Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Dziwny dźwięk przy uruchomieniu
Witam wszystkich. U mnie przy uruchomieniu występuje dziwny dźwięk, jakby jakiś kompresorek pompował ciśnienie, czy to N75 wydaje taki dźwięk?
Dźwięk jest cały czas, nie znika po jakimś czasie tylko zostaje zagłuszony przez silnik po jego uruchomieniu.
Dźwięk jest cały czas, nie znika po jakimś czasie tylko zostaje zagłuszony przez silnik po jego uruchomieniu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: ndz mar 14, 2010 11:38
- Lokalizacja: WPY
- Kontakt:
witam
mam podobny problem.
Otóż moja przygoda wygląda tak:
auto zaczeło mi wchodzic w tryb awaryjny(vw bora 110km ahf) więc wyjąłem turbine i ja przeczyściłem, okazało sie że grucha jest do wymiany poniewaz puszczala powietrze, wymieniłem, dwa dni było ok i zonk znow łapie notlauf. Po uruchomieniu silnika sztanga nie jest wciagana, przeczyściłem n75 podłączyłem i znów to samo, sprawdziłem napięcie na n75 i na zapłonie wyszło mi 5.2V a na odpalonym 5.8V co o tym sądzicie??co jeszcze pozostało do sprawdzenia bądź ?? z góry dzieki za opinie i podpowiedzi
pozdrawiam kamel19899
[ Dodano: 07 Maj 2010 19:46 ]
logi
Grupy: 003,011,008 - http://vaglog.rtnet.pl/kamel19899_12153.html
mam podobny problem.
Otóż moja przygoda wygląda tak:
auto zaczeło mi wchodzic w tryb awaryjny(vw bora 110km ahf) więc wyjąłem turbine i ja przeczyściłem, okazało sie że grucha jest do wymiany poniewaz puszczala powietrze, wymieniłem, dwa dni było ok i zonk znow łapie notlauf. Po uruchomieniu silnika sztanga nie jest wciagana, przeczyściłem n75 podłączyłem i znów to samo, sprawdziłem napięcie na n75 i na zapłonie wyszło mi 5.2V a na odpalonym 5.8V co o tym sądzicie??co jeszcze pozostało do sprawdzenia bądź ?? z góry dzieki za opinie i podpowiedzi
pozdrawiam kamel19899
[ Dodano: 07 Maj 2010 19:46 ]
logi
Grupy: 003,011,008 - http://vaglog.rtnet.pl/kamel19899_12153.html
-
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: ndz mar 14, 2010 11:38
- Lokalizacja: WPY
- Kontakt:
antojuja pisze:po pierwsze zbyt krotkie te logi ale widac ze turbo pozno wstaje i przeplywka dziwnie sie zachowuje, weze podcisnienia dobrze poskladales? nie sa dziurawe? podepnij vag i zobacz jakie ewentualnie bledy wypluwa
błędy:
18034 Magistrala CAN skrzynia biegów - brak sygnału
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17958 Ciśnienie doładowania - różnica doładowania
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
a co z tym napięciem? nie za niskie?
- jacekPlacekkk
- zbieram na tjuning
- Posty: 435
- Rejestracja: pn sie 25, 2008 19:45
- Lokalizacja: Siedlce/okolice
- Kontakt:
PaNOWIE JAK sprawdizć czy N75 działa poprawnie w 1Z AHU (90kM)
czasmi mam wrażenie ze przymuli po 120 na godzinne, może po prostu tak ma być? że dalej już nie idzie jak szalony, ogólnie czasem jedzie ładnie do 160 a czasem ma duży problem ze 180 na godzinne....
??nie mam porównania z innym Tdi,
Ciekawi mnie ten temat zaworka, warto go przeczyścić,? wiem jeszcze że Przepływka tnie dawke paliwa w wyższych obrotach,
czasmi mam wrażenie ze przymuli po 120 na godzinne, może po prostu tak ma być? że dalej już nie idzie jak szalony, ogólnie czasem jedzie ładnie do 160 a czasem ma duży problem ze 180 na godzinne....
??nie mam porównania z innym Tdi,
Ciekawi mnie ten temat zaworka, warto go przeczyścić,? wiem jeszcze że Przepływka tnie dawke paliwa w wyższych obrotach,
:-)
pierwszy błąd to efekt zmiany kodowania sterownika silnika na pracę ze skrzynią automatyczną, której pewnie nie masz a były problemy z uruchamianiem ciepłego silnika,kamel19899 pisze:błędy:
18034 Magistrala CAN skrzynia biegów - brak sygnału
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17958 Ciśnienie doładowania - różnica doładowania
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
a co z tym napięciem? nie za niskie?
drugi błąd dotyczy w Twoim akurat przypadku (patrząc na log grupy 011) niedoładowania turbo - nieszczelność na wężykach podciśnienia,
jeśli chodzi o sprawdzanie napięcia na N75 to nie robi się tego w ten sposób, że podłącza się miernik do obydwu pinów wtyczki tylko sprawdza się czy na pinie pierwszym wtyczki jest napięcie takie jak na akumulatorze a na drugim masa. Następnie sprawdza się rezystancję pomiędzy pinami N75 i jeśli wynosi ona od 14 do 20 ohm to cewka elektrozaworu jest sprawna a skoro czyściłeś N75 to nie ma mowy aby był mechanicznie niesprawny. Podepnij kawałkiem wężyka zakupionego np. w Praktikerze o średnicy 3-4 mm (wewnątrz zbrojony oplotem) bezpośrednio króciec wychodzący z węża od pompy wspomagania do serwa hamulców z króćcem VAC (lewy górny) przy N75 i wtedy zobacz czy sztangę wciągnie - jeśli nie lub słabo to wymień wężyk od N75 do gruchy turbo a jeśli będzie wciągał sztangę to szukaj nieszczelnych wężyków od tego króćca przy wyjściu na serwo aż do N75.
-
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: ndz mar 14, 2010 11:38
- Lokalizacja: WPY
- Kontakt:
ok dzieki za pomoc:) podłączyłem tak jak napisałeś i wciągało gruche, wymieniłem wszystkie przewody podciśnienia i wyczyściłem ten zaworek pomiedzy sterow nikiem n75 a servo bo okazało sie ze byl zapchany i wszystko wróciło do normy dzięki za pomocSztomel pisze:pierwszy błąd to efekt zmiany kodowania sterownika silnika na pracę ze skrzynią automatyczną, której pewnie nie masz a były problemy z uruchamianiem ciepłego silnika,kamel19899 pisze:błędy:
18034 Magistrala CAN skrzynia biegów - brak sygnału
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17958 Ciśnienie doładowania - różnica doładowania
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
a co z tym napięciem? nie za niskie?
drugi błąd dotyczy w Twoim akurat przypadku (patrząc na log grupy 011) niedoładowania turbo - nieszczelność na wężykach podciśnienia,
jeśli chodzi o sprawdzanie napięcia na N75 to nie robi się tego w ten sposób, że podłącza się miernik do obydwu pinów wtyczki tylko sprawdza się czy na pinie pierwszym wtyczki jest napięcie takie jak na akumulatorze a na drugim masa. Następnie sprawdza się rezystancję pomiędzy pinami N75 i jeśli wynosi ona od 14 do 20 ohm to cewka elektrozaworu jest sprawna a skoro czyściłeś N75 to nie ma mowy aby był mechanicznie niesprawny. Podepnij kawałkiem wężyka zakupionego np. w Praktikerze o średnicy 3-4 mm (wewnątrz zbrojony oplotem) bezpośrednio króciec wychodzący z węża od pompy wspomagania do serwa hamulców z króćcem VAC (lewy górny) przy N75 i wtedy zobacz czy sztangę wciągnie - jeśli nie lub słabo to wymień wężyk od N75 do gruchy turbo a jeśli będzie wciągał sztangę to szukaj nieszczelnych wężyków od tego króćca przy wyjściu na serwo aż do N75.
pozdrawiam kamel19899
Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)
A zajmował się ktoś może tego typu zaworkiem: http://www.eter-mot.info/?1738,zawor-eg ... -906-283-a" onclick="window.open(this.href);return false;
Właśnie mi padła turbinka w AJM i przy okazji chciałbym albo wyczyścić jak się da albo wymienić, ale zależało by mi na reanimacji...
Właśnie mi padła turbinka w AJM i przy okazji chciałbym albo wyczyścić jak się da albo wymienić, ale zależało by mi na reanimacji...
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: sob lip 31, 2010 17:15
Re: Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)
Witam wszytkich
MAm te same objawy jak wy odcina mi moc przy 3000obrotow
Wymienilem przeplywomierz i nic
Wyczyscilem egr bylo dobrze przez 1 dzien
Wiec pozniej pomyslalem ze to egr wiec go wymienilem
i nie wiem co teraz mam robic gdzie szukac przyczyny ... a juz bylo tak pieknie jak jezdzil :ssssss
DZieki za pomoc z gory pozdrawiam
MAm te same objawy jak wy odcina mi moc przy 3000obrotow
Wymienilem przeplywomierz i nic
Wyczyscilem egr bylo dobrze przez 1 dzien
Wiec pozniej pomyslalem ze to egr wiec go wymienilem
i nie wiem co teraz mam robic gdzie szukac przyczyny ... a juz bylo tak pieknie jak jezdzil :ssssss
DZieki za pomoc z gory pozdrawiam
Re: Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)
Dzięki wielkie za poradnik !
Zanim zacząłem grzebać przy N75 to miałem notlaufa przy 3 tys obrotów, teraz jak wymieniłem zepsutą sprężynkę w tym zaworku to śmiga aż miło
Zanim zacząłem grzebać przy N75 to miałem notlaufa przy 3 tys obrotów, teraz jak wymieniłem zepsutą sprężynkę w tym zaworku to śmiga aż miło
Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)
Przeczyściłem N75 - szału nie ma dalej, ale przed zabawą miał mocną utratę mocy w okolicach 3.5k, a teraz do 4.1-4.2 leci równo (potem niestety dalej opada). Na moim "odcinku pomiarowym" prędkość końcowa wzrosła z 120 na 130km/h (czyli jakieś 10km/h mniej niż przed rozpoczęciem się tych całych problemów z silnikiem)
Re: Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)
Czy jeśli po odpaleniu zawór N75 wciąga sztange tzn ze jest sprawny?
- jacekPlacekkk
- zbieram na tjuning
- Posty: 435
- Rejestracja: pn sie 25, 2008 19:45
- Lokalizacja: Siedlce/okolice
- Kontakt:
Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)
a ja mam pytanie, pewnie głupie, bo po odpaleniu czasami słychać cykanie z zaworka N75, myślałem że to z alternatora ale nie... hym tak powinno być?
:-)
Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)
jesli masz silnik 1Z (tdi 90km) to tak, nie przejmuj sie, tak ma byc.
http://www.TuningShirts.pl - sklep z koszulkami tuningowymi !
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości