16V PL , KR , 9A z digifantem
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
16V PL , KR , 9A z digifantem
Dobra kabelki ogarnięte,zostało mi przerobić listwę i zobaczyć czy zabangla...
Mam jeszcze pytanko odnośnie czujnika czy musi być ten niebieski,nie może być ten biały? bo nigdzie nie mogę dostać tego króćca z ABF-a.
A druga sprawa to przepustnica-mogę zostawić z PL-a bo mam switche na niej?i czy muszę zakładać lambdę z pg czy może zostać ta co jest?
A i jeszcze jak wygląda sprawa z zapłonem?
To już chyba wszystko
Mam jeszcze pytanko odnośnie czujnika czy musi być ten niebieski,nie może być ten biały? bo nigdzie nie mogę dostać tego króćca z ABF-a.
A druga sprawa to przepustnica-mogę zostawić z PL-a bo mam switche na niej?i czy muszę zakładać lambdę z pg czy może zostać ta co jest?
A i jeszcze jak wygląda sprawa z zapłonem?
To już chyba wszystko
- KoguT
- I am the Stig
- Posty: 2051
- Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
- Lokalizacja: Dębica
- Auto: VW Golf MK4 Cabrio
- Silnik: ABF
- Kontakt:
16V PL , KR , 9A z digifantem
Czujnik może zostać biały dwupinowy. Sonda musi byc z grzalka- 4 kable (2 białe grzalka, szary i czarny). Przepustnica ze switchami może zostać.
16V PL , KR , 9A z digifantem
Hej,
Kilku ludzi mocno rekomenduje niebieski, ja sprawdzałem obydwa i działają moim zdaniem tak samo. Przepustnica ma być z PLa jednak musisz przepiąć te switche z PG- one mają odwrotne "stany logiczne", inaczej będą problemy. Lambda może być z PLa bo też ma grzałkę. Wielu ludzi myśli, że jak ma 4 piny to całkiem co innego a sprawa wygląda tak, że dwa to grzała, jeden (fioletowy) to sygnał z sondy i czwarty to ekran, który w PLu po prostu jest podpięty np do masy silnika. W gruncie rzeczy w PG i PL jest identyczna sonda różni się tylko wtyczką. W PG ten dodatkowy 4ty pin to własnie ekran kabla, nie można go pominąć przy montażu bo inaczej sygnał z sondy będzie mocno zakłócony.
Kilku ludzi mocno rekomenduje niebieski, ja sprawdzałem obydwa i działają moim zdaniem tak samo. Przepustnica ma być z PLa jednak musisz przepiąć te switche z PG- one mają odwrotne "stany logiczne", inaczej będą problemy. Lambda może być z PLa bo też ma grzałkę. Wielu ludzi myśli, że jak ma 4 piny to całkiem co innego a sprawa wygląda tak, że dwa to grzała, jeden (fioletowy) to sygnał z sondy i czwarty to ekran, który w PLu po prostu jest podpięty np do masy silnika. W gruncie rzeczy w PG i PL jest identyczna sonda różni się tylko wtyczką. W PG ten dodatkowy 4ty pin to własnie ekran kabla, nie można go pominąć przy montażu bo inaczej sygnał z sondy będzie mocno zakłócony.
16V PL , KR , 9A z digifantem
Dobra to przepnę te switche jak dam radę:-P dobra a traz pytanie za 100 punktów-listwa wtryskowa z audi 1.8 20v jest z alu czy z kwasówy?
- KoguT
- I am the Stig
- Posty: 2051
- Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
- Lokalizacja: Dębica
- Auto: VW Golf MK4 Cabrio
- Silnik: ABF
- Kontakt:
16V PL , KR , 9A z digifantem
Hej, nie wiem jak jest w 9a. Mogę Ci sprawdzić dzisiaj jak u mnie działają te z PG. Porównywałem z PLem i są na odwrót, tzn, że na przykład wciśnięty switch WOT jest zwarciem dla PL a dla PG rozwarciem (albo na odwrót). Znajdziesz to w tym długim wątku od digifanta w 16V. Chyba nie trzeba mówić, że w tych warunkach zgłupieje ECU, bo np kiedy włącza się WOT mieszanka jest z miejsca wzbogacana, a załączony switch od zamkniętej przepustnicy z miejsca uruchamia działanie zaworu ISV.
- bibu26
- Mały gagatek
- Posty: 101
- Rejestracja: pn gru 06, 2010 23:06
- Lokalizacja: Zabkowice Śląskie Auto Moto Serwis
16V PL , KR , 9A z digifantem
słuchajcie, czy ma wpływ przepustnica na obroty??
bo ja borykam się z takim problemem że silnik wkręca się tylko do 5tyś obr., chyba że odsunę czujnik na przepustnicy to powoli wkręca się na obroty ok 7tyś( ale strasznie powoli) a jak przy takich wartościach nacisnę ten czujnik które odsunąłem to od razu go muli na 5 tyś. nie wiem jaką mam przepustnice, ale doradźcie mi coś czy to ma wpływ na to, bo przeczytałem wątki i nie mam jak sobie sprawdzić bo nikt takiego silnika u mnie nie ma, a jak by miało na to wpływ to jakiej przepustnicy szukać aby była odpowiednia 9A, KR, PG ??
bo ja borykam się z takim problemem że silnik wkręca się tylko do 5tyś obr., chyba że odsunę czujnik na przepustnicy to powoli wkręca się na obroty ok 7tyś( ale strasznie powoli) a jak przy takich wartościach nacisnę ten czujnik które odsunąłem to od razu go muli na 5 tyś. nie wiem jaką mam przepustnice, ale doradźcie mi coś czy to ma wpływ na to, bo przeczytałem wątki i nie mam jak sobie sprawdzić bo nikt takiego silnika u mnie nie ma, a jak by miało na to wpływ to jakiej przepustnicy szukać aby była odpowiednia 9A, KR, PG ??
Golf MK1 82r http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=498193
16V PL , KR , 9A z digifantem
Hej, o jakim czujniku mówisz ? Tam powinny być tylko dwa switche (przyciski), jeden to WOT (pełne otwarcie przep) i drugi IDLE (przep zamknięta). Jeżeli te switche nie działają tak jak te w PG to może być źródło twoich problemów.
16V PL , KR , 9A z digifantem
Witam,
Dla osób, które nie są pewne czy mają odpowiednie switche w przepustnicy z wtryskiem G60 sprawdziłem jak działają moje, które na 100% pochodzą z przepustnicy od G60. Wciśnięcie jednego lub drugiego switcha powoduje zwarcie. Czyli przy lekko uchylonej przepustnicy kiedy żaden switch nie jest wciśnięty test ciągłości obwodu między pinem 1-2 oraz 2-3 powinien wykazać, że obwód jest otwarty przy obydwu pomiarach. Kiedy okaże się, że switche nie są takie jak trzeba nie trzeba zmieniać całej przepustnicy (nie wiem czy tak się w ogóle da ), te switche da się przełożyć z PG.
Dla osób, które nie są pewne czy mają odpowiednie switche w przepustnicy z wtryskiem G60 sprawdziłem jak działają moje, które na 100% pochodzą z przepustnicy od G60. Wciśnięcie jednego lub drugiego switcha powoduje zwarcie. Czyli przy lekko uchylonej przepustnicy kiedy żaden switch nie jest wciśnięty test ciągłości obwodu między pinem 1-2 oraz 2-3 powinien wykazać, że obwód jest otwarty przy obydwu pomiarach. Kiedy okaże się, że switche nie są takie jak trzeba nie trzeba zmieniać całej przepustnicy (nie wiem czy tak się w ogóle da ), te switche da się przełożyć z PG.
16V PL , KR , 9A z digifantem
Cześć.słuchajcie co zrobić z tymi podciśnieniamiz bloku i z krokowego?
- bibu26
- Mały gagatek
- Posty: 101
- Rejestracja: pn gru 06, 2010 23:06
- Lokalizacja: Zabkowice Śląskie Auto Moto Serwis
16V PL , KR , 9A z digifantem
zapodaj fotki o jakie podciśnienia ci chodzi bo napisałeś niezrozumiałe.
Golf MK1 82r http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=498193
- bibu26
- Mały gagatek
- Posty: 101
- Rejestracja: pn gru 06, 2010 23:06
- Lokalizacja: Zabkowice Śląskie Auto Moto Serwis
16V PL , KR , 9A z digifantem
to nie są podciśnienia, ten otwór na bloku to odpowietrzenie skrzyni korbowej załóż tam catch oil tank, albo zostaw jak jest teraz. a na silniku krokowym załóż mały filierek stożkowy
Golf MK1 82r http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=498193
16V PL , KR , 9A z digifantem
Hej, mi się udało zostawić oryginalny dolot i puszkę powietrza od PLa i wtedy nie ma najmniejszego problemu z tymi wężami. Tak jak piszę bibu26 możesz założyć filterki jeżeli usuniesz oryginalną puszkę. Ja jestem jednak zdania, że domowe modyfikacje dolotu mogą spowodować spadek mocy auta (w większości przypadków tak się dzieje), maks moment obrotowy na bank przesunie się w inne miejsce obrotów i bez hamowni trudno znaleźć optymalne parametry układu dolotowego, a jego pojemność i długość nie jest przypadkowa zwłaszcza w autach wolnossących, podobnie zresztą sprawa ma się z wydechem. U siebie zdemontowałem przepływkę/rozdzielacz ke-jeta i zrobiłem zaślepienie z montażem na rurę dolotową z pleksy, pomalowałem na czarno i dobrze to wygląda
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości