Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
spons
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pt sie 04, 2006 11:08
Lokalizacja: Siewierz
Kontakt:

Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: spons » pn paź 16, 2006 20:45

Nudzilo mi sie dzisiaj troche wiec postanowilem ze wytne sobie kata, przygotowalem sobie miejsce pracy i zadowolony poszedlem po klucze. Wrocilem wsciekly bo okazalo sie ze ojciec zabral wszystkie do roboty Po chwili dojrzalem stary, niesprawny N75, stwierdzilem ze co mi zalezy, pobawie sie z tym moze cos wyjdzie, warto bylo. Zaworek po reanimacji smiga jak ta lala, silniczek pracuje ciszej, a turbo swiszczy mniej niz na zaworku ktory mialem do tej pory (ze 20kkm przelotu), przed reanimacja nie dalo sie na nim jezdzic, auto mialo mula i jezdzilo gorzej jak SDI.

Gdyby ktos chcial sie pobawic:

1. Sciagnac metalowa spinke laczaca lebek (to biale) z zaworkiem, mozna ja nawet pociac bo nie bedzie juz potrzebna.

2. Wyciagnac tloczek i sciagnac membrane.

3. Ladnie wyczyscic miejsce pracy tloczka (czyli sam zaworek w srodku), ja uzylem do tego paleczki do uszu i WD40.

4. U gory tloczka (tam gdzie byla membrana) jest dziurka, a w niej kolejny tloczek, nalezy wyczyscic ta dziurke z syfu, wcisnac tloczek i wpsikac tam WD poczym rozruszac naciskajac i wyczyscic. Czynnosc powtorzyc pare razy.

Po tym zabiegu, nalezy dmuchnac w ten tloczek, powietrze powinno przechodzic bardzo ciezko (czyli trzeba mocno dmuchac zeby tloczek sie wcisnal, jezeli dalej mozna dmuchac jak w pusta rurke nalezy powtorzyc pkt. 4).

5. Zalozyc membrane na tloczek i calosc wlozyc do zaworka (ja posmarowalem to jeszcze WD), ukladajac ladnie membrane w czarnym plastiku.

6. Sprawdzic droznosc kanalow w lebku i ewentualnie wyczyscic.

7. Zalozyc lebek i scisnac tak zeby dobrze dolegal do zaworka (ja uzylem do tego scisku stolarskiego) i do porzadku skleic, tak zeby bylo szczelne (uzylem kropelki). Poczekac az klej zaschnie, sciagnac scisk.

8. Zaworek jest gotowy do montarzu

Nie wiem jak dlugo to podziala, narazie jest lepiej niz ok. Pozyjemy zobaczymy. Calosc zajela mi ok 1h, mysle ze warto sprobowac, 160zl za nowy zaworek moze nie majatek, ale mysle ze lepiej miec jak nie miec :grin:

[ Dodano: 18 Paź 2006 22:40 ]
Kolega zrobil kilka fotek wiec wklejam.
Tak jak pisał spons, przerabialiśmy dziś ten temat. Ja dostawałem instrukcje przez GG co i jak, rozbierałem to wszystko i robiłem fotki. Efekty naszej pracy możecie zobaczyc poniżej :wink:

pacjent (było troszkę kłopotu z odpięciem przewodów i tej metalowej obejmy, ale w końcu się udało):
Obrazek

klej oraz środek czyszczący:
Obrazek

pierwszy etap rozbierania zaworka:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

obudowa:
Obrazek
Obrazek

tłoczek oraz membrana:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

tłoczek w tłoczku:
Obrazek
Obrazek

wszystko złożone do kupy i gotowe do zamintowania:
Obrazek
Poniewaz pojawily sie spostrzezenia dot. pracy silnika na zaworkach ktore byly oryginalnie montowane w aucie, a tymi ktore zostaly zalozone po uszkodzeniu tych ori, zachecam wszystkich tych, ktorzy maja stare zaworki do reanimacji i podzelenia sie spostrzezeniami :grin: Narazie ciezko cos powiedziec, bo tylko pare osob robilo proby, ale wychodzi na to, ze ori zaworek lepiej wspolgra z silnikiem niz nowy tej samej firmy.

Tym samym chialbym prosic o nie pisanie postow typu "ale fajnie, musze sam sprobowac" itp. :bigok:


www.seat-racing.pl

przembest188
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw paź 05, 2006 19:46
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Re: Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;)

Post autor: przembest188 » sob gru 09, 2006 19:38

witam... mam małe zapytanko! Czy dałoby radę zreanimować zaworek N75 w silniku TDI 1Z 90KM, mam właśnie taki zaworek i różni się bardzo od tego który opisujesz, a wygląda mniej więcej tak...
Obrazek
Obrazek
Obrazek


[img]http://images44.fotosik.pl/12/d26d0714fe3ce381.jpg[/img]

Awatar użytkownika
spons
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pt sie 04, 2006 11:08
Lokalizacja: Siewierz
Kontakt:

Post autor: spons » śr gru 13, 2006 12:04

Wyglada na to ze trzebaby odgiac te blaszki trzymajace klapke z 2 rurkami na 3 zdjeciu i wtedy zajrzec do srodka i zobaczyc czy da sie cos z tym zrobic. Zawsze mozna sprobowac, chyba ze zaworek jest sprawny to lepiej nie robic testow.


www.seat-racing.pl

Gebi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt sie 01, 2006 12:14
Lokalizacja: Sejny

Post autor: Gebi » czw lut 22, 2007 10:19

Witam!
Miałem standartowy problem z mocą auta, przy 120 notlauf i do widzenia. Przepiołem przepływkę od kolegi i bez zmian. Wczoraj postanowiłem zaryzykować i spróbować reanimacji n75 wg. powyższej instrukcji. No i wszystko wsazuje na to że jest ok! Auto pięknie się wkręca a przy prędkości 140 zadnych problemów i prosi o więcej :) Sama robota nie jest trudna, należy pamiętać jedynie o czystości i delikatności szczególnie przy zdejmowaniu blaszki i membrany. I jeszcze jedno nie spodziewajcie się tam znaleść tony syfu, u mnie wcale go nie było i myślałem że niepotrzebnie go rozbierałem, jednak po przemyciu WD40 i wstawieniu auto śmiga jak igła. Przy sklejaniu pamiętajcie by nadmiar kleju nie wyciekł do środka bo może skleić membranę. Kolaga Spons odwalił kawał dobrej roboty. Pozdrawiam!



VOOLF
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: śr lis 08, 2006 14:02
Lokalizacja: POŁUDNIE
Kontakt:

Post autor: VOOLF » sob lut 24, 2007 12:47

Dorwałem stary N75 ale na wstępie nie moge sobie poradzić z wyciągnięciem tej stalowej koncówki. Dodam ze obraca się, ale nie wyjdzie. A nie chcę go do końca uszkodzić. Czy macie jakieś pomysły? Pozdrawiam
Dodam że Ten N75 jest taki jak opisuje kolega przembest188


Wilk psa się nie boi, tylko nie lubi jego szczekania.

przembest188
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw paź 05, 2006 19:46
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

reanimacja N75

Post autor: przembest188 » ndz lut 25, 2007 12:40

witam vwmaniaków!!! ten zaworek który pokazałem był uszkodzony, także zaryzykowałem i wziąłem się do roboty. Po odgięciu tych 4 blaszek zaworka i tak nie da się rozebrać, ja poprostu musiałem użuć trochę siły i całą obudowę plastikową przekręciłem mocno, aż puścił. póżniej wrzucę parę fotek... w moim przypadku w środku była pęknieta sprężynka. złożylem go spowrotem skleiłem kropelką i chodzi zajeb... i znowu ładnie cyka, bo gdy był uszkodzony to nic nie było słychać. pozdro Przemo GT TDi


[img]http://images44.fotosik.pl/12/d26d0714fe3ce381.jpg[/img]

grzesioRZ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn lut 26, 2007 17:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: grzesioRZ » pn lut 26, 2007 18:12

witam wszystkich. mam ogromna prośbe. posiadam seata ibize GT 1.9 TDI 110KM to jest silnik volkswagen A F N . mam taki problem, ze brakuje mi mocy czyli ze 110 KM nagle jest około 50 ;/ więc nie da się jeździc;/ Jestem pewien że to albo przepływka albo własnie ten zaworek N75. Na samym wstępie widze ze jest do dość konkretnie opisane - prawie jak dla blondynki - ale jak dla mnie to coś nie za bardzo. Mógłby mi ktoś to konkretnie opisać krok po kroku jak ewentualnie mozna uratowac taki zaworek w którym miejscu on sie mieści przy silniku itd. całą reszte rozumie, tylko interesuje mnie gdzie on sie znajduje w silniku i jak go wymontowac nie uszkadzając czegoś. jak coś to czekam na mail`a grzesio06@wp.pl z góry bardzo wam ślicznie dziękuje. pozdrawiam



galek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 15:44
Lokalizacja: Ełk

Post autor: galek » pt mar 02, 2007 13:18

Obejrzyj ten link http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67926 . To jest lokalizacja n75 w VW Bora. Wydaje mi sie ze u ciebie bedzie podobna. Pozdrawiam



VOOLF
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: śr lis 08, 2006 14:02
Lokalizacja: POŁUDNIE
Kontakt:

Post autor: VOOLF » sob mar 03, 2007 22:00

Diablo85 pisze:Dajcie chlopaki jakies schematy albo zdjecia podlaczenia wezykow z n75 i n20....pozdrawiam silnik afn 110 km

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... 538d7eaa9c

Tutaj coś znajdziesz na ten temat


Wilk psa się nie boi, tylko nie lubi jego szczekania.

Awatar użytkownika
pavka6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 14:37
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: pavka6 » sob mar 10, 2007 11:48

Witam!!! Jestem tu pierwszy raz!!!
Chcialem podzielic się swoimi spostrzezeniami. Po obejrzeniu fotek Sponsa i przeczytaniu jego instrukcji postepowania postanowilem wsadzić pazurki w N75 w moim passacie. Postepowalem zgodnie z jego zaleceniami, które były bardzo słuszne. Zaworek zlożyłem, skleiłem, założyłem starą blaszkę która jeszcze zacisnąłem opaską. Autko sprawuje się może nie o niebo lepiej ale zauważyłem różnicę. Aha!! Zapmniałem napisać że wczesniej przy ok 100-120km/h brakowalo mi mocy(jakby miał 50KM), po zrestartowaniu wszystko wracalo do normy. Zobaczymy jak bedzie teraz. mam nadzieje ze dobrze bo zaworek N75 mogł być powodem braku mocy.



jark26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob lut 03, 2007 17:51
Lokalizacja: świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: jark26 » wt mar 13, 2007 08:33

czesc zrobiłem zdjęcie tego zaworku niektórzy pytają gdzie jest ja natomiast mam pytanie co to jest to drugie obok zaworka n75 jest podobne ale całe czarne i pełna plątanina przewodów samochód to bora 1,9tdi 90k z 98r



Obrazek



to bliźniaczy zaworek N18, który steruje pracą zaworu recyrkulacji spalin tzw EGR
dzięki
Ostatnio zmieniony wt mar 13, 2007 12:39 przez jark26, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt mar 13, 2007 12:04

jark26 pisze:o to jest to drugie obok zaworka n75 jest podobne ale całe czarne
to bliźniaczy zaworek N18, który steruje pracą zaworu recyrkulacji spalin tzw EGR

n75 steruje turbiną..



przembest188
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw paź 05, 2006 19:46
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: przembest188 » śr mar 21, 2007 23:11

witam wszystkich, mam zrobione kilka fotek z reanimacji N75 w silniku mk3 1Z 90 KM
Najpierw wkręcamy nasz zaworek w jakięs imadło
Obrazek
teraz trzeba odgiąć te 4 blaszki
Obrazek
tak wygląda N75 po odgięciu blaszek i zdjeciu metalowej obudowy Obrazek
teraz zajrzyjmy do środka naszego N75 wkładamy zaworek w imadło mniej więcej jak na zdjeciu, i chwytamy za obudowę zaworka jakimiś kombinerkami lub czyms podobnym ja uzyłem duże rurcęgi hydrauliczne i przekręcamy zaworek w góre lub w dół, po prostu go rozłamiemy bo innej metody chyba nie ma. Obrazek
a tak wygląda otwarty juz zaworek Obrazek
w moim przypadku odłamało sie kawałek sprężynki i zablokowała ona zaworek, radze wszystko ładnie wymyć w benzynie ekstrakcyjnej, wydmuchać i zlożyć spowrotem, i skleic kropelką to miejsce które musieliśmy otworzyc na siłe czyli rozłamać
Obrazek Obrazek

piszcie jakie efekty pozdrawiam


[img]http://images44.fotosik.pl/12/d26d0714fe3ce381.jpg[/img]

Awatar użytkownika
mischa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob maja 14, 2005 01:07
Kontakt:

Post autor: mischa » wt cze 05, 2007 14:16

A weź Ty mi powiedz co rozumiesz przez "załączenie się" turbiny ?

Notlauf to taki tryb awaryjny, który komputer uruchamia, żeby nie popsuć silnika. Najczęściej z tego co widzę pojawia się w momencie przekroczenia ciśnienia doładowania.


mischa
MK3 1.9 TDi GT 1Z
109 KM, 246 Nm -40/-40 mm, ATE PowerDisk, rozpórki

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości