Zegary z MK IV do MK III - mini FAQ - uzupełnienie

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » śr maja 13, 2009 21:52

greg pisze:pisk jest tylko wtedy jak masz zaciągnięty ręczny - niestety nie doszedłem jak go wyeliminować
hmmm. Ręczny piszczy dopiero jak się ruszy. A olej moim zdaniem nie powinien się wogóle zapalić. Zapala się i piszczy dopiero jak nie ma odpowiedniego sygnału i silnik pracuje (ma sygnał do obrotomierza). Zresztą kontrolka ręcznego to (P), a nie (!). (!) to sygnał poziomy płynu. Tak przynajmniej jest u mnie i w paru MK4 z którymi miałem styczność.


Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Bolo GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 728
Rejestracja: pn sie 20, 2007 15:50
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: Bolo GTI » śr maja 13, 2009 22:27

TheBiSHoP pisze:to sygnał poziomy płynu.
Ale u mnie to gaśnie w końcu. Jest tak jak mówię. Przekręcam w stan zapłonu. Gasną poszczególne kontrolki i miga olej i (!). Odpalam, gasną obie i wydaje się być wszystko ok. Nie wiem czemu, ale zawsze jak przekręcam w stan zapłonu jest tak samo i towarzyszy temu pisk..


[b][url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=121365&postdays=0&postorder=asc&start=0]VW Golf GTI Edition '95[/url][/b]
[img]http://forum.vwgolf.pl/images/photos/50379c8249a6912743533.jpg[/img]

greg

Post autor: greg » śr maja 13, 2009 23:11

TheBiSHoP, ty mówisz o golfie 4 a my rozmawiamy o adaptowanych zegarach - jest inaczej



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » czw maja 14, 2009 16:37

greg pisze:ty mówisz o golfie 4 a my rozmawiamy o adaptowanych zegarach - jest inaczej
Jeśli wszystko jest dobrze podłączone nie powinno być inaczej. BTW ja mam MK2 na starej instalacji, z silnikiem z MK3 i do tego zgrałem zegary z MK4 i wszsytko w nich chodzi tak jak w MK4 włącznie z MFA i wskaźnikiem paliwa.


Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Gelooo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 22:16
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: Gelooo » czw maja 21, 2009 22:09

jezeli ktos doszedl do tego jak pozbyc sie tego pisku to chetnie sie dowiem mi tez miga kontrolka oleju az do momentu odpalenia silnika i wyje ten brzeczyk natomiast kontrolka akumulatora swieci sie non stop do 2000 obr i pozniej gasie dziwnie z tymi zegarami ale wiadomo to nie fabryka heh + i - do paliwa jeszcze nie doszedlem wiem tylko ze przy rezerwie pokazuje mi pol baku


Mój MK3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130442 jest nowa 3 ale bez fotek narazie

Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » pt maja 22, 2009 23:12

u mnie to wygląda tak:



Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
tomolowski
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 22:49
Lokalizacja: Slask

Post autor: tomolowski » ndz maja 24, 2009 10:42

A u mnie tak
Obrazek
bolo gti jesli wszystko jest dobrze podlaczone nie powinno ci nic piszczec,musisz miec cos zle podlaczone skoro wlacza ci sie alarm



Awatar użytkownika
hepos
GT Owner
GT Owner
Posty: 294
Rejestracja: czw paź 23, 2008 09:18
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Golf VII
Silnik: CJZA

Post autor: hepos » wt cze 23, 2009 10:05

Witam ja mam takie pytanie :

Kupiłem zegary z MFA ale z anglika, i w dodatku z 1.8T

Czy wystarczy VAGiem przekodować żeby były km-zarówno w MFA jak i w dystansie?
Przeczytałem cały wątek ale nie znalazlem jak dopasować wskazania impulsatora prędkości żeby nie zawyżał i nie zawyzał. Mój golf to 1.8 ABS, predkosciomierz 20-220

Jeszcze chciałem zapytać - jeśli nie mam złącza OBD II, bo mam 1992 rok to jak sie podlaczyc vagiem pod licznik ?
Ostatnio zmieniony wt cze 23, 2009 11:00 przez hepos, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » czw cze 25, 2009 15:04

hepos pisze:Czy wystarczy VAGiem przekodować żeby były km-zarówno w MFA jak i w dystansie?
Wyświetlacz dystansu przeskoczy na km ale MFA niestety nie ma uniwersalnego wyświetlacza. albo jest wyświetlacz na km. i litry, albo na mile i galony.
tomolowski pisze:A u mnie tak
to są zegary z A3? Powiedz mi czy dawałeś Canadapter czy VAGiem wyłączyłeś CAN ?
hepos pisze:Jeszcze chciałem zapytać - jeśli nie mam złącza OBD II, bo mam 1992 rok to jak sie podlaczyc vagiem pod licznik ?
zrób sobie przejściówke z OBD1 na OBD2, albo podepnij się na krótko. albo zmień sobie wtyczne z aucie na OBD2
hepos pisze:Przeczytałem cały wątek ale nie znalazlem jak dopasować wskazania impulsatora prędkości żeby nie zawyżał i nie zawyzał. Mój golf to 1.8 ABS, predkosciomierz 20-220
Coś kiepsko czytałeś.
bigozz pisze:XXXX5
piąta cyfra oznacza ilość impulsów z impulsatora :
dopasowujemy w zależnośći od auta poszczególne wartości przypisane są poniżej

1 - 4345
2 - 3528
3 - 4134
4 - 3648


Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
frezerGT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pn sie 20, 2007 14:23
Lokalizacja: OOL
Kontakt:

Post autor: frezerGT » pt cze 26, 2009 23:41

A czy ktoś wykonałby dla mnie taki zegar z mk4 do mk3?



Awatar użytkownika
hepos
GT Owner
GT Owner
Posty: 294
Rejestracja: czw paź 23, 2008 09:18
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Golf VII
Silnik: CJZA

Post autor: hepos » ndz cze 28, 2009 17:19

Zrobilem wstępną przymiarkę zegarów z MK4 - i teraz tak :

1. Jak odpalam auto nie gaśnie kontrolka ładowania i nie ma ładowania, dopiero muszę dodać gazu, tak na 1200 rpm żeby zgasła i się wyłączyła i zaczęło ładować.

2. po włączeniu zapłonu super, cisza wszystkie kontroki gasną, ale za 10 sekund (jesli nie odpale) piszczy 3x i miga kontrolka oleju. potem juz nie piszczy tylko miga. Jak odpalę to się wyłącza.

3. Zegary źle pokazują temperaturę płynu chłodzącego, jest 75 stopni on pokazuje 90!

MFA źle pokazuje temperature, jest 23 stopnie on pokazuje 6

Jakies sugestie?
Ostatnio zmieniony ndz cze 28, 2009 20:58 przez hepos, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Gelooo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 22:16
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: Gelooo » pn cze 29, 2009 22:04

ja mam problem z ropa zle wskazuje wskaznik paliwa zawiesil sie na 1/2 i czasami skacze do full zrobilem wszystko ja trzeba pret jest w druga strone wykrecony plytke mam pionowo i lipa moze ktos mi powie jak moglbym w 100 zlikwidwowac ten problem zmienic plywak jak tak to na jaki bo podobno i z tym od mk4 sa prpblemy


Mój MK3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130442 jest nowa 3 ale bez fotek narazie

Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » pn cze 29, 2009 22:58

hepos pisze:1. Jak odpalam auto nie gaśnie kontrolka ładowania i nie ma ładowania, dopiero muszę dodać gazu, tak na 1200 rpm żeby zgasła i się wyłączyła i zaczęło ładować.
Mam to samo. Miałem tak jak wstawiłem zegary z octavki do 1.6 TD i teraz zegary z MK4 do VR6. Dziś zminiłem alternator z innych powodów i dalej tak samo. Choć raz na pare razy jest ok, ale może czasem silnik przy odpaleniu osiągnie ciut wyższe obroty. Na początku myślałem, że to wina padniętych diód w altku, ale skoro to jest na 3 alternatorach i teraz u ciebie trzeba się chyba baczniej przyjżeś układowi wzbudzenia.
hepos pisze:3. Zegary źle pokazują temperaturę płynu chłodzącego, jest 75 stopni on pokazuje 90!
Zegary tej klasy pokazują temp. 90 gdy faktyczna temp jest w bezpiecznych granicach dla motoru. Nie pamiętam teraz dokładnie jaki to zakres. Zrobione to jest tylko po to aby użytkownik pojazdu nie spinał się przy każdym wachnięciu wskazówki.


Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Gelooo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 22:16
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: Gelooo » wt cze 30, 2009 13:57

to moze ktos z was wie jak podlaczyc zamiast tego w zegarach od mk4 inny dodatkowy wskaznik paliwa jaki bedzie pasowal (jakas marka model lub inne dane ktore pozwola mi dopasowac wskaznik do reszty tak aby wszystko dzialalo) kupilbym dodatkowy podlaczyl gdzies obok i wiedzial ile dokladnie mam paliwa bede wdzieczny za pomoc i moze jak podlaczyc go do ktorych kabli pozdro


Mój MK3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130442 jest nowa 3 ale bez fotek narazie

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości