



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 5 gości