Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

pannonia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob sty 06, 2007 21:49
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: pannonia » wt lis 13, 2007 20:27

.. a jak myślisz - dla czego on nie "cyka"? :kac:

p.s.
nie jest wiele słabszy jakieś 5-10% - tak na wyczucie.
Ostatnio zmieniony wt lis 13, 2007 20:29 przez pannonia, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Egon PŃ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Egon PŃ » czw lis 15, 2007 13:16

pannonia pisze:.. a jak myślisz - dla czego on nie "cyka"? :kac:

p.s.
nie jest wiele słabszy jakieś 5-10% - tak na wyczucie.
Wiele osób mówi ze nie musi cykać. Sprawdz jakie napiecie idzie na zaworek podczas biegu jałowego. Nie musi isc 12v moze zancznie mniej.
Wydaje mi sie ze twardosc sprezynki ma duze znaczenie na cisnienei doladowania. Nie wiem jeszcze w którą strone to działa. Teraz robiłem inny zaworek i miał dośc miekka sprezynke i ladowalo tylko do 0.6- 0.7 ale moze to byla wina nieszczelnosci



somar4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr sty 02, 2008 23:30
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: somar4 » pt sty 11, 2008 19:58

Witam -
zamierzam w weekend rozebrać ten zaworek n75 bo mam objawy jak wyzej. przy 120 konicec przyspieszania i musze delikatnie uzywac pedlalu gazu zeby go rozpedzac dalej i max do 140
wlasnie stwierdziłem zaworek obok - na zdjeciu po prawej stronie nie ma wezyka. spadł...- czy to moze byc powodem problemów - wezyk zalozylem...

Obrazek


no i błąd na vag - 575 - Ciśnienie w kolektorze dolotowym, Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej

czy jedno ma zwiazek z drugim?

i jeszcze jedno pytanie:
co sie stanie jak klej pusci i zawór sie rozleci? turbina przestanie pracować ? czy jak?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt sty 11, 2008 21:09

Obrazek

[ Dodano: Pią Sty 11, 2008 20:10 ]
somar4 pisze:co sie stanie jak klej pusci i zawór sie rozleci? turbina przestanie pracować ? czy jak?
jak zawór będzie zły to po prostu nie będzie możliwości sterowania turbiną



somar4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr sty 02, 2008 23:30
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: somar4 » pt sty 18, 2008 01:32

wielkie dzieki - wężyk założony - autko jedździ całkiem dobrze. Ale teraz wyszedł mi w silniku błąd
Control Module Part Number: 028 906 021 P
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC SG D3E
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 00000
1 Fault Found:
01242 - Output Stages in Control Module
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
czyli
1242 Stopnie końcowe w sterowniku, Ostatni etap w jednostce kontrolnej
27-10 niewiarygodny /?/ sygnał , przerywany....

czy mogę prosić o interpretację :) bo właściwie nie wiem czego szukać....
dzieki za pomoc.


_________________
Mariusz

był VW Golf
jest Ford Galaxy TDI 1.9 96r

Chrześcijański Tydzień językowy w dobrej cenie:
http://www.englishcamp.pl/zielonagora/zielonagora.html

Awatar użytkownika
Pioteros
Jeżdzem szypko!
Jeżdzem szypko!
Posty: 132
Rejestracja: sob sie 04, 2007 17:09
Lokalizacja: WS
Kontakt:

Post autor: Pioteros » ndz lut 03, 2008 21:44

ze swojej strony moge Ci tylko powiedziec ze czesc nr 028 906 021 P - wedlug ETKI to "sterownik"


co do tematu - dzisiaj rozbabralem swoj zaworek, pierwsza jazda 4 bieg - 140 i szedl jak ta lala, wiecej sie balem bo juz ciemno bylo, a zwykle tez zwalniam na przejsciach dla pieszych (jak Bóg przykazał;))

ale roznica juz jest i to spora:) polecam kazdemu zamiast kupowania nowki
jutro podjade na obwodnice zobaczymy czy cos powyzej sie bedie dzialo


Było 97" Mk3 AFN -> Było 98" A4 B5 Avant 1.8 T Quattro -> Jest 98" A8 D2 4.2 Quattro :) :)

Awatar użytkownika
chmielek.vw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob gru 01, 2007 22:22
Lokalizacja: VWasilków
Kontakt:

Post autor: chmielek.vw » śr mar 19, 2008 21:01

No i ja się podepnę pod temat.
Tak jak piszą koledzy wyżej do dziś miałem problem z mocą auta powyżej 120 km/h. Nie szło jeździć w trasy takim mulem. Ale po przeczytaniu kilku postów na temat n75 postanowiłem zrobić małą podmiankę właśnie tego n75 z sąsiadem n18. No i okazało sie ze samochód zaczął jechać. Nie ma problemów z wyprzedzaniem na czwórce czy piątce i leci śmiało 170km/h i jeszcze chce.
Biorę sie w piątek za czyszczenie zaworka n75.

A pytanko mam jeszcze do oblatanych w temacie:
Czym i jak bardzo rożni sie n75 od n18 i czy mogę na razie jeździć z podmienionymi zaworkami.
Z góry dzięki za info. Pozdrówka.

[ Dodano: 01 Kwi 2008 22:58 ]
No i lipa. N 75 raczej był sprawny, a gdzie indziej leży przyczyna spadku mocy.
Teraz czekam na podłączenie golfika do kompa i to może coś powie.


MK IV 1.9 TDI 90PS
[img]http://www.forum.vwgolf.pl/images/photos/530d246c475413afa50c5.jpg[/img]

Randy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 20:31
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Randy » śr kwie 02, 2008 19:48

bravo kolego "przembest188".Wczoraj reanimowałem swój N75 i dzięki tej poradzie zaoszczędziłem 160zł!Udało mi się go naprawić.W moim pękła sprężynka w dwóch miejscach ale włożyłem podobna od długopisu ;-) i wszystko gra!!! Pozdrawiam :okej:



lukaskm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn sty 07, 2008 22:29
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: lukaskm » czw kwie 10, 2008 18:03

Dziś zabrałem sie za czyszczenie N75 no ale niestety nic się nie zmieniło. 4 bieg - 120km/h i zanik mocy. W Vagu pokazuje mi bleda 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation, mialem przetarty jeden wężyk ale to tez nie. Sprawdziłbym ciśnienie doładowania ale nie wiem w której grupie sprawdza się pomiar,

Mam jeszcze taki problem ze po postoju kilka godzin (w ciągu dnia) po odpaleniu na wolnych obrotach silnik jakby się dławił jak sie zagrzeje wszytko przechodzi i równiutko pracuje, ale nie wiem czy to możne mieć jakiś związek z tym?

Wszytko zaczęło się dziać na drugi dzień po przejechaniu drogi polska-anglia,



Awatar użytkownika
hx_malbork
TdiGangsters
TdiGangsters
Posty: 109
Rejestracja: sob kwie 05, 2008 16:17
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: hx_malbork » pn kwie 14, 2008 14:11

Witam

Mam pytanko, moze nie z innej beczki, ale mam nadzieje, ze to chodzi o to. Nie chce zakladac nowego tematu.
Wiec do sprawy. Chodzi o to, ze rozpedzajac Golfine MK3 1Z, nie ma naglego spadku mocy, tylko sa objawy pompowania samochodu. Samochod leci caly czas w miare szybko do tych 160, ale przy wiekszym "butowaniu" zaczyna tak dziwnie jakby pompowac samochodem, tak jakby w przod i tyl. Co moze byc problemem? Czy to ten zaworek N75? Odczuwalne jest to tylko przy wiekszej predkosci na 4 i 5 biegu i przy obrotach po zalaczeniu sie turbiny, czyli powyzej 2500 obr., najczesciej przy wyprzedzaniu jak potrzeba mocy.

dziekuje i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn kwie 14, 2008 14:13 przez hx_malbork, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Egon PŃ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Egon PŃ » pn kwie 14, 2008 20:22

To wlasnie takie objawy. U mnie wygladają dokładnie tak samo. Nazwałem to pulsowym przyspiesxzanie. Przy tyych skokach mocy cisnienie skacze miedzy 0.6 a 1.1 bara.



Awatar użytkownika
hx_malbork
TdiGangsters
TdiGangsters
Posty: 109
Rejestracja: sob kwie 05, 2008 16:17
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: hx_malbork » pn kwie 14, 2008 20:54

Ooooo no to ok. Egon PŃ, a ty jak sobie z tym poradziles? Czy dalej ubolewasz nad tym problemem?
Znalazlem pod maska te zaworki N75 i N18 i teraz pytanie co do rozwiazania problemu. Polecacie "reanimacje" N75, SWAP z N18, czy zakup nowego N75?

Czytalem troche na forum, i podobno to takze wina przeplywki/przeplywomierza, zalezy kto jak na to mowi i jak to sie nazywa. Gdzie szukac tej "przeplywki" i czy da rade ja jakos zregenerowac? Jesli nie to jaki jest koszt takiego bajerka?

A moze to wina turbiny? Chociaz w to watpie, bo turbina pracuje wg mnie normalnie.

Przepraszam, ze zameczam, ale na forum sa setki tematow o tych bajerach, ale nie znalazlem zadnej konkretnej odpowiedzi na ten problem.

pozdrawiam


[img]http://img191.imageshack.us/img191/623/ewfsdfsdf.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Egon PŃ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Egon PŃ » pn kwie 14, 2008 21:09

Nie wiem jakie jest najlepsze rozwiazanie. Ja swoj przeplukalem w benzynie i troche pomoglo. A zbytnio nie ubolewam nad tym bo zmienilem samochod



Awatar użytkownika
chmielek.vw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob gru 01, 2007 22:22
Lokalizacja: VWasilków
Kontakt:

Post autor: chmielek.vw » pn kwie 14, 2008 22:51

hx_malbork pisze:Polecacie "reanimacje" N75, SWAP z N18, czy zakup nowego N75?
Ja proponuję ci najpierw podmiankę i zobaczysz czy jest jakaś różnica. Jak będzie to będziesz wiedział przynajmniej od czego zacząć szukania przyczyny takiej pracy turbiny.

U mnie np wiem, że przycina się sztanga i raz pompuje turbo za mało a czasami za dużo.


MK IV 1.9 TDI 90PS
[img]http://www.forum.vwgolf.pl/images/photos/530d246c475413afa50c5.jpg[/img]

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości