16V PL , KR , 9A z digifantem
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
16V PL , KR , 9A z digifantem
Witam. Pytanie troche z innej beczki, czy jest ktoś na forum kto zajął by sie wystrojeniem mojego digi1 pod 2.0 9a?? I jaki ewentualny koszt takowego zabiegu??
Re: 16V PL , KR , 9A z digifantem
Witam,
Mam duży problem co prawda nie z golfem a z passatem. 9a + digi II, lpg gen. 1, graty z pf, listwa i wtryski od 1.8t
Samochód ma długą historię jeśli chodzi o jego bolączki nawet i po przejściu na digi II ale przejdę do teraźniejszości. Samochód po długiej walce z digi II jedynie miesiąc przejeździł (częściej benzyna niż lpg) i nagle zaczął gorzej odpalać, przygasać zarówno na pb i lpg aż w końcu...
Na lpg jeździ i trzyma obroty 500 na zimnym, 1000 na ciepłym (to po regulacji przepustnicy)
Na benzynie aktualnie przy zimnym silniku czasami odpali bądź też nie a jak odpali to na ułamek sekundy i gaśnie (raz zareaguje na pedał a raz ma go gdzieś..) na ciepłym trzyma 100-200
*Pompka sprawna daje 6 barów (na listwie ciśnienie robocze to 2,5-3,5)
*Wtryski sprawne.
*Prąd sprawdzony.
*Kopułka zmieniona.
*Przepustnica zmieniona.
Zostaje mi jeszcze zmiana sondy po raz trzeci jeśli to nic nie da to zakończy się raczej moja cierpliwość...
Dodatkowo samochód strasznie dymi...
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Mam duży problem co prawda nie z golfem a z passatem. 9a + digi II, lpg gen. 1, graty z pf, listwa i wtryski od 1.8t
Samochód ma długą historię jeśli chodzi o jego bolączki nawet i po przejściu na digi II ale przejdę do teraźniejszości. Samochód po długiej walce z digi II jedynie miesiąc przejeździł (częściej benzyna niż lpg) i nagle zaczął gorzej odpalać, przygasać zarówno na pb i lpg aż w końcu...
Na lpg jeździ i trzyma obroty 500 na zimnym, 1000 na ciepłym (to po regulacji przepustnicy)
Na benzynie aktualnie przy zimnym silniku czasami odpali bądź też nie a jak odpali to na ułamek sekundy i gaśnie (raz zareaguje na pedał a raz ma go gdzieś..) na ciepłym trzyma 100-200
*Pompka sprawna daje 6 barów (na listwie ciśnienie robocze to 2,5-3,5)
*Wtryski sprawne.
*Prąd sprawdzony.
*Kopułka zmieniona.
*Przepustnica zmieniona.
Zostaje mi jeszcze zmiana sondy po raz trzeci jeśli to nic nie da to zakończy się raczej moja cierpliwość...
Dodatkowo samochód strasznie dymi...
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
- KoguT
- I am the Stig
- Posty: 2051
- Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
- Lokalizacja: Dębica
- Auto: VW Golf MK4 Cabrio
- Silnik: ABF
- Kontakt:
16V PL , KR , 9A z digifantem
Panowie szybkie pytanie.
Kostka do odczytu błędów w dogi1 z g60 idzie do którego pinu w ECU?
Kostka do odczytu błędów w dogi1 z g60 idzie do którego pinu w ECU?
Re: 16V PL , KR , 9A z digifantem
kasetla pisze:Witam,
Mam duży problem co prawda nie z golfem a z passatem. 9a + digi II, lpg gen. 1, graty z pf, listwa i wtryski od 1.8t
Samochód ma długą historię jeśli chodzi o jego bolączki nawet i po przejściu na digi II ale przejdę do teraźniejszości. Samochód po długiej walce z digi II jedynie miesiąc przejeździł (częściej benzyna niż lpg) i nagle zaczął gorzej odpalać, przygasać zarówno na pb i lpg aż w końcu...
Na lpg jeździ i trzyma obroty 500 na zimnym, 1000 na ciepłym (to po regulacji przepustnicy)
Na benzynie aktualnie przy zimnym silniku czasami odpali bądź też nie a jak odpali to na ułamek sekundy i gaśnie (raz zareaguje na pedał a raz ma go gdzieś..) na ciepłym trzyma 100-200
*Pompka sprawna daje 6 barów (na listwie ciśnienie robocze to 2,5-3,5)
*Wtryski sprawne.
*Prąd sprawdzony.
*Kopułka zmieniona.
*Przepustnica zmieniona.
Zostaje mi jeszcze zmiana sondy po raz trzeci jeśli to nic nie da to zakończy się raczej moja cierpliwość...
Dodatkowo samochód strasznie dymi...
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
" jak odpali to na ułamek sekundy i gaśnie" ----> Prawdopodobnie padniety przepływomierz powietrza.... twoja Instalacja lpg nie potrzebuje przepływki dlatego silnik pracuje na gazie
Zostaje mi jeszcze zmiana sondy po raz trzeci ----> to nic nie da szkoda pieniedzy na odpietej sondzie powinno też działać
i nagle zaczął gorzej odpalać,-----> zapłon do ustawienia wyprzedzenie 6 stopni przy odpietym czujniku temp wody (niebieskim) na 2250 obr /min
listwa i wtryski od 1.8t------> zapewnie masz regulator cisnienia 4 bary wic zalecam zmiane na 3bary wtedy nie bedzie go tak przelewac
A program w sterowniku pod 16 v jest????
Re: 16V PL , KR , 9A z digifantem
Radku, komputer nie jest po 16 ale kurde jeździł i nagle przestał. Odpielam krokowy ( przypomniało mi się, że na mechanicznym też na krokowcu wariował i przy podpiętym potrafil sie zalewac tak, ze robiąc krótkie przerwy miedzy zgaszeniem i ponowną chęcią odpalenia trzeba było z 5 min poczekać, bo ani na pb ani na lpg) więc zaslepiłam teraz odpala i jeździ. Po nocy muszę przytrzymać aby delikatnie doszedł do siebie (500 na zimnym, 1100 na ciepłym tak samo w przypadku lpg).
To teraz jeszcze znajdę kogoś Warszawa-Biała Podlaska - Ostrołęka kto zmienia soft na 16v?
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
To teraz jeszcze znajdę kogoś Warszawa-Biała Podlaska - Ostrołęka kto zmienia soft na 16v?
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
16V PL , KR , 9A z digifantem
Wg mnie coś w kablach, podzespołach lub ecu jest nie tak. Ja kiedyś wsadziłem z digi II z pfa do 1.8 16v, poza tym, że było czuć, że trochę u góry mocy brak, auto odpalało i jeździło całkiem normalnie, wtryski nawet zmieniłem na większe i też chodził normalnie. Lucki przerobił mi soft i w sumie na ori wtryskach z pfa jezdziło jak na tych wiekszych bez programu.
MK2 ABF --- 16vT
Passat B4 2.0 16V ABF -- było
Polo 68cf2 1.6 ABU z CBR carbs -- było
Golf mk2 Turbo AWX/ARL, 0.216, ecu AFN, FMIC, soft by TUNE-UP ---- było
Jetta mk2 GT 16V PL na digi 2 ---- było
Passat B3 1.9TD AAZ seria ---- było
Passat B4 2.0 16V ABF -- było
Polo 68cf2 1.6 ABU z CBR carbs -- było
Golf mk2 Turbo AWX/ARL, 0.216, ecu AFN, FMIC, soft by TUNE-UP ---- było
Jetta mk2 GT 16V PL na digi 2 ---- było
Passat B3 1.9TD AAZ seria ---- było
Re: 16V PL , KR , 9A z digifantem
Odpielam krokowy ( przypomniało mi się, że na mechanicznym też na krokowcu wariował i przy podpiętym potrafil sie zalewac tak, ze robiąc krótkie przerwy miedzy zgaszeniem i ponowną chęcią odpalenia trzeba było z 5 min poczekać------->kasetla pisze:Radku, komputer nie jest po 16 ale kurde jeździł i nagle przestał. Odpielam krokowy ( przypomniało mi się, że na mechanicznym też na krokowcu wariował i przy podpiętym potrafil sie zalewac tak, ze robiąc krótkie przerwy miedzy zgaszeniem i ponowną chęcią odpalenia trzeba było z 5 min poczekać, bo ani na pb ani na lpg) więc zaslepiłam teraz odpala i jeździ. Po nocy muszę przytrzymać aby delikatnie doszedł do siebie (500 na zimnym, 1100 na ciepłym tak samo w przypadku lpg).
To teraz jeszcze znajdę kogoś Warszawa-Biała Podlaska - Ostrołęka kto zmienia soft na 16v?
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
A krokowy masz od PF-a czy został stary krokowiec od wtrysku mechanicznego?? Moim zdaniem po pierwsze musisz sprawdzić przepływomierz powietrza w digifant 2 on w wiekszości przypadków jest winowajcą różnych dziwnych zachowan silnika.Najlepiej zrób jakieś zdjecia tego co masz pod maską, ściągnij czarną osłone z przepływomierza i daj zdjęcie płytki z wnetrza przepływki. Z Pf-em swoje przezyłem i naprawiałem go milion razy wiec musisz być 100 procent pewna ze z przepływka jest wszystko ok potem można bedzie gdybać dalej. Spróbuj jeszcze odpiac akumulator na jakieś minimum pół godziny żeby zresetowac błedy wsterowniku i wtedy zobacz czy jakas poprawa.
Przeczyść silniczek krokowy i sprawdź czy nigdzie jakieś lewe powietrze nie dostaje sie do silnika. Tematy wałkowane na forum miliony razy...
Z obrotami masz coś nie tak na zimnym powinny być wyższe a na ciepłym niższe... a 1100 na ciepłym to są za wysokie obroty. Jak masz przepustnice od Pfa to tam jest śruba od regulacji obrotów
Re: 16V PL , KR , 9A z digifantem
To już druga wiązka, drugi komputer (mam jeszcze trzeci i na nim to samo), trzeci krokowy, druga przepływka, trzeci czujnik temp. Cieczy.
Druga listwa, regulator ciśnienia i wtryski.
Także ciągle pochłania kasę i powoli mam już dość.
Jeszcze sprawdzę za tydzień na przepływce z omegi 115km. Bo na obecnej strasznie moim zdaniem dymi zarówno na pb, jak i na lpg (według taty to paruje ale on wszystko powie abym już nie wymyślała).
I pytanie czy przepływka z 2e podejdzie jeśli instalacja jest z pf passata?
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Druga listwa, regulator ciśnienia i wtryski.
Także ciągle pochłania kasę i powoli mam już dość.
Jeszcze sprawdzę za tydzień na przepływce z omegi 115km. Bo na obecnej strasznie moim zdaniem dymi zarówno na pb, jak i na lpg (według taty to paruje ale on wszystko powie abym już nie wymyślała).
I pytanie czy przepływka z 2e podejdzie jeśli instalacja jest z pf passata?
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
16V PL , KR , 9A z digifantem
Tak przepływomierz podejdzie bez problemu. Experymentalnie możesz zdjąc czarna klapke z góry od przepływki i na wolnych obrotach minimalnie ruszac klapa przepływomierza i obserwowac co sie dzieje może spreżyna jest źle napięta w przepływce . Posprawdzaj wężyki od podciśnień i czy nie dostaje sie nigdzie lewe powietrze już za przepływomierzem to jest bardzo ważne !
Daj zdjecie jak masz gaz zainstalowany (w któym miejscu w dolocie jest mieszalnik przed czy za przepływomierzem?) u siebie może to też miec wpływ na prace silnika zarówno na PB jak i na LPG. Z mojego doświadczenia polecał bym ci założyć BLOS do lpg albo sekwencje założyć bo na starej instalacji 1 czy 2 generacji to sie dzieją cuda świata.....
Daj zdjecie jak masz gaz zainstalowany (w któym miejscu w dolocie jest mieszalnik przed czy za przepływomierzem?) u siebie może to też miec wpływ na prace silnika zarówno na PB jak i na LPG. Z mojego doświadczenia polecał bym ci założyć BLOS do lpg albo sekwencje założyć bo na starej instalacji 1 czy 2 generacji to sie dzieją cuda świata.....
Re: 16V PL , KR , 9A z digifantem
Jeszcze pytanie co do przepływki z omegi 2.0 8v czy ma to prawo chodzić czy raczej nie ma sensu psuć jej, bo obecnie caro na niej śmiga.
Dodaje zdjęcia przepływki i całości. Co do instalacji gazowej jest stag ale kto zobaczy to jest "co za człowiek ją zakładał?!".
Co do szczelność to macane wszędzie i niby nic nie czuć.
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Dodaje zdjęcia przepływki i całości. Co do instalacji gazowej jest stag ale kto zobaczy to jest "co za człowiek ją zakładał?!".
Co do szczelność to macane wszędzie i niby nic nie czuć.
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
16V PL , KR , 9A z digifantem
żeby to wszystko razem chodziło jak należy to pierwsze trzeba doprowadzić auto do takiego stanu żeby chodziło na PB bez problemu to wtedy z lpg już nie bedzie problemu ustawić.
Z tego co czytałem kiedyś przepływka od omegi nie podejdzie ale twoja wygląda dość dobrze, nie jest wytarty potencjometr nie wiem jak z naciagiem sprezyn ybo ze zdjecia tego nie zobacze
Od czego bym zaczął
-Po pierwsze najważniejsze porządek z kablami pod maska !!!!!!! wszystko jest rozpierniczone tak że szok. Te kable od wtryskiwaczy benzynowych leżą na kolektorze kolektor sie nagrzewa może stopic pancerz i bedzie masowało może zrobić zwarcie u uszkodzić sterownik tak nie może być zrestza reszta kabli też stoi każdy w inna strone i bez pancerza pod maska panuja różne temperatury i różne zwierzaczki mogą tam chodzic i gryźć kable wiec radził bym też dokładnie przejrzeć wiązke jeszcze raz i posprawdzac masy sterownika do silnika.
-po drugie nie widze u cb silnika krokowego sterujacego wolne obroty musi on być założony i podłaczony inaczej lipa bedzie
-po 3 multimetr cyfrowy do reki schemat który masz na pierwszej stronie posta i mierzysz przejscia w wiazce do sterownika i podpisujesz sobie jaka wtyczka jest od czego żeby mieć pewnosć ze wszystkie czujniki silniczki krokowe i inne rzeczy sa dobrze podłaczone i że wiązka ma połaczenie ze sterownikiem.
- po 4 instalacja lpg jest do przerobienia w pierwszej kolejności wywalił bym klapke antywybuchową może przez nia sie dostawać lewe powietrze i silnik nie bedzie pracował tak jak trzeba bo bedzie miał złą dawke paliwa bo przepływomierz żle obliczy ilosć powietrza dostajacego sie do silnika, pozatym poważnie zwęża dolot co znacznie zmniejsza moc silnika po drugie zamiast mieszalnika który ty masz założył bym BLOS BRC koszt około ok250zl za używany (mam jak coś na sprzedaż) po założeniu blosa można też pozbyc sie silniczka krokowego od gazu i śruby która jest koło niego (zaznacze jeszcze że jakis Janusz co zakładał gaz to chyba sie na tym nie zna bo jak zakłada sie srube do regulacji na wężu od lpg to wtedy nie trzeba silnika krokowego od regulacji dawki lpg i odwrotnie jak silniczek to nie sruba...)
to są zabiegi które na poczatek radził bym zrobic powinno pomóc aczkolwiek pracy przy tym jest sporo żeby to dzialało jak należy
Z tego co czytałem kiedyś przepływka od omegi nie podejdzie ale twoja wygląda dość dobrze, nie jest wytarty potencjometr nie wiem jak z naciagiem sprezyn ybo ze zdjecia tego nie zobacze
Od czego bym zaczął
-Po pierwsze najważniejsze porządek z kablami pod maska !!!!!!! wszystko jest rozpierniczone tak że szok. Te kable od wtryskiwaczy benzynowych leżą na kolektorze kolektor sie nagrzewa może stopic pancerz i bedzie masowało może zrobić zwarcie u uszkodzić sterownik tak nie może być zrestza reszta kabli też stoi każdy w inna strone i bez pancerza pod maska panuja różne temperatury i różne zwierzaczki mogą tam chodzic i gryźć kable wiec radził bym też dokładnie przejrzeć wiązke jeszcze raz i posprawdzac masy sterownika do silnika.
-po drugie nie widze u cb silnika krokowego sterujacego wolne obroty musi on być założony i podłaczony inaczej lipa bedzie
-po 3 multimetr cyfrowy do reki schemat który masz na pierwszej stronie posta i mierzysz przejscia w wiazce do sterownika i podpisujesz sobie jaka wtyczka jest od czego żeby mieć pewnosć ze wszystkie czujniki silniczki krokowe i inne rzeczy sa dobrze podłaczone i że wiązka ma połaczenie ze sterownikiem.
- po 4 instalacja lpg jest do przerobienia w pierwszej kolejności wywalił bym klapke antywybuchową może przez nia sie dostawać lewe powietrze i silnik nie bedzie pracował tak jak trzeba bo bedzie miał złą dawke paliwa bo przepływomierz żle obliczy ilosć powietrza dostajacego sie do silnika, pozatym poważnie zwęża dolot co znacznie zmniejsza moc silnika po drugie zamiast mieszalnika który ty masz założył bym BLOS BRC koszt około ok250zl za używany (mam jak coś na sprzedaż) po założeniu blosa można też pozbyc sie silniczka krokowego od gazu i śruby która jest koło niego (zaznacze jeszcze że jakis Janusz co zakładał gaz to chyba sie na tym nie zna bo jak zakłada sie srube do regulacji na wężu od lpg to wtedy nie trzeba silnika krokowego od regulacji dawki lpg i odwrotnie jak silniczek to nie sruba...)
to są zabiegi które na poczatek radził bym zrobic powinno pomóc aczkolwiek pracy przy tym jest sporo żeby to dzialało jak należy
Re: 16V PL , KR , 9A z digifantem
Krokowy niby od pf i przepustnica miesiąc było idealnie, wczesniej był (zdj) i inna przepustnica to chodził ale potafił na światłach z tysiaka wchodzić na 3tys i z powrotem.
Dodam, że przepływki były już dwie i żadna nie reaguje na regulacje. Silnik będąc na mechanicznym reagował na regulacje przepływki a teraz nic go nie rusza jedynie regulacja przy przepustnicy.
Tak jak pisałam auto obecnie jeździ bez krokowego a węże zostały zaślepione, ponieważ z krokowym na benzynie nie chce odpalić a jak odpali to gaśnie po sekundzie ewentualnie na cieplym (rozgrzany na lpg) trzyma 200. A bez krokowego odpala na benzynie i na lpg tyle, że na zimnym trzeba przytrzymac obroty przez ok 3 min. No i jego obroty opisałam wyżej.
Dodam, że przepływki były już dwie i żadna nie reaguje na regulacje. Silnik będąc na mechanicznym reagował na regulacje przepływki a teraz nic go nie rusza jedynie regulacja przy przepustnicy.
Tak jak pisałam auto obecnie jeździ bez krokowego a węże zostały zaślepione, ponieważ z krokowym na benzynie nie chce odpalić a jak odpali to gaśnie po sekundzie ewentualnie na cieplym (rozgrzany na lpg) trzyma 200. A bez krokowego odpala na benzynie i na lpg tyle, że na zimnym trzeba przytrzymac obroty przez ok 3 min. No i jego obroty opisałam wyżej.
16V PL , KR , 9A z digifantem
Wygląda na krokowy od pfa ale reki nie dam sobie uciąć... Teraz to należało by go przeczyścic (w srodku) jakimś wd 40 albo inny preparat o działaniu czyszczącym i założyć na swoje miejsce i podłaczyć:
-doprowadzić wężem powietrze może być z otworu który masz w przepustnicy (u cb zaślepiony jakimś kawałkiem węża gumowego )
-drugi otwór krokowca zakładasz do kolektora dolotowego z prawej strony jest specjalny na to króciec wypuszczony.
- no i podłaczyć wtyczke od Sterownika
Po właczeniu zapłonu silniczek powinien brzeczeć cały czas.
W przepustnicy masz też srube regulacji wolnych obrotów która możesz przeregulować obroty biegu jałowego a jak juz jesteśmy przy przepustnicy to można ją także przeczyścić i sprawdzić czy switche ( czytaj przełaczniki od położenia przepustnicy) sa sprawne bo od nich też wiele zależy jeśli chodzi o wolne obroty. powinno być słychać delikatne klikanie jak delikatnie otwierasz przepustnice i przy maksymalnym otwarciu też ma być kliknięcie.
"Dodam, że przepływki były już dwie i żadna nie reaguje na regulacje" ---> w jaki sposób przeprowadzałaś regulacje i na PB czy LPG??
-doprowadzić wężem powietrze może być z otworu który masz w przepustnicy (u cb zaślepiony jakimś kawałkiem węża gumowego )
-drugi otwór krokowca zakładasz do kolektora dolotowego z prawej strony jest specjalny na to króciec wypuszczony.
- no i podłaczyć wtyczke od Sterownika
Po właczeniu zapłonu silniczek powinien brzeczeć cały czas.
W przepustnicy masz też srube regulacji wolnych obrotów która możesz przeregulować obroty biegu jałowego a jak juz jesteśmy przy przepustnicy to można ją także przeczyścić i sprawdzić czy switche ( czytaj przełaczniki od położenia przepustnicy) sa sprawne bo od nich też wiele zależy jeśli chodzi o wolne obroty. powinno być słychać delikatne klikanie jak delikatnie otwierasz przepustnice i przy maksymalnym otwarciu też ma być kliknięcie.
"Dodam, że przepływki były już dwie i żadna nie reaguje na regulacje" ---> w jaki sposób przeprowadzałaś regulacje i na PB czy LPG??
Re: 16V PL , KR , 9A z digifantem
Regulacja przepływki na pb i nic nie reagował.
Krokowy czyszczony tego akurat ze zdjęcia ani razu nie usłyszałam, a ten co był nie dawno założony (niby z pf) i samochód miesiąc pojeździł na nim to raz było słychać i czuć a raz nie.
Przepustnica czyszczona. W sumie to każdy inaczej rozumie czyszczenie u mnie nic nie rozbierane krokowiec psiukniety zmywaczem i przepustnica też na klapkach zmywaczem i benzyną ekst. Jesli za slabo to, jak profesjonalnie to zrobić?
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Krokowy czyszczony tego akurat ze zdjęcia ani razu nie usłyszałam, a ten co był nie dawno założony (niby z pf) i samochód miesiąc pojeździł na nim to raz było słychać i czuć a raz nie.
Przepustnica czyszczona. W sumie to każdy inaczej rozumie czyszczenie u mnie nic nie rozbierane krokowiec psiukniety zmywaczem i przepustnica też na klapkach zmywaczem i benzyną ekst. Jesli za slabo to, jak profesjonalnie to zrobić?
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości