[MK2] Wieloklin na kierownicy - objaśnienie różnic!

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
barteKKK03
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 15224
Rejestracja: sob mar 12, 2005 15:22

[MK2] Wieloklin na kierownicy - objaśnienie różnic!

Post autor: barteKKK03 » pt gru 22, 2006 18:43

Witam.
Często padają na forum pytania dotyczące wieloklinu kierownicy. Mam nadzieje że mój skromny opis ułatwi wam rozróżnianie typów wieloklinów.


Wąski:
-montowany do roku '89, prawdopodobnie do lipca
-średnica ok. 18mm
-ilość ząbków ok. 40

Fotki:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Szeroki:
-montowany od lipca '89
-średnica ok. 25mm
-ilość ząbków ok. 90

Fotki:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Jeżeli kupiliśmy już kierownice/nabę ze złym wieloklinem możemy poszukać tzw. przejściówki, która umożliwi nam zmianę wieloklinu np:
Obrazek
W tym przypadku przejściówka jest z wąskiego na szeroki.
Ostatnio zmieniony śr kwie 23, 2008 17:48 przez barteKKK03, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
1 6 D
_
_
Posty: 1950
Rejestracja: śr sie 18, 2004 09:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: 1 6 D » pt gru 22, 2006 19:20

A jeśli chce się mieć wąski wieloklin zamiast szerokiego to trzeba ściągnąć taką przejściówkę. ETKA twiedzi że przy obu wieloklinach są inne sprężynki.



Awatar użytkownika
tasiemiec
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw sty 11, 2007 13:10
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Post autor: tasiemiec » czw sty 11, 2007 17:12

no ja mam własnie taki problem ale gdzie mozna taka redukcje tych wieloklinów kupic i za ile



Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » ndz sty 14, 2007 21:17

Bez obcinania przejsciowki nie da rady tak zalozyc kierownicy, zeby nie odstawala i aby kierunkowskazy prawidlowo odbijaly, nie pomaga nawet jej nabicie az do splaszczenia sprezyny :bajer:



Awatar użytkownika
gregoreq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 14:46
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: gregoreq » pn sty 29, 2007 12:09

Bez obciecia u mnie wogole by sruba nie zlapala ...... ( oczywiscie o zadnej sprezyce nie mialem pojecia ;) )
Co do ceny to dalem 20 zl za kierownice i gratis dostalem przejsciowke :)
Obrazek


Szukam:
Silnik wycieraczki tylniej do passata B3
Instrukcje do radyjka GAMMA IV
Sprzedam:
Kierownica RAID z naba

Awatar użytkownika
JedrzeJ
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: śr sie 30, 2006 01:09
Lokalizacja: Katowice-Centrum
Kontakt:

Post autor: JedrzeJ » pt maja 18, 2007 10:38

Może ktoś jaśniej napisać jak sie montuje kierownice i tą przejściówke ??
Bo jest za duża... wystaarczy odkręcić kierownice i skrócić śrube ? bo ktoś coś jeszcze mówił o jakiś sprężynach... ?


[img]http://img246.imageshack.us/img246/6587/4960579dbf2f9931ah4.jpg[/img]
http://www.vwslask.pl/

Dwd89
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pt lip 13, 2007 14:18
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice(Śląsk)
Kontakt:

Post autor: Dwd89 » pn sie 20, 2007 15:04

czy mozecie mi powiedziec czy ta naba
http://allegro.pl/item225940520_vw_seat ... html#photo
jest napewno na szeroki wieloklin i bedzie pasowała do golfa III ?? pytam dlatego ze kupilem niedawno kiere Victor TOP i mimo iz na aukcji pisalo jasno pasuje do golfa III , jest na szeroki wieloklin okazalo sie ze nie pasuje do golfa III i jest na waski wieloklin <wrrr> wiec jednym slowem hu....a :) drugi raz nie chce tego bledu popelnic wiec prosze o odpowiedz



piter_golf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: pn gru 12, 2005 00:15
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: piter_golf » pn sie 20, 2007 16:07

Jak zmieniałem kierownice w golfie to wsadziłem te przejściówke ale na żadną sprężyne nie było już miejsca. weszła tylko przejścówka, kierownica i nic nie odstaje a kierunki działają prawidłowo



Awatar użytkownika
meir
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: wt maja 23, 2006 21:40
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: meir » sob wrz 08, 2007 22:30

kurde z twojego opisu wynika że mam wąski bo auto mam z 88 a wedługo rozmiaru i ilosci zębów wynika ze mam szeroki i juz sam sie pogubiłem ;;/ aha zmierzyłem jeszcze raz i wyszło niecałe 30 mm
Ostatnio zmieniony sob wrz 08, 2007 22:31 przez meir, łącznie zmieniany 1 raz.


-->>SPRZEDAM<<--
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=128396

Awatar użytkownika
wiechur
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: śr cze 14, 2006 23:48
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: wiechur » pt paź 05, 2007 13:10

czyli z tego wynika ze kazdy golf 3 i 4 ma szeroki wieloklin? czy kiera od 4 podejdzie bez problemu do mk3?


*GOLF NA SPRZEDAŻ FULL OPCJA TDI GTI* LINK W OPISIE NA STRONIE 20 :))))))
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=128353&postdays=0&postorder=asc&start=0

Awatar użytkownika
Blazej1985
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt sie 03, 2007 11:16
Lokalizacja: Sokółka
Kontakt:

Post autor: Blazej1985 » śr paź 17, 2007 08:24

Mój golfik ma założoną wspomnianą przejściówkę jednak w sposób niewłaściwy tj. nabita na siłę, sprężyna sklepana. W związku z tym nie mam sygnału nie wspominając o odbijaniu a raczej braku odbijania kierunków. I tu moje pytanko jak tą przejściówkę teraz zdjąć, ściągnąć co by tą nieszczęsną sprężynkę wyjąć ? Ni choinki nie schodzi. Próbowałem takim małym ściągaczem do łożysk i nic. Może ktoś już miał podobny problem?

[ Dodano: 17 Paź 2007 20:59 ]
Widocznie sam muszę sobie odpowiedzieć :D. Nie wiem czy tak już ktoś podpowiadał na forum więc jeśli zdublowałem to nieświadomie. Jako że nie dałem rady ściągnąć tej przejściówki zrobiłem inny trik. Wziąłem kątówkę i cholerę wyciąłem( tą spłaszczoną sprężynę) po czym dobiłem przejściówkę i pełny sukces. Była tam jeszcze taka dziwna podkładka-uznałem że musi tam być i tak zostawiłem.



Awatar użytkownika
fck
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 241
Rejestracja: wt sty 30, 2007 19:22
Lokalizacja: Płock

Post autor: fck » śr kwie 23, 2008 14:46

piszecie o skróceniu spręzynki w przypadku gdy zakłada się przejściówke z wąskiego na szeroki wieloklin, a jak jest w odwrotnym przypadku??


Moja Sroczka http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=421688

Awatar użytkownika
dogu18
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 673
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:39
Lokalizacja: Czerwionka - Czuchów
Kontakt:

Post autor: dogu18 » wt wrz 09, 2008 11:22

Witam
włascnie co zrobic z tą spręzyna?? jak sie zdejmuje redukcje??
Ostatnio zmieniony wt wrz 09, 2008 12:22 przez dogu18, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 7 gości