Zegary z MK IV do MK III - mini FAQ - uzupełnienie
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
na odwrocie licznika masz nalepke i tam jest czy to 919 czy 920 problem w tym że działał nie będzie tak jak należy przeczytaj PORADE http://vwgolf.pl/index.php?id=zegarymk4
w tygodniu skończyłem kabelek, który sprawdzałem 3 razy !
no i dzisiaj podłączyłem na próbę:
po podłączeniu zasilania i po każdym przekręceniu kluczyków coś zarzęzi w zegarach przez 2 sekundy... czyli silniczki sie kalibrują - OK
no ale nic test, obrotki chodzą OK, prędkość nie ok...i choinka:
PYTANIA:
- czy można zaadoptować prędkościomierz - chyba trzeba VAGiem podac jekieś cyferki odpowiadające impulsatorowi w skrzyni ?
obecnie zawyża około 20 km/h - bo ori zegary są od 20km a te od 0
czyli trzeba w adptacji wpisać wartośc dla AFN ?????
coś pokombinuję...
- wskaźnik paliwa (na ori zegarach pokazywał ponad 1/4 baku - na zegarach z mk4 pokazał niewiele ponad rezerwe, czyli ciutke mniej...
- co z choinką:
ABS- ja nie mam
Poduszki - nie wiem czemu jarzą ?
- trójkącik - to chyba jakiś serwis -
- kluczyk otoczony autkiem (na obrotku) - jak to wygasić ?
to IMMO - bezie zasłonięta diodka
[ Dodano: Sob Mar 10, 2007 11:04 ]
ABS i poduszki to chyba do masy ?
"Die Klemme für Airbag (Blau/6) wird auf Masse gelegt werden, wenn kein Airbag vorhanden ist. Sollte ein Airbag vorhanden sein, dann das Signal an der normalen Leuchte abzweigen, nach bisheriger Erkenntnis muss hier ein Relais zwischengeschaltet werden (wird ergänzt).
Die Klemme für ABS (Blau/19) wird wird wenn sie nicht benötigt wird auf Masse gelegt. Wenn man sie nutzen will, dann ist die Anbindung je nach Modelljahr unterschiedlich. Ab Modelljahr 96 wurde ein anderes ABS-System verbaut, so das die Leuchte direkt angeschlossen werden kann (Pin 1), vor Modelljahr 96 ist ein Relais notwendig, denn sonst wird das Signal nur "umgekehrt" angezeigt, d.h. ihr müsst mit einer Relaisschaltung das Signal umkehren."
[ Dodano: Sob Mar 10, 2007 11:09 ]
cały opis tutaj, coś nie jarze po niemiecku..
http://theresias.com/tutorials/1h_g4t.htm
PO ROZMOWIE Z BIGOZZ-em już wszystko jasne
Immo - zasłonić lub wylutować diode
antypoślizg, ABS i poduchy - do masy
Speed będzie zadaptowany VAGiem w kanale 17
BIGOZZ - WIELKIE DZIEKI !!
[ Dodano: Sob Mar 10, 2007 15:49 ]
No i wszysto zrobione !!
aby pozbyć się choinki należy piny we wtyczkach zegarów MK4 zmostować do masy czyli-
Wtyczka niebieska:
pin 6 - AIRBAG
pin 19 - ABS
pin 31 - PASY
Wtyczka zielona:
pin 14 - ANTYPOŚLIZG
IMMO niestety wymaga rozebrania zegarów (4 śrubeczki)
potem trzeba kręcić wskazówką obrotka w prawo poprze opór i w lewo wykręcac ciągnąć do góry
zalepiamy taśmą diodke od IMMO i po problemie
Kolejny krok to podłączenie pinu 25 z wtyczki niebieskiej do lini K we wtyku OBD
Dzieki temu można wejść w instruments kanał 17
i dostosować licznik porzec recode - zmienia się ostatnią cyfre - u mnie było 2 a najbliższe wskazania prędkościomierza to 3 , czyli soft code 143
i na koniec foto z wstępnej przymiarki - pasowanie mechaniczne w następnym odcinku...
no i dzisiaj podłączyłem na próbę:
po podłączeniu zasilania i po każdym przekręceniu kluczyków coś zarzęzi w zegarach przez 2 sekundy... czyli silniczki sie kalibrują - OK
no ale nic test, obrotki chodzą OK, prędkość nie ok...i choinka:
PYTANIA:
- czy można zaadoptować prędkościomierz - chyba trzeba VAGiem podac jekieś cyferki odpowiadające impulsatorowi w skrzyni ?
obecnie zawyża około 20 km/h - bo ori zegary są od 20km a te od 0
czyli trzeba w adptacji wpisać wartośc dla AFN ?????
coś pokombinuję...
- wskaźnik paliwa (na ori zegarach pokazywał ponad 1/4 baku - na zegarach z mk4 pokazał niewiele ponad rezerwe, czyli ciutke mniej...
- co z choinką:
ABS- ja nie mam
Poduszki - nie wiem czemu jarzą ?
- trójkącik - to chyba jakiś serwis -
- kluczyk otoczony autkiem (na obrotku) - jak to wygasić ?
to IMMO - bezie zasłonięta diodka
[ Dodano: Sob Mar 10, 2007 11:04 ]
ABS i poduszki to chyba do masy ?
"Die Klemme für Airbag (Blau/6) wird auf Masse gelegt werden, wenn kein Airbag vorhanden ist. Sollte ein Airbag vorhanden sein, dann das Signal an der normalen Leuchte abzweigen, nach bisheriger Erkenntnis muss hier ein Relais zwischengeschaltet werden (wird ergänzt).
Die Klemme für ABS (Blau/19) wird wird wenn sie nicht benötigt wird auf Masse gelegt. Wenn man sie nutzen will, dann ist die Anbindung je nach Modelljahr unterschiedlich. Ab Modelljahr 96 wurde ein anderes ABS-System verbaut, so das die Leuchte direkt angeschlossen werden kann (Pin 1), vor Modelljahr 96 ist ein Relais notwendig, denn sonst wird das Signal nur "umgekehrt" angezeigt, d.h. ihr müsst mit einer Relaisschaltung das Signal umkehren."
[ Dodano: Sob Mar 10, 2007 11:09 ]
cały opis tutaj, coś nie jarze po niemiecku..
http://theresias.com/tutorials/1h_g4t.htm
PO ROZMOWIE Z BIGOZZ-em już wszystko jasne
Immo - zasłonić lub wylutować diode
antypoślizg, ABS i poduchy - do masy
Speed będzie zadaptowany VAGiem w kanale 17
BIGOZZ - WIELKIE DZIEKI !!
[ Dodano: Sob Mar 10, 2007 15:49 ]
No i wszysto zrobione !!
aby pozbyć się choinki należy piny we wtyczkach zegarów MK4 zmostować do masy czyli-
Wtyczka niebieska:
pin 6 - AIRBAG
pin 19 - ABS
pin 31 - PASY
Wtyczka zielona:
pin 14 - ANTYPOŚLIZG
IMMO niestety wymaga rozebrania zegarów (4 śrubeczki)
potem trzeba kręcić wskazówką obrotka w prawo poprze opór i w lewo wykręcac ciągnąć do góry
zalepiamy taśmą diodke od IMMO i po problemie
Kolejny krok to podłączenie pinu 25 z wtyczki niebieskiej do lini K we wtyku OBD
Dzieki temu można wejść w instruments kanał 17
i dostosować licznik porzec recode - zmienia się ostatnią cyfre - u mnie było 2 a najbliższe wskazania prędkościomierza to 3 , czyli soft code 143
i na koniec foto z wstępnej przymiarki - pasowanie mechaniczne w następnym odcinku...
cowboy, Nie ma za co dziękować!! Przecież od tego jest to forum. Co do antypoślizgu czy pasów to można to załatwić kodowaniem w taki sam sposób jak prędkościomierz. Wystarczy zapisać początkowe kodowanie a potem hulaj dusza bez obaw nic nie popsujecie. W taki sposób możemy włączyć kontrolę klocków hamulcowych czy też poziom płynu do spryskiwaczy. Ale najważniejsze najpierw linia K (diagnostyczna) musi być podpięta do gniazda diagnostycznego!!! Bez tego nie połączymy się z zegarami oczywiście. Pozdrawiam i miłego dłubania.
VW w sercu
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA
U mnie jak widać jest to już zrobione - fajnie zegary zgłaszają się jak ECUbigozz pisze:najważniejsze najpierw linia K (diagnostyczna) musi być podpięta do gniazda diagnostycznego!!!
Podoba mi się to...
Ja najpierw wygasiłem choinkę, a dopiero potem podłączyłem się do K-line ...
teraz troche podcinania , wycinania i będzie OK...
obudowy zegarów chyba nie będę gwałcił... nie jestem aż takim estetą... poracuje nad maskownicą i powinno być w miare OK
Jest za co dziękować - bo FAQ jest zbyt ogólne... a jak wiadomo diabeł tkwi w szczegółach..
- Gobo90
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2197
- Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:56
- Lokalizacja: Świdnik
- Kontakt:
no to panowie na mnie kolej kopiłem dzisiaj zegary sprzedający dorzuci mi kostki z kablami uciętymi na około 10 cm gratis licznik jest od TDI i ma numer 1JO 919 881 D mam nadzieje ze mi podpasują ... zegary sa z powypadkowego auta i maja lekko uszkodzaną obudowę ... ale to mi nie przeszkadza bo i tak mam w planie ja przerobić
A dodam ze kopiłem je bardzo okazyjnie
A dodam ze kopiłem je bardzo okazyjnie
Gobo90, Kenzo83 miał na sprzedaż
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=83039
Zegary spoko - obudowe dotniesz tak jak Bigozz i bedzie gites - byleby sprawne były no i duży PLUS że masz ori wtyczki z kawałkami kabelków
daj foty jak dostaniesz towar
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=83039
Zegary spoko - obudowe dotniesz tak jak Bigozz i bedzie gites - byleby sprawne były no i duży PLUS że masz ori wtyczki z kawałkami kabelków
daj foty jak dostaniesz towar
cowboy, widzę ze rzeźbisz to może podpowiesz - zegary od mk4 TDI kupione, wykonano urządzenie adaptujące dla obrotomierza (bo montuję je w mk3 diesel), popodpinane wszytsko jak trza - za wyjatkiem zaklejenia diody immo (nie mam kompa bo jakbym miał to by się wyłączyło zgodnie z instrukcją na http://theresias.com/tutorials/1h_g4t.htm nie przestawiony kod silnika (znowu brak kompa). Pytania dwa:
1. skoro brak kompa to zaślapiasz diodę po zdjeciu wskazówek zdejmujesz tarcze zegarówi zaklejasz?
2. jak wyrzeźbić płytę mocowania zegarów tj podstawke dla nowych zegarów zeby przykrecic w miejsce zegarów z golfa 3. wymiary rysunek czy cuś....
1. skoro brak kompa to zaślapiasz diodę po zdjeciu wskazówek zdejmujesz tarcze zegarówi zaklejasz?
2. jak wyrzeźbić płytę mocowania zegarów tj podstawke dla nowych zegarów zeby przykrecic w miejsce zegarów z golfa 3. wymiary rysunek czy cuś....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 5 gości