Zegary z MK IV do MK III - mini FAQ - uzupełnienie

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7258
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Zegary z MK IV do MK III - mini FAQ - uzupełnienie

Post autor: cowboy » śr sty 24, 2007 19:59

Hej!

mam zegary od mk4 - prześledziłem wszytsko na forum ale jest potrzeba uzupełnienia FAQ które jest na stronie...

1. Przerobienie obudowy zegarów i wstawienie customowej szybki z plexi (tak zrobił Bigozz i Leon600)

2. Przerobienie pływaka coby dobrze pokazywało paliwko

3. Adaptacja VAG COM em coby dobrze skalibrować wskaźnik poziomu paliwa

4. Podłączenie linii K z gniazdem OBD

5. kasacja diody od immo

itd

Będę powoli te zegary podłączał i z pomocą w/w kolegów może uda się zebrać trochę info od kolegów, którzy mają to za sobą :)

Bigozz, zaoferował pomoc :)
Ostatnio zmieniony śr kwie 04, 2007 21:10 przez cowboy, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
bigozz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: czw sty 20, 2005 11:58
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: bigozz » śr sty 24, 2007 20:02

Co do pływaka to ja to zrobiłem tak.
1. Zdemontuj przewody odejście i powrót paliwa.
2. Wykręć pływak. (zaopatrz się w miskę bo będzie obciekał)
3. Z czuciem odczep pływak razem z tym drucianym ramieniem od reszty "ustrojstwa".
4. Przyda się imadło.
5. I młotek.
6. Najpierw wyprostuj to ramię w miejscu gdzie jest mocowane do reszty.
7. A nastepnie przegnij w drugą stronę.
8. Wszystko zmontuj.

A potem najlepiej podpiąć vaga i przeprowadzić adaptację.


VW w sercu
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7258
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr sty 24, 2007 20:03

Kolejne pomysły Bigozza - to podświetlenie już po właczeniu zapłonu... itd



Awatar użytkownika
bigozz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: czw sty 20, 2005 11:58
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: bigozz » śr sty 24, 2007 20:09

P.S. Aby dobrać sie do pływaka należy:
1. Podnieść wykładzinę bagażnika bądź tez odchylić fotele tylne (siedziska). Poszukujemy czarnej pokrywki przykręconej na trzy wkręty. Od strony pasażera.
2. Odkręcamy płytkę.(trzy wkręty pod gwiazdkę)
3. Naszym oczom ukazuje sie pływak a właściwie dostęo do niego.
4. Odłączamy węzyki paliwowe i wtyczkę z przewodami.
5. Odkręcamy ten czarny kołnierz.
6. Zaopatrujemy sie w miskę bo będzie ciekło i wyjmujemy.

To chyba wszystko.

[ Dodano: Sro Sty 24, 2007 19:11 ]
Myslałem o tym aby założyć dymioną pleksę przez którą normalnie nie widać zegarów i dać podświetlenie zaraz po zapłonie efekt extra ale...
No właśnie zawsze są ale.
Trzeba by przelutowac rezystor od diod podświetlających na mniejszy żeeby jaśniej świeciły gdyż przy jeździe pod słońce słabo widać.


VW w sercu
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7258
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr sty 24, 2007 20:16

Ja obiecuje robić fotki z postępu moich prac, więc wszystko bedzie pokazane :)

na razie zrobie przejściówki, i może obrobie obudowe :)



Awatar użytkownika
bigozz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: czw sty 20, 2005 11:58
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: bigozz » śr sty 24, 2007 20:23

Ja dosyć sporo pociąłem obudowę od zegarów
potem szlifowanko i pleksa. wtedy nie ma tego paskudnego efektu szpary między zegarami a kokpitem.


VW w sercu
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7258
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr sty 24, 2007 20:36

bigozz pisze:potem szlifowanko i pleksa. wtedy nie ma tego paskudnego efektu szpary między zegarami a kokpitem.
czyli tak jak Leon600 .... macie chłopaki zdrowie i cierpliwość :)

czekam na fotki...



Awatar użytkownika
bigozz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: czw sty 20, 2005 11:58
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: bigozz » śr sty 24, 2007 21:30

Co do podłączenia lini K

[ Dodano: Sro Sty 24, 2007 20:35 ]
25 pin (K line) z niebieskiej wtyczki nalezy podpiąć do lini K w gnieżdzie diagnostycznym (tego koło popielniczki).

Obrazek

Nalezy obrać ten przewód z izolacji nie przecinając go i podkręcić (od tyłu oczywiście) potem zlutować i zaizolować.
Skoro te zegary maja diagnożę to dlaczego z tego nie skorzystać.
Miłej pracy.

[ Dodano: Sro Sty 24, 2007 20:40 ]
Co do przejściówki to ja wykonałem ją z tasmy od HDD ale zakończyłem z jednej strony oryginalnym gniazdem wylutowanym z licznika od mkIII
To dało mi większa pewność że się nie pomylę przy podpinaniu pojedynczych pinów w aucie.


VW w sercu
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7258
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw sty 25, 2007 09:57

bigozz pisze:ale zakończyłem z jednej strony oryginalnym gniazdem wylutowanym z licznika od mkIII
gdyby ktoś miał rozwalony licznik od MK III, chętnie zanabędę !!



Awatar użytkownika
bigozz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: czw sty 20, 2005 11:58
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: bigozz » czw sty 25, 2007 10:07

Mam propozycje dla ciebie cowboy,
ja poszukuje takiego licznika od III gdyz potrzebuję wyświetlacz przebiegu (taki wlutowywany).
Znajdźmy jakis złom na allegro i jak kupimy razem (ty wtyczka i ja wyświetlacz) to wyjdzie nas taniej.

[ Dodano: Czw Sty 25, 2007 14:12 ]
Pod naciskiem kolegi obnażam swoje zegary.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
a w aucie tak
Obrazek

[ Dodano: Czw Sty 25, 2007 16:17 ]
osłona jest pocięta i rozciągnięta na ciepło
stąd niestety ten fals na osłonie na środku u góry

[ Dodano: Pią Sty 26, 2007 08:59 ]
a wtyczka wygląda tak:

Obrazek


VW w sercu
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7258
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt sty 26, 2007 10:04

Gniazdo ze starego licznika kupione, maskownica też... teraz czeka mnie troche zabawy żeby to wszystko dopasowac :)



Awatar użytkownika
bigozz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: czw sty 20, 2005 11:58
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: bigozz » pt sty 26, 2007 10:09

Zwróć uwagę na moją maskownicę z boku ja ją trochę ponacinałem żeby się lepiej rozciągała. Tam plastik jest dosyć gróby. (powierzchniowe nacięcia oczywiście)

[ Dodano: Pią Sty 26, 2007 09:10 ]
a sorki nie ma zdjęcia z boku zaraz wstawię.

[ Dodano: Pią Sty 26, 2007 09:12 ]
Obrazek


VW w sercu
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7258
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt sty 26, 2007 10:45

Tą maskownicę to przykleiłes na jakiś silikon ?



Awatar użytkownika
bigozz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: czw sty 20, 2005 11:58
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: bigozz » pt sty 26, 2007 10:48

nie ale do jej rantu od strony zegarów przykleiłem uszczelkę taką do okien żeby nie trzeszczało w czasie jazdy.

[ Dodano: Pią Sty 26, 2007 10:33 ]
A czy ktoś z was myślał o innych zegarach niż mkIV,
np. fabia
Mniejsze bez problemu się mieszczą tylko kolor zielony ale jak ktośnie chce przerabiać reszty bo mu się zielony podoba.
Ja właśnie experymentuje z takimi jak dobrne do końca to dam znać.


VW w sercu
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości